وحید  جعفری , vjjafari

وحید جعفری

                        در غم تنهایی دوستی پیدا کن                                                        تا نشینی با او گفتگو را وا کن
وحید  جعفری , vjjafari

وحید جعفری

مطالب تصاویر 36
وحید  جعفری , vjjafari

بیا صریح باشیم، چه کسی گرفتارِ عراق شد، من؟ من فقط یکی دو نفر از خاندانم را در راه عراق دادم... اما شیعیان هزاران شهید را فدای حفاظت و حمایت از کشور کردند.

شیخ مشهور سنی عراقی در برنامه زنده با اشاره به فداکاری‌ و از خودگذشتگی شیعیان در دفاع از اهل سنت در عراق، گفت: اگر از خدا نمی ترسیدم، در برابر شیعیان سجده می کردم!

مجری برنامه از این شیخ سنی می پرسد: چرا خانواده ات را رها کرده ای، اطرافیانت را رها کرده ای و با شیعیان همراه شده ای، آن هم ضد سنی ها؟!

و شیخ پاسخ می دهد: عمو جان! بگذار حرفی بزنم که شاید از من برَنجی... راستش.. اگر ترس از خدا نبود، من برای شیعیان نماز می خواندم و خم و راست می شدم!

باور کن..! حالا از من بپرس چرا ..؟ بگو ببینم.. تاکنون چند شیعه در الانبار کشته شده است؟

مجری: هزاران نفر!

شیخ: بله، هزاران نفر.. در صلاح الدین و دیالی چطور؟ چند شیعه، جان خود را فدای من کرد؟ سیاستمداران در ویلاها نشسته اند و نه برادرشان را فدا کرده اند نه فرزندشان را،اما شیعه ها جان خود را در الانبار فدا می کند.. عمو جان! در یک کلام، شیعیان، بزرگترین سپرِبلای عراق هستند. کسانی که عراق بلای جان آن ها شده است، شیعیان هستند.

... بیا صریح باشیم، چه کسی گرفتارِ عراق شد، من؟ من فقط یکی دو نفر از خاندانم را در راه عراق دادم... اما شیعیان هزاران شهید را فدای حفاظت و حمایت از کشور کردند. آن ها جان خود را در صلاح الدین می دهند و سر پسرانشان را الانبار می دهند.. تا سیاستمدارانی نظیر من برجا باشیم.

... ما می گوییم به آن ها اجازه نمی دهیم اقلیم ایجاد کنند، زیرا آن ها اهل جنوبند، اهل بصره اند، اهل نجفند، اهل کربلا هستند.. اما نمی گوییم این هایی که در رمادی، التامین، الدیره و دیگر شهرهایمان جان داده اند، جنوبی اند.. آن وقت خود را عراقی و شریف و میهن پرست هم می دانیم..‍!
ادامه
99
وحید  جعفری , vjjafari
ویژه 3 سال پیش
نشر بده...
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
شیوه عزاداری برای صدیقه کبری (سلام الله علیها)
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
وحید  جعفری , vjjafari
مهدی یار 3 سال پیش
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
حکم بازاریابی شبکه ای
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
نام نرم افزار: چرا قبر فاطمه(س) مخفی است؟

سوالی که ذهن بسیاری از ما را مشغول می کند همین است که چرا قبر حضرت زهرا سلام الله علیها مخفی است؟

در این نرم افزار برای ذائقه های مختلف محصول داریم.

اگه دوست داشتید متن جواب رو بخونید.

اگه حال نداشتید بخونید می تونید صوت جواب به این سوال رو گوش بدید.

اگه حال نداشتید گوش بدید می تونید بصورت عکس نوشته اش رو بخونید و از خوندن خسته نشید.

دانلود کنی پشیمون نمیشی چون جواب سوالیه که تو ذهن خیلیامونه.

با تشکر

لینک دانلود:
http://www.plazza.ir/app/ir.fatemi.soal
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari

بوی عید در همه جای شهر پیچیده، بوی نو شدن، بوی صله رحم و دید و بازدید و تعطیلی و مسافرت و از طرفی سال 94 رخت بر بسته و کم کم رو به کهنگی است و رفتن به تقویم های خوابیده، ما انسانها هم همراه با سال جدید همانطور که لباس نو می پوشیم و خانه هایمان را تمیز می کنیم یعنی اینکه به دنبال پاکی و نو شدن هستیم.
همانطور که ظاهرمان را می آراییم چه خوب است که به فکر نفس و باطنمان هم باشیم و لحظه ای درنگ کنیم که سال 94 را چگونه گذراندیم و چقد در رشد و پیشرفت نفسمان پیش رفتیم. محاسبه نفس باید در هر روز سال انجام شود ولی حالا که یک سال از عمرمان تمام شد در جهت رشد آن و رسیدن به درجات بالاتر معنوی چه کردیم باید بپرسیم چه کرده ایم؟؟ اگر انسان توجه نداشته باشد که روزی به کارهایش رسیدگی می شود و از او حساب می کشند، احساس مسولیت نمی کند و به فکر نمی افتد که به کارهایش سر و سامانی بدهد، کاری را ترک کند یا به کاری همت گمارد؛ اما اگر بداند که مساله جدی است، به جزئیات کارهایش هم رسیدگی می کند.1
امام کاظم علیه السلام: لَیْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ یُحَاسِبْ‏ نَفْسَهُ‏ فِی كُلِّ یَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ خَیْراً [حَسَناً] اسْتَزَادَ اللَّهَ مِنْهُ وَ حَمِدَ اللَّهَ عَلَیْهِ وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً اسْتَغْفَرَ اللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَیْهِ‏؛ از ما نیست کسی که هر روز اعمال خود را محاسبه نکند تا اگر نیکی کرده، از خدا بخواهد بیشتر نیکی کند و خدا را بر آن سپاس گوید و اگر بدی کرده، از خدا آمرزش بخواهد و توبه نماید.2
قطار رو به پایان است مانند تمام سال هایی که گذشتن و فراموش شدن چه خوب است که در انتهای سفر با کوله باری از نفس پاک و دلی آرام در قطار زندگی و سال جدید بنشینیم و آنقدر خیالمان راحت از اعمالمان باشد که در بهترین کوپه قطار برایمان جا رزرو شود بیایید و از خودمان بپرسیم که سال نود و چهار را چگونه گذراندیم با خودمان رو راست باشیم و در انتهای این سفر به خودمان، به نفسمان ،به فکرمان ،به قلبمان نمره بدهیم . ان شاء الله که نفس و باطنمان عاری از هر گونه زنگار باشد. یا اگر نیست در انتهای سفر به خودمان و خدایمان قول دهیم که توبه کنیم و سال جدید را به بهترین نحو سپری کنیم ان شاءالله...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. آیت الله مصباح یزدی، مجله معرفت،شماره24
2. کوفی اهوازی،الذهد،ج1،ص76

ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
سوید بن غفله گوید: هنگامى كه حضرت فاطمه علیهاالسلام بیمار شد، به همان بیمارى كه در اثر آن از دنیا رفت، زنان مهاجرین و انصار به عیادت ایشان آمده و گفتند: اى دختر پیامبر خدا با این بیمارى حالت چطور است؟
آن حضرت حمد و سپاس الهى را گفته و برپدرش درود فرستاد و فرمود:

اَصْبَحْتُ وَاللَّهِ عائِفَةً لِدُنْیا كُنَّ، قالِیَةً لِرِجالِكُنَّ، لَفَظْتُهُمْ بَعْدَ اَنْ عَجَمْتُهُمْ، وَ سَئِمْتُهُمْ بَعْدَ اَنْ سَبَرْتُهُمْ، فَقُبْحاً لِفُلُولِ الْحَدِّ وَ اللَّعْبِ بَعْدَ الْجِدِّ، وَ قَرْعِ الصَّفاةِ وَ صَدْعِ الْقَناةِ، وَ خَطَلِ الْاراءِ وَ زَلَلِ الْاَهْواءِ، وَ بِئْسَ ما قَدَّمَتْ لَهُمْ اَنْفُسُهُمْ اَنْ سَخِطَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ، وَ فِی الْعَذابِ هُمْ خالِدُونَ، لا جَرَمَ لَقَدْ قَلَّدَتْهُمْ رِبْقَتُها وَ حَمَّلَتْهُمْ اَوْقَتُها، وَ شَنَّنَتْ عَلَیْهِمْ عارَتُها، فَجِدْعاً وَ عَقْراً وَ بُعْداً لِلْقَوْمِ الظَّالِمینَ.

وَ یْحَهُمْ اَنَّى زَحْزِحُوها عَنْ رَواسِی الرِّسالَةِ وَ قَواعِدِ النُّبُوَّةِ وَ الدِّلالَةِ، وَ مَهْبِطِ الرُّوحِ الْاَمینِ وَ الطِّبّینِ بِاُمُورِالدُّنْیا وَ الدّینِ، اَلا ذلِكَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبینُ، وَ مَا الَّذى نَقِمُوا مِنْ اَبِی‏الْحَسَنِ عَلَیْهِ‏السَّلامُ، نَقِمُوا وَاللَّهِ مِنْهُ نَكیرَ سَیْفِهِ، وَ قِلَّةَ مُبالاتِهِ لِحَتْفِهِ، وَ شِدَّةَ وَ طْأَتِهِ، وَ نَكالَ وَقْعَتِهِ، وَ تَنَمُّرَهُ فی ذاتِ اللَّهِ.

وَ تَا للَّهِ لَوْ مالُوا عَنِ الْمَحَجَّةِ اللاَّئِحَةِ، وَ زالُوا عَنْ قَبُولِ الْحُجَّةِ الْواضِحَةِ لَرَدَّهُمْ اِلَیْها وَ حَمَلَهُمْ عَلَیْها،وَ لَسارَ بِهِمْ سَیْراً سُجُحاً، لایَكْلَمُ خُشاشُهُ، وَ لا یَكِلُّ سائِرُهُ، وَ لا یَمِلُّ راكِبُهُ، وَ لَاَوْرَدَهُمْ مَنْهَلاً نَمیراً صافِیاً رَوِیّاً، تَطْفَحُ ضِفَّتاهُ وَ لا یَتَرَنَّقُ جانِباهُ، وَ لَاَ صْدَرَهُمْ بِطاناً وَ نَصَحَ لَهُمْ سِرّاً وَ اِعْلاناً.

بخدا سوگند صبح كردم در حالى كه نسبت به دنیاى شما بى‏میل و نسبت به مردان شما ناراحتم، آنان را از دهان خویش بدور افكنده، و بعد از شناخت حالشان به آنان بغض ورزیدم، پس چه زشت است كندى شمشیرها و سستى بعد از تلاش و سر بر سنگ خارا زدن، و شكاف نیزه‏ها وفساد آراء و انحراف انگیزه‏ها، و چه زشت است ذخیره‏هائى كه پیش فرستادند، و خداوند بر آنان خشم گرفته و در عذاب جاودانه خواهند بود، بدون شك مسئولیت این عمل بعهده ایشان بود و سنگینى آن بدوششان است، و ننگ و عارش دامنگیرشان مى‏گردد، پس این شتر بینى‏بریده و زخم‏خورده باشد، و گروه ستمكاران از رحمت الهى بدورند.

واى بر آنان، چگونه خلافت را از مواضع ثابت و بنیانهاى نبوت و ارشاد، و محل هبوط جبرئیل، و آگاهان به امور دین و دنیا دور ساختند، آگاه باشید كه این زیان بزرگى است، و چه عیبى از على علیه‏السلام گرفتند، بخدا سوگند عیب او شمشیر براّنش، و بى‏اعتنائى به مرگ، و شدّت برخوردش، و عقوبت دردناكش، و اینكه غضبش در راه رضاى الهى بود.

بخدا سوگند اگر از راه روشن بدور رفته، و از پذیرش طریق مستقیم كناره مى‏گرفتند، آنان را بسوى آن آورده و بر آن وامى‏داشت، و به سهولت براهشان مى‏برد، و این شتر را سالم به مقصد مى‏رساند، كه راهبرش را دچار زحمت نكند و سواره‏اش را ملول نگرداند، و آنان را به محل آب خوردنى مى‏رساند، كه آبش صاف و فراوان بوده و از آن لبریز باشد و هرگز كدر نگردد، و ایشان را از آنجا سیراب بیرون مى‏آورد، و در پنهان و آشكار برایشان ناصح بود.

وَ لَمْ یَكُنْ یَتَحَلَّى مِنَ الدُّنْیا بِطائِلٍ، وَ لا یَحْظی مِنْها بِنائِلٍ، غَیْرَ رَىِّ النَّاهِلِ وَ شَبْعَةِ الْكافِلِ، وَ لَبانَ لَهُمُ الزَّاهِدُ مِنَ الرَّاغِبِ وَ الصَّادِقُ مِنَ الْكاذِبِ.
وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى امَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكات ٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْاَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَاَخَذْناهُمْ بِما كانُوا یَكْسِبُونَ، وَ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْ هؤُلاءِ سَیُصیبُهُمْ سَیِّئاتُ ما كَسَبُوا وَ ما هُمْ بِمُعْجِزینَ.
اَلا هَلُمَّ فَاسْمَعْ، وَ ما عِشْتَ اَراكَ الدَّهْرَ عَجَباً، وَ اِنْ تَعْجَبْ فَعَجَبٌ قَوْلُهُمْ، لَیْتَ شِعْرى اِلى اَىِّ سِنادٍ اسْتَنَدوُا، وَ اِلى اَىِّ عِمادٍ اِعْتَمَدُوا، وَ بِاَیَّةِ عُرْوَةٍ تَمَسَّكُوا، وَ عَلی اَیَّةِ ذُرِّیَّةٍ اَقْدَمُوا وَاحْتَنَكُوا؟ لَبِئْسَ الْمَوْلى وَ لَبِئْسَ الْعَشیرُ، وَبِئْسَ لِلظَّالِمینَ بَدَلاً.
اِسْتَبْدَلوُا وَاللَّهِ الذَّنابی بِالْقَوادِمِ، وَالْعَجُزَ بِالْكاهِلِ، فَرَغْماً لِمُعاطِسِ قَوْمٍ یَحْسَبُونَ اَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعاً، اَلا اِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لكِنْ لا یَشْعُرُونَ، وَیْحَهُمْ اَفَمَنْ یَهْدى اِلى الْحَقِّ اَحَقُّ اَنْ یُتَّبَعَ اَمَّنْ لاَیهِدّى اِلاَّ اَنْ یُهْدى، فَما لَكُمْ كَیْفَ تَحْكُمُونَ.

اگر او در محل خلافت مى‏نشست هرگز ثروت دنیوى براى خود قرار نمى‏داد، و از آن بهره فراوانى برنمى‏داشت، جز به اندازه فرونشاندن تشنگى و رفع گرسنگى، و به ایشان مى‏شناساند تا بین زاهد و دنیاپرست، و راستگو و دروغگو تشخیص دهند. و اگر ملّتها ایمان آورده و تقوى پیشه كنند بركات آسمان و زمین را بر آنان فرومى‏ریختیم، ولكن آیات الهى را تكذیب كردند و از اینرو آنان را در برابر آنچه انجام دادند گرفتار ساختیم، و كسانى كه از این گروه ستم نمودند نتایج زشتى كارشان بزودى دامنگیرشان شده و هرگز بر ما غالب و پیروز نخواهند شد.

آگاه باش، بیا و بشنو، هرچه زندگى كنى روزگار عجائبى را بتو نشان خواهد داد، و اگر تعجب كنى، گفتار اینان تعجب‏آور است، اى كاش مى‏دانستم كه به چه پناهگاهى پناهنده شده، و به كدام ستونى تكیه داده، و بر كدام فرزندانى تجاوز نموده و استیلا جسته‏اند؟ چه بد رهبر و دوستى را انتخاب كرده‏اند، و براى ستمكاران بد بدلى است.

بخدا سوگند، بجاى پرهاى بزرگ، روى بال دم را انتخاب، و بجاى پشت، دم را برگزیدند، ذلیل گردد قومى كه مى‏پندارد با این اعمال كار خوبى انجام داده است، بدانید كه اینان فاسدند اما نمى‏دانند، واى بر اینان، آیا كسى كه هدایت یافته سزاوار پیروى است، یا كسى كه هدایت نیافته و نیازمند هدایت است، واى بر شما چگونه حكم مى‏كنید.

اَما لَعَمْرى لَقَدْ لَقَحَتْ، فَنَظِرَةٌ رَیْثَما تُنْتِجُ ثُمَّ احْتَلِبُوا مِلْاَ الْقَعْبِ دَماً عَبیطاً وَ ذِعافاً مُبیداً، هُنالِكَ یَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ وَ یَعْرِفُ التَّالُونَ غِبَّ ما اَسَّسَّ الْاَوَّلُونَ، ثُمَّ طیبُوا عَنْ دُنْیاكُمْ اَنْفُساً وَاطْمَئِنُّوا لِلْفِتْنَةِ جاشاً، وَ اَبْشِرُوا بِسَیْفٍ صَارمٍ وَ سَطْوَةٍ مَعْتَدٍ غاشِمٍ، وَ بِهَرَجٍ شامِلٍ، وَ اسْتِبْدادٍ مِنَ الظَّالِمینَ، یَدَعُ فَیْئَكُمْ زَهیداً، وَ جَمْعَكُمْ حَصیداً، فَیا حَسْرَتا لَكُمْ، وَ اَنَّى بِكُمْ وَ قَدْ عُمِّیَتْ عَلَیْكُمْ، اَنُلْزِمُكُمُوها وَ اَنْتُمْ لَها كارِهُونَ.
قال سوید بن غفلة: فأعادت النساء قولها علیهاالسلام على رجالهنّ، فجاء الیها قوم من المهاجرین و الانصار معتذرین، و قالوا: یا سیدة النساء لو كان أبوالحسن ذكر لنا هذا الامر قبل أن یبرم العهد و یحكم العقد لما عدلنا عنه الى غیره.
فقالت علیهاالسلام: اِلَیْكُمْ عَنّى، فَلا عُذْرَ بَعْدَ تَعْذیرِكُمْ، وَ لا اَمْرَ بَعْدَ تَقْصیرِكُمْ.

بجان خودم سوگند، نطفه این فساد بسته شد، در انتظار باشید تا این مرض فساد در پیكر جامعه منتشر شود، آنگاه از پستان شیر خون تازه و زهرى هلاك‏كننده بدوشید، در اینجاست كه رهپیمایان راه باطل زیانكار شده، و آیندگان عاقبت اعمال گذشتگان را مى‏یابند، آنگاه جانتان با دنیایتان، و قلبتان با فتنه‏ها آرام مى‏گیرد، و بشارت باد شما را به شمشیرهاى كشیده و حمله متجاوز ستمكار، و به هرج و مرج عمومى و استبداد زورگویان، كه حقوقتان را اندك داده و اجتماع شما را بوسیله شمشیرهایش درو خواهد كرد، پس حسرت بر شما باد كه كارتان به كجا مى‏رسد، آیا من مى‏توانم شما را به كارى وادارم كه از آن روى گردانید.

سوید بن غفله گوید: زنان سخنان آن حضرت را براى شوهرانشان بازگو كردند، گروهى از مهاجرین و انصار براى عذرخواهى نزد ایشان آمده و گفتند: اى سرور زنان، اگر حضرت على علیه‏السلام این مطالب را قبل از بیعت با ابوبكر برایمان مى‏گفت كسى را بر او ترجیح نمى‏دادیم. آن حضرت فرمود: از نزدم دور شوید، بعد از ارتكاب گناه و سهل‏انگارى، عذرخواهى براى شما مفهومى ندارد.
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
وجود مبارك صدیقه كبرا كه آن خطبه را خواندند این خطبه ابدی و «الی یوم القیامة» ماندنی شد و اسراری در این خطبه نورانی هست كه او را ابدی كرده.

مهم‌ترین عنصرش این است كه خود صدیقه كبرا (س) مانند سیزده معصوم دیگر، عِدل قرآن كریم است جزء ثقلین است و اگر عِدل قرآن كریم است «لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» این ابدی خواهد بود و این خطبه ماندنی است.

دوم اینكه همه مطالب این خطبه نورانی بلاواسطه یا مع‌الواسطه پشتوانه قرآنی دارد از آیات قرآنی استفاده شده است.

طبق این دو عنصر محوری كه عناصر دیگر را هم زیرمجموعه خود دارند این خطبه نورانی «فدك» خطبه ابدی خواهد بود «الی یوم القیامة» می‌ماند. این غدیر را زنده كرد, سقیفه را باطل دانست, فدك را غصب دانست, استرداد فدك را لازم دانست, ردّ فدك را لازم دانست و ده‌ها بركات دیگر.

حالا اگر مقدروتان هست این خطبه را حفظ می‌كنید وگرنه مباحثه‌ای می‌گذارید روی این خطبه كه این خطبه مورد مباحثه و درس قرار بگیرد درس رسمی حوزه باشد ولو یك واحد یا دو واحد یا كمتر و بیشتر انسان وقتی بخواهد این خطبه را به مردم عَرضه كند بعد از تدریس و دراسه و علم‌الدراسه و امثال این‌ها باشد.

لذا این خطبه برای ابد خواهد ماند، بر اساس عناصر فراوانی كه دو عنصرش همان است كه گوینده‌اش خودش عِدل قرآن كریم است, «أحد الثقلین» است و فرموده‌های او هم محتوای قرآنی دارد كه امیدواریم جامعه ما در سایه تربیت خطبه فدكیهٴ صدیقه كبرا (س) دِین‎اش را به مسئله ولایت و امامت اهل بیت (ع) ادا كند.

(منبع : درس اخلاق 94/12/6)
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
ما باید این راه را برویم. ما هم باید گذشت کنیم، ایثار کنیم، اطاعت خدا کنیم، عبادت کنیم. مگر نمی‌گوییم که «حتّی تورّم قدماها» این‌قدر در محراب عبادت خدا ایستاد! [حضرت زهرا(س)]ما هم باید در محراب عبادت بایستیم. ما هم باید ذکر خدا بگوییم. ما هم باید محبت الهی را در دلمان روزبه‌روز زیاد کنیم. مگر نمی‌گوییم که با حال ناتوانی به مسجد رفت، تا حقی را احقاق کند؟ ما هم باید در همه‌ی حالات تلاش کنیم، تا حق را احقاق کنیم. ما هم باید از کسی نترسیم. مگر نمی‌گوییم که یک‌تنه در مقابل جامعه‌ی بزرگ زمان خود ایستاد؟ ما هم باید همچنان که همسر بزرگوارش فرمود «لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلّة اهله»، از کم بودن تعدادمان در مقابل دنیای ظلم و استکبار نترسیم و تلاش کنیم. مگر نمی‌گوییم که آن بزرگوار کاری کرد که سوره‌ی دهر درباره‌ی او و شوهر و فرزندانش نازل شد؟ ایثار نسبت به فقرا و کمک به محرومان، به قیمت گرسنگی کشیدن خود؛ «و یؤثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه». ما هم باید همین کارها را بکنیم.
این نمی‌شود که ما دم از محبت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌اللَّه‌علیها) بزنیم، در حالی که آن بزرگوار برای خاطر گرسنگان، نان را از گلوی خود و عزیزانش - مثل حسن و حسین(علیهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(علیه‌السّلام) - برید و به آن فقیر داد؛ نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز! ما می‌گوییم پیرو چنین کسی هستیم؛ ولی ما نه فقط نان را از گلوی خود نمی‌بُریم که به فقرا بدهیم، اگر بتوانیم، نان را از گلوی فقرا هم می‌بُریم!
این روایاتی که در «کافی» شریف و بعضی از کتب دیگر در باب علامات شیعه هست، ناظر به همین است؛ یعنی شیعه بایستی آن‌طوری عمل کند. ما باید زندگی آنها را در زندگی خود - ولو به صورت ضعیف - نمایش بدهیم.

بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مداحان - 1370/10/05
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
کپی برداری با ذکر صلوات برای تعجیل در فرج
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
وَاللَّهُ مُخْرِجٌ مَّا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ (بقره/ 72)
خداوند آنچه را كه شما پنهان مى‏ دارید آشكار مى‏ سازد (بقره/ 72)
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
شاه طوس 3 سال پیش
ادامه
وحید  جعفری , vjjafari
حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این دنیا عمر زیادى نكرد و قسمت عمدهٔ زندگانیش همراه وجود مقدس پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و امام على(علیه السلام) بود. طبیعى است با وجود آن دو بزرگوار ـ خصوصاً پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) ـ جایى براى درخشش شخصیت دیگرى نخواهد بود، آن هم در عصرى كه هنوز نگاه به زن نگاهى منفى بود، و عرصه‏اى براى تجلى توانمندیهاى مثبت و مفید زنان كارآمد وجود نداشت...
ادامه