نرم افزار اندروید کلوب جستجوی مطالب
محمود زارع , somada

محمود زارع

 لینک عضویت در کانال تلگرامی ما : https://telegram.me/zaresari
محمود زارع , somada

محمود زارع

مطالب
محمود زارع , somada
قوله: فَبِظُلْمٍ مِنَ الَذِینَ هادُوا حَرَمْنا عَلَیْهِمْ طَیِباتٍ أُحِلَتْ لَهُمْ
اگر لطافتى و كرامتى بینى در بنده اى، از آنست كه ظاهر شریعت نگه داشت، و تعظیم آن بجان و دل خواست، تا لا جرم بروح مناجات و لطائف مواصلات رسید،
و اگر بعكس آن سیاستى و قهرى بینى، از آنست كه بچشم انكار در حرم شریعت نگریست، و در متابعت نفس امّاره محظورات دین بكار داشت.
آرى چنین بود كه هر كه ظاهر شریعت دست بدارد، جمال حقیقت از وى روى بپوشد.
هر كه امر و نهى پست دارد، چه عجب اگر ایمان و معرفت از دل وى رخت بردارد.

قوله: لكِنِ الرَاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ مِنْهُمْ
راسخان در علم ایشانند كه انواع علوم ایشان را حاصل شده:
علم شریعت، علم طریقت، علم حقیقت.

علم شریعت آموختنى است،
علم طریقت معاملتى است،
علم حقیقت یافتنى است.

علم شریعت را گفت: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِكْرِ.
علم طریقت را گفت: وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ.
علم حقیقت را گفت: وَ عَلَمْناهُ مِنْ لَدُنَا عِلْماً.

حوالت علم شریعت را با استاد كرد.
حوالت علم طریقت با پیر كرد.
حوالت علم حقیقت با خود كرد.

هر كه پندارد كه در علم شریعت واسطه استاد بكار نیست زندیق است،
هر كه چنان نماید كه علم طریقت بى پیر میسّر شود، فتّان است.
هر كه گوید علم حقیقت را جز حق معلّم است مغرور است.
...
ِنَا أَوْحَیْنا إِلَیْكَ كَما أَوْحَیْنا إِلى نُوحٍ وَ النَبِیِینَ مِنْ بَعْدِهِ
اساس كونین بعزّ نبوّتست، و ثمره نبوّت جمال شریعتست.

شریعت راه راست، و پیغامبران نشان راه اند، راهبر تا نشان راه نبیند راه نبرد: أَدْعُوا إِلَى اللَهِ عَلى بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَبَعَنِی.
ربّ العزّة پیغامبران را بخلق فرستاد، تا راه طاعت پدید كنند، و بنده بر آن طاعت بكرامت و مثوبت رسد، و نیز راه معصیت پیدا كنند و از آن حذر نمایند، تا بنده از معصیت پرهیزد، و مستوجب عقوبت نگردد.

اینت فضل بى نهایت، و كرم بى غایت.
اگر بنده را بجاى ماندى، و رسول را نفرستادى، و چراغ هدى بدست رسول فرا راه وى نداشتى، بنده در غشاوه خلقیّت و ظلمت خود رأیى بماندى.
همه آن خوردى كه زهر وى بودى، همه آن كردى كه هلاك وى در آن بودى.
پس اعتقاد كن كه: پیغامبران رحمت و امامان جهانیان اند،
خیار خلق و صفوت بشر ایشانند.
بر سر كوى دوستى داعیان اند، و بر لب چشمه زندگانى ساقیان اند.
شریعت را عنوان، و حقیقت را برهان اند.
اگر در آفرینش كائنات مقصودى بود ایشان آن اند،
و اگر حقیقت را گنجى است ایشان خازنان اند.

إِنَا أَوْحَیْنا إِلَیْكَ الآیة
فرمان آمد كه: اى سیّد خافقین! و اى مقتداى كونین!
آن تابشى كه از عالم وحى بتو رسید، آن را رسالت خوانند، و پیش از تو مرسلان را هر كس باندازه خویش دادیم، امّا آنچه از وراء عالم رسالت است، و على مشرب دولت تو است، روا نبود كه دست هیچ ظالمى بدان رسد، یا دولت هیچ رونده اى آن را دریابد.
اشارت مهتر عالم چنین است " اوتیت القرآن و مثله معه "

چندان كه از عالم نبوّت بزبان رسالت با شما بگفتیم، از عالم حقیقت بزبان وحى با ما بگفتند. همانست كه گفت " لى مع اللَه وقت لا یسع فیه ملك مقرب و لا نبى مرسل "

http://mzare.ir/post/2844
ادامه
99
کامنت بنویسید...
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 8 اردیبهشت ، 22:51
ادامه
طوبی سلامی , at777
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 18:51
سلام
عالی ...
ادامه
ابعاد مظفری , alinazeryan
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 11:37
ممنون
ادامه
محمود زارع , somada
ای عاشقان ای عاشقان آمد گه وصل و لقا
از آسمان آمد ندا کای ماه رویان الصلا

آمد شراب آتشین ای دیو غم کنجی نشین
ای جان مرگ اندیش رو ای ساقی باقی درآ

ای هفت گردون مست تو ما مهره‌ای در دست تو
ای هست ما از هست تو در صد هزاران مرحبا

ای مطرب شیرین نفس هر لحظه می‌جنبان جرس
ای عیش زین نه بر فرس بر جان ما زن ای صبا

ای بانگ نای خوش سمر در بانگ تو طعم شکر
آید مرا شام و سحر از بانگ تو بوی وفا

بار دگر آغاز کن آن پرده‌ها را ساز کن
بر جمله خوبان ناز کن ای آفتاب خوش لقا

http://mzare.mihanblog.com/post/2840
ادامه
کامنت بنویسید...
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 8 اردیبهشت ، 22:54
ادامه
قاسم زمانی , abozamani
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 00:30
صدای ایشون عالیه ...
ادامه
حجت علوی , hojjetaalavi
یکشنبه 5 اردیبهشت ، 10:06
بر جمله خوبان ناز کن ای آفتاب خوش لقا ..
عالی
ادامه
محمود زارع , somada
قوله تعالى: یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَهِ وَ رَسُولِهِ
ایمان دو قسم است: یكى از روى برهان، یكى از روى عیان.
برهانى از راه استدلال است، عیانى یافت روز وصال است.
برهانى استعمال دلائل عقول است، عیانى رسیدن بدرجات وصول است.

میگوید از روى اشارت:
اى شما كه ایمان برهانى بدست دارید! بكوشید تا بایمان عیانى رسید.

ایمان عیانى چیست؟
بچشم اجابت فرا مجیب نگرستن، بچشم انفراد فرا فرد نگرستن، بچشم حضور فرا حاضر نگرستن،
بدورى از خود نزدیكى حق را نزدیك بودن، و بغیبت از خود حضور وى را بكرم حاضر بودن.

وى جلّ جلاله نه از قاصدان دور است، نه از مریدان غائب:
میگوید عزّ جلاله: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ.

پیر طریقت گفت:
خداوندا
موجود نفسهاى جوانمردانى! حاضر دلهاى ذاكرانى!
از نزدیك نشانت میدهند و برتر از آنى!
و از دورت میپندارند و نزدیكتر از جانى!

...

یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا تصدیقا آمنوا تحقیقا.
میگوید: اى شما كه از روى تصدیق ایمان آوردید از روى تحقیق ایمان آرید.
شریعت پذیرفتید، حقیقت بپذیرید.

شریعت چیست؟ حقیقت چیست؟
شریعت چراغست، حقیقت داغست.
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است.
شریعت اركان ظاهر است، حقیقت اركان باطنست.
شریعت بى بدیست، حقیقت بى خودیست.
شریعت خدمت است بر شریطت، حقیقت غربتست بر مشاهدت.
شریعت بواسطه است، حقیقت بمكاشفه است.

اهل شریعت طاعت دار است و معصیت گداز، اهل حقیقت از خویشتن گریزان است و بیكى نازان.
اهل شریعت در آرزوى خلد و نعیم باقى است، اهل حقیقت گستاخ و مشغول بساقى است.

ابتداء حقیقت در وى است كه پدید آید، و حسرتى كه ترا فرو گیرد، جهان فراخ بر تو تنگ كند، اندرون پیراهن بر تو زندان كند.
آتشى در جانت زند، عطشى در دل افكند.
سوز بینى و سوزنده نه، شور بینى و شوراننده نه.

مساعدى نه كه با وى چیزى بگویى، هام دردى نه كه با وى طرفى بنشینى.

فرید من الخلّان فى كلّ بلدة
اذا عظم المطلوب قلّ المساعد

این جوانمرد آخر از آن تحسّر و تحیّر نفسى بر آرد كه:
الهى!
این درخت ما بسوخت از تشنگى!
آخر بچندین دیر كارى بیكبارگى.

كریما!
رهى زارنده در تو آخر نه كم از جوابى،
یك بار برین كشت ما ریز آبى!

الهى!
چون آن را كه طمع میدارم نیرزم، پس بدلى پركنده مهر چون ورزم؟
چون دست نیاز بشاخ امیدم نرسد، بر پاى چون خیزم؟
و اگر مرا بخود راه ندهى، وا تو چون گریزم؟

كریما!
بارم ده تا بر درگاه تو میزارم،
و در امید بیم آمیز مینازم،
واپذیرم لطیفا!
تا وا تو پردازم، یك نظر در من نگر تا دو گیتى بآب اندازم!

و جلال ربوبیّت بنعت كرم رهى را مینوازد كه:
مترس كه نه در هر گزیدنى زهر است،
گزیدن مادر فرزند را از مهر است!

إِنَ الَذِینَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا ثُمَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا الآیة
نابایستگان ازل اند، و خستگان ابد.
فرا رفتند، پس بروى در آمدند، پس برخاستند، باز بیفتادند،
و آن گه داغ جدایى شان بر نهادند، و در حزب شیطان شدند.
اللَه بر آن نیست كه ایشان را بیامرزد، از آنكه مى شان نخواهد.

أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَةَ
و عجب آنست كه از چون خودى عزّ میطلبند،
و همه اسیر ذل اند، و بازداشتگان قهر.

و در خبر است كه: من اعتزّ بالعبد اذلّة اللَه، فابتغ العزّ من ربّ العبید یعزّك اللَه فى الدّنیا و الآخرة.

إِنَ الْمُنافِقِینَ یُخادِعُونَ اللَه الآیة
وصف الحال منافقان است، و ذكر سیرت و معتقد ایشان،
باز در آخر ورد گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ.
صفت عذاب و عقوبت ایشانست، و ذكر سرانجام بد ایشان،
و عجب نیست كسى كه معتقد وى آن باشد اگر سرانجام وى این بود.

آورده اند كه آن منافقان را بدوزخ فرستند. در درك اوّل مالك گوید:
یا نار خذیهم، اى آتش گیر ایشان را.
آتش گوید: ولایت ما بر زبان است، و بر زبان وى هر چند كه مجاز بود، كلمه توحید رفته، و راه بما فرو گرفته.
بدرك دوم رسد، همین گوید، تا به هفتم درك.
چون به هفتم رسد گوید: ما را ولایت بر دل است نه بر زبان، بیار تا از دل چه نشان دارى؟
و در دل وى جز نشان كفر و شرك نباشد.
آتش در وى گیرد، و آن عذاب صعب بدو رسد،
اینست كه ربّ العزّة گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ...

ادامه
کامنت بنویسید...
حسن  , antihoqqe
سه شنبه 24 فروردین ، 05:03
فوق العاده .
ادامه
ملیحه رستمی , maliheh1400
جمعه 20 فروردین ، 03:34
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است. ...
ادامه
تا ابد با تو      , aynazsari
پنجشنبه 19 فروردین ، 22:17
بسیار عالی ، تشکر
ادامه
محمود زارع , somada
سالی توام با سلامتی و تندرستی و موفقیت را
برای همه عزیزان از خداوند متعال مسئلت دارم .
ادامه
کامنت بنویسید...
لیلا یارمحمدی , laila2222
شنبه 21 فروردین ، 19:31
سلام ...
ادامه
زینــب احــــمدی , zeinaaaab
جمعه 20 فروردین ، 13:00
دیر شد کمی ببخشید
ما هم توفیق بیشترنو تونو از خداوند کریم میخایم
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 18 فروردین ، 23:15
ادامه
محمود زارع , somada
من یک زره برای جهازش فروختم
او عزم جزم کرده بمیرد برای من...
*
دیگر آن خنده زیبا به لب مولا نیست
همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست
قطره اشک علی تا به ته چاه رسید
چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نیست
ادامه
کامنت بنویسید...
عبدالله  , mohammadyan
یکشنبه 23 اسفند ، 22:48
ادامه
محسن احمدی , mo9191
یکشنبه 23 اسفند ، 11:59
دیگر آن خنده زیبا به لب مولا نیست ...
ادامه
ابراهیم  , eb_kh_20
یکشنبه 23 اسفند ، 04:13
سلام خدا و همه انبیاء و فرشتگان بر آنحضرت.
ادامه
محمود زارع , somada
4 سال پیش
آدم
....... اینجور آدمها را نبیند
................................مریض می شود !
ادامه
کامنت بنویسید...
همایون همایی , homa999
پنجشنبه 20 اسفند ، 03:55
واقعا که ...
ادامه
مرضیه  شریفی , marziyeh_sharifi
سه شنبه 18 اسفند ، 00:19
خب آدمیم دیگه ....
آدم نما از بس زیاد شدن و شب و روز برخ ما هم میکشن و بدتر اونکه خودشونو ارباب ما میدونن و ... دقیقا . ما همه مریض هستیم واقعا چون ادم بما کم نشون میدن یعنی نمیدن !!!!
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
سه شنبه 18 اسفند ، 00:01
همین معصومیت هاست که وزنه تعادل دنیاست...
ادامه
محمود زارع , somada
محمود 4 سال پیش
لینک عضویت در کانال تلگرامی ما : https://telegram.me/zaresari
کامنت بنویسید...
حمید دعاگو , hamiddoaago
دوشنبه 3 اسفند ، 22:31
امان از تلگرام ...
ادامه
تهمینه رضوی , tahminerazavi
پنجشنبه 15 بهمن ، 01:35
درود
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 14 بهمن ، 23:44
ادامه
محمود زارع , somada
منشین با بدان که صحبت بد
گرچه پاکی، تو را پلید کند
آفتــاب بـدین بـزرگــی را
پاره ای ابر، ناپدید کند
ادامه
کامنت بنویسید...
مارال  , maraall
یکشنبه 2 اسفند ، 18:48
عالی بودش
ادامه
مجتبی روشنی , mogtaba95
چهارشنبه 28 بهمن ، 10:08
++
ادامه
تا ابد با تو      , aynazsari
جمعه 23 بهمن ، 18:10
بسیار عالی
ادامه
محمود زارع , somada
قوله تعالى: فَاتَبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللَهُ
زاهدى را گفتند كه : مرگ را دوست دارى؟
توقف كرد. پس پرسنده گفت: اگر زهد تو با صدق تو بودى از مرگ كراهیت نبودى!
...
سدیگر نشان در صدق محبت آنست كه: همواره ذكر محبوب بر دل و بر زبان محبّ تازه بود. چنان كه غفلت و نسیان بوى راه نبرد. وعلى هذا قال النبى (ص) " من احبّ شیئا اكثر ذكره "

چهارم نشان در وفاء دوستى آنست كه: هر چه با محبوب نسبتى دارد، آن را دوست دارد.
... خبر نعمان كه وى را بخمر خوردن چند بار حدّ زدند. پس یكى وى را لعنت كرد، رسول خدا گفت: لعنت مكن كه وى خدا و رسول او را دوست میدارد.
...
دوستى سه منزل است: هوى صفت تن ، محبت صفت دل ، عشق صفت جان.
هوى بنفس قائم، محبت بدل قائم، عشق بجان قائم.
نفس از هوى خالى نه، و دل از محبت خالى نه، و جان از عشق خالى نه
عشق مأواى عاشق است، و عاشق مأواى بلاست.
عشق عذاب عاشق است و عاشق عذاب بلا.

در عشق تو، گبر ناب من دانم بود!
دل سوخته، جان كباب، من دانم بود!
در آتش تیز و آب من دانم بود!
روز و شب در عذاب من دانم بود!

این عشق كه صفت جان آمد، نیز بر سه قسم است:
اول راستى، میانه مستى، آخر نیستى.

راستى عارفانراست، مستى والهان راست، نیستى بى خردانراست.

راستى آنست كه آنچه گویى كنى و آنچه نمایى دارى و آنجا كه آواز دهی باشى.
مستى بى قرارى و وله زدگى است.
گه نظر مولى دائم گردد، دل هاؤم گردد گه عطا بزرگ گردد، از طاقت یافت برگذرد.
مستى هم نفس راست، هم دل را، هم جان را.
چون شراب بر عقل زور كند، نفس مست گردد. چون آشنایى بر آگاهى زور كند، دل مست شود.
چون كشف بر انس زور گیرد، جان مست شود.
چون ساقى خود متجلّى گردد، هستى آغاز كند و مستى صحو شود.
...
خداوندا! یافته میجویم، با دیده ور میگویم : كه دارم چه جویم؟
كه بینم چه گویم؟ شیفته این جست و جویم، گرفتار این گفتگویم.

خداوندا! خود كردم و خود خریدم، آتش بر خود خود افروزانیدم!
از دوستى آواز دادم، دل و جان فرا ناز دادم.

مهربانا! اكنون كه در غرقابم، دستم گیر كه گرم افتادم:

زین بیش مزن تو اى سنایى غم عشق
بپذیر تو پند و گیر یك ره كم عشق
كآواره چو تو بسند، در عالم عشق
كز آب روان گرد برآرد غم عشق

آرى! مشتاق كشته دوستى است، هر چند كه سر ببالین است.
نیكوتر آنست كه كشته دوستى به از كشته شمشیر است،
نه از كشته دوستى خون آید و نه از سوخته آن دود!
كشته بكشتن راضى، و سوخته بسوختن خشنود!
...
همه متن در :
http://mzare.mihanblog.com/post/2544
ادامه
کامنت بنویسید...
حسن  , antihoqqe
پنجشنبه 16 مهر ، 13:46
عالى ...
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
پنجشنبه 16 مهر ، 00:28
ادامه
همایون همایی , homa999
چهارشنبه 15 مهر ، 12:19
راستى آنست كه آنچه گویى كنى و آنچه نمایى دارى و آنجا كه آواز دهی باشى ...
ادامه
محمود زارع , somada
قُلِ اللَهُمَ مالِكَ الْمُلْكِ.
بزرگست و بزرگوار، خداوند كردگار، مهربان وفادار،
و گفت: اى بندگان !
مرا همان گوئید كه من خود را گفتم، گوئید
یا مالك الملك! اى پادشاه بر پادشاهى و پادشاهان!
اى آفریننده جهان!،
اى یگانه یكتا از ازل تا جاودان!
اى یگانه یكتا در نام و نشان!
اى سازنده كار كارسازندگان!
اى بسر برنده كار بندگان بى بندگان!

خداوندا، ستوده خودى بى ستاینده!
خداوندا تمام قدرى نه كاهنده نه افزاینده!
خداوندا، بزرگ عزتى بى پرستش بنده!
پادشاهى ترا انداز نیست، و كس با تو در پادشاهى انباز نیست!
كه خود بكست نیاز نیست: تُؤْتِی الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَنْ تَشاءُ

یكى را بركشى و بنوازى، و یكى را بكشى و بیندازى،
یكى را بانس خود آرام دهى و او را غم عشق خود سرمایه دهى، تا بى غم عشق تو آسایش دل و آرام جانش نبود،

تا جان دارم غم ترا غمخوارم
بى جان غم عشق تو بكس نسپارم

یكى با رضوان در ناز و نعم جنت، یكى با مالك در زندان وحشت و نقمت،
یكى بر بساط بسط بر تخت ولایت منتظر رؤیت، یكى در چاه بشریّت با خوارى و با مذلت.
آن صاحب ولایت بزبان شادى از دولت وصال خود خبر میدهد:

كنون كه با تو بهم صحبت اوفتاد مرا
دعا كنم كه وصالت خجسته باد مرا

و آن بیچاره كشته مذلت بزبان مهجورى از سر حرمان خویش این ترنم میكند:

حال دل خود ترا نمودیم و شدیم
بر درد دل اندوه فزودیم و شدیم
...
لا یَتَخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ حقیقت ایمان بنده و غایت روش وى در راه توحید سر بدوستى خداى باز نهد. و حقیقت دوستى موافقت است، یعنى كه با دوست وى دوست باش، و با دشمن وى دشمن.
...
همه متن در :
http://mzare.mihanblog.com/post/2536

ادامه
کامنت بنویسید...
امیررضا محمدی , amir90100
سه شنبه 14 مهر ، 21:36
+++
ادامه
منصوره رحمانی , mansoureh_r
دوشنبه 13 مهر ، 14:42
یكى بر بساط بسط بر تخت ولایت منتظر رؤیت، یكى در چاه بشریّت با خوارى و با مذلت....
ادامه
طوبی سلامی , at777
یکشنبه 12 مهر ، 04:09
یكى را بركشى و بنوازى، و یكى را بكشى و بیندازى،
ادامه
محمود زارع , somada
* [به دیگران] نیکی کن ، چنان که دوست می داری به تو نیکی شود.

* زودگـذر بـودن لذّتـهـا [ی نـامـشـروع] و مـانـدگار بودن بازتاب آن را همواره به یاد داشته باشید.

* آن که در عاقبت کارها دقیق شود از گرفتاری ها مصون می ماند.

* نیکوکار باشید و نیکوکاری را کوچک مشمرید ، چرا که خُردِ آن بزرگ و اندکش بسیار است.

* گناه كاری كه به گناهان خویش اقرار كند (پشیمان شود)، بهتر از انسان مطیع و عبادت كننده ای است كه به عمل خویش فخر نماید.

* و هم از آنحضرت " که درود خدا بر او باد " نقلست که :
1.صبر و شکیبایی ، بنیاد کارهاست.
2.بخشندگی ، شایسته ترین رفتار است.
3.راستگویی ، ارزشمندی است و دروغگویی ، فرومایگی است.
4.ترس از خدا رستگاری است.
5.موفقیت ، خواست خداوند است.
6.خودپسندی ، کم خردی است.
7.دانش ، گنج است.
8.ایمان ، رستگاری است.
9.نیکوکاری ، شرافت است.

...............
منبع بترتیب :
( نهج البلاغه نامه 31 )
(نهج البلاغه حکمت 433 )
( شرح غررالحکم جلد 5 صفحه 346 )
( نهج البلاغه حکمت 414 )
( تصنیف غررالحكم، ص 195، ح 3812 )

(غررالحکم صفحه 18 )
http://mzare.mihanblog.com/post/2530

ادامه
کامنت بنویسید...
فرشید سیه چهره , nooraliyan
پنجشنبه 9 مهر ، 09:33
یا علی
ادامه
موسی موسویان کوشکی , mosaviyan
پنجشنبه 9 مهر ، 03:45
علی علی علی علی علی (ع)
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
پنجشنبه 9 مهر ، 00:25
احسنت...
ادامه
محمود زارع , somada
هیچ در اندیشه ی که چون بود حال ما روز رستاخیز ؟!
فَكَیْفَ إِذا جَمَعْناهُمْ لِیَوْمٍ لا رَیْبَ فِیهِ.
آیا تا چون بود حال ما روز رستخیز؟ كه جهانیان را از اول موجودات تا آخر دور مخلوقات بیك نفخه اسرافیلى از خاك جهان برانگیزند، و بیك لمحه در عرصات قیامت حاضر كنند، وَ حَشَرْناهُمْ فَلَمْ نُغادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً

باش تا از صدمه صور سرافیلى شود
صورت خوبت نهان و سیرت زشت آشكار

باش تا اظهار عزت و ریاست كوه ها فرا رفتن آید، دست و پاى و پشت و پهلو فرا گرفتن آید، و آن عیبها پوشیده و سرها آلوده فرا دیدن آید، و با تو گویند:
فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ.
پرده از روى كارت بر گرفتیم، یعنى كه خود را چه توخته و چه ساخته؟
همان بینى كه خود فرستاده!
همان خورى كه خود پخته،
همان دروى كه خود كشته؟

اینست كه رب العالمین گفت هُنالِكَ تَبْلُوا كُلُ نَفْسٍ ما أَسْلَفَتْ

هر چه تو امروز به پناه او شوى فردا از تو برگردد، و ترا بگذارد، مگر تقوى كه درین سراى و در آن سراى ترا ضایع نگذارد.
همه حسبها را آن روز داغ كنند، و همه نسبها را پى كنند، تقوى را گویند بیا كه امروز روز بازار تست، هر كرا از تو نصیبى بود در آن سراى امروز در سراى جزا او را بر قدر نصیب او بمنزلى فرود آر،
آشنایان خویش را در مَساكِنَ طَیِبَةً فِی جَنَاتِ عَدْنٍ فرود آر
عاشقان خویش را در حضرت رضا و رِضْوانٌ مِنَ اللَهِ أَكْبَرُ فرود آر،

آشنایان تقوى دیگرند و عاشقان تقوى دیگر،
آشنایان او كسانى اند كه از حرام و شبهات بپرهیزند، و حركات و سكنات و اقوال و افعال ایشان بدستورى تقوى باشد،
و عاشقان تقوى كسانى اند كه از طاعات و حسنات خویش از روى نادیدن چنان بپرهیزند كه دیگران از معاصى و سیئات بپرهیزند...

http://mzare.mihanblog.com/post/2527
ادامه
کامنت بنویسید...
مرضیه  شریفی , marziyeh_sharifi
سه شنبه 7 مهر ، 07:38
خدا رحم کنه ...
ادامه
محمود زارع , somada
سه شنبه 7 مهر ، 06:39
فردا كه روز رستخیز باشد، و روز نواخت و سیاست هر كس كه بمراتب تقوى برتر، او بحضرت آلهیت نزدیكتر و گرامى تر!.
همانست كه رب العالمین گفت: وَ وُفِیَتْ كُلُ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ.
ادامه
محمود زارع , somada
آل سعود و بیخبری از آیات الهی (وقتی پرده دار حرم غاصب است و بیخبر)
یک سواره حرامی از آل سعود با بی توجهی به آیات الهی بمهمانان حضرت کریم تا جایی بی حرمتی کرد که جانشان را بر سر سفره الهی بهدر داد و حال نه تنها توبه نمیکنند بلکه در پی متهم کردن مهمانان مومن هم بر آمدند !

... یَاأْتُوكَ رِجالًا وَ عَلى كُلِ ضامِرٍ (حج - 27 ) ازین عجیبتر كه چون ذكر سواران كرد مركوب بذكر مخصوص كرد نه راكب، گفت وَ عَلى كُلِ ضامِرٍ از بهر آن كه رنج رفتن ، و گرانى بار بر مركوبست نه بر راكب. ...

پیادگان را در راه حج بر سواران رتبت بیشى داد و بااین كرامات ایشان را مخصوص كرد از بهر آن كه رنج ایشان بیش از رنج سوارانست پایهاشان آبلاه كرده غبار راه بر روى و محاسن ایشان نشسته بر امید مشاهده كعبه مقدّسه بار رنج بار خود نهاده و بترك راحت و آسایش بگفته، و ازین عجیبتر كه چون ذكر سواران كرد مركوب بذكر مخصوص كرد نه راكب، گفت وَ عَلى كُلِ ضامِرٍ از بهر آن كه رنج رفتن ، و گرانى بار بر مركوبست نه بر راكب.

آرى كسى كه خواهد كه تا آن حجر مبارك كه بر وى رقم تخصیص كشیده و خلعت یمین اللَه فى الارض یافته آن را مصافحت كناد و بناز آن را در بر گیرد كم از آن نباشد كه در راه طلب او بارى بر خود نهد و رنجى بكشد،

آن كعبه مشرّفه مقدسه كه تو مى بینى هزاران سال بتخانه كافران كرده بودند تا از غیارت نظار اغیار بخداوند خود بنالید كه پادشاها مرا شریف ترین بقاع گردانیدى و رفیع ترین مواضع ساختى آن گه ببلاء وجود اصنام مرا مبتلا كردى، از بارگاه جبروت بدو خطاب رسید آرى چون خواهى كه معشوق صد و بیست و اند هزار نقطه طهارت باشى و خواهى كه همه اولیاء و صدّیقان و طالبان را در راه جست خود بینى و ایشان را بناز در كنار گیرى و هزاران ولى وصفى را جان و دل در عشق خود بسوزى و بگدازى، یا در ان بادیه مردم خوار بى جان كنى كم از آن نباشد كه روزى چند این بلا و محنت بكشى و صفات صفا و مروه خود در بطش قهر غیرت فرو گذارى...
کعبه را باید پیروان واقعی خانه زاد عزیز کعبه اداره نمایند ...

http://mzare.mihanblog.com/post/2521
ادامه
کامنت بنویسید...
جواد جوادیان , javad2aa
دوشنبه 6 مهر ، 09:20
من فکر میکنم منظور آقا زارع هم این نبوده که توی این شریط حتما مردم برن حج ....
ادامه
سلیمان ابراهیمی , soleyman_19
دوشنبه 6 مهر ، 08:21
* بفقیر
ادامه
سلیمان ابراهیمی , soleyman_19
دوشنبه 6 مهر ، 08:19
بهتون خرده نمیگیرم جناب زارع - چون خودم معتقدم و متنتون از قرانه و متین. - اما فکر نمیکنین که با اینهمه تحقیر تا حد کشت و کشتار بازم بایست رفت حج ؟؟
حالا چن تا پیر موردی نداره اما اکثر سهمیه ای ها و ... چرا اونم تو این وضع ؟
عیب میگیرن که بقیر کمک کنن بجای حج من میگم این عیب درسته اگه غیر مذهبی ها میرن ترکیه و تفریح و ... اونا اقلش مدعی دین نیستن !!!
ادامه
محمود زارع , somada
بنظر میرسد كه تمامی اعتقادات بشر ریشه دار نباشد .
چنانچه مقداری تامل و بررسی بیطرفانه ای صورت پذیرد . متوجه خواهیم شد كه
عمری را در اشتباه بوده ایم ...
درصد قابل ملاحظه ای از اعتقاداتمان ظنون متراكمه هستند.... !
همه چیزها همچین ساده نیستند . ساده نگیرید ! سادگی در سادگیهاست نه در تفکر به رازهای مهم هستی و سرّ ضمیر خودمان ...
بهترست نگاهی مجدد به هر چیز که داشتی و داری و حاضر نیستی بقیمت جانت هم رهایشان کنی ؛ بیاندازی ...
زمین هم بخوری ارزش بازنگری را دارد
نمره دهنده به این تجدیدنگری فقط بخاطر همین ارزش نمره خوبی خواهد داد ...
ادامه
کامنت بنویسید...
گل بهار دهوندی , golbahar92
چهارشنبه 1 مهر ، 23:33
نظر منم همینه . هرچند که موجب سختی و ... هستش
ادامه
تا ابد با تو      , aynazsari
چهارشنبه 1 مهر ، 22:46
تذکری به جا و مفید؛ عالی...
ادامه
مهتاز پورشریعه , mahnaz24680
چهارشنبه 1 مهر ، 21:14
دعوتی عجیبه ...
ادامه