نرم افزار اندروید کلوب

نتایج جستجو : انتخابات - 788 مطلب

98/12/3 16:16
یه غریبه  , ahmadian1368
در فضای مجازی در مورد انتخابات از دیدگاه قرآن مطلبی منتشر شده بود که در صدد اشکال بر آن برآمدیم. متن را می آوریم و بعد اشکالات وارده را ذکر می کنیم:
جمهوریت وانتخابات ازنگاه قرآن کریم

۱- چرا رای بدهیم؟
- جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"
خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند

۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟

جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون"
از اهلش بپرسید

۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟

جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق
قرآن می‌فرماید: "هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد در مورد آن تحقیق کنید"

۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟

جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون"
راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن

۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟

جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید.
قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"
دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند

۶- به چه کسی رای بدهیم؟
جواب: به کسی رای بدهیم که از سرزنش هیچ ملامتگری نمی‌هراسد.
"ولا یخافون لومه لائم"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اشکال از جواب سوال 1:
در کتب تفاسیر (روایی و غیر روایی) منظور از «ما بانفسهم» حالت روحی و درونی و امور شخصی افراد است نه نظام و حکومت و امور مادی یک کشور!
منظور از تغییر یعنی از فضای حیوانیت، کفر و بهیمیت به انسانیت و ایمان و راه و مسیر صحیح برگردی و صفات خود را تغییر دهی نه آنکه بخواهی بیرون و جامعه را به کسی بسپاری که او ...
به عنوان نمونه از تفسیر المیزان برای شما می آوریم:

ترجمه تفسیر المیزان،‌ ج 11، ص 423:
خداى تعالى این معقبات را قرار داده و بر انسان موكل كرده تا او را به امر خدا از امر خدا حفظ نمایند، و از اینكه هلاك شود و یا از وضعى كه دارد دگرگون گردد نگهدارند، چون سنت خدا بر این جریان یافته كه وضع هیچ قومى را دگرگون نسازد مگر آنكه خودشان حالات روحى خود را دگرگون سازند، مثلا اگر شكرگزار بودند به كفران مبدل نمایند، و یا اگر مطیع بودند عصیان بورزند، و یا اگر ایمان داشتند، به شرك بگرایند، در این هنگام خدا هم نعمت را به نقمت، و هدایت را به اضلال، و سعادت را به شقاوت مبدل مى‏سازد، و همچنین ...

اما در کتب تفسیر جامع، تفسیر بیان السعاده، منهج الصادقین، مجمع البیان ذیل همان آیه و در منابع روایی مانند: تفسیر العیاشى، ج‏2، ص: 206، تفسیر كنز الدقائق و بحر الغرائب، ج‏6، ص: 419
با توجه به منابع می توان فهمید منظور از «یغیروا ما بانفسهم» صفات نفسانی و حالات شخصی است.
موید این تفسیر آیات شبیه به آن است:
ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَكُ مُغَیِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیم‏ (انفال 53)
و این به جهت آنست كه خداوند هیچگاه منهاجش بر آن قرار نگرفته است كه: نعمتى را كه به قومى ارزانى داشته است آن را تغییر دهد، تا آن زمانى كه ایشان آنچه را كه در نفوس خود آنهاست تغییر دهند. و خداوند شنوا و داناست.
و آنجا كه گوید: وَ مَنْ یُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ. (بقره 211)
«و هر كس نعمت خداوند را كه به او داده شده است، تبدیل نماید پس خداوند عقابش و عذابش شدید است.»

اما در مورد کلمه «نفس» در آیه شریفه طبق کتب لغت به معنای جان و روح است و «ما» موصوله است بنابراین می شود:
«یغیروا ما بانفسهم» تغییر دهند و عوض کنند آنچه را در نفوس آنهاست
(خداوند تغییر نمیدهد تا خودشان، خودشان را تغییر دهند و روح و نفس و جانشون رو ترتبیت کنند)
حال بنابر اینکه استدلال شما را بپذیریم که دلالت کند بر امور ظاهری؛
سوال این است:
با رای دادن به یک نفر ولو آنکه آن فرد انتخاب شود چقدر تاثیر در تغییر یک جامعه دارد؟ (با توجه به این سالیانی که گذشته و رای داده اند تغییراتی که انجام شده چند درصد بوده؟)

اشکال از جواب سوال 2:
تفسیر المیزان مفصلا در مورد اهل ذکر توضیح دادند که عین عبارت ایشان را می آورم:

ترجمه تفسیر المیزان، ج‏12، ص: 374
«و ظاهر جمله" فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ" این است كه خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و قومش باشد، هر چند كه خطاب در جملات قبل تنها به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود، و لیكن در آنها نیز معنى متوجه همه بود، پس در این جمله خطاب را هم عمومى گرفت تا هر كس راه خود را شناخته و پیروى كند، و آنان كه از حقیقت دعوت نبوى خبر ندارند مانند مشركین، به اهل علم مراجعه نموده از ایشان بپرسند، و اما آن كس كه این معنا را مى‏داند مانند خود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و گروندگان به وى كه دیگر غنى و بى نیاز از سؤال هستند.
بعضى گفته‏اند: خطاب در آیه فقط متوجه به مشركین است، زیرا آنان بودند كه منكر دعوت نبوى بودند، و همانها باید به اهل علم مراجعه نموده بپرسند، و لیكن لازمه این حرف این است كه بدون هیچ نكته‏اى در آیه التفات از فرد به جمع بكار رفته باشد، (و خدا داناتر است).
[معنا و موارد استعمال كلمه:" ذكر"]
كلمه" ذكر" به معناى حفظ معناى چیزى و یا استحضار آن است و به هر چیزى كه آدمى بوسیله آن حفظ شود و یا مستحضر گردد ذكر گفته مى‏شود.
راغب در مفردات گفته است: ذكر، یك مرتبه گفته مى‏شود و از آن، آن هیئت و وضع درونى اراده مى‏شود كه براى انسان ممكن مى‏شود بوسیله آن، مطالب و آموخته‏هایش را حفظ كند، و ذكر به این معنى مرادف با كلمه" حفظ" است با این تفاوت كه حفظ را به اعتبار نگهدارى آن محفوظ، بكار مى‏برند، و ذكر را به اعتبار اینكه محفوظ و
مستحضر است، یك مرتبه هم ذكر گفته مى‏شود و از آن حضور مطلب در قلب و یا در زبان اراده مى‏شود، و بهمین جهت است كه بعضى گفته‏اند: ذكر دو جور است، ذكر به قلب و ذكر به زبان، و هر یك از این دو جور خود دو نوعند، یكى بعد از فراموشى كه در فارسى به آن به یاد آوردن مى‏گویند، و یكى هم بدون سابقه فراموشى كه در حقیقت ادامه حفظ است.
و ظاهرا اصل در این كلمه، ذكر قلبى است، و اگر لفظ را هم ذكر گفته‏اند به اعتبار این است كه لفظ معنا را بر دل القاء مى‏كند و به همین اعتبار در قرآن كریم هم استعمال شده، چیزى كه هست در عرف قرآن اگر این كلمه مقید به قیدى نشد معنایش یاد خداست.
و بهمین عنایت است كه قرآن كریم، وحى نبوت و كتابهاى فرستاده شده بر انبیاء را ذكر خوانده است و آیاتى كه شاهد بر این معنا است بسیار است و حاجتى به ایراد آنها در اینجا نیست، البته در آیه بعدى مورد بحث، قرآن كریم را هم ذكر خوانده است.
[مراد از اهل ذكر در" فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ" و اینكه مخاطبین این خطاب كیانند]
پس قرآن كریم ذكر است، هم چنان كه كتاب نوح و" صحف" ابراهیم و" تورات" موسى و" زبور" داوود و" انجیل" عیسى (ع) كه همه كتابهاى آسمانیند نیز ذكرند، و بعضى از اهل این كتابها آنها كه این كتابها براى ایشان نازل شده و گروندگان به این كتابها اهل ذكرند.
و چون اهل و متخصص هر چیزى نسبت به آن چیز عارف‏تر و بیناتر و به اخبار آن داناترند پس كسانى كه مى‏خواهند نسبت به آن چیز اطلاع بدست آورند لازم است به اهل آن مراجعه كنند، و اهل كتابهاى آسمانى همان دانشمندانى هستند كه تخصصشان در علم آن كتاب و عمل به شرایع آن است آنها اهل خبره و عاملین به آن علمند، اخبار انبیاء را مى‏دانند، پس دیگران باید به آنان مراجعه نمایند.»
اهل ذکر کسانی هستند که واقف به قرآن و عامل به قرآن هستند چرا که اهل به ذکر اضافه شده یعنی واقف به آن باشد.
حال از چه کسانی باید سوال نمود؟
و این معنی که «از اهلش» بسیار معنی عام و بدون هیچ معنا و برای گول زدن افراد خام است!
۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟

جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق
قرآن می‌فرماید: "هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد در مورد آن تحقیق کنید"

اشکال از جواب سوال 4:
وقتی در جامعه موجی ایجاد بشه و هر کس، فردی را مشخص کند باید تحقیق کند و این باز اشکال همان شماره 1 و 2 هست!

اشکال از جواب سوال 5:
ممکن است فردی بسیار متشخص و بدونی چاپلوسی و تعریف و تمجید باشد، آیا امکان آن در او نیست که ریا کار باشد؟ ریا را از کجا تشخیص میدهید؟ جز با بودن با آن شخص در سفر و حضر؟!
حتی اگر ریا هم نباشد،‌ از کجا آن فرد کم کم به بیراهه نرود؟! مگر نداشتیم و ندیدیم در طول تاریخ؟! انواع طلحه ها و زبیرها و ...
۶- به چه کسی رای بدهیم؟
جواب: به کسی رای بدهیم که از سرزنش هیچ ملامتگری نمی‌هراسد.
"ولا یخافون لومه لائم"
این آیه قبل و بعد دارد:
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ
«اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! هر كدام از شما كه از دینش برگردد، به زودى خداوند گروهى دیگر را مى‏آورد كه او آنها را دوست دارد و آنها هم او را دوست دارند. نسبت رفتارشان با مؤمنین، نرم و انعطاف‏پذیر؛ و با كافرین سخت و ناهموار مى‏باشد. ایشان در راه خدا جهاد مى‏كنند و از ملامت هیچ ملامت كننده‏اى در خوف و هراس نیستند. آنست فضل خداوند كه به هر كس كه بخواهد مى‏دهد؛ و خداوند واسع و علیم است‏
1. حب خداوند را در دل دارند!
2. بسیار بر مومنین منعطف و مهربانند!
3. بر کافرین سختگیر!
4. در راه خداوند جهاد می کنند (چه جهاد اصغر و چه جهاد اکبر)
5. هیچ خوفی از هیچ ملامتی ندارند.
ضمن اینکه این تنها دلیل برای رای دادن نیست!
مگر پادشاهان ستمگری که در طول تاریخ بودند این صفت را نداشتند؟! که از سرزنش هیچ کسی هراسی نداشتند!!!!
مهم ترین دلیل برای سرپرستی یک جماعت مورد صلاح و صالح بودن آن فرده!
و در صلاح بودن و صالح بودن یک شخص چون یک صفت نفسانی و درونی است که بسیار بسیار اندک هستند که این صالحان را تشخیص دهند!
99
کامنت بنویسید...
مــیـلیسـا مــهربان , zeynab_1050
دوشنبه 5 اسفند ، 15:22
ادامه
یه غریبه  , ahmadian1368
شنبه 3 اسفند ، 23:37
خواهش می کنم
ممنونم از شما
ادامه
آسمان آبی , art2000
شنبه 3 اسفند ، 23:34
متاسفانه...
تشکر از توضیحات خوب
ادامه
98/12/2 20:30
خودمونی , khodemooniclub
کپی برداری با ذکر صلوات برای تعجیل در فرج
31
4
11
98/12/1 20:23
علی  شایق خادم المجتبی علیه السلام , alishayegh

شاید جمله" #من_دیگه_رای_نمیدم " تو این چند مدته بارها به گوشتون خورده باشه حتی از آدمایی که باورتون نمیشه... حواسمون نیست که این جمله به اصطلاح ساده یه پس زمینه بیش از 30 ساله داره که توسط دشمنان نظام و کشورمون طراحی شده تا اقتدار ایران رو در منطقه و جهان کمرنگ کنند و اصل حقیقی جمهوری اسلامی رو زیر سوال ببرند ؛ که البته با کمی دقت تو صحبت های امام خامنه ای به این موضوع پی می بریم که در بیانات خود بارها فرموده اند: قدرت و اقتدار ا یران در قدرت و برد موشک هاش نیست ، در مردمیه که پای صندوق های رای میان و پشتیبان نظام هستند و در امور اصلی کشور مشارکت دارن و دقیقا همین مشارکته که تو این چند ساله هدف قرار گرفته و همه بازی های سیاسی و اقتصادی مثل برجام، FATF ، قانون 2030 ،‌ گرونی بنزین و دلار ، مشکلات معیشتی و... برای تخریب همین مشارکت ملی طراحی شده تا به توهم خودشون جمهوری اسلامی ایران رو زمین بزنند.

*جامعه شناسان معتقدند هرگونه مشارکت در امور مختلف چه انسانی و چه غیر انسانی عامل قدرت و توانمندی می شود* و برای هر دو مثال های جالبی دارند که از جمله آنها می توان به مشارکت مردم در یک مساله محیط زیست محور و امثال آن اشاره کرد و برای رفتارهای غیرانسانی هم می توان حمله کفتارها به شیر اشاره کرد که به تنهایی قدرت ندارند اما وقتی با هم حمله میکنند حتی سلطان جنگل را هم فراری می دهند ؛ بنابراین به طور خیلی خیلی خلاصه میشود این طور بیان کرد : *عناصر اصلی جامعه ای که #توسعه_پایدار و غیرقابل تخریب دارد؛ #مردم ، منابع و سرزمین آن به شمار می رود* که ترکیب مطلوب #مشارکت در قالب یک ساختار اجتماعی و اقتصادی ، فضایی مناسب برا فراهم خواهد کرد و برای رسیدن به الگوی توسعه مطلوب یا استفاده صحیح از منابع و فرصت ها و توزیع عادلانه آن، #مشارکت_مردم به عنوان عاملی اصلی و محوری به شمار می رود که تلفیق و ترکیب عناصر اصلی می تواند جریان توسعه را به فعلیت درآورد.

همین جامعه شناسان که عموما غربی هم هستند در مقالات خود با طرح و بیان مفهوم توسعه پایدار و توسعه پایدار انسانی، به عوامل #تهدید_کننده این نوع توسعه هم اشاره می کنند که چگونه میتوان یک جامعه با توسعه پایدار یا همان مشارکت مردمی بالا را نابود کرد که در مهمترین گزینه های آن به عواملی چون ایجاد بحران های *فقر، نابرابری های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در سطح جوامع* و سکونت گاهها اشاره شده است و امروزه نیز در رفتارهای دولتمردان کابینه #اصلاح_طلب #حسن_فریدون(روحانی) به وفور چنین رفتارهایی دیده می شود که با تبیین برنامه و نقشه های حساب شده ، جایگاه عناصر اصلی توسعه پایدار و مشارکت مردمی را نشانه گرفته اند.

با توجه به اینکه محققان علوم اجتماعی یکی از متداول ترین شیوه های تامین امنیت جوامعی که قانون مدار نیستند یا براساس حکومت های #دیکتاتوری گردانده می شوند ، استفاده از عوامل قهرآمیز مانند نیروهای سرکوب گر و فوق مخفیانه بیان کرده اند ؛ اما تجربیات تاریخی نشان داده است با وجودی که امنتیت دراین مواقع خیلی سریع به دست می آید اما پایداری و دوام آن بسیار کم و شکننده است بنابراین با تحقیقات گسترده نظام های سیاسی جهان و به طور خاص صدر اسلام و نخستین رای گیری بزرگ جهان در *#عید_غدیر_خم* (حتی زنها با قرار دادن دست خود در تشت آب با *حضرت علی علیه السلام* بیعت کردند) به این نتیجه رسیدند : ثبات و پایداری امنیت ، تنها با نهادینه کردن آن در یک جامعه و احساس مشارکت و مسئولیت عمومی در قبال امنیت اجتماعی حاصل می شود و تنها راه به وجود آمدن امنیت پایدار مشارکت اجتماعی است.

به طور کلی امنیت اجتماعی برآیند تعامل و مشارکت همگانی کنشگران اجتماعی و در نتیجه یک تولید اجتماعی است، که با میزان احساس مسئولیت و مشارکت اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد و در معنای ساده تر *امنیت اجتماعی یعنی مقوله ای که از طریق مردم و برای آنها ایجاد می شود* و با کمک مشارکت اجتماعی با مجریان قانون مثل پلیس درامور امنیتی به نتیجه بهتری می رسد و با کارکردهای آشکار و پنهان فراوان نتایجی همچون افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت، افزایش امنیت، افزایش مقبولیت اجتماعی قانون گذاران و برقراری روابط عاطفی میان مجریان قانون و مردم را به همراه دارد و با عث انسجام و قدرت یک نظام مردمی می شود.

حال با این مقدمه اولیه ، میرم سراغ #حسن_فریدون(روحانی) که با *وعده های دروغین و فریب مردم روی کارآمد* و به مرور زمان حرکت های پشت پرده خود را به عنوان عروسک خیمه شب بازی دولت به اصطلاح #تدبیر_و_امید اما در اصل #اصلاحات ، با برنامه ریزی از پیش طراحی شده #آمریکایی_صهیونیسی به صورت پنهان و آشکار به مخالفت با فرمایشات و فرامین امام خامنه ای برخواست و حرکتی که #سیدمحمد_خاتمی و دار و دسته اش چندین سال قصد داشتند انجام دهند ، کلید زد که مصادیق بسیاری را نیز می توان به عنوان شاهد مدعا بیان کرد و ازجمله آنها بحث برجام و اعتماد نکردن به آمریکا و کشورهای غربی به عنوان نخستین چالش میان #مقام_معظم_رهبری و رئیس جمهور و مساله مبارزه با مفاسد به عنوان جدیدترین نافرمانی حسن فریدون(روحانی) که آنقدر آن را پشت گوش انداخت تا حضرت آقا با انتخاب #سید_ابراهیم_رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه از جایگاهی دیگر برای مبارزه با مفاسد دولتمردان وارد عمل شد اما این بار نیز با سنگ اندازی های همین آقای مثلا رئیس جمهور روبرو شد.

با کمی تمرکز و توجه به مطالب بالا میشه خیلی ساده متوجه شد سر منشاء همه حرکت های آقا فریدون قصه ما و دار و دسته اصلاحاتیش از ابتدای تصاحب پست ریاست جمهوری و دستیابی به بالاترین پست اجرایی کشور ؛ فقط و فقط کاهش #مشارکت_مردمی در انتخابات و از بین بردن جایگاه ولایت فقیه بوده که با کم کاری من و توی بچه مذهبی الحق والانصاف تا حد زیادی هم موفق بوده ، اما از این جا به بعد ، کار دست من و توست و باید باور کنیم دار و دسته #فراکسیون_امید در اصل همون #جریان_اصلاحات هستند ، همون هایی که در فتنه 88 با شعار *#انتخابات_بهانه_است #اصل_نظام_نشانه_است* ، به هیات عزاداران امام حسین علیه السلام حمله کردند، مسجد و تکیه رو آتش زدند ، ائمه اطهار علیهم السلام رو مسخره کردند و قابل نقد دونستن... پس یادمون باشه اگه کم کاری کنیم در آینده ای نزدیک روزهایی رو خواهیم دید که برگزاری برنامه های مذهبی و راهپیمایی اربعین میشه برامون آرزو و خاطره ؛ و دقیقا به خاطر همین دغدغه ها بود که حضرت آقا دستور دادند همه ما باید آتش به اختیار باشیم و منتظر کسی نمونیم برای عمل کردن و امر به معروف و نهی از منکر ؛ در واقع امروز نیاز به روشنگری بیش از هر زمان دیگری ضروری است چون دشمن با همه قوا وارد میدان شده تا حقیقت نظام که *اسلام ، قرآن و اهل بیت علیهم السلام است* را از بین ببرد نه انقلاب اسلامی را... بنابراین باید با دقت و دغدغه بیشتری وارد #عرصه_انتخابات شد.

همان طور که میدانید خداوند متعال در قرآن فرموده است: *«إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند* پس بیایید بادقت بیشتری برای یکی از مهمترین پیچ های تاریخی انقلاب تلاش کنیم ، شاید بخواهید خودتان را توجیه کنید که وقتی کسی را نمی شناسم پس برای چه باید رای بدهم که قرآن دراین باره نیز فرموده است: *« فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکرِ إِن کنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» پس اگر نمی‌دانید، از اهل ذکر (آگاهان) جویا شوید* و اگر نگران سرزنش دیگران هستید یا فکر می کنید نمی توانید بین خوب و بد را تشخیص دهید به این 2 آیه پناه ببرید:
*مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...."* محمد(ص) پیامبر خداست؛ و كسانى كه همراه اویند، در برابر صاحبان جبهه کفر، سختگیر و میان خود مهربانند... یعنی به کسی رای بدهید که دشمن دشمنان نظام و اسلام ، عاشق کشور و مملکت خود باشد ، دو تابعیتی نباشد ، ملیجک غربی ها نباشد و مقابل آنها با ترس قرار نگیرد

در آخر این مقاله نیست به عنوان حسن ختام به این آیه دقت کنید که انگار خدا برای همین زمان و وضعیت کنونی نازل فرموده است که میفرماید:
*الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ* ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.

##### دوستانی که میخوان ازاین مطلب به نام خودشون استفاده کنند هیچ اشکالی نداره فقط کم و زیادش نکنند چون معنی و مفهومش رو از دست میده ... #####
کامنت بنویسید...
علی  شایق خادم المجتبی علیه السلام , alishayegh
چهارشنبه 14 اسفند ، 12:41
فدایی داری داداش گلم من مقابل دشمنا همیشه قد علم میکنم اما مقابل نازنینایی مثل شما خاکسارم
ادامه