نرم افزار اندروید کلوب

نتایج جستجو : امامت - 83 مطلب

98/08/16 13:54
چشمان باز  , montasar
[https://www.aparat.com/v/42mBc]

مولاجان!
ردای امامت بر قامتت مبارک
99
98/05/28 10:50
جنبش  مجازی رهروان ولایت  , khamenehei
امام خامنه ای (حفظه الله) : «غدیر دو جنبه دارد: یکی جنبه‌ی نصب جانشین است، جنبه‌ی دیگر قضیه، توجه دادن به مسئله‌ی امامت است».

با اسال عکس به دوستان و دیگران در تبلیغ غدیر سهیم شویم .
.
عکسهای بیشتر در مورد غدیر در لینک زیر....
98/05/11 22:21
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
هزار جان گرامی فدای نام علی"علیه السلام"
21
2
5
97/08/26 18:37
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
حضرت فاطمه (س):خدا اطاعت از ما را رشتۀ سامان ملت، ‌‌‌‌‌‌‌و #امامت ما را مایۀ ایمنی از تفرقه قرار داده است.(احتجاج، ج1، ص1)
4
3
2
97/02/7 22:13
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour
سوال
آیا مرتد شدن تمام عرب و صحابه و برگشتن به دوران جاهلیت بعد از رحلت و شهادت حضرت رسول أکرم صلی الله علیه و آله صحت دارد؟
97/02/7 22:04
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour
سوال
وقتی از خشم و رضایت خدای تبارک و تعالی سخن گفته می شود منظور چیست؟ آیا رفتار بشر بر خدای عزّ و جلّ اثر می گذارد و او را از خوشحالی به خشم می برد و یا بالعکس؟ باید گفت: پناه به همان خدا می بریم از این گفتار، که رفتار مادون بر مافوق اثر بگذارد و او را از حالتی به حالتی تغییر دهد! اگر اینگونه بپنداریم این فهم ما مغایر با بی نیازی خدای جهانیان است که هر روز در نماز می خوانیم «الله الصَّمَدُ».... پس حقیقت ماجرا چیست؟

97/01/17 00:04
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
امام باقر علیه السلام:

اگر براى لحظه اى وجود امام از زمین برداشته شود، زمین، ساكنان خود را چنان به تلاطم مى اندازد كه امواج دریا دریانشینان را.
4
3
4
96/11/29 00:08
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
امام رضا علیه السلام فرمودند:
انَّ الامَامةَ زِمامُ الدّینِ وَ نِظامُ المُسلمِینَ وَ صَلاحُ الدُّنیا وَ عِزُّ المُؤمِنینَ؛
امامت و رهبری، مایه ی استواری دین و نظام بخشیِ مسلمانان و موجب اصلاح دنیا و عزت و سربلندی مؤمنان است.

منبع: اصول کافی، ج 1، ص 200
15
2
14
96/11/22 00:26
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
امام رضا علیه السلام فرمودند:
انَّ الامَامةَ زِمامُ الدّینِ وَ نِظامُ المُسلمِینَ وَ صَلاحُ الدُّنیا وَ عِزُّ المُؤمِنینَ؛
امامت و رهبری، مایه ی استواری دین و نظام بخشیِ مسلمانان و موجب اصلاح دنیا و عزت و سربلندی مؤمنان است.
اصول کافی، ج 1، ص 200
15
2
9
96/07/13 10:16
حرم امام رضا (ع) , ImamRezaFA
دست نیاز عالم و آدم به سوی توست...

امام رضا علیه السلام :
امامت، ریشه بالنده اسلام و شاخه بلند آن است.

کافی،ج1،ص200،ح1
35
3
15
96/06/21 00:15
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
خود را نیازمند فوری به امام نمی دانیم و الا مضطر می شدیم

علی بن جعفر از برادرش امام کاظم (ع) درباره آیه " بگو: به من خبر دهید اگر آب ‌هاى [سرزمین] شما در زمین [عمیق] فرو رود، چه کسى مى ‏تواند آب جارى و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟! " روایت کرد که امام موسی بن جعفر(ع) فرمود : یعنی آنگاه که شخص امام زمان(عج) تان از شما غائب شود چه کسی مقام شامخ امامت را برای شما می آورد؟ [طبعا آوردن امام از فهم و توان شما خارج است با وجود نیازهای فراوانی که به امام دارید.]

عن علی بن جعفر عن اخیه موسی بن جعفر (ع) فی قول الله عزوجل قل ارایتم ان اصبح ماؤکم غورا فمن یاتیکم بماء معین (الملک/30) قال (ع) اذا غاب عنکم امامکم فمن یاتیکم بامام جدید؟

الكافی ج 1 ص340 ح 14 سند صحیح

#امام #آب_گوارا #حدیث
96/06/9 11:07
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour
لحظه ای بدون تعصب

سوال
لطفا از قرآن بیان کنید که امامت در سن کودکی امکان دارد؟
درکدامین سوره و آیه اش ؟

جواب
96/06/9 10:55
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour

لحظه ای بدون تعصب

بحث و گفتگو بین علمای پیرو مذهب اهل بیت علیهم السلام با علمای سایر مذاهب از دیرباز
بوده و خواهد بود و البته محور اصلی و پایه مباحث حول اصل الدین یعنی امامت و ولایته
در ادامه مطالب گفتگوی کوتاه بین مرحوم علامه امینی با عالمی سنی مذهب را خواهیم دید
به امید هدایت و رشد الهی و ربانی برای حقیقت جویان
96/03/20 03:02
یه غریبه  , ahmadian1368
در زمان امام‏ مجتبى‏ علیه السلام همین اصحاب امام‏ مجتبى‏ علیه السلام را تحریك بر جنگ با معاویه می كردند، می گفتند: (چرا قیام نمى ‏كنى؟ چرا باعث سرشكستگى مؤمنین شدى؟)

این قضیه همیشه بوده! چه در زمان ائمه چه بعد از آنها. افرادى كه محوریّت حق را ولایت نمى‏ دیدند, بر اساس فهم خودشان، محوریّت را «عملِ به ظاهر و نماى ظاهر» مى‏ دیدند.
مبارزه با ظلم درست است، ولى این مبارزه در كجا باید واقع بشود؟ با چه شرایطى باید واقع بشود؟ آیا به این هم فكر مى‏ كردند؟

وقتى شب دزد به خانه تان میزند درِ منزل را می شکنند و چند دزد سارق قاتل وارد منزل می شوند، شما چه مى ‏كنید؟ بلند مى ‏شوید در مقابل آن‏ ها جفتك مى ‏اندازید؟!! این روش مقابله است؟!! با این روشِ مبارزه دوتا تیر در مغزتان مى‏ زنند!
آیا به صرف این کلام که : «در مقابل ظلم مى‏ ایستیم!» می توانیم چنین اقدامی بکنیم؟

برای اصحاب در آن زمان, ولایت و امام ,محور نبود. محور، عبارت بود از وجود معاویه. نه این‏كه این ‏ها بروند دورِ معاویه! «حُجر بن عدى» كه دور معاویه نبود! «حُجر بن عَدى از اصحاب امام مجتبى بود، ولى تفكرش وجودِ نحس معاویه بود که باید به هر قیمتی در مقابلش قیام کرد. یعنى وجود نحس معاویه، آمده بود و ذهن او را پر كرده بود و مجال براى ورود وجودِ مبارك و مقدس امام مجتبى علیه السلام نگذاشته بود!

مسئله و درد این است! كه وقتى یك ولىّ الهى حضور دارد، دیگر جایى برای دیگری نباید باشد. چون در قلب، دو مطلوب نمى‏ گنجد. اگر حجر بن عدى تمام ذهن و فكرش از امام معصوم پر بود، دیگر اعتراض نمی کرد! مى‏ گفت اصلا به من چه مربوط است!

آیت اللَه سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی.
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی، جلسه نهم، سنه 1432.
95/11/30 14:36
تالار ندای شیعه ؛ منتظران حضرت مهدی (عج) , lilhagh110lil
aaa:
حدیث ثقلین چطور دلالت بر امامت میکند؟

محمد کلهری:
رسول الله ص واضح میفرمایند من دو خلیفه برای شما باقی میگذارم ،اگر به انها متمسک بشید گمراه نمیشوید ، کتاب خدا و عترت اهل بیتم

البانی هم تصحیح کرده

2457. إنی تارك فیكم خلیفتین : كتاب الله حبل ممدود ما بین السماء و الأرض و عترتی أهل بیتی و إنهما لن یتفرقا حتی یردا علی الحوض

( حم طب ) عن زید بن ثابت .

( صحیح )

ألبانی، محمد ناصر الدین (متوفای1420هـ)، صحیح جامع الصغیر وزیادته، ج1، ص482، ح2457، ناشر: المكتب الإسلامی

همه ائمه خلیفه هستند دیگه

اهل بیت همه چهارده معصوم هستند

امامت حضرت علی رو قبول کردند حضرت علی امام بعد خودش رو مشخص کرده

برای اهل سنت امامت حضرت علی ثابت بشه حضرت علی ع و حضرت زهرا س بقیه ائمه رو مشخص کردند
95/10/26 16:02
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour

لحظه ای تفکر

فرق تغافل با غفلت ؟

متعلق غفلت ،ناآگاهی و عدم علم است

ولی متعلق تغافل،آگاهی و علم است .

انسان فقط در قبال گفته هایش مسئول نیست ؛!!!!

بلکه در قبال سکوت هایش هم مسئول است.............................

95/10/18 00:09
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour
95/10/16 23:23
پیروان راه فاروق أعظم , masjedenour
95/09/19 18:53
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
ابوهاشم جعفری می گوید به ابی محمد (امام حسن عسکری) گفتم
جلالت شما مانع از سؤالم می شود، آیا اجازه سؤال به من می دهید؟
حضرت فرمود: سؤال کن عرض کردم ای آقای من! آیا برای شما فرزندی است ؟ فرمود: آری گفتم اگر اجل شما برسد کجا می توانم از او جستجو کنم؟ امام عسکری(ع) فرمود در مدینه.

(حدیث اول) عن أبی هاشم الجعفری قال: قلت لأبی محمد (ع) جلالتک تمنعنی من مسألتک، فتأذن لی أن أسألک؟ فقال: سل، قلت: یا سیدی هل لک ولد؟ فقال: نعم، فقلت: فإن بک حدث فأین أسأل عنه؟ فقال: بالمدینة
کافی ج 1 ص 328 ح 2 ( #سند_صحیح )

محمد بن على بن بلال مى‌گوید: از جانب امام حسن عسکرى علیه السلام، دو سال پیش از وفاتش پیامى به من رسید که از جانشین بعد از خود به من خبر داد، بار دیگر سه روز پیش از وفاتش پیامى رسید و از جانشین بعد از خود به من خبر داد.

(حدیث دوم) محمد بن علی بن بلال قال : خرج الی من أبی محمد(ع) قبل مضیه بسنتین یخبرنی بالخلف من بعده، ثم خرج الی قبل مضیه بثلاثة أیام یخبرنی بالخلف من بعده
الکافی ج1 ص328 ح 1
الإرشاد الشیخ المفید ج2، ص348
معجم الاحادیث المعتبره ج 2 ص 313 ( #سند_موثق )

نکته: محمد بن على بن بلال در جمع بندی نهایی #ثقه است.
11278 - محمد بن علی بن بلال: ثقة من أصحاب العسکری ع‏ ... و المتلخص من جمیع ما ذکرنا، أن الرجل کان ثقة مستقیما و قد ثبت انحرافه و ادعاؤه البابیة و لم یثبت عدم وثاقته، فهو ثقة، فاسد العقیدة،
معجم‏ رجال‏ خوئی ج : 16 ص 309 الی 312

عبدالله بن جعفر حمیری از محمد بن عثمان [دومین نائب خاصه حضرت] سوال کردم که آیا صاحب الامر را دیده ای؟ وی پاسخ داد: بلی و آخرین مرتبه در بیت الله الحرام و دعا می فرمود: خداوندا وعده ای را که به من داده ای، به انجام رسان.

(حدیث سوم) عن الحمیری قال سالت محمد بن عثمان العمری فقلت له : هل رایت صاحب هذا الامر قال : نعم، و آخر عهدی به عند بیت الله الحرام و هو یقول: اللهم انجز لی ما وعدتنی.
الفقیه ج 2 ص 520 ذیل حدیث 3115
کمال الدین ج 2 ص 440
بحارالانوار ج 52 ص 30 ( #سند_صحیح )

چهار خبر صحیح و معتبر دیگر با همین مضمون و یا مضمون نزدیک وارد شده است.
بحارالانوار ج 52 ص 26 و کمال الدین ج 2 ص 435
بحارالانوار ج 52 ص 30 و کمال الدین ج 2 ص 440
و الفقیه ج 2 ص520 [دو سند صحیح ذیل ح 3115 ] و الغیبه للطوسی ص 251

و آنچه گفته شده در تکذیب مدعی مشاهده سندا ضعیف است. و حتی اگر مقبوله باشد محل و مجرا و شرایط خودش را دارد که بخاطر طولانی نشدن از طرح آن خودداری می شود.

ابوحمزه ثمالی از امام سجاد(ع) از پدران بزرگوارش روایت می کند پیامبر اکرم فرمود: امامان بعد از من دوازده نفرند اوّلشان تو هستی یاعلی! و آخرین آنان قائم است. و او همان است که خدا به دست او شرق و غرب زمین را فتح می کند.

(حدیث چهارم) عن الثمالی عن علی بن الحسین عن ابیه عن جده قال رسول الله صلّی اللّه علیه و آله: الأئمّة بعدی اثنا عشر أوّلهم أنت یا علی، و آخرهم القائم الذی یفتح اللّه علی یده مشارق الأرض و مغاربها.
کمال الدین صدوق ج 1 ص 282
امالی الصدوق ص 111
العیون الاخبار ج 1 ص 65
بحارالأنوار ج 52 ص ص 378 ( #سند_صحیح )

راوی می گوید امام صادق(ع) فرمود: اگر از امام و صاحب تان به شما غیبتی رسید، آن را انکار نکنید.

(حدیث پنجم) عن علی بن حکم عن ابی ایوب الخراز عن محمد بن مسلم قال سمعت اباعبدالله (ع) یقول: إن بلغکم عن صاحبکم غیبة فلا تنکروها
الکافی ج 1 ص 339 ح 10 ( #سند_صحیح )

عن ابن ابی عمیر عن ابی ایوب الخراز عن محمد بن مسلم قال سمعت اباعبدالله (ع) یقول: إن بلغکم عن صاحبکم غیبة فلا تنکروها.
الکافی ج 1 ص340 ح 15 (سند صحیح)
غیبة النعمانی 188 ح 42
إثبات الهداة ج 3 ص 444 ح 22

عن أبی بصیر قال : قال قال أبوعبدالله (ع) إن بلغکم عن صاحبکم غیبة فلا تنکروها.
الغیبة الطوسی ج 1 ص161
البحار ج51 ص 146 ح 15
إثبات الهداة ج 3 ص 439 ح 1

که این مضمون شریف از طرق مختلف و نهایتا از دو صحابی عالیقدر ابوبصیر و محمد بن مسلم نقل شده و به امام صادق(ع) می رسد.

اسحاق بن عمار روایت می کند که امام صادق(ع) فرمود: حضرت قائم دو غیبت دارد: یکى کوتاه و دیگرى طولانى است. در غیبت نخست از مکان حضرت کسى آگاه نیست مگر شیعیان خاص و در غیبت دوم مکان وى را نمى داند مگر موالیان خاص آن حضرت.

(حدیث ششم) عن اسحاق بن عمار قال قال ابوعبدالله (ع) للقائم غیبتان احداهما قصیرة و الاخری طویلة، الغیبة الاولی لا یعلم بمکانه فیها الا خاصة شیعته و الاخری لا یعلم بمکانه فیها الا خاصة موالیه.
الکافی ج 1 ص340 ح 15 ح 19 ( #سند_صحیح )
بحار الأنوار ج 53 ص 324
إثبات الهداة ج 5 ص 58
غیبة النعمانی ص 170 باب 10 ح 1(با تفاوت اندک)

و اینها حقیقتا فقط مشتی است نمونه خروار از روایات معتبر شیعه و سنی در دوازده جانشین در کلام پیامبر (ص) وقوع ولادت حضرت حجت(عج) و مشاهده نائبان حضرت و دیگر اشخاص از کنیزان و اصحاب و مردم و.. و مسئله غیبت صغری و کبری و توجه ما به وظایف کلی و فردی است. حسبنا قوله تعالی: فماذا بعد الحق إلا الضلال فأنى تصرفون (یونس/32) والسلام علیکم.