نرم افزار اندروید کلوب

نتایج جستجو : اسلام - 610 مطلب

98/09/13 09:09
انسانیت , ensaneit
رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمود:
خداوند، هر شب پس از گذشتن دو سوم شب ، به آسمان دنیا نزول می کند و می فرماید:
آیا كسی هست كه مرا خواند تا او را اجابت كنم؟
آیا كسی هست كه از من بخواهد تا به او بدهم؟
آیا كسی هست كه از من طلب بخشش كند تا او را ببخشم»؟
99
9
1
3
98/08/26 11:48
بهروز محمدی , behrooz.mohammadi.s221
یا هو یاکسنزن یاهو یا کسنزان یاهو یاکسنزان
بخشی از کتاب انوار الرحمان به تالیف حضرت السیّد الغوث محمد المحمد کسنزانی حسینی رئیس طریقت علیه قادریه کسنزانی (قدس الله)
دریافت علم تصوف
تصوف از کتاب الهی، سنت، الهامات صادقین، و کشفیات اهل عرفان، اخذ و اقتباس شده، و همانا در این علم چیزهایی را از علم فقه داخل کرده اند، که نیاز به آن در علم تصوف احساس شده است، و امام محمد غزالی در کتاب احیاء العلوم، در بخش« منجیات و مهلکات» آن را به رشته تحریر درآورده است.
حکم قانونگزار شرع درباره این علم
امام محمد غزالی(ره) می گوید : «فراگیری این علم ، واجب عینی است، زیرا هیچ کس خالی از عیب و یا بیماری نیست، مگر پیامبران الهی- علیهم السلام-»
ابوالحسن شاذلی (ره) می گوید : «هرکس در علم ما(تصوف) داخل نشود، و رخنه نکند، با اصرار در ارتکاب گناه مرده است، در حالی که نفهمیده است.»
درباره این علم گفته اند :
تطبب جسمک الفانی لیبقی و تترک قلبک الباقی مریضا
یعنی : جسم فناشونده ات را مداوا میکنی تا باقی بماند ، در حالی که قلب پایدارت را در حال بیماری رها میسازی!
اکنون که فراگیری این علم واجب عینی است، برای دریافت آن ، سفر کردن لازم خواهد بود به سوی کسی که در امر تربیت شناخته شده، و درمان نفس انسان به دستهای او شهرت دارد.
بنابر آنچه غیر از یک نفر، امثال بلالی و سنوسی و دیگران بر این عقیده هستند، این سیر و سفر برای شخص لازم است، هرچند پدر و مادرش مخالف باشند.
سنوسی میگوید : « هنگامی که نفس بر انسان غلبه کند، مانند دشمن است، و اگر این غلبه دامنگیر شود، جهاد با نفس و کمک خواستن بر علیه نفس، بر انسان واجب میشود، همچنانکه در غلبه دشمن، یاری خواستن واجب میگردد، هرچند که پدر و مادر مخالف باشند»
و گوینده این شعر چه نیکو گفته است :
اخاطر فی محبتکم بروحی وارکب بحرکم اما و اما
واسلک کل فج فی هواکم واشرب کاسکم لوکان سما
ولااصغی الی قدنها نی ولی اذن عن العذال صحا
اخاطر بالخواطر فی هواکم واترک فی رضاکم ابا واما
یعنی : دل و جان خود را در گرو محبت و دوستی شما می گذارم.
و دل به دریا میزنم هرچه بادا باد.
و از باده محبت شما می نوشم اگرچه زهرآگین باشد.
گوش من شنوای نکوهش کسی نیست.
و در راه خشنودی و رضای شما پدر و مادرم را (در صورت مخالفت) ترک خواهم کرد.
98/04/22 04:18
آبتین  , aabbttiinnn2


✍مهدی نخل احمدی

ما : قانون باید فصل الخطاب همه چیز باشد .

آنها : خوب حرفی نیست . ما هم همین را
میگوییم

ما : پس چرا آقای علم الهدی دستور لغو کنسرت در خراسان میدهد و رهبر دستور آتش به اختیار بودن جوانان بسیجی را ؟

آنها: این فرق دارد . همه چیز را با هم قاطی نکنید.

ما : چرا ؟

آنها : چون اینهایی که نام بردید از چیزها و جاهایی خبر دارند که امثال من و شما امکان درک نداریم .

ما : کجا مثلا ؟

آنها: بالا . چیزی که این عزیزان در خشت خام میبینند امثال شما در آینه نمیبینید .

ما : اما قانون باید قطعی باشد و اگر مصلحت یا اعتراضی بود باز هم باید از طریق قانونی برای تغییر یا اصلاح قانون اقدام کرد .

آنها: قانون تا زمانی معتبر هست که مورد تایید این بزرگواران باشد .

ما : کدوم بزرگواران ؟

آنها: آقای جمهوری اسلامی (خامنه ای) و آقای خراسان ( علم الهدی)

ما : یعنی نظر مردم که درست یا غلط یک قانون را برای اجرا تصویب و تایید کرده اند در درجه دوم هست و اصل سلیقه ی آقایان بالا است ؟

آنها: درجه دوم یا چندم

ما : یعنی مردم درجه دوم هم نیستند ؟

آنها: مردم تاج سر ما هستند اما میدانید که آقایان بالا هم زیادند .

ما : خوب پس قانون در کشور ما یعنی نظر یک عده آقایان بالا . چرا اصلا با این حساب قوانینی مثل قانون اساسی تصویب شده ؟

آنها: قطعا نظر آقایان بالا ارجح بر قانون است اما این قوانین هم که گفتید بد نیستند . برای پشت ویترین چیزهای شکیل و دهن پرکنی هستند .

ما : قوانین برای امنیت ، رفاه و سلامت جامعه تصویب میشوند. نظر آقایان بالا هم بر همین هست .

آنها: تا حدودی

ما : یعنی اولویت آقایان بالا چیست ؟

آنها: اسلام

ما : فقط اسلام ؟

آنها: بله . اسلام که باشد هم امنیت هست، هم رفاه و هم سلامت

ما : پس چهل سال گذشته چی؟ اینها که هیچکدام با اسلام درست نشده است؟

آنها: اهان . الان مرتکب وهن اسلام و توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام شدی .

ما : با همین یک جمله ؟

آنها: حالا بیا بریم . سر فرصت چیزهای بیشتر هم میگی ...
98/04/12 12:16
حمید ا , hamid_1975
...............
.
یه عده هم هستن یه گوشه منتظرنشستن،یه مسلمانی یه آخوندی یه ریشویی یه کار اشتباهی بکنه،اینا سریع از اسلام متنفر بشن!

مثلا وقتی یه مداحی، یه غلطی و اشتباهی کرد، اینا مثل اسکرین سیور که تا ماوس رو تکون میدی محو میشه
اینا هم به همین سرعت از اسلام متنفر میشن!
فقط من نمیدونم چرا از چیزهای دیگه متنفر نمیشن!
مثلا کرور کرور فیلم و سند از فساد اخلاقی و مست لایعقل کردن تو کنسرت بعضی از مثلا سلبریتی های این ور آبی و اون ورآبی اگه منتشر بشه هیچ کس ازشون متنفر نمیشه!
-تا یه کلیپی در میاد که یه پلیس با خشونت یه خلافکار و میکنه تو ماشین، سریع پونصد نفر از اسلام متنفر میشن!
بعد هزاران کلیپ از خشونت پلیس آمریکا منتشر میشه که شهروند سیاه پوست رو وسط خیابون به گلوله میبندند یا با شوکر برقی بچه رو میگیرن اینجا هیچکس متنفر نمیشه! صف ویزا هم شلوغ تر میشه!
-فقط کافیه یه ماشین پلاک دولتی چراغ قرمز رو رد کنه!
پشت چهار راه ۱۶ نفر از اسلام متنفر میشن!
-شرکت های خصوصی تو دبی وقتی دنبال منشی خانم میگردن، قبل از رزومه باید عکس برهنه بفرستی تا شاید استخدامت کنن! فقط نمیدونم اینجا چرا کسی متنفر نمیشه!
-صبح تا شب اگه تو ولنتاین و هالوین و کریسمس و کوفت و زهر مار صدای دابس دابس و دی جی ننه قمر تو مخشون باشه کسی اذیت نمیشه!
کسی هم متنفر نمیشه!
ولی به محض اینکه سالی یه بار تو محرم صدای روضه بره خونه همسایه یه محله از اسلام متنفر میشن!
-یه پیمانکار ریشوی شهردای اگه بساط یه دست فروش خراب کنه، همون صاحب مغازه ها که کلا گوشی دستشونو زنگ میزنن سد معبر شهرداری که مالیاتشو ما میدیم سودش برای ایناست! شروع میکنن به متنفر شدن از اسلام!
-صدها جوان رعنا و رشید مدافع حرم، اگه ترک خانواده کنند و برای ایجاد امنیت شهید بشن، یا برای پول رفتن یا کلا نباید میرفتن!

-روزی صدتا پورشه و مازراتی ولگسوز اگه کنارخیابون ترمز بزنن و دختر مردم رو سوار کنن و ببرن تو باغ خارج شهر و مثل گله کفتار بیوفتن به جونش هیچ خری از اینا متنفر نمیشه!
ولی همین که ماشین بسیج یا پلیس امنیت یه خانمی و به خاطر هنجار شکنی یا عدم رعایت قانون مملکت ببره کلانتری یه تعهد بگیره!
آقا همینجوری گله گله روشنفکر شروع میکنن به متنفر شدن از اسلام!
اصلا بعضیها مثل سنسورهای موزه که تکون بخوری آلارم میده منتظرن یکی تکون بخوره اینا از اسلام متنفر بشن!
به جهنم که متنفر میشید!
خدا میلیارد میلیارد کهکشان خلق کرده که ما توش غبار هم محسوب نمیشیم حالا یه عده هم تو این کره خاکی متنفر بشن چیزی از عظمتش کم نمیشه!

اسلام به ذات خود ندارد عیبی........ هر عیب که هست از مسلمانی ماست
97/12/1 18:56
ابوالقاسم کریمی  , safiiresabz
1 الإمام علیّ علیه السلام :لا یَكُن حُبُّكَ كَلَفا ، ولا بُغضُكَ تَلَفا ؛ أحبِب حَبیبَكَ هَونا ما ، وأَبغِض بَغیضكَ هَونا ما . امام على علیه السلام : نه دوست داشتنت ، سودایى باشد ، نه دشمنى ات ، نابود كننده ؛ بلكه دوست خود را در حدّ اعتدال، دوست بدار و دشمنت را در حدّ اعتدال، دشمن بدار


2 عنه علیه السلام :سِیاسَةُ العَدلِ ثَلاثٌ : لینٌ فی حَزمٍ ، واستِقصاءٌ فی عَدلٍ ، وإفضالٌ فی قَصدٍ . امام على علیه السلام : سیاست عادلانه ، سه چیز است : نرمى در دوراندیشى ، به نهایت رساندن عدالت ، و احسانِ به اعتدال



3 عنه صلى الله علیه و آله :ما مِن نَفَقَةٍ أحَبُّ إلَى اللّهِ عز و جل مِن نَفَقَةِ قَصدٍ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هیچ هزینه كردنى ، در نزد خدا محبوب تر از هزینه كردن به اعتدال نیست .



4 عنه علیه السلام :كَفى بالمَرءِ كَیسا أن یَقتَصِدَ فی مَآرِبِهِ و یُجمِلَ فی مَطالِبِهِ . امام على علیه السلام : آدمى را همین زیركى بس، كه در نیازهاى خود میانه روى كند و درخواسته هایش راه اعتدال پیش گیرد.



5 رسول اللّه صلى الله علیه و آله :كونوا عِبادَ اللّهِ إخوانا ؛ لا تَعادَوا ولا تَباغَضوا ، سَدِّدوا وقارِبوا وأَبشِروا . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : اى بندگان خدا! با هم برادر باشید و از دشمنى و كین ورزى به یكدیگر بپرهیزید ، درستْ عمل كنید و راه اعتدال را بپویید و خوش حال [و امیدوار ]باشید



6 الإمام الرضا علیه السلام :إذا وَلِیَ الظّالِمُ الظّالِمَ فَقَدِ انتَصَفَ الحَقُّ ، وإذا وَلِیَ العادِلُ العادِلَ فَقَدِ اعتَدَلَ الحَقُّ ، وإذا وَلِیَ العادِلُ الظّالِمَ فَقَدِ استَراحَ الحَقُّ ، وإذا وَلِیَ العَبدُ الحُرَّ فَقَدِ استُرِقَّ الحَقُّ. امام رضا علیه السلام : هر گاه ستمگر بر ستمگر حاكم شود ، دادِ حق ستانده مى شود. هر گاه دادگر بر دادگر حاكم شود ، حق اعتدال مى یابد . هر گاه دادگر بر ستمگر حاكم شود ، حق مى آساید . هر گاه بنده بر آزاد حاكم شود ، حق به بردگى گرفته مى شود



7 عنه علیه السلام :الفَضائلُ أربَعةُ أجْناسٍ ، أحَدها : الحِكمَةُ و قِوامُها فی الفِكْرَةِ ، و الثّانی : العِفَّةُ و قِوامُها فی الشّهْوَةِ ، و الثّالثُ : القُوَّةُ و قِوامُها فی الغَضَبِ ، و الرّابعُ : العَدلُ و قِوامُهُ فی اعْتِدالِ قُوى النَّفْسِ . امام على علیه السلام : فضایل بر چهار گونه اند: اوّل : حكمت كه جانمایه آن در فكر و اندیشه است ؛ دوم : عفّت كه شالوده آن شهوت است ؛ سوم : قدرت و توانایى كه اساس آن خشم است و چهارم : عدالت كه ریشه آن، اعتدال هواى نفْس است



8 عنه صلى الله علیه و آله :الدُّنیا دُوَلٌ ، فَاطلُب حَظَّكَ مِنها بِأَجمَلِ الطَّلَبِ حَتّى تَأتِیَكَ دَولَتُكَ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : دنیا دست به دست مى گردد ؛ پس بهره خود را با معتدل ترین تلاش از آن برگیر تا باز نوبت تو رسد



9 رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله ـ فی قولِهِ تَعالى : «وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ اُمَّةً وَسَطا» ـ : عَدْلاً . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ـ در بیان آیه «و این چنین شما را امّتى میانه گردانیدیم» ـ فرمود : یعنى معتدل



10 عنه علیه السلام :عَلَیكُم بِأَوساطِ الاُمورِ ؛ فَإِنَّهُ إلَیها یَرجِعُ الغالی ، وبِها یَلحَقُ التّالی . امام على علیه السلام : بر شما باد كارهاى میانه (معتدل)، كه افراطكار به آن برمى گردد و وامانده به آن مى رسد



11 عنه علیه السلام :إذا أحَبَّ اللّهُ عَبدا رَزَقَهُ قَلبا سَلیما و خُلْقا قَویما . امام على علیه السلام : هرگاه خداوند بنده اى را دوست داشته باشد، قلبى سلیم و خویى خوش و معتدل به او روزى فرماید



12 رسول اللّه صلى الله علیه و آله :إذا أرادَ اللّهُ بِأَهلِ بَیتٍ خَیرا فَقَّهَهُم فِی الدّینِ ، ورَزَقَهُمُ الرِّفقَ فی مَعایِشِهِم ، وَالقَصدَ فی شَأنِهِم ، ووَقَّرَ صَغیرُهُم كَبیرَهُم . وإذا أرادَ بِهِم غَیرَ ذلِكَ تَرَكَهُم هَمَلاً . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر گاه خداوند براى خانواده اى خیرى بخواهد ، آنان را در دین ، فقیه و آگاه مى گردانَد ، و ملایمت [ و معتدل بودن ] در معیشت و میانه روى در كارهاشان را روزىِ آنان مى كند ، و كوچك آنها به بزرگشان احترام مى نهد ، و اگر براى خانواده اى ، غیر از آن بخواهد ، ایشان را به حال خود ، رها مى كند



13 الإمامُ علیٌّ علیه السلام :أحبِبْ حَبیبَكَ هَونا ما فعَسى أن یَكونَ بَغیضَكَ یَوما ما ، و أبغِضْ بَغیضَكَ هَونا ما فعَسى أن یَكونَ حَبیبَكَ یَوما ما . امام على علیه السلام : دوستت را در حدّ معتدل دوست بدار؛ زیرا ممكن است روزى دشمن تو شود و دشمنت را در حدّ میانه دشمن بدار؛ زیرا شاید كه روزى دوست تو شود



14 رسول اللّه صلى الله علیه و آله :عَلَیكُم بِالِاقتِصادِ ؛ فَمَا افتَقَرَ قَومٌ قَطُّ اقتَصَدوا . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : بر شما باد میانه روى ؛ كه هیچ گروه میانه روى فقیر نشد



15 عنه صلى الله علیه و آله :رُحَماءُ اُمَّتِی أوساطُها . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : مهربانان امّت من، همان میانه روهاى آنها هستند



16 عنه علیه السلام :كَفى بِالمَرءِ عَقلاً أن یُجمِلَ فی مَطالِبِهِ . امام على علیه السلام : در خردمندىِ انسان همین بس كه در خواسته هایش میانه رو باشد



17 عنه صلى الله علیه و آله :ما عالَ مَنِ اقتَصَدَ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر كه میانه رو باشد ، نیازمند نگردد



18 الإمامُ الصّادقُ علیه السلام :إنَّ القَصدَ أمرٌ یُحِبُّهُ اللّهُ عز و جل . امام صادق علیه السلام : خداوند عز و جل، میانه روى را دوست دارد



19 الإمام علیّ علیه السلام :الِاقتِصادُ نِصفُ المَؤونَةِ . امام على علیه السلام : میانه روى ، نیمِ توشه زندگى است



20 عنه علیه السلام :كُلُّ ما زادَ عَلَى الاِقتِصادِ إسرافٌ. امام على علیه السلام : هر چه فراتر از میانه روى باشد ، اسراف است



21 الإمامُ الكاظمُ علیه السلام :خَیرُ الاُمورِ أوْسَطُها . امام كاظم علیه السلام : بهترین كارها، میانه و معتدلترین آنهاست



22 الإمام علیّ علیه السلام :العَقلُ أنَّكَ تَقتَصِدُ فَلا تُسرِفُ ، وتَعِدُ فَلا تُخلِفُ ، وإذا غَضِبتَ حَلُمتَ. امام على علیه السلام : خردمندى ، این است كه : میانه روى كنى و اسراف نكنى ؛ وعده بدهى و خُلف وعده نكنى ؛ و چون خشمگین شدى ، بردبار باشى



23 عنه علیه السلام :إذا أرادَ اللّهُ بِعَبدٍ خَیرا ألهَمَهُ الاِقتِصادَ وحُسنَ التَّدبیرِ ، وجَنَّبَهُ سوءَ التَّدبیرِ وَالإِسرافَ . امام على علیه السلام : هر گاه خداوند براى بنده اى خیر بخواهد ، میانه روى و درست اندیشى را به وى الهام فرماید و از نادرست اندیشى و اسراف كارى دورش دارد



24 لقما ن علیه السلام :لقما ن علیه السلام : إنَّ أخلاقَ الحَكیمِ عَشرَةُ خِصالٍ : الوَرَعُ ، والعَدلُ ، والفِقهُ ، والعَفوُ ، والإِحسانُ ، والتَّیَقُّظُ ، والتَّحَفُّظُ ، والتَّذَكُّرُ ، والحَذَرُ ، وحُسنُ الخُلُقِ ، والقَصدُ . لقمان حكیم : حكیم ده خصلت دارد : پارسایى ، عدل ، فهم ، گذشت ، نیكى ، بیدارى ، خود نگهدارى ، تذكر ، هشیارى ، نیك خویى و میانه روى



25 عنه علیه السلام :سِیاسَةُ العَدلِ ثلاثٌ : لِینٌ فی حَزمٍ ، و استِقصاءٌ فی عَدلٍ ، و إفضالٌ فی قَصدٍ . امام على علیه السلام : سیاستِ عادلانه به سه چیز است : مدارا توأم با دوراندیشى ، و استیفاى حقوق همراه با عدالت ، و احسان و بخشش همراه با میانه روى





گردآوری:ابوالقاسم کریمی(فرزندزمین)

چهارشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۷
97/11/18 22:07
نگاه  , negahe.mm
* برایتان از دین همان را تشریع کرد که نوح را بدان توصیه فرمود، و آنچه ما به تو وحی کردیم و به ابراهیم و موسی و عیسی توصیه نمودیم این بود که دین را بپا بدارید، و در آن تفرقه نیندازید.آنچه که شما مشرکین را به سویش دعوت می کنید بر آنان گران می آید، و این خدا است که هر کس را بخواهد برای تقرب به درگاه خود برمی گزیند، و کسانی را به سوی خود هدایت می کند که همواره در امور به او مراجعه نمایند (13) .

*در دین تفرقه نکردند مگر بعد از آنکه به حقانیت دین یقین داشتند، و حسدی که به یکدیگر می ورزیدند وادارشان کرد تفرقه کنند، و اگر حکم ازلی خدا بر این قرار نگرفته بود که تا مدتی معین زنده بمانند، کارشان را یکسره می کردیم، چون اینان که با علم به حقانیت، آن را انکار کردند باعث شدند نسلهای بعدی درباره آن در شکی عمیق قرار گیرند (14) .

*و به همین جهت تو دعوت کن، و همان طور که مامور شده ای استقامت بورز، و دنبال هواهای آنان مرو، و بگو من خود به آنچه خدا از کتاب نازل کرده ایمان دارم، و مامور شده ام بین شما عدالت برقرار کنم، پروردگار ما و شما همان الله است، نتیجه اعمال ما عاید خود ما می شود، و از شما هم عاید خودتان، هیچ حجتی بین ما و شما نیست، خدا بین ما جمع می کند، و بازگشت به سوی او است (15) .

*و کسانی که علیه ربوبیت خدا احتجاج می کنند بعد از آنکه مردم آن را پذیرفتند، حجتشان نزد پروردگارشان باطل است، و غضبی شامل حال آنان است و عذابی شدید دارند (16) .

*قرآن کریم سوره شوری
کامنت بنویسید...
سارا حشمتی , f54
سه شنبه 3 اردیبهشت ، 14:36
همه ما یه جورایی شرک خفی داریم ...
ادامه
لادن   , azadazad67
سه شنبه 23 بهمن ، 03:34
نه به تمام الهه ها /به جز الله ...
ادامه
97/11/4 17:48
سمیرا مقدم , samira.67
این روزها چه کم داریم؟
این  روزها کمتر دربارۀ شفقت و مهربانی می‌شنویم. ادیان تأکید می‌کنند که شفقت معیار معنویت حقیقی است اما برخی گمان می‌کنند که خود دین باعث همۀ جنگ‌ها بوده است. کلیسای کاتولیک سوءاستفادۀ جنسی کشیشان و در نتیجه مصائب زنان و کودکان را نادیده می‌گیرد. برخی رهبران دینی مانند سیاستمداران سکولار رفتار می‌کنند. در بیان عمومی خود کمتر از مهربانی و شفقت سخن می‌گویند و مناقشات فرهنگی و اعتقادی یا سیاسی را معیار و میزان دین حقیقی قلمداد می‌کنند. با این حال کمتر زمانی مانند اکنون به صدای شفقت‌آمیز دین نیازمند بوده‌ایم. جهان به طرز خطرناکی دوقطبی شده است. نتیجۀ نامتوازن بودن نگران‌کنندۀ قدرت و ثروت، خواری، بیگانگی، رخوت و خشم فزاینده‌ای است که در قساوت تروریسم فوران می‌کند. ما درگیر جنگ‌هایی هستیم که نه قادریم به آن‌ها پایان بخشیم و نه می‌توانیم در آن‌ها پیروز شویم. اما آیا مهر و شفقت از این توانایی برخوردار است که مشکلات به‌ظاهر حل‌ناشدنی زمانۀ ما را حل کند؟ آیا این فضیلت حتی در عصر تکنولوژی امکان‌پذیر است؟
کامنت بنویسید...
ارتین کامرانی  , ramin50a
یکشنبه 14 مهر ، 11:21
عالی بود
ادامه
حااااا میم دال  , hamedkiss
چهارشنبه 29 خرداد ، 00:32
لایک
ادامه
جلال محمدی , javadms1509
شنبه 20 بهمن ، 18:26
عالی ست
ادامه
97/10/26 22:16
ابوالقاسم کریمی  , safiiresabz
_
به نام خداوند رحمتگر مهربان
_

_بقره_

و چون به آنان گفته شود در زمین فساد مكنید مى‏ گویند ما خود اصلاحگریم (۱۱

بهوش باشید كه آنان فسادگرانند لیكن نمى‏ فهمند (۱۲

و چون به آنان گفته شود همان گونه كه مردم ایمان آوردند شما هم ایمان بیاورید مى‏ گویند آیا همان گونه كه كم خردان ایمان آورده‏ اند ایمان بیاوریم هشدار كه آنان همان كم‏خردانند ولى نمى‏ دانند (۱۳

و چون با كسانى كه ایمان آورده‏ اند برخورد كنند مى‏ گویند ایمان آوردیم و چون با شیطانهاى خود خلوت كنند مى‏ گویند در حقیقت ما با شماییم ما فقط [آنان را] ریشخند مى ‏كنیم (۱۴

همین كسانند كه گمراهى را به [بهاى] هدایت‏ خریدند در نتیجه داد و ستدشان سود[ى به بار] نیاورد و هدایت‏ یافته نبودند (۱۶

و حق را به باطل درنیامیزید و حقیقت را با آنكه خود میدانید كتمان نكنید (۴۲

از شكیبایى و نماز یارى جویید و به راستى این [كار] گران است مگر بر فروتنان (۴۵

همان كسانى كه مى‏ دانند با پروردگار خود دیدار خواهند كرد و به سوى او باز خواهند گشت (۴۶

آرى كسى كه بدى به دست آورد و گناهش او را در میان گیرد پس چنین كسانى اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود (۸۱

.....همین شما هستید كه یكدیگر را مى ‏كشید و گروهى از خودتان را از دیارشان بیرون مى ‏رانید و به گناه و تجاوز بر ضد آنان به یكدیگر كمك مى ‏كنید.......(85

پس مرا یاد كنید [تا] شما را یاد كنم و شكرانه‏ ام را به جاى آرید و با من ناسپاسى نكنید (۱۵۲

و قطعا شما را به چیزى از [قبیل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماییم و مژده ده شكیبایان را (۱۵۵

كسانى كه چون مصیبتى به آنان برسد مى‏ گویند ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز مى‏ گردیم (156

نیكوكارى آن نیست كه روى خود را به سوى مشرق و [یا] مغرب بگردانید بلكه نیكى آن است كه كسى به خدا و روز بازپسین و فرشتگان و كتاب [آسمانى] و پیامبران ایمان آورد و مال [خود] را با وجود دوست داشتنش به خویشاوندان و یتیمان و بینوایان و در راه‏ماندگان و گدایان و در [راه آزاد كردن] بندگان بدهد و نماز را برپاى دارد و زكات را بدهد و آنان كه چون عهد بندند به عهد خود وفادارانند و در سختى و زیان و به هنگام جنگ شكیبایانند آنانند كسانى كه راست گفته‏ اند و آنان همان پرهیزگارانند (۱۷۷

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند [بگو] من نزدیكم و دعاى دعاكننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت مى ‏كنم پس [آنان] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند باشد كه راه یابند (۱۸۶

و در راه خدا انفاق كنید و خود را با دست ‏خود به هلاكت میفكنید و نیكى كنید كه خدا نیكوكاران را دوست مى دارد (۱۹۵

از تو مى ‏پرسند چه چیزى انفاق كنند [و به چه كسى بدهند] بگو هر مالى انفاق كنید به پدر و مادر و نزدیكان و یتیمان و مسكینان و به در راه‏مانده تعلق دارد و هر گونه نیكى كنید البته خدا به آن داناست (۲۱۵

كیست آن كس كه به [بندگان] خدا وام نیكویى دهد تا [خدا] آن را براى او چند برابر بیفزاید و خداست كه [در معیشت بندگان] تنگى و گشایش پدید مى ‏آورد و به سوى او بازگردانده مى ‏شوید (۲۴۵

در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه بخوبى آشكار شده است پس هر كس به طاغوت كفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزى استوار كه آن را گسستن نیست چنگ زده است و خداوند شنواى داناست (۲۵۶

مَثَل (صدقات‏) كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى كنند همانند دانه‏ اى است كه هفت خوشه برویاند كه در هر خوشه‏ اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر كس كه بخواهد (آن را) چند برابر مى ‏كند، و خداوند گشایشگر داناست‏. (۲۶۱

كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى كنند، سپس در پى آنچه انفاق كرده‏ اند، منّت و آزارى روا نمى دارند، پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است‏، و بیمى بر آنان نیست و اندوهگین نمى ‏شوند. (۲۶۲

گفتارى پسندیده (در برابر نیازمندان‏) و گذشت (از اصرار و تندىِ آنان‏) بهتر از صدقه‏ اى است كه آزارى به دنبال آن باشد، و خداوند بى ‏نیاز بردبار است‏. (۲۶۳

اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید، صدقه ‏هاى خود را با منّت و آزار، باطل مكنید، مانند كسى كه مالش را براى خودنمایى به مردم‏، انفاق مى ‏كند و به خدا و روز بازپسین ایمان ندارد. پس مَثَل او همچون مَثَل سنگ خارایى است كه بر روى آن‏، خاكى (نشسته‏) است‏، و رگبارى به آن رسیده و آن (سنگ‏) را سخت و صاف بر جاى نهاده است‏. آنان (=ریاكاران‏) نیز از آنچه به دست آورده‏ اند، بهره‏ اى نمى ‏برند؛ و خداوند، گروه كافران را هدایت نمى ‏كند. (۲۶۴

شیطان شما را از تهیدستى بیم مى‏ دهد و شما را به زشتى وامى دارد؛ و(لى‏) خداوند از جانب خود به شما وعده آمرزش و بخشش مى‏ دهد، و خداوند گشایشگر داناست‏. (۲۶۸

اگر صدقه ‏ها را آشكار كنید، این‏، كار خوبى است‏، و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید، این براى شما بهتر است‏؛ و بخشى از گناهانتان را مى‏ زداید، و خداوند به آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است‏. (۲۷۱

كسانى كه ربا مى ‏خورند، (از گور) برنمى ‏خیزند مگر مانند برخاستن كسى كه شیطان بر اثر تماس‏، آشفته ‏سرش كرده است‏. این بدان سبب است كه آنان گفتند: (داد و ستد صرفاً مانند رباست‏.) و حال آنكه خدا داد و ستد را حلال‏، و ربا را حرام گردانیده است‏. پس‏، هر كس‏، اندرزى از جانب پروردگارش بدو رسید، و (از رباخوارى‏) باز ایستاد، آنچه گذشته‏، از آنِ اوست‏، و كارش به خدا واگذار مى ‏شود، و كسانى كه (به رباخوارى‏) باز گردند، آنان اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود. (۲۷۵

اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید، از خدا پروا كنید؛ و اگر مؤمنید، آنچه از ربا باقى مانده است واگذارید. (۲۷۸

اگر (چنین‏) نكردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وى‏، برخاسته‏ اید؛ و اگر توبه كنید، سرمایه ‏هاى شما از خودتان است‏. نه ستم مى ‏كنید و نه ستم مى ‏بینید. (۲۷۹

خداوند هیچ كس را جز به قدر توانایى‏ اش تكلیف نمى ‏كند. آنچه (از خوبى‏) به دست آورده به سود او، و آنچه (از بدى‏) به دست آورده به زیان اوست. (286

.

.

.

گردآوری:ابوالقاسم کریمی

25 اردیبهشت 1396
97/10/21 23:07
ابوالقاسم کریمی  , safiiresabz
.
.

.

.
لطفا با دقت مطالعه شود

.

.

.

لغت‌نامه دهخدا
معنی کلمه ی خرد: [ خ ِ رَ ] (اِ) عقل . دریافت . ادراک تدبیر. فراست . هوش . دانش . زیرکی
_
امام صادق:امام صادق علیه السلام : پشتیبان انسان ، خرد است . از خرد ، زیركى ، فهم ، خودْنگهدارى و دانش حاصل مى آید . [ انسان ،] با خرد به كمال مى رسد و همو راهنما ، بیناكننده و كلید كارهاست .
_
عنه علیه السلام :لِسانُ العاقِلِ وَراءَ قَلبِهِ ، وقَلبُ الأَحمَقِ وَراءَ لِسانِهِ.
امام على علیه السلام : زبان خردمند ، در پسِ خرد اوست و خرد نادان ، در پسِ زبانش
_
عنه علیه السلام :كُلُّ شَیءٍ یَحتاجُ إلَى العَقلِ ، وَالعَقلُ یَحتاجُ إلَى الأَدَبِ .
امام على علیه السلام : هر چیزى ، به خِرَد نیاز دارد و خرد ، به ادب، نیازمند است
_
عنه علیه السلام :العَقلُ رائِدُ الرّوحِ وَالعِلمُ رائِدُ العَقلِ .
امام على علیه السلام : خرد راهنماى روح است و دانش راهنماى خرد
_
عنه علیه السلام :العَقلُ شَرعٌ مِن داخِلٍ ، وَالشَّرعُ عَقلٌ مِن خارِجٍ.
امام على علیه السلام : خرد، شریعت درونى ، و شریعت، خرد بیرونى است
_
عنه علیه السلام :بِعَقلِ الرَّسولِ وأدَبِهِ یُستَدَلُّ عَلى عَقلِ المُرسِلِ.
امام على علیه السلام : از خرد و ادبِ فرستاده، بر خرد فرستنده استدلال مى شود
_
عنه صلى الله علیه و آله :لِكُلِّ شَیءٍ آلَةٌ و عُدَّةٌ و آلَةُ المُؤمِنِ و عُدَّتُهُ العَقلُ ، و لِكُلِّ شَیءٍ مَطِیَّةٌ و مَطِیَّةُ المَرءِ العَقلُ، و لِكُلِّ شَیءٍ غایَةٌ و غایَةُ العِبادَةِ العَقلُ، و لِكُلِّ قَومٍ راعٍ و راعی العابِدینَ العَقلُ، و لِكُلِّ تاجِرٍ بِضاعَةٌ و بِضاعَةُ المُجتَهِدینَ العَقلُ ، و لِكُلِّ خَرابٍ عِمارَةٌ و عِمارَةُ الآخِرَةِ العَقلُ ، و لِكُلِّ سَفْرٍ فُسطاطٌ یَلجَؤون إلَیهِ و فُسطاطُ المُسلِمینَ العَقلُ .
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر چیزى براى خود ابزار و ساز و برگى دارد و ابزار و ساز و برگِ مؤمن خرد است؛ هر چیزى مَركَبى دارد و مركب انسان خرد است؛ هر چیزى هدف و غایتى دارد و هدف و غایت عبادت [رسیدن به] خرد است؛ هر گروهى سرپرستى دارد و سرپرستِ عابدان خرد است؛ هر بازرگانى كالایى دارد و كالاى كوشندگان خرد است؛ هر ویرانى اى را آبادانى اى است و آبادانىِ آخرت خرد است و هر گروه مسافرى براى خود خیمه اى دارند كه سر پناهشان است و خیمه مسلمانان خرد است
_
الإمام الحسن علیه السلام :بِالعَقلِ تُدرَكُ الدّارانِ جَمیعًا ، ومَن حُرِمَ مِنَ العَقلِ حُرِمَهُما جَمیعًا .
امام حسن علیه السلام : با خردْ دنیا و آخرت به دست آید و آنكه از خرد محروم باشد ، از دنیا و آخرت محروم گردد
_
رسول اللّه صلى الله علیه و آله :إنَّ العَقلَ عِقالٌ مِنَ الجَهلِ ، وَالنَّفسَ مِثلُ أخبَثِ الدَّوابِّ ، فَإِن لَم تُعقَل حارَت ، فَالعَقلُ عِقالٌ مِنَ الجَهلِ .
پیامبر صلى الله علیه و آله : خرد، بازدارنده از نادانى است و نفس به سان پلیدترین چهارپاست كه اگر مهار نگردد، سرگردان شود . پس خرد، مهار نادانى است
_
الإمام علیّ علیه السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : العَقلُ لَم یَجنِ عَلى صاحِبِهِ قَطُّ ، وَالعِلمُ مِن غَیرِ عَقلٍ یَجنی عَلى صاحِبِهِ .
امام على علیه السلام ـ در حكمتهاى منسوب به ایشان ـ : هیچ گاه خرد به صاحبش آسیب نمى زند ؛ لیكْ دانش بدون خرد ، به صاحبش آسیب مى رسان
_
رسول اللّه صلى الله علیه و آله :اِستَرشِدُوا العَقلَ تَرشُدوا ، ولا تَعصوهُ فَتَندَموا .
پیامبر صلى الله علیه و آله : از خرد راهنمایى بگیرید تا به رشد برسید، و نافرمانى خرد مكنید كه پشیمان مى
_
الإمام علیّ علیه السلام :الأَدَبُ صورَةُ العَقلِ ، فَحَسِّن عَقلَكَ كَیفَ شِئتَ .
امام على علیه السلام : ادب ، سیماى خِرَد است . پس خردِ خویش را آن گونه كه مى خواهى ، زیبا گردان
_
عنه علیه السلام :إزراءُ الرَّجُلِ عَلى نَفسِهِ بُرهانُ رَزانَةِ عَقلِهِ و عُنوانُ وُفورِ فَضلِهِ، إعجابُ المَرءِ بِنَفسِهِ بُرهانُ نَقصِهِ و عُنوانُ ضَعفِ عَقلِهِ .
امام على علیه السلام : انتقاد كردن آدمى از خود، دلیل استوارى خرد و نشانگر فراوانى فضل اوست . خودپسندى آدمى، دلیل بر كمبود او و نشانه سستى خرد اوست
_
الإمامُ زینَ العابدینُ علیه السلام :آدابُ العُلَماءِ زِیادَةٌ فی العَقلِ ......... و كَفُّ الأذى مِن كَمالِ العَقلِ .
امام زین العابدین علیه السلام : همنشینى با دانشمندان موجب فزونى خرد است ......... و آزار نرساندن، از كمال خرد است
_
الإمام الصادق علیه السلام :مَوضِعُ العَقلِ الدِّماغُ ، ألا تَرى أنَّ الرَّجُلَ إذا كانَ قَلیلَ العَقلِ قیلَ لَهُ : ما أخَفَّ دِماغَكَ ؟ !
امام صادق علیه السلام : جایگاه خرد ، مغز است . آیا نمى بینى به انسان كم خرد مى گویند : چقدر سبك مغزى؟
_
عنه علیه السلام :لِلإِنسانِ فَضیلَتانِ : عَقلٌ ومَنطِقٌ ، فَبِالعَقلِ یَستَفیدُ ، وبِالمَنطِقِ یُفیدُ .
امام على علیه السلام : آدمى دو فضیلت دارد : خرد و سخنورى ؛ با خرد مى آموزد و با سخنْ آموزش مى دهد
_
رسول اللّه صلى الله علیه و آله :لِكُلِّ شَیءٍ دِعامَةٌ ودِعامَةُ المُؤمِنِ عَقلُهُ ، فَبِقَدرِ عَقلِهِ تَكونُ عِبادَتُهُ لِرَبِّهِ .
پیامبر صلى الله علیه و آله : هر چیزى پشتیبانى دارد و پشتیبان مؤمن ، خرد اوست ؛ لذا بندگى مؤمن براى پروردگارش به اندازه خرد اوست
_
الإمام الحسن علیه السلام :بِالعَقلِ تُدرَكُ الدّارانِ جَمیعًا ، ومَن حُرِمَ مِنَ العَقلِ حُرِمَهُما جَمیعًا.
امام حسن علیه السلام : با خرد ، دنیا و آخرت به دست مى آیند و آن كه از خردْ محروم باشد ، از دنیا و آخرت محروم مى گردد
_
عنه علیه السلام :بِالعَقلِ استُخرِجَ غَورُ الحِكمَةِ ، وبِالحِكمَةِ استُخرِجَ غَورُ العَقلِ .
امام على علیه السلام : با خرد ، ژرفاى حكمت و با حكمت ، ژرفاى خرد بیرون آورده مى شود
_
عنه علیه السلام :أفضَلُ العَقلِ مَعرِفَةُ الإِنسانِ نَفسَهُ ، فَمَن عَرَفَ نَفسَهُ عَقَلَ ، ومَن جَهِلَها ضَلَّ .
امام على علیه السلام : برترین خرد ، شناخت آدمى به خویش است . هركه خود را شناخت ، خرد ورزید و هركه نشناخت گمراه شد
_
الإمام علیّ علیه السلام :أصلُ الإِنسانِ لُبُّهُ ، وعَقلُهُ دینُهُ ، ومُرُوَّتُهُ حَیثُ یَجعَلُ نَفسَهُ.
امام على علیه السلام : بنیاد آدمى ، خرد اوست ؛ آیین او به خرد اوست ؛ و جوان مردى هر كس ، به آن است كه خود را در كجا قرار دهد
_
الإمام الصادق علیه السلام :لا یُفلِحُ مَن لا یَعقِلُ ، ولا یَعقِلُ مَن لا یَعلَمُ.
امام صادق علیه السلام : آن كه خرد نورزد، رستگار نمى گردد ، و آن كه چیزى نمى داند ، خرد نمى ورزد
_
عنه علیه السلام :عِندَ غُرورِ الأَطماعِ وَالآمالِ تَنخَدِعُ عُقولُ الجُهّالِ ، وتُختَبَرُ ألبابُ الرِّجالِ.
امام على علیه السلام : به هنگام فریبكارى آزها و آرزوها ، خردِ نادان ، فریب مى خورد و خرد مردان ، سنجیده مى شود _
الإمام الصادق علیه السلام :دِعامَةُ الإِنسانِ العَقلُ ، وَالعَقلُ مِنهُ الفِطنَةُ وَالفَهمُ وَالحِفظُ وَالعِلمُ ، وبِالعَقلِ یَكمُلُ ، وهُوَ دَلیلُهُ ومُبصِرُهُ ومِفتاحُ أمرِهِ .
امام صادق علیه السلام : ستونِ [وجودِ] انسان ، خِرد است ، و هوشمندى و فهم و حافظه و دانش ، از خِرد بر مى خیزد و با خِرد به كمال مى رسد و خِرد ، راه نماى او و بینش بخش او و كلیدِ كارهاى اوست
_
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :كُلُّ نَجدَةٍ تَحتاجُ إلى العَـقلِ .
امام على علیه السلام : هر شجاعتى نیازمند خرد است
_
عنه علیه السلام :العَقلُ أصلُ العِلمِ و داعِیَةُ الفَهمِ .
امام على علیه السلام : خرد، ریشه دانش و انگیزه فهم است
_
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :العَقلُ خَلیلُ المُؤمِنِ .
امام على علیه السلام : خرد، دوست صمیمى مؤمن است
_
عنه علیه السلام :لا یَغُشُّ العَقلُ مَنِ استَنصَحَهُ .
امام على علیه السلام : خرد، به كسى كه از او راهنمایى بخواهد خیانت نمى كند
_
الإمامُ الرِّضا علیه السلام :صَدیقُ كُلِّ امرِئٍ عَقلُهُ و عَدُوُّهُ جَهلُهُ .
امام رضا علیه السلام : دوست هر آدمى، خرد اوست و دشمن او بى خردى اش
_
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :لا دِینَ لِمَن لا عَقلَ لَهُ .
امام على علیه السلام : كسى كه خرد ندارد، دین ندارد
_
عنه علیه السلام :ما آمَنَ المُؤمِنُ حَتّى عَقَلَ .
امام على علیه السلام : مؤمن ایمان نیاورْد مگر آن گاه كه خرد ورزید
_

گردآوری:ابوالقاسم کریمی(فرزندزمین)
جمعه 21 دی 1397

    کامنت بنویسید...
    ارن دینج , erendinc
    چهارشنبه 24 بهمن ، 02:08
    خرد، نه عقل و ادراک و غیره... است؛ چیست؟؟ از محرفان جستجو کنید
    ادامه
    97/08/25 23:37
    ایوب پاك , auoob1
    آیا کسی که سقط جنین می‌کند باید دیه بپردازد؟
    دیه سقط جنین یک ماهه چقدر است؟
    احکام سقط جنین
    سقط از نظر قرآن و پیامبر اکرم (ص)
    آیه قرآن در مورد سقط جنین
    سقط جنین تا چند ماهگی مجاز است؟
    97/08/10 11:28
    موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) , valiasr_aj
    [https://www.aparat.com/v/xEHcb]
    این شهادت و جانبازی امام حسین علیه السلام بود که بنی امیه را رسوا کرد و لذا ما نباید بگذاریم چراغ عزاداری امام حسین علیه السلام خاموش شود زیرا خاموش شدن این چراغ مساوی با خاموش شدن چراغ اسلام است
    97/07/27 03:03
    حقایق تاریخ , history_facts
    [در پاسخ به وحشیانه نامیدن فتح ایران توسط عربهای مسلمان]»
    «اگر جنگهای تاریخی اقوام و ملتها را با یکدیگر دلیل محض وحشیگری انها بدانیم، باید هم از حملات کوروش به «بابل»، کمبوجیه به «مصر»، داریوش و خشایارشا یه «یونان» و شاپور «ذوالاکتاف» به «شبه جزیره عرب»، سخن بگوییم و هم از اشغال «یمن» توسط انوشیروان «عادل» و از خراب کردن سد آبیاری مردم عرب خوزستان (بر روی رودخانه کارون) به دست کریم خان زند «وکیل الرعایا» غافل نمانیم.

    بحران هویت قومی در ایران، ص241
    2
    2
    6
    97/07/2 11:13
    موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) , valiasr_aj
    تفاوت مفهوم شیعه در صدر اسلام با مفهوم آن در عصر حاضر

    ابن تیمیه متوفای 728 در منهاج السنه در این باره می‌نویسد:
    وكانت الشیعة أصحاب علی یقدمون علیه أبا بكر وعمر وإنما كان النزاع فی تقدمه على عثمان ... .
    در صدر اسلام شیعه به کسی گفته می‌شده است که ابوبکر و عمر را بر امیرمؤمنان علیه السلام برتری می‌دادند؛ اما تنها اختلاف در باره عثمان بود و آن‌ها امیرمؤمنان علیه السلام را از عثمان برتر می‌دانستند.

    منهاج السنة النبویة ج 2 ص 96 ، نشر : مؤسسة قرطبة - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د. محمد رشاد سالم

    و ابن حجر عسقلانی متوفای 852 نیز تصریح می‌کند: شیعیان کسانی هستند که امیرمؤمنان علیه السلام را دوست دارند و او را بر سایر صحابه مقدم می‌کنند؛ اما اگر بر ابوبکر و عمر مقدم بدانند، شیعه به حساب نمی‌آیند؛ بلکه باید به او شیعه غالی و رافضی گفت: والتشیع محبة على وتقدیمه على الصحابة فمن قدمه على أبی بكر وعمر فهو غال فی تشیعه ویطلق علیه رافضی وإلا فشیعی فإن اضاف إلى ذلك السب أو التصریح بالبغض فغال فی الرفض وإن اعتقد الرجعة إلى الدنیا فأشد فی الغلو.

    هدی الساری مقدمة فتح الباری شرح صحیح البخاری ، ص 459، نشر : دار المعرفة - بیروت - 1379 - ، تحقیق : محمد فؤاد عبد الباقی , محب الدین الخطیب .

    بنابر این تعریف، مراد از شیعیانی كه قاتل امام حسین علیه السلام،‌ شیعیان دوازده امامی نبودند بلكه همان اكثریت اهل سنت بودند كه معتقد به محبت علی (ع) و تقدیم ابوبكر و عمر بر آن حضرت بودند!!
    97/04/30 16:53
    مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عج , valiasraj
    نماینده و سخنگوی شیعه در هر عصری مراجع عظام تقلید بوده اند؛ نه آن فردی که حتی خودش هم در شبکه اش ادعا می کند که از طرف #آمریکا چمدان های پر از دلار برایش می آورند که علیه جمهوری اسلامی ایران و برای نزدیکی فرج حضرت مهدی علیه السلام فعالیت کند!!

    آن امام زمانی که با دلارهای آمریکایی تبلیغ شود چه رنگ و بویی خواهد داشت؟!
    97/02/10 06:48
    بابک  , bagba
    همخوابگاهیم، یک مطلبی رو گفت که باید هزار بار با طلا نوشت و همه جا آویزون کرد.
    البته اسمش رو یادم هست، اما این جا اسمش رو نمی گم، فقط مطلبش رو می گم.

    گفت ببین، هر چی تو اسلام هس، سخت هس.
    از نماز و روزه بگیر تا خمس و زکات و حج و جهاد تا از امر به معروف و نهی از منکر در بره.
    منطقی نیست وقتی اسلام سفارش فراوان می کنه به "ازدواج" یا "صله رحم" یا "نیکی به پدر و مادر"، تصور کنیم که این ها شیرین و راحت هستند.
    "باید" اینا هم سخت و دردسر دار باشن.
    97/02/6 18:11
    بی سرزمین تر از باد  , pamchal_a
    [https://www.aparat.com/v/FkJeX]
    گر تن بدهی؛ دل ندهی کار خراب است
    چون خوردن نوشابه که در جام شراب است

    گر دل بدهی؛ تن ندهی باز خراب است
    این بار نه جام است و نه نوشابه... سراب است

    دریا شوی چون به دلت شور عبور است
    نوشیدن یک جرعه ز جام تو عذاب است

    باران بشوی چون که تنت بر همه جاریست
    کی تشنه شود سیر... فقط نام تو آب است

    اینجا به تو از عشق و وفا هیچ نگویند
    چون دغدغه مردم این شهر حجاب است

    تن را بدهی.. دل ندهی فرق ندارد...
    یک آیه بخوانند گناه تو ثواب است

    خریدند تنت را و بریدند کفنت را
    به یک آیه و چند سکه ببستن دهنت را

    نه روحی به کار است نه عشقی به بار است
    فقط شهوت مردانه به اندام تو یار است

    آن کس که زنی را بفروشد پی پیسه
    حق است که روحش ته دوزخ به عذاب است

    هر جای جهان مرتبه زن بلند است
    در کشور من زن مثل میت به حساب است

    ای کاش که دلقک شده بودم نه شاعر
    در کشور من ارزش انسان به نقاب است

    تن را بدهی دل ندهی فرق ندارد
    یک آیه بخوانند گناه تو ثواب است

    شکستند دلت را و غرور و حرمتت را
    سکوتت گرفت از تو تمام فرصتت را

    به نانی تو راضی شدی و هیچ نگفتی
    همین است که جاهل زده بر تو همتت را

    خریدند تنت را و بریدند کفنت را
    به یک آیه و چند سکه ببستن دهنت را

    نه روحی به کار است نه عشقی به بار است
    فقط شهوت مردانه به اندام تو یار است
    ...
    مرغان هوایی چو بیفتند در این دام
    فرقی نکند کبک و یا جوجه عقاب است

    صیاد در این دشت مصیبت زده کور است
    هر مرغ به دامش برسد.... نام؛ کباب است

    هر مَشتی غضنفر که رسد از ده بالا
    بر مَسند قدرت چو زند کیه... جناب است

    اصلا سخن از تجربه و علم و توان نیست
    شایسته کسی است که با حکم و خطاب است

    در دولت منصور که یک سکه حساب است
    تنها سند ساخت یک صومعه خواب است

    اینجا کسی از مرگ بشر ترس ندارد
    ترس از شب قبرست و سوال است و جواب است

    ای کاش که دلقک شده بودم و نه شاعر
    در کشور من ارزش انسان به نقاب است

    "مهدی مختارزاده"
    کامنت بنویسید...
    پرنسس هانا او به تبار  , nadeyatala
    جمعه 21 اردیبهشت ، 13:45
    این آهنگ زیادی فیمنستی هست
    ادامه
    حسین  , hossein52
    جمعه 21 اردیبهشت ، 11:18
    با دیدن این عکس ها یاد رفتار طالبان تو افغانستان افتادم...
    ادامه
    97/01/23 09:21
    بی سرزمین تر از باد  , pamchal_a
    بن سلمان ولیعهد سرزمین حجاز بعد از اصلاحات اخیر عربستان در مورد زنان و.. ، تمام اسلام را تحویل ایران داد و به طور ضمنی گفت: همه اسلام مال شما دیگه ما تصمیم گرفتیم زندگی کنیم...!!
    کامنت بنویسید...
    97/01/18 10:35
    سخن اَشنا , sokhanashna
    برخلاف توهم شبهه افکنان، قرآن هم برای عرب است و هم عجم، و عموم ایرانیان در حمله اعراب به ایران در مقابل آموزه های فطری آن، مقاومت نشان ندادند.
    ادامه مطلب را در لینگ زیر مطالعه فرمائید:
    97/01/11 12:38
    سخن اَشنا , sokhanashna
    عقیده به قرآن و اسلام(اهلبیت)، عقیده ای کامل و سبب نجات انسان در جهان آخرت خواهد شد و عذاب شدن کسانی که عقیده دیگری دارند(ادیان غیر ابراهیمی و ادیان ابراهیمی) به هیچ وجه ظلم نیست.
    ادامه مطلب در لینگ زیر: