نرم افزار اندروید کلوب مجله کلوب

نتایج جستجو : حرام - 70 مطلب

97/01/7 18:38
نوید  , alborz1368
❤️ ﷽ ❤️

حرفامون شدہ رسالہ توجیہ المسائل❗️❌

۱_غیبت… تو روشم میگم ⛔️
۲_تهمت… همہ میگن ⛔️
۳_دروغ… مصلحتی ⛔️
۴_رشوہ... شیرینی ⛔️
۵_ماهوارہ... شبڪہ های علمی ⛔️
۶_مال حرام ... پیش سہ هزار میلیارد هیچہ! ⛔️
۷_ربا... همہ میخورن دیگہ ⛔️
۸_نگاہ بہ نامحرم... یہ نظر حلالہ ⛔️
۹_موسیقی حرام.... ارامش بخش ⛔️
۱۰_مجلس حرام... یہ شب ڪہ هزار شب نمیشہ ⛔️
۱۱_بخل... اگہ خدا ❤️ میخواست بهش میداد ⛔️

#آیه_الکرسی
t.me/ayatolkorsi
99
کامنت بنویسید...
96/06/23 12:51
بهزاد   , behzady
آنچه گفتند حرامست...
میان من و تو...
من به فتوای دل و دیده
حلالش کردم
کامنت بنویسید...
96/06/18 16:16
نوید  , alborz1368
دزدی به این نیست که حتما از دیوار مردم بری بالا ❌
زمانیکه از مال کسی بدون رضایت و اطلاع استفاده کنی میشه دزدی ⛔️
هک کردن نت میشه دزدی ⛔️
پس ندادن امانت میشه دزدی ⛔️
تجاوز به مال دیگران میشه دزدی ⛔️
کم کاری موقع کار کردن میشه دزدی و... ⛔️

مواظب باشیم مثل آب خوردن مال دزدی در زندگیمان نیاید

مال دزدی راحت بدست میاد اما وقتی که میره چندتا چیز دیگه هم با خودش میبره
مکنه سلامتیت باشه یا آرامش یا عزیزت که به آن مال حرام دادی یا امنیتت یا ...

مراقب باشیم ان شاءالله آثار و عواقب اعمالمون را ساده نگیریم ...

@ayatolkorsi
96/03/8 17:49
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
مقام سابق امنیتی و ساکت فتنه
وزیر فعلی [ضد] ارشاد و [ضد] اسلامی [ و لائیک]
جناب صالحی امیری حفظه الله فرمودند :
- عده‌ای می‌خواهند حج و مسائل سیاسی دو کشور ایران و عربستان را به هم پیوند دهند.
- زائران آگاه باشند که تمرکزشان تنها بر انجام مناسک حج باشد و نه مسائل سیاسی دو کشور.
96/3/7

امام خمینی :
والله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرفى کردند.

امام خمینی :
اسلام، اسلام سیاست است، حقیقت سیاست است.

امام خمینی :
اسلام دین سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد.

امام خمینی :
اسلام سیاست است، اسلام از سیاست دور نیست.

امام خمینی : اسلام دین سیاست است، دینی است
که در احکام او، در مواقف او، سیاست به وضوح دیده می‌شود.

امام خمینی :
آن ‌قدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است،
در عبادات وارد نشده است.. اسلام دین سیاست است.

امام خمینی :
اسلام همه احکامش یک احکام مخلوط به سیاست است..
نمازش مخلوط به سیاست است؛
حج‌ ش مخلوط به سیاست است، زکات ‌اش سیاست است.

امام خامنه ای مدظله العالی : «اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است ولی آرمان های نظام جمهوری اسلامی را آن طوری که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم کرده است در دلش قبول ندارد ، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.» (1380/8/8)

پ ن : آقای صالحی فرض کنیم تو اسلام را خوب نفهمیدی و از جهالت و بلاهت چنان حرفی زدی آیا غیرت هم نداری؟ تعدی به دو نوجوان ایرانی هنوز التیام نیافته، پانصد حاجی شهید مملکت هنوز خون ش تازه است. اصلا دین به کنار، تو غیرت ایرانی هم نداری؟
کامنت بنویسید...
96/02/30 13:29
سرباز  گمنام , seyed011
این آینده کدام بود
که بهترین روزهای عمرم را
حرام دیدارش کردم؟!
کامنت بنویسید...
سرباز  گمنام , seyed011
پنجشنبه 11 خرداد ، 01:27
ممنونم محمود جان
ادامه
محمود حیدری , mahmoodheidari7
پنجشنبه 11 خرداد ، 00:49
تولدلدت مبارک داداش
ادامه
سرباز  گمنام , seyed011
چهارشنبه 10 خرداد ، 23:30
ممنون دوست عزیز
ادامه
96/02/8 15:59
استاد حسین انصاریان , ostad.ansarian
استاد انصاریان: خداوند، یک سلسله مسائلی را حرام کرد، مثلاً مشروبات الکلی را حرام کرده و گفته خوردنش «رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه»، خوردن مشروبات الکلی، خوردن رجس و آلودگی و یک کار شیطانی است، دانشمندان می‌گویند این به تجربه هم ثابت شده که بدن‌های الکلی که سال‌ها دارند مشروبات الکلی می‌خورند، به بیش از دوازده بیماری گرفتار می‌شوند که یکی از آن بیماری‌ها رعشه شدید، یکی از آن بیماری‌ها مسمومیت خون و یکی از آن بیماری‌ها، مشکل گوارشی است.
95/12/17 12:07
پایگاه اطلاع رسانی فانوس , fanousnews
مفتیان حروه تروریستی تکفیری داعش، در ادامه صدور فتاوای عجیب و غریب خود و تفاسیر افراطگرایانه خود از تعالیم دینی، استفاده از لوازم تحت برند «نایک» را حرام اعلام کرد.

به گزارش فانوس، گروه تروریستی تکفیری داعش، برند «نایک» را حرام اعلام کرد.
http://www.fanousnews.ir/Content/Detail/31802
95/08/9 13:08
تمدن پارسها , pershiacivilization
‏در اسلام طلا برای مرد حرام است ولی طلاکاری حرم امامان از واجبات است. حتی واجب‌تر از فراهم کردن امکانات تحصیل برای کودکان محروم سرزمینم.
34
16
22
95/08/8 15:58
پاسخگوی  اخلاق و تربیت , p_akhlaghi
بسمه تعالی
آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه:
از دین دست برداشتیم تا دنیای ما بیشتر و بهتر شود، علاوه بر این که از معنویات پایین آمدیم، به ضرر دنیای ما تمام شد و همه‌ی خیرات از دست ما رفت؛ غافل از این که سرچشمه‌ی همه‌ی خیرات او است، و از ناحیه‌ی او باید به ما برسد، و حتی حلال و حرام را باید او تعیین و تقسیم کند و اجازه تکوینی بدهد؛ زیرا: "یُضِلُّ اللهُ مَن یَشاءُ و یَهدی مَن یَشاءُ"(1) "هر کس را بخواهد، گمراه و یا هدایت می‌کند." هر چند هدایت و اضلال خداوند گزاف نیست. می‌خواستیم با گناره‌گیری از معنویات و دوری از دین در مادیات پیشرفت و ترقی کنیم، بدتر در مادیات هم عقب ماندیم، غافل از این که شرط رسیدن به مادیات بی‌دینی نیست. و گرنه هر فرد بی‌دینی باید متمول و ثروتمند می‌بود. پس سعی کنیم خود را به حرام نیندازیم. بزرگان ما از حلال اجتناب می‌کردند، حداقل ما از حرام اجتناب کنیم.

1. سوره‌ی مدثر، آیه‌ی 31



در محضر بهجت، ج2، ص399.
95/08/7 19:14
مهدیار , mahdi_yaran
[https://www.aparat.com/v/AGm9Q]
2
1
2
95/08/1 18:05
پاسخگوی  اخلاق و تربیت , p_akhlaghi
بسمه تعالی
آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه:
خوردن غذای شبهه‌ناک و نیز خوردن غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هر چند جایز است؛ ولی انسان را مریض(1) و از عبادات محروم می‌کند و یا سبب سلب توفیق می‌شود.

1. ظاهراً مراد بیماری روحی و معنوی است. هرچند ممکن است مقصود اعم از بیماری روحی و جسمی باشد.



در محضر بهجت، ج2، ص253.
95/07/2 06:36
عطرِ باران , Atre_Bararn
17
3
6
95/06/21 23:43
نسل جوان , javanclub
رعایت نوبت ویزیت از لحاظ شرعی

√ پاسخ:

در حال حاضر بسیارى از كارها در جامعه به صورت صف و قرار گرفتن در نوبت انجام مى‌شود و این امر، یك حق عقلایى محسوب مى‌شود و به عبارت دیگر، از بین بردن این حق، نوعى ظلم به حساب مى‌آید و چون ظلم به دیگران حرام است و تعدی و تجاوز به حقوق مردم محسوب می‌شود، لذا مراعات نوبت در مواردی که طبق نوبت به کار افراد رسیدگی می‌شود، مثل نوبت ویزیت پزشکان،لازم است و تخلف از آن حرام است.
95/06/13 12:05
محمدمهدی  , mm_nh
بنا بر روایت زیر معاویه شراب حرام نوشیده است:
ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺑﺮﻳﺪﺓ ﻗﺎﻝ ﺩﺧﻠﺖ ﺃﻧﺎ ﻭﺃﺑﻲ ﻋﻠﻰ ﻣﻌﺎﻭﻳﺔ ﻓﺄﺟﻠﺴﻨﺎ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻔﺮﺵ ﺛﻢ ﺃﺗﻴﻨﺎ ﺑﺎﻟﻄﻌﺎﻡ ﻓﺄﻛﻠﻨﺎ ﺛﻢ ﺃﺗﻴﻨﺎ ﺑﺎﻟﺸﺮﺍﺏ ﻓﺸﺮﺏ ﻣﻌﺎﻭﻳﺔ ﺛﻢ ﻧﺎﻭﻝ ﺃﺑﻲ ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﻣﺎ ﺷﺮﺑﺘﻪ ﻣﻨﺬ ﺣﺮﻣﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ [و آله] و ﺳﻠﻢ ﻗﺎﻝ ﻣﻌﺎﻭﻳﺔ ﻛﻨﺖ ﺃﺟﻤﻞ ﺷﺒﺎﺏ ﻗﺮﻳﺶ ﻭﺃﺟﻮﺩﻩ ﺛﻐﺮﺍ ﻭ ﻣﺎ ﺷﻲء ﻛﻨﺖ ﺃﺟﺪ ﻟﻪ ﻟﺬﺓ ﻛﻤﺎ ﻛﻨﺖ ﺃﺟﺪﻩ ﻭ ﺃﻧﺎ ﺷﺎﺏ ﻏﻴﺮ ﺍﻟﻠﺒﻦ ﺃﻭ ﺇﻧﺴﺎﻥ ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻳﺤﺪﺛﻨﻲ
ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺑﺮﻳﺪه گفت ﺭﻭﺯﻯ من ﺑﺎ ﭘﺪﺭﻡ ﺑﺮ ﻣﻌﺎﻭﻳﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻳﻢ. پس ما را بر روی فرش نشاند. سپس برای ما غذا ﺁﻭﺭﺩ. پس خوردیم. ﺳﭙﺲ برای ما نوشیدنی ﺁﻭﺭﺩ. پس معاویه ﻧﻮﺷﻴﺪ. سپس ﺑﻪ ﭘﺪﺭﻡ ﺗﻌﺎﺭﻑ ﻛﺮﺩ. سپس او ﮔﻔﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ رسول خدا ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ [ﻭ ﺁﻟﻪ] و ﺳﻠﻢ آن را ﺣﺮﺍﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﻟﺐ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺰﺩه‌اﻡ. معاویه گفت ﻣﻦ ﺟﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ خوش‌تیپ ﻗﺮﯾﺶ ﺑﻮﺩﻡ. هیچ ﭼﯿﺰﯼ نبود که در آن ﻟﺬتی ببینم چنان‌که در زمان جوانی می‌دیدم غیر از ﺷﯿﺮ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﻮﺵﺻﺤﺒﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﺪ.
در این زمینه سه شبهه مطرح شده است:
شبهه اول
ناول أبی یعنی پدرم خورد، نه به پدرم تعارف کرد. بنابراین خود بریده نیز نوشیدنی را خورده است.
شبهه دوم
گوینده جمله ﻣﺎ ﺷﺮﺑﺘﻪ ... معاویه بوده و نه بریده.
شبهه سوم
از ادامه روایت معلوم می‌شود که آن نوشیدنی شیر بوده است.
پاسخ شبهه اول
پاسخ اول
اولا مستشکل فارسی و عربی را با هم قاطی کرده است. تَناوَلَ نیست و ناوَلَ است یعنی باب مفاعله و نه تفاعل.
ثانیا معنای ناوَلَ عبارت است از:
ناولته الشیء: أعطیته فتناوله أی أخذه
تاج العروس، ج 15، ص 759
بدین ترتیب ناوَلَ یعنی داد و تَناوَلَ یعنی گرفت و هیچ ارتباطی به خوردن ندارد. این در زبان فارسی است که تناول کردن به معنای خوردن به کار می‌رود.
ثالثا ترکیب جمله ناول أبی عبارت است از: ناول فعل و فاعل آن ضمیر مستتر هُوَ عائد به معاویه، أبی: مفعول به اول، شَراب: مفعول به دوم مقدر.
بنابراین ترجمه روایت این است که معاویه نوشیدنی را به پدرم تعارف کرد، نه این که پدرم آن را خورد!
پاسخ دوم
حتی اگر بریده نیز نوشیدنی را خورده بود، تفاوتی در مساله نمی‌کرد و هر دو گناه کرده بودند. بنابراین نوشیدن بریده به معنای این نیست که آن نوشیدنی حتما حلال بوده است؛ چرا که بریده معصوم نیست که فعل او برای ما حجت باشد!
پاسخ شبهه دوم
پاسخ اول
کسی که با ادبیات عرب آشنایی داشته باشد می‌فهمد که می‌داند که اگرچه در جمله قال ما شربته ... فاعل ذکر نشده است، اما چون در جمله قبل و بعد از آن فاعل به اسم ذکر شده که معاویه است، معلوم می‌شود که فاعل جمله وسط شخصی غیر از معاویه یعنی بریده بوده و معاویه در جواب او جمله بعد را است. وگرنه دلیلی نداشت فاعل جمله بعد را دوباره ذکر کند. حتی در فارسی نیز چنین است. مانند این که بگویند زید نزد عمرو آمد. پس او گفت کذا. پس زید گفت کذا. در این جمله معلوم است که مراد از ضمیر او در جمله وسط عمرو است. وگرنه در جمله آخر زید دوباره تکرار نمی‌شد.
پاسخ دوم
حتی اگر هم بر فرض معاویه آن جمله را گفته بود، نشان می‌داد که تاکنون نوشیدنی حرام ننوشیده بوده و اکنون دارد می‌نوشد، اگرچه در جوانی به نوشیدن شیر اشتغال داشته است. وگرنه دلیلی نداشت شیر بیاورد و بگوید از زمانی که پیامبر آن را حرام کرده ننوشیده‌ام! معلوم است کلمه آن به همان نوشیدنی که آورده بر می‌گردد که مفعول جمله حرمه رسول الله نیز هست. بنابراین نوشیدنی همان شراب حرام بوده است.
پاسخ شبهه سوم
ه در شربته ضمیر للغائب است که در مورد آن باید گفت:
اولا حرام است. چون در جمله گفته ما شربته منذ حرمه رسول الله. این نشان می‌دهد مرجع ضمیر ه در شربته و ه در حرمه یک چیز است.
ثانیا چاره‌ای ندارد جز این که به نوشیدنی آورده شده برگردد و نه به شیر؛ زیرا به لحاظ ادبی مرجع ضمیر باید مقدم بر خود ضمیر باشد.
چنان‌که مشاهده شد مستشکل سه شبهه مطرح کرده بود که در هر سه معلوم بود در ادبیات عرب اشکال دارد. به خصوص که شبهه اول بسیار ساده بود و کسی که اندک آشنایی با قواعد زبان عربی داشته باشد، آن را به زبان نمی‌آورد!
کامنت بنویسید...
محمدمهدی  , mm_nh
یکشنبه 4 مهر ، 13:33
کتیبه اول- سواد کم و ادعای زیاد
http://www.cloob.com/u/mm_nh/123759232
http://www.cloob.com/u/mm_nh/123759429
http://www.cloob.com/u/mm_nh/123759453
ادامه
محمدمهدی  , mm_nh
یکشنبه 4 مهر ، 13:32
آخه من نمیدونم شما که بارها توی بحث مچت رو گرفتیم که علوم دینی به خصوص ادبیات عرب بلد نیستی و حتی کار به جایی رسید که خودت هم اعتراف کردی، چطور در مورد قواعد عربی میای بحث میکنی؟! توی این چند ماهه جهشی خوندی؟؟؟
ادامه
بشیر  بهداد , cris6
شنبه 3 مهر ، 19:40
به هیچ وجه این سخن شما پذیرفته نیست . منتطر کتیبه بعدی در همین مورد باش
ادامه
95/02/18 14:21
شبکه خبری العالم , AlalamTV
العالم - یک مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبولها و اسمایلی های مورد استفاده در "واتس آپ"، استفاده از آنها را حرام اعلا کرد.
مشاهده ویدئو در :
http://fa.alalam.ir/news/1815675
95/01/13 22:53
محمد م , art2011
روزی یک زرتشتی و یک مسلمان
از مسیری در حال عبور بودند....
در حین مسیر دختر بچه ای ۱۲ ساله را دیدند که با سبد پر از میوه مى خواهد از رودخانه عبور کند.
آن مرد زرتشتی سبد میوه را بردوش و دست دخترک را در دست گرفت و از رودخانه عبور داد.
در ادامه مسیر؛ مرد مسلمان رو به مردزرتشتی کرد و گفت: د ردین ما لمس کردن بدن جنس مخالف عملی حرام است، مگر آنکه یکی از دو طرف به سن تکلیف نرسیده باشد و یا نسبتی بین آن دو باشد .
لمس جنس مخالف سبب طغیان شهوت و سقوط به ورطه گناه است و ......
مرد زرتشتی کلام او را قطع کرد و گفت:
من آن دخترک را به آنسوی رودخانه بردم و رهایش کردم، تو هنوز در ذهنت رهایش نکردی؟!
✨ذهن "بیمار" درمانی ندارد...