نتایج جستجو : رضا - 32 مطلب

97/08/18 03:45
اذرخش شمال , azarakhshshomal
[https://www.aparat.com/v/jXLDC]
سلام امام رضا علیه سلام
نمیدانم چه شده
چه بگویم
99
کامنت بنویسید...
اذرخش شمال , azarakhshshomal
سه شنبه 20 آذر ، 05:21
.
ادامه
97/05/1 01:26
اذرخش شمال , azarakhshshomal
[https://www.aparat.com/v/D3KW4]

[ سفارش حضرت امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند.
و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.
و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.
دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.
جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.

متن حدیث:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا عبدالعظیم!
أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان على أنفسهم سبیلاً، ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک.

« الاختصاص، شیخ مفید، صفحه 241 »

https://as4.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/b1c842cea67f06ab972e85ded7ff714010345299-144p__99836.mp4
کامنت بنویسید...
اذرخش شمال , azarakhshshomal
پنجشنبه 15 آذر ، 05:18
.
ادامه
اذرخش شمال , azarakhshshomal
سه شنبه 22 آبان ، 21:32
/
ادامه
97/01/9 19:21
پیرو  فاروق أعظم , masjedenour


السلام علیک یا جوادالائمه

گر هشت رضا و نه جواد است چه غم بگذار که هَشتَم گرو نه باشد

97/01/9 19:20
پیرو  فاروق أعظم , masjedenour
لحظه ای نوای رضوی
-----------------------------

با همدیگر دلهامونو می سپاریم به مشهدالرضا علیه السلام و هم نوا می شویم این ذکر به یادماندنی را .....

دانلود قربون کبوترای حرمت امام رضاعلیه السلام......

95/11/19 15:59
یوشانا , yoshana
┘◄ بــرای مشـاهده البوم تصاویر کافی ست روی لینک زیر [ ▼▼ ] کلیک کنید
34
2
27
95/07/13 10:38
روح الله  , roohollah64
یکی از آموزه های کربلا، و سیره اخلاقی امام حسین علیه السلام و خانواده گرامیشان راضی بودن به رضای الهی است.

اگر در آن قیام خونین، جان عزیزش را نثار کرد، اگر سخت ترین مصیبت ها را به جان خرید، و اگر خاندان گرامی اش را به دست اسارت سپرد، هدفی جز رضای الهی نداشت. او بارها در طول سفر به کربلا، این واقعیت را به زبان آورد و فرمود: ما اهل بیت به آنچه خدا راضی است خشنودیم و در برابر تلخی ها صبوریم.1

بسیاری از مشکلات عصر امروز جامعه نیز نشان از عدم توکل به خداوند و تسلیم و رضا نشدن در برابر خداوند و نعمت‌هایش است .کاهش ازدواج و جمعیت ریشه گرفته از عدم توکل به خداوند است. انسان باید وظیفه خود را انجام دهد و در برابر مصلحت پروردگار رضایت داشته باشد نه اینکه به خواست و مصلحت خداوند شک کند و به بی راهه خود برود.

عاشورا با درسهایش می تواند مسیر زندگی ما انسان‌ها را تغییر دهد. بنابراین سرمایه که عزت دنیا و آخرت در گرو آن است، تسلیم در برابر خواست الهی و راضی به رضای خداوند می باشد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.آینه یادها، مناسبت های شمسی و قمری در قرآن و حدیث،ص183،حدیث642

کامنت بنویسید...
رضا رمضانی , qydar
چهارشنبه 26 آبان ، 07:50
++++
ادامه
روح الله  , roohollah64
دوشنبه 3 آبان ، 10:19
تشکر از دوستان........
ادامه
95/05/28 17:03
شایعات , SHAYEAAT.IR
امامان در همه امور از علم غیب استفاده نمی کردند و بنابر برخی روایات، امام رضا(ع) مجبور به خوردن انگور شدند

**متن شایعه

" اگر امام رضا(ع) می‌دانستند که شربت انگور یا انگورهایی که می‌خورند آغشته به زهر است که خوردن آن‌ها خودکشی محسوب می‌شود که در اسلام جایز نیست و اگر نمی‌دانستند که آن شربت یا انگورها سمی هستند که این با عالم بودن و علم کامل امامان منافات دارد که چنین مطلبی را ندانند "

**پاسخ شایعه

1. قضا و قدر خداوند اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است که رضایت آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می شود.
http://yon.ir/hatmii
2. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند، بلکه تکالیف دینی آنان همواره طبق علومی بود که از راه‌های عادی حاصل میشد.
http://yon.ir/elmegheib
3. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.
4. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است.
http://yon.ir/elmemam
5. همچنین از سوی دیگر، دسته ای از روایات، تناول انگور یا شربت را با اجبار ماموران مامون شرح داده اند.
http://yon.ir/shahadat10

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/651
95/05/27 11:32
شایعات شایعات , adminshayeaat
امامان در همه امور از علم غیب استفاده نمی کردند و بنابر برخی روایات، امام رضا(ع) مجبور به خوردن انگور شدند

**متن شایعه

" اگر امام رضا(ع) می‌دانستند که شربت انگور یا انگورهایی که می‌خورند آغشته به زهر است که خوردن آن‌ها خودکشی محسوب می‌شود که در اسلام جایز نیست و اگر نمی‌دانستند که آن شربت یا انگورها سمی هستند که این با عالم بودن و علم کامل امامان منافات دارد که چنین مطلبی را ندانند "

**پاسخ شایعه

1. قضا و قدر خداوند اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است که رضایت آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می شود.
http://yon.ir/hatmii
2. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند، بلکه تکالیف دینی آنان همواره طبق علومی بود که از راه‌های عادی حاصل میشد.
http://yon.ir/elmegheib
3. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.
4. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است.
http://yon.ir/elmemam
5. همچنین از سوی دیگر، دسته ای از روایات، تناول انگور یا شربت را با اجبار ماموران مامون شرح داده اند.
http://yon.ir/shahadat10

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/651
95/03/8 00:16
گل محمد افشار , mamaligole
در لابلای بخشنامه هایی که بررسی میکردم به آیین نامه امور خلافی مربوط به سال 1322 برخوردم که برام جالب بود و این آیین نامه چقدر در فرهنگسازی مردم نقش موثری داشته است.
عینا به شرح زیر :

آیین نامه امور خلافی مصوب 24/5/22 4 نظر به ماده 276 قانون مجازات عمومی و ماده 11 اصلاحی قانون کیفر عمومی مصوب 4 مرداد 1322 آیین نامه امور خلافی بشرح زیر اصلاح میشود:

ماده 1- اشخاص زیربه دو روز تا پنج روز حبس تکدیری و بتأدیه ده ریال تا پنجاه ریال غرامت محکوم میگردند :

: 1- کسانی که به اخطارهای مأمورین عبور و مرور و پاسبانان از اینکه در پیاده رو عبور نمایند ترتیب اثر ندهند و یا اخطارهای دیگر مأمورین مزبور را که مربوط بتأمین انتظامات معابر عمومی است مورد بی اعتنایی قرار دهند

. 2- مدیران مهمانخانه ها و کاروانسراها و کسان دیگری که بموجب نظامات عمومی مکلف بروشن کردن چراغ بوده و در ادای تکلیف خود اهمال نمایند

. 3- اشخاصی که درپیاده روها و معابر بدون اجازه شهرداری اشیایی بگذارند یا حیواناتی نگاهدارند که مزاحم عبور و مرور شده یا بهر نحوی از انحأ تمام پیاده رو و معبر یا قسمتی از آنرا اشغال نمایند

. 4- کسانی که در ایوان یا جلو منازل خود یا در نقاطی که مشرف به معابر است اشیایی بگذارند که درصورت سقوط احتمال خطر برای عابرین متصور باشد

. 5- کسانی که دیوارهای معابر عمومی و امکنه خصوصی و منازل اشخاص را مخطط نمایند و یاازصورت نظافت خارج کنند( ویادرآن بعنوان آگهی و غیره چیز بنویسند

) . 6- اشخاصی که با منع صاحب منزل اصرار در توقف درب منزل یا نشستن روی سکوی منزل غیر نمایند

. 7- کسی که از باغهای فلاحتی یا اراضی که کشت شده یا برای کشت حاضر گردیده بدون مجوز قانونی پیاده یا با اتومبیل و یابا مال و سایر وسایل نقلیه عبور نماید یا از عبور مالهای خود جلوگیری نماید

. 8- کسانی که هرگونه ابزار و آلات و ادواتی که ممکن است وسیله استفاده مجرمین گردد در معابر بگذارند

. 9- اشخاصی که همهمه و غوغا و صداهای ناهنجار (ولوبرای فروش متاع خود) بر پا کرده یا شرکت در همهمه و غوغا و صداهای ناهنجار دیگران بنمایند و همچنین کسانی که در شوارع و معابر عمومی عربده بکشند و یا تظاهرات مستانه نمایند

. 10- هرکس در جاهایی که معمولا" باید بلیط تحصیل نمود از قبیل راهآهن - نمایشگاه و غیره بدون بلیط داخل شود و همچنین اشخاصی که با خالی نبودن جای نشستن در محلهای مزبور یا در وسایط نقلیه عمومی بخواهند باصرار داخل شوند

. 11- کسانی که مسئول حفظ و مراقبت اطفال نابالغ میباشند و در ادای تکلیف خود اهمال نموده و بدینجهت اطفال بواسطه جنجال و هیاهو و یا بنحوی از انحأ موجب سلب آسایش و استراحت دیگران بشوند و یامرتکب جرمی گردند یا اینکه اعمالی از آنها سر بزند که برای خودشان یا برای دیگران احتمال خطر یا صدمه بدنی یا مالی باشد

. 12- کسانی که پرندگان یا دامهای زنده را آویزان حمل کنند یا بطور آویزان نگاهدارند

. 13- کسانی که برخلاف شعایر مذهبی یا آداب ملی بمردگان در ملاء عام ناسزا گفته یا اهانت نمایند

. 14- کسانی که با زیرشلواری یا لنگ یا لباس خانه (بدون عذرموجه) درمعابر عمومی تردد یا توقف نمایند

. 15- کسانی که برخلاف آیین نامه اماکن عمومی و باغهای ملی رفتار نمایند

. 16- کسانی که بوسیله جاری ساختن آب بمزرعه ، خانه یا معابر برای اشخاص تولید زحمت کنند

. 17- کسانی که بوسیله شلاق یا چیز دیگر دامهای زنده را بیازارند بطوری که موجب ایراد جرح یا صدمه بدنی آنها گردد

. 18- کسانی که جلوی دکان خود تحجیر و امثال آن ( مگر برای احداث بنای جدید که با اجازه شهرداری خواهد بود) بکشند

. 19- کسانی که از معابر ممنوعه گذر کنند

. 20- پیشه ورانی که بدون اطلاع شهرداری و بدون عذر موجه در نتیجه بنایی کار خود را تعطیل کنند ویا برخلاف مقررات مربوط به تعطیل عمومی اقدام نمایند

. 21- کسانی که پارچه های کثیف و زننده و بد منظره را در گذرها و خیابانها سایه بان دکان و مغازه خود قرار دهند

. 22- کسانی که در گذرها و خیابانها و پیاده روها و کوی ها خشت بزنند

. 23- کسانی که در خیابانها و گذرها و پیاده روها ، اماکن عمومی ، ادارات و بیمارستانها ، اتوبوسها ، بنگاهها و پزشک خانه ها آب دهان یا آب بینی بیاندازند

. 24- کسانی که بارشاخه درخت یا پوش خرما و امثال آنها را بهر وسیله حمل نمایند بطوریکه بزمین کشیده شود و تولید گرد و خاک کند

. 25- کسانی که کود و کثافات را با دوش حمل کرده و یا آنها را داخل شهر خشک نمایند یا جوال آنها را در گذرها و معابر عمومی تکان بدهند

. 26- کسانی که در وسایل نقلیه دربست بدون اجازه راکب سوار شوند

. 27- کسانی که مال سواری یا باری را در شوارع و معابر عمومی و امثال آن بتازانند

. 28- کسانی که سگ یا هرحیوان موذی را بر دیگری تحریص نموده بدون آنکه آسیبی به شخص یااشخاص برسد

. 29- کسانی که مسئول حفاظت مجانین ویا حیوانات سبع بوده و آنها را رها نمایند

. 30- اشخاصی که از قبول پول رایج مملکت بدون علت و برخلاف مقررات امتناع نمایند

. 31- فروشند گان روزنامه ها و لوایح و آگهی ها و اوراق ممنوعه چه حاوی عبارات ممنوعه باشد چه شامل تصویر اشکال قبیحه (ماده 25 قانون مطبوعات مصوب پنجم محرم 1326 قمری

) . 32- اشخاصی که بدون داشتن اجازه رسمی از معابر عمومی یا اراضی دولتی یا عمومی چیزی از قبیل سنگ و خاک و مصالح و غیره بردارند مگر آنچه را که عرف و عادت عمومی استثنأ میکند

. 33- کسانی که بدواً بدیگری شروع به فحاشی نمایند یا طلب خود را به هتاکی مطالبه کنند یا بهرنحوی از انحأ بدیگری اهانت و هتک حرمت نمایند

. 34- کسانی که کبوتر پرانی و یا بادبادک بازی و یا در معابر و خیابانها الک دولک بازی میکنند

. 35- کسبه و دکاندارها که باصرار یا خارج از نزاکت مشتری دعوت نمایند و یا بدون رعایت ادب و نزاکت با مشتری رفتار و سخن بگویند

. 36- کسانی که در معابر و شوارع بیکدیگر گلاویز شده یا با الفاظ قبیحه متکلم شوند یا صداهای کریه نمایند

. 37- کسانی که در معابر و امکنه عمومی بایکدیگر شوخیهای رکیک و خارج از نزاکت نمایند

. 38- مرتکبین اعمال زیر : الف - مباشرت در تهیه و نگهداری نوشتجات و طرحها و گراور و نقاشی و مطبوعات و تصاویر و اعلانات و علایم و عکسها و فیلمهای سینما و سایر اشیایی که مستهجن است برای تجارت یا توزیع یا نشان دادن علنی آنها. ب - وارد کردن و حمل ، خارج کردن یا سبب شدن، ورود، حمل و خروج نوشتجات و ترسیمات و گراورها و نقاشی و مطبوعات و تصاویر و اعلانات و علایم و عکسها و فیلمهای سینما و یا سایر اشیایی که مستهجن است برای مقاصد مذکور فوق و همچنین نشر آنها بهر نحوی که باشد. ج- معامله اشیأ مذکور ولو بطور غیر علنی و هرقسم عملیات دیگری راجع به آنها و توزیع و نشان دادن علنی و حرفه قراردادن و کرایه آنها. د- اعلان یا اعلام بهر وسیله که فلان شخص فاعل یکی از اعمال ممنوعه فوق میباشد تا بدینوسیله انتشار و معامله آن امور تشویق شود. همچنین اعلان یا اعلام باینکه چگونه و بوسیله چه اشخاص نوشتجات و طرحها و گراور و نقاشی و مطبوعات و تصاویر و اعلانات و علایم و عکسها و فیلمهای سینما و سایر اشیایی را که مستهجن است میتوان مستقیماً یا غیر مستقیم بدست آورد (مقررات بین المللی ژنو مصوب 4و14/8/1309

) 39- کسانی که درمحوطه ایستگاههای اتوبوسها و اتومبیلهای سواری دستفروشی نمایند

. 40- صاحبان ساختمانها که ناودان غیر لوله نصب نمایند و بسبب ریزش آب برای عابرین تولید زحمت کنند

. 41- اشخاصی که لوله بخاری منزل یا مغازه را بطرف خیابان و معابر عمومی نصب نمایند

. 42- اشخاصی که اوزان و مقادیر غیر قانونی را استعمال نمایند.

ماده 2- اشخاص زیر به پنج تا هفت روز حبس تکدیری و از 50 تا100 ریال غرامت محکوم میگردند

: 1- کسانی که در معابر حفر چاه و امثال آن نموده ویابدون اجازه کتبی شهرداری سر چاه و قنات و امثال آنرا باز نمایند و علامت جالب توجه عابرین از قبیل چراغ و نرده در آنجا نصب نکنند

. 2- کسانی که مکلف بپوشاندن روی چاله های مجاری آب یا آب انبارهای واقعه در معابر هستند و در انجام وظیفه خود اهمال مینمایند. مأمورین شهرداری و ادارات مربوطه دولتی مشمول این ماده نبوده و طبق مقررات اداری مجازات خواهند شد

. 3- کسانیکه بدون مجوز قانونی از درختهای معابر وباغهای عمومی میوه بچینندو یا بالا بروند یا شاخه های آنرا قطع و یا زخمی نمایند

. 4- کسانی که از نصف شب ببعد باعمالی اشتغال ورزند که موجب سلب آسایش و استراحت دیگران شود یا تشکیل هرنوع اجتماع و ساز و آواز و کنسرت بدون اجازه شهرداری بدهند باستثنای آنچه که از جمله آداب و شعایر اسلامی و ملی است

. 5- کسانی که در شهرستانها آغل دامها و دوابهای خود را در خانه یا محل کسب خود قرار دهند

. 6- کسانی که آوار ساختمان را بدون پروانه شهرداری در گذرها یا معابر ریخته و یا با داشتن پروانه در نقل آنها با وجود اخطار شهرداری اهمال ورزند و اقدام ننماییند

. 7- کسانی که بنوبه آب دیگری تخطی نموده و یا آب متعلق بشهر را هدر دهند

. 8- کسانی که در عرض خیابان یا کوی عمومی بدون اجازه شهرداری تیر چوب یا آهن یا هر شیئی دیگری بگذارند یا نصب کنند که سد راه عابرین گردد

. 9- کسانی که با اخطار کتبی شهرداری در انجام مقررات وضع شده از طرف انجمن شهر راجع به زیبایی شهر تخلف نمایند

. 10- کسانی که از روی بام یا دیوار یا پنجره عمارت و امثال آن آب یا خاشاک یا خاکروبه یا آتش یا هر شیئی دیگری به معابر پرتاب کنند

. 11- کسانی که از دستور شهرداری در گذاردن برچسب حاکی از نرخ اجناس خودداری نمایند

. 12- کسانی که درخانه خود یا در محل کسب خویش که در شهر واقع است چیزهای بدبو از قبیل لاستیک یا استخوان و امثال آن بسوزانند و یا زباله و خاکروبه و مانند آنها را نگهدارند که عفونت آن بخارج سرایت کند

. 13- کسانی که در موقع آبپاشی یا تنظیف گذرهای عمومی یا پیاده روها و کویها مراقبت نکرده و لباس و یا اشیأ دیگر آنرا کثیف و آلوده نمایند. 14- کسانی که در گذرها و کویها و خیابانها و امثال آن فرش تکان دهند و یا بدون آبپاشی جاروب کنند که گرد و غبار بلند شود

. 15- کسانی که در داخله شهر یا در دکان یا خانه خود بشغل دباغی ، روده سازی و امثال آن اشتغال ورزند

. 16- کسانیکه در داخل شهر کود انبار کنند که تولید عفونت نماید

. 17- بلیط فروش سینما، ترن ، اتوبوس و امثال آن که بدون پروانه بهداری مبادرت بکار کند

. 18- دوافروشی که کشیک شبانه خود را تعطیل نماید

. 19- قناد ، طباخ و امثال آنها که ظروف مربوط بکار خود را سفید نکرده و تمیز نگاه ندارند

. 20- کسانی که در گذرها بهر عنوان معرکه گیری نمایند

. 21- کسانی که سنگ یا چیزهای کثیف یا اجسام ثقیله بابنیه یا منازل یا پنجره یا باغات یا اراضی محصور دیگری پرتاب نمایند و هرگاه از عمل آنها جرمی واقع شود مجازات همان جرم را خواهند دید

. 22- اشخاصی که اجسام ثقیله و چیزهای کثیف و مایعات به دیگری بیندازند یا بپاشند

. 23- اشخاصی که بموجب اتلاف یا مجروح شدن حیوانات غیر شوند

. 24- کسانی که درمحل غیر مجاز از قبیل حریم یا درب خانه و دکاکین و امکنه عمومی خاکروبه و زباله و لجن و امثال آنها بریزند

. 25- کسانی که با اسب و امثال آن و یابطور کلی سواره از پیاده رو خیابان عبور نمایند ( عبور با دوچرخه پایی در پیاده رو تابع آیین نامه دوچرخه پایی مصوب 1318 میباشد

). 26- کسانی که برف بام و خانه خود را بدون مجوز قانونی بخانه همسایه بریزند

. 27- کسانی که بدون پروانه شهرداری و شهربانی اشتغال به کسبی ورزند که احتیاج به پروانه دارد

. 28- صاحبان گرمابه ها و نانواییها و شیرینی پزیها و اماکن عمومی دیگری که وجود آن در شهر مجاز باشد باشد مطابق دستور شهربانی نصب دودکش ننمایند

. 29- کسانی که در معابر عمومی حایل موقت مقابل قسمتی که مشغول ساختمان میباشند نصب ننمایند

. 30- کسانیکه بدون رعایت اصول آیین نامه ساختمانی و اجازه شهرداری در اراضی خود ایجاد کوچه یا گذر عمومی نمایند

. ماده 3- اشخاص زیر به هفت تا ده روز حبس تکدیری و از صد تا دویست ریال غرامت محکوم میگردند

. 1- کسانیکه بجعبه تلفن یا چراغ برق یا سیمهای تلفن و تلگراف و لامپهای برق معابر و میدانها و سایر امکنه بمنظور تخریب یا تولید خطر دست بزنند یا کلید برق را بدون اجازه مقامات صلاحیتدار باز نمایند

. 2- کسانی که پلم** cf ** انبار چرخهای آبکش را باز کرده یا غیر از آبی که برای شرب عمومی از طرف شهرداری تعیین شده آب دیگری بفروش برسانند

. 3- کسانی که علایم مهندسی و نقشه برداری شهرداری ، اداره ثبت ، اداره راه و امثال آنها را برداشته یا در آن دخل و تصرف نمایند

. 4- پیشه ورانی که در انبار کردن بوته یا هیزم و امثال آنها در محل کسب خود دقت و مراقبت نکنند و براثر غفلت آنها حریق تولید شود

. 5- کسانی که بدون پروانه شهرداری و نقشه تصویب شده اقدام بساختمان نمایند که مشرف به معابر عمومی و خیابان باشد

. 6- کسانی که بدون تحصیل پروانه از شهرداری در خانه یا باغ یا دکان و امثال آن روی قنات پوشیده عمومی را ( بمنظور استفاده از آب ) باز یا پاکنه احداث نمایند و یا از مجرای عمومی شق نهر کنند

. 7- صاحبان مغازه ، دکان ، کاروانسرا، گرمابه و امثال آن که در تمیز نگهداشتن نقاط نامبرده و اثاثیه آن که برای پذیرایی مشتریها تهیه شده است کوتاهی نمایند

. 8- پیشه ورانی که از مقررات بهداری برای معاینه و گرفتن گواهینامه آن تخلف نمایند

. 9- متصدیان فروش خواروبار ، میوه ، سبزی ، ماست ، شیر ، روغن ، گوشت و امثال آنها که مقررات بهداری را رعایت ننمایند و اجناس خود را نظیف نگه ندارند

. 10- سلمانیهایی که چراغ الکل و غیره برای ضدعفونی کردن اسباب کار خود استعمال نکرده و یا دکان خود را تمیز نگاه نداشته و روپوش سفید تمیز نپوشند و یا حوله و پنبه استعمال شده کثیف را بکار برند و یا شاگردی که برگه معاینه بهداری ندارد استخدام نمایند

. 11- کسانی که طبق ماده 273 اصلاحی قانونی کیفر عمومی ولگرد محسوب شوند

. 12- کسانی که منجلاب مستراح یا آب گلخن حمام یا حوض را در گذرهای عمومی یا مجاری آب یا قنوات سربدهند و یا در معابر و یا مجاری آبها ادرار نمایند

. 13- کسانی که مجاری فاضلاب حمام یا مستراح را بطرف گذر قرار دهند

. 14- کسانی که در انهار و مجاری آبها و قنوات ، چاهها، چشمه ها، آب انبارها و برکه هایی که آب آنها مورد استفاده اشخاص است ظرف یا رخت یا فرش یا نخ یا پارچه یا حیوانات یا وسایل نقلیه و امثال آنها را بشویند یا خود را شستشو دهند و یا آنکه در آبها آشغال وکثافت بریزند. 15- متصدیان یخچالهایی که مطابق دستور شهرداری آب بندی نکرده یا از مقررات شهرداری و بهداری سرپیچی نمایند و یا در یخ گیری تعلل کنند

. 16- شیرینی فروشی که در شیرینی و شربت و امثال آنها ساخارین و یا جوهریات مضر استعمال کند

. 17- کسانی که از روی بام و یا دیوار و امثال آنها به خانه دیگری عمداً سرکشی و نگاه کنند

. 18- کسانی که رمالی ، جفر، تعبیر خواب ، کف بینی ، افسونگری ، جادوگری ، جن گیری ، فالگیری ، پیشگویی ، چله نشینی ، بخت گشایی ، و امثال آنها را وسیله معرکه یا دوره گردی قرار داده و یا با باز کردن دکان یا خانه اعمال مزبور را پیشه و وسیله کسب و استفاده خود قرار دهند

. 19- کسانی که دخترها ، پسرها ، زنها را مصراً تعقیب نمایند

. 20- کسانیکه در نقاط و معابر عمومی آتشبازی کنند همچنین اشخاصی که در اماکن خصوصی بدون اجازه رسمی آتشبازی و یا در نقاط ممنوعه تیراندازی نمایند

. 21- کسانی که با اخطار ادارات مربوطه راجع به خراب کردن یا تعمیر بناهایی که مشرف بانهدام و موجب خطر است از اقدام لازم کوتاهی نمایند

. 22- دوافروشان و عطاران و کسانی که ادویه و مأکولات و مشروبات فاسد را بفروشند و یا در دکان و مغازه خود نگهداشته و مطابق مقررات بهداری و شهرداری آنها را نسوزانند و یا ازبین نبرند

. 23- دستفروشان و سمساران که اشیایی از اشخاص مجهول الهویه بدون اخذ ضامن معتبر یا از اطفال غیر ممیز ابتیاع نمایند

. 24- اشخاصی که بدون داشتن پروانه و دفتر بشغل سمساری یا امانت فروشی اشتغال ورزند

. 25- اشخاصی که بهر نحوی از انحأ وضعیت معابر و امکنه عمومی را بدون اجازه مقامات صالحه تغییر دهند

. 26- کسانی که با وجود قدرت و استطاعت ( جسمانی ) تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده و ازاین راه زندگانی نمایند

. 27- کسانیکه بقصد ایذاء مرتکب عملی شوند که وسیله نقلیه از حرکت موقتاً بازبماند

. 28- کسانی که در نقاط محصور یا غیرمحصور بر خلاف مقررات شهرداری زباله و آشغال بریزند یا شوارع و معابر عمومی را بواسطه ریختن مدفوعات یا مایعات و یا اشیأ متعفن و گندیده کثیف نمایند یا در خیابانها و گذرها و نقاط عمومی چیزی بخورند و پوست و آشغال آنها را در آنجا بریزند

. 29- مسئولین و مباشرین مسلخ ها و غسالخانه ها و قبرستانها که از دستورهای مقرر بهداشتی تخلف نمایند

. 30- کسانی که بدون حق قانونی بهر نحوی از انحأ مجاری آب کوچه ها و خیابانها را بند نمایند

. 31- حمامی هایی که بدون اجازه شهرداری خزینه احداث یا درب خزینه های بسته شده را بگشایند

. 32- کوره پزی که قالب آجر را مخالف ابعادی که شهرداری تعیین نموده بکار برد

. 33- کسانی که در مجاورت قنات و یا مجاری که آب دایم جاری است مخالف بهداشت عمومی مستراح بنا نمایند

. 34- کسانیکه از مقررات و نظاماتی که در حدود قوانین با تصویب مقامات صالحه از طرف شهرداری یا شهربانی تنظیم و منتشر میشود تخلف ورزند

. 35- در هرمحلی که اجرای ماده بیست قانون جنگلها ومراتع کشوری اعلام شده باشد از تاریخ اجرای آن هرکس مرتکب قطع وریشه کن کردن و بمصرف رساندن بوته ها و خارها و درختچه های بیابانی و کوهستانی گردد

. 36- کسانیکه بدون داشتن پروانه مخصوص راهنمایی از سازمان جلب سیاحان براهنمایی جهانگردان مبادرت نمایند

. ماده 4- الف - منظور از عبارت " تا پنج روز " و "تا پنجاه ریال " در ماده یکم و "هفت روز " و"تا یکصد ریال " در ماده دوم و "تا ده روز" و "تا دویست ریال " در ماده سوم این آیین نامه این است که حداکثر مجازات حبس و غرامت در ماده یکم پنج روز پنجاه ریال و در ماده دوم هفت روز یکصدریال و در ماده سوم ده روز و دویست ریال خواهد بود. ب - کیفرهای مقرر در این آیین نامه هنگامی ملاک اعتبار خواهد بود که برای مرتکب جرم مطابق قوانین و آیین نامه های دیگر کیفر شدیدتری تعیین نشده باشد وگرنه مرتکب مطابق آن قوانین و نظامات به کیفر شدیدتر محکوم خواهد گردید .
95/02/7 19:21
دیده بان 110 , j_f_emamnaghi
کامنت بنویسید...
دیده بان 110 , j_f_emamnaghi
دوشنبه 13 اردیبهشت ، 01:28
تشکر
ادامه
قاصدک ف , afagh...
دوشنبه 13 اردیبهشت ، 01:24
سلام آقای رئوفم.
ادامه
95/02/5 13:08
مریم س , nutrition219
امام رضا (ع):آنان که می خواهند همیشه با نشاط باشند،‌ تا می توانند از شام بکاهند و شبها سبکبار به رختخواب بروند .
کامنت بنویسید...
مریم س , nutrition219
یکشنبه 5 اردیبهشت ، 16:09
+++
ادامه
94/12/19 08:52
زهرا  , shayanzh
مـے کشونے قلـب منو تا مـعبداے ِ بودایـے
تو خوب منو جذب مے کنے جزیرہ ے برمودایـے ..!
کامنت بنویسید...
یاس  طبری , sajde93
دوشنبه 23 فروردین ، 23:48
لاااااااایک
ادامه
مَـــلـــیـــحِــه بــــــــآنــــــــــــو , mylovea.t
دوشنبه 23 فروردین ، 12:10
همیشه اولین و آخرین کلام شعرهایم تو بوده ای ، میخواهم این شعر اولینش تو باشی و آخرین نداشته باشد
همچنان ادامه داشته باشد….
ادامه
  , l_gxr_l
سه شنبه 17 فروردین ، 22:05
بی خیالِ آن سیبِ کالِ کرمو
بیا برایت انار دانه کرده ام
یک پلانِ این پاییز
به تمامِ سکانس های تنبلِ آن تابستان می ارزد
انارها رسیدند و
از تو هیچ خبری نیست...
ادامه
94/08/20 02:19
من انقلابی ام  , payandeh1206
آثار شوم نگاه های‌ نامشروع

1- نگاه بذر شهوت را دردل می‌پاشد. از وصیت های‌امام صادق (ع) به عبدا... بن جندب است که فرمود: حضرت عیسی ‌بن مریم (ع) به یارانش می‌فرمود: از نگاه کردن (به نامحرم) بپرهیزید، زیرا نگاه بذرشهوت را در دل شخص می‌پاشد و مقدمات بدبختی او را فراهم می‌کند.
2- نگاه مسموم تیر شیطان امام صادق (ع): نگاه کردن به نا محرم، تیر مسمومی از تیرهای رها شده از جانب شیطان است.
3- نگاه مسموم غصه طولانی ‌می‌آورد امام صادق (ع): و چه بسیار نگاه‌هایی‌ که غصه های ‌طولانی را در بر خواهد داشت
4- نگاه به نامحرم موجب چشم پراز آتش می‌شود. هرکس چشمش را از نگاه به نامحرم پر کند خداوند در روز قیامت چشمش را از آتش پر می‌کند، مگر این که توبه کند و بازگشت نماید
5- زنای چشم نگاه به نامحرم. رسول خدا صلی ا...علیه و آله: برای‌هر کدام از اعضای ‌انسان زنای خاص است، و زنای چشم نگاه به نامحرم است7
6- آثار خانوادگی همانگونه که پیامبر خدا می‌فرمود: زنای چشم نگاه کردن است البته اگر عواقب وخیم این مسئله بادقت بررسی شود، می‌توان گفت که این نگاه، گناه ساز است اکثر زناها، لواط‌ها و نتیجه طلاق‌ها، نزاع‌های خانوادگی و انحراف‌ها و ...از همین نگاه‌ها بوجود آمده است. برخی جوانان به خاطر یک نگاه به انحراف‌های گوناگونی مبتلا شده‌اند. خودکشی کرده‌اند، دگر کشی کرده‌اند، فرار نموده‌اند، زندگی علمی و آینده خود را به خطر انداخته‌اند، به اعتیاد مبتلا شده‌اند، به بیماری‌های جنسی و جسمی‌مبتلا شده‌اند، آبروی خود و خانواده خویش یا طرف مقابل را برده و یا در معرض خطر قرار داده‌اند، چه بسا یک نگاه، حیثیت یک قشر، صنف، گروه، جمعیت خاص را برده است و ضربه ای‌جبران ناپذیر به ان‌ها وارد کرده است، و موجب سلب اعتماد از اجتماع را مهیا کرده‌اند و آخرت و خود و دیگران را به رکود کشانده‌اند.

آثار گناه چشم

از حضرت علی (ع) روایت شده است که: هر کس چشم خود را پایین اندازد دل خود را آسوده کرده است. (85)
از مجموعه روایات نگاه حرام این امور استفاده می‌شود که:
1- نگاه اتفاقی به زن بیگانه جرم ندارد.
2- نگاهای پی در پی وخیره شدن به زنان مانند تیر زهر آلود زیان بخش است.
3- هر گاه چشم از دیدن نا محرم به قصد لذت پر شود مرتکب زنا شده است.

4- حفظ کردن چشم نشانه امین بودن است.
5 پایین انداختن چشم سبب آسودگی فکر ودل

نتیجه گیری:
نتیجه گرفته می‌شود که همه گناهان مثل حرام خواری، شرابخواری، ربا، زنا و... دارای آثار سوء روی روح وروان انسانی می‌باشد که اول مثل نقطه سیاه روی تابلویی سفید روح را لکه دار می‌کند ورفته رفته اگر انسان به داد خود نرسد وتوبه نکند! دچار یک قساوت وسنگدلی می‌شود و تمام وجود اورا سیاهی و تباهی فرا می‌گیرد؛ و دیگر هیچ موعظه گری و هیچ متنبه کنندهای حتی مرگ او را بیدار نخواهد کرد، مگر توجه خداوند متعال و اهل البیت (ع) دست او را بگیرد واز سرازیری جهنم نجات دهد.
والعاقبه للمتقین
94/06/20 10:27
آی فیلم , iFILM.TV
رضا‌ ژیان، بازیگر سینما و تلویزیون ایران با گریم‌های متفاوت.
با مراجعه به وب‌سایت شبکه‌‌ی آیفیلم http://www.ifilmtv.com/fars می‌توانید زندگی‌نامه ایشان را مشاهده نمایید.