نرم افزار اندروید کلوب
پرویز شمس , morsem

پرویز شمس

  مدافعین هر سیستمی خطرناکترین دشمن همان سیستم هستند زمانی که موافقین سیستم به آنها و نوع گفتمانشان حساسیت پیدا کنند !
پرویز شمس , morsem

پرویز شمس

مطالب
پرویز شمس , morsem
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﮕﺸﺘﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍﯼ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﯼ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ
ﺍﻧﮕﺸﺘﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﯼ ،
ﺑﻠﮑﻪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﻋﻮﺽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ..
ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﻣﺒﺎﺵ ..
ﺩﺭﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭﻧﺪ ..
ﺭﻭﺯﯼ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ..
ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ
ﺭﻭﺯﯼ اﺕ ﮔﺮﺩﺍند...
خدای مهربانم
هم روز را تو می سازی
هم روزگار را
هر روز را برای دوستانم زیباتر بساز
هر روزتان آرام ، روزگارتان آرام..روزی سر شار از خیر و برکت را براتون آرزومندم.
ادامه
99
کامنت بنویسید...
منیره محمودی , monirams
چهارشنبه 27 آبان ، 05:18
20
ادامه
موسی موسویان کوشکی , mosaviyan
سه شنبه 26 آبان ، 06:21
+++++
ادامه
پرویز شمس , morsem
4 سال پیش
موسیقی محلی بوشهر (1) + دانلود
http://mzare.mihanblog.com/post/2562
موسیقی محلی بوشهر (2) + دانلود
http://mzare.mihanblog.com/post/2563
ادامه
کامنت بنویسید...
حمید دعاگو , hamiddoaago
دوشنبه 18 آبان ، 18:07
+
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
دوشنبه 18 آبان ، 00:18
بسیار زیبا...
ادامه
پرویز شمس , morsem
جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است
زائر شدن، پیاده یقینا سعادت است ... ( حسین جانم)
ادامه
کامنت بنویسید...
مارال  , maraall
چهارشنبه 27 آبان ، 05:38
ادامه
پرویز شمس , morsem
وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
" آیه 32 سوره حج "
السلام علیک یا ابا عبداله الحسین
ادامه
کامنت بنویسید...
علی باباگلی , babagoli
پنجشنبه 14 آبان ، 21:09
السلام علیک یا ابا عبدالله...
ادامه
گل بهار دهوندی , golbahar92
یکشنبه 10 آبان ، 23:30
السلام علیک یا ابا عبداله الحسین
ادامه
پرویز شمس , morsem
فارغ التحصیل حوزه وهابی ها در عربستان و پاکستان و ...
ادامه
کامنت بنویسید...
قاسم زمانی , abozamani
شنبه 16 آبان ، 12:55
ادامه
کیـــوان  , keyvanone
پنجشنبه 7 آبان ، 20:53
از خر هم پست ترند ...
ادامه
پرویز شمس , morsem
نمونه وحشیگری وحوش وهابی: سعودی ها یک کودک یمنی را دو نیم کرده اند!
--------------------------------------
بهترین فرصت برای درهم پیچیدن طومار رژیم کثیف سعودی است.
همه مردم ایران هم انگیزه زیادی هم دارند .
از هر گونه برخورد با رژیم سعودی حمایت میکنیم
باید دهان یاوه گوهای سعودی را خرد کرد !!!
ادامه
کامنت بنویسید...
مــحــمــّدعــلـی پـــدرخـــوانـــده , eternallight
پنجشنبه 14 آبان ، 21:13
بی شرفای ترسو
ادامه
آزاده ع , azade3abdi
چهارشنبه 29 مهر ، 11:21
وحوش وهابی سعودی .
ادامه
طوبی سلامی , at777
سه شنبه 28 مهر ، 17:05
کاش میتونستن کاش ...
اما ما فقط شعار میشنویم همین ...
ادامه
پرویز شمس , morsem
* «اگر نمی‌توانی بالا بروی، سیب باش تاافتادنت اندیشه‌ای را بالا برد.»

* «ستایش‌گر معلمی هستم که چگونه اندیشیدن را به من بیاموزد، نه چگونگی اندیشه‌ها را.»

* «ابراهیم ‌وار زندگی کن و در عصر خویش معمار کعبة ایمان خویش باش.»

* «هر کس مظلوم است، خودش ظالم را یاری کرده‌است.»

* «مردن هم همچون زیستن بهانه‌ای می‌خواهد.»

* «,وقتی که در صحنه حق و باطل نیستی، هر جا که می‌خواهی باش، چه به نماز ایستاده باشی، چه به شراب نشسته باشی، هر دو یکیست.»(پس از شهادت)

مرحوم دکتر علی شریعتی
ادامه
کامنت بنویسید...
زیبا زارع , salaam1000
چهارشنبه 13 آبان ، 06:45
***
ادامه
پرویز شمس , morsem
مولا علی (ع) منتخب محمد (ص)؛
تا غدیر می ماند!
همه میدانند منجمله وجدان تو ( گر بوجدانت راه دهی ) همین
ادامه
کامنت بنویسید...
نرگس کریمی , narjess123
سه شنبه 7 مهر ، 09:53
غدیر می ماند!
ادامه
مرضیه  شریفی , marziyeh_sharifi
سه شنبه 7 مهر ، 07:40
علی مولا ...
ادامه
پرویز شمس , morsem
4 سال پیش
ادامه
کامنت بنویسید...
زیبا زارع , salaam1000
چهارشنبه 4 شهریور ، 12:28
چرا اینها اینقدر نفرت انگیز هستن ؟!!!!
ادامه
عبدالله فاطمی , h1a2t3
چهارشنبه 4 شهریور ، 01:41
دیگه بدتر از یهودند اینها
ادامه
پرویز شمس , morsem
قابل توجه اونهایی که میخواهند مردمو بزور تازیانه ببهشت هدایت کنند !
صراحت قران و دستور خداوند به پیامبر مبنی بر اینکه هدایت کار پیامبر نیست بلکه پیامبر فقط بشیر و نذیر و مقام ابلاغ پیام دارد :
لَیْسَ عَلَیْكَ هُداهُمْ ... *
جل اللَه العظیم، و تعالى الواحد الصمد القدیم، لا اله الّا هو رب العرش الكریم.
بزرگ است و بزرگوار، خداوند كردگار، جبار كامگار،
رسنده بهر چیز و دانا بهر كار،
پاك از انباز و بى نیاز از یار، خود بى یار و همه عالم را یار،
دارنده هر كس سازنده هر چیز، كننده هر هست چنان كه سزاوار،
نه در پادشاهى او را وزیر، نه در كاردانى او را مشیر، نه در كردگارى او را نظیر،
خود پادشاهست و خود داور، گشاینده هر در، آغاز كننده هر سر،
دل كه گشاید خود گشاید، بچشمها حق خود آراید، راه كه نماید خود نماید.

خطاب آمد بآن مهتر كائنات، نقطه دایره حادثات، زین زمین و سماوات، كه اى مهتر!
كلاه دولت بر فرق نبوت تو نهادیم ، و عالمیان را متابعت تو فرمودیم ،
و كارها همه در پى تو بستیم ، و آیین هر دو سراى در كوى تو پیوستیم ،
مقام محمود جاى تو ، لواء معقود نشان شرف تو ، حوض مورود وعده گاه نواخت تو ،
این همه ترا دادیم و دریغ نداشتیم ،
اما هدایت بندگان و تعریف ایشان نه كار تو است، از تو برداشتیم.

لَیْسَ عَلَیْكَ هُداهُمْ
تو ایشان را خواننده اى و من ره نماینده ،
تو ایشان را بیم دهنده اى و من سزاى ایشان بایشان رساننده!
این هدایت و ضلالت بندگان ، و این سعادت و شقاوت ایشان ،كار الهیت ماست ، كس را با ما در آن مشاركت نه، و ما را در آن حاجت بمشاورت نه ،
...
آرى ، عروس معرفت نه هر جاى نقاب تعزز فرو گشاید، كه نه هر كس را كفو خودشناسد، نه هر جاى سراى و مسكن اوست، نه هر كویى مخیم جلال اوست، نه هر سرى شایسته وصال اوست، نه هر طللى نشانه تیر بود، نه هر بازى سزاى نخجیر بود.
-----------
* اشاره به آیه 272 سوره بقره

http://mzare.mihanblog.com/post/2475
ادامه
کامنت بنویسید...
ت   سـالاری , traneh2000
شنبه 14 شهریور ، 14:13
مختصر و خیلی مفیده
ادامه
سپیده مهدوی , sepidehmahdavi
شنبه 14 شهریور ، 13:44
خلاصه ملیحه هم یک جواب از قران به امام جمعه مشهد و اشخاص مث اون داد ! ولی نه خدائیش خیلی مهمه ...
ادامه
پرویز شمس , morsem
5 سال پیش
ادامه
کامنت بنویسید...
محسن  , mohsen0mahdavi
پنجشنبه 28 آبان ، 11:14
لایک
ادامه
ملیحه بانکی , malihebanki
چهارشنبه 4 شهریور ، 09:58
ادامه
مطهره مولوی , esbeh
سه شنبه 3 شهریور ، 13:56
***
ادامه
پرویز شمس , morsem
پیشه ی اول کجا از دل رود
مهر اول کی ز دل بیرون شود

ما هم از مستان این می بوده ایم
عــاشقــان درگــه وی بـــوده ایــم

ناف ما بر مهـــــر او ببــریده اند
عشق او در جان ما کاریده اند

ای بسا کز وی نوازش دیده ایم
در گلستان رضـــا گــــردیده ایم

گــــر عتــابی کرد دریای کرم
بسته کی گردند درهای کرم

از برای لطف عالم را بساخت
ذره هــا را آفتــاب او نــواخت

گفت پیغامبر که حق فرموده است
قصد من از خلق احسان بوده است

آفریدم تا ز من ســــودی کنند
تا ز شهدم دست آلودی کنند

چند روزی که ز پیشـــم رانــــده ست
چشم من در روی خوبش مانده ست

کز چنان رویی چنین قهر ای عجب
هر کسی مشغول گشته در سبب

در بلا هم می چشم لذات او
مــات اویم مــات اویم مـات او

خود اگر کفرست و گر ایمان او
دستبــاف حضــــرتست و آن او
...
http://mzare.mihanblog.com/post/2388
ادامه
کامنت بنویسید...
محمود زارع , somada
دوشنبه 9 شهریور ، 01:54
داستان یکیست که ... همان داستان مِهر و مُهره ...
ادامه
شهرام  , sharaam
شنبه 7 شهریور ، 15:22
هر کس یکجوری واسه خودش تعبیر میکنه . بسته به آدمشه
یکی عشق اولشو منظور میکنه
اینجا هم داره میگه همون مهر روز ازل بود و مهر بر قلب و قالوا بلی .
ادامه
سپیده مهدوی , sepidehmahdavi
یکشنبه 1 شهریور ، 15:18
شعر که جای خود داره تصویر معرکه هستش .....
ادامه
پرویز شمس , morsem
5 سال پیش
ادامه
کامنت بنویسید...
دوست خدا  , a.s_kh42
چهارشنبه 8 مهر ، 14:22
علما باید محکم تر و کوبنده تر حرف بزنن. این کلام اقای املی خیلی خوب بود.
ادامه
شهرام  , sharaam
شنبه 7 شهریور ، 15:26
این درسته
ولی کو گوش شنوا
واسه پوله واسه پول
واسه پوله که حذفش نمیکنن . واسه پول که قدرت میده حالا از هر راهی حتا با ربا و نزول و مال مردمخوری و ...
ادامه
سپیده مهدوی , sepidehmahdavi
یکشنبه 1 شهریور ، 15:38
حاج آقا فقط رفع تکلیف فرمودن . بهتر نبود برهبری هم نامه مینوشتن و بفرمایند که ربا این وضع رو داره و ... جلوی این خلاف بنیان برافکن رو بگیرن ؟!! یا من نمی دونم که شاید حلال باشه
ادامه
پرویز شمس , morsem
حرف «الف» در لسان عرفا و حکما، رمز وحدت است. وقتی که از «الف» صحبت می کنیم، می بایست از «رسم» و «وصف» الف نیز صحبت کنیم. هر چیزی و هر موجودی، یک رسم و یک وصفی دارد. از اوصاف «الف» این است که «راست قامت» است و انحنا ندارد، بلکه از انحنای الف، حروف دیگر به وجود می آید. امروزه ریاضی دانان می گویند: اگر بخواهیم قدری در وصف عینی الف در جهان خارج از ذهن بحث کنیم، با دقت دقیق می یابیم که «خط مستقیم و راست» در جهان خارج و روی کاغذ وجود ندارد؛ هرچند در نگاه اولیه «راست» دیده می شود. به عبارتی هیچ خطی به صورت مستقیم در عالم نداریم و همواره یک انحنا در خط وجود دارد. پاسخ این است که بله، اساسا از نظر فلسفی، جهان خارج و کل عالم، منحنی است! و خط مستقیم متعلق به مقام «ادراک و آگاهی» است.

وقتی سخن از ادراک و آگاهی می کنیم ناگزیر از «وحدت و یکتایی» می گوییم که عالم براساس وحدت و راستی در مقام «آگاهی مطلقه حق تبارک و تعالی» وجود دارد. کثرت از وحدت منشا می گیرد و انحنای وحدت است که به کثرات عالم رنگ و لباس هستی می پوشاند و همه چیز از راستی و استقامت و وحدت الف (آگاهی) ناشی می شود. امروزه از این مساله مهم (وحدت) نه تنها سخنی به میان نمی آید بلکه برخی از کثرت گرایی و «پلورالیسم» سخن می گویند و وحدت را تهی می دانند.

البته ممکن است در یکتایی الف، اشکال شود به این بیان که ما در یک دفتر هزار صفحه ای و در هر صفحه یک الف ترسیم می کنیم، حال می بینیم که الف، متعدد شد! پاسخ این است که اگر تعددی در اینجا دیده می شود، این تعدد به خاطر «الف» نیست بلکه به خاطر تعدد برگه ها و صفحات است. اگر ما صفحات را برداریم و در یک صفحه الف را ترسیم کنیم آیا «الف» متعدد می شود؟

انبیاء علیهم السلام به خاطر اینکه منادی توحید از جانب خداوند هستند و برای تعلیم وحدت و یگانه پرستی آمده اند، راست قامت اند و انحنا نداشتند و اساسا نبوت منحصر در «فرد» است. خود مساله نبوت یک معنی کلی دارد و هر کلی هم می تواند افرادی داشته باشد اما نبوت (که خود یک کلی است) یک کلی منحصر در فرد است. این سخن به این معنی نیست که در کل تاریخ یک پیغمبر بیشتر نداریم، بلکه منظور این است که در هر عصری یک پیغمبر وجود دارد و این منحصر بفردی به خاطر این است که این فرد «مظهر آن الف» است.

حکمای اسلامی از وحدتی به نام «وحدت حقه حقیقیه» سخن می گویند. رسیدن به این وحدت، از طریق انبیاء علیهم السلام چگونه است. در باب نبوت چند نظریه وجود دارد: تجسّد، تمثّل و تجلّی. جهان مسیحیت امروزه یکی از بزرگترین ادیان است که پیروان زیادی هم دارد، بر اصل «تجسّد» استوار است و حضرت مسیح (علی نبیّنا و آله و علیه السلام) یعنی خدایی که به جسم آمده است و در روی زمین راه می رفته تا بتواند مردم را از این عالم به وحدانیت ببرد.

یک نظریه دیگر «تمثّل» است. این تمثّل هم باز در مسیحیت وجود دارد. حضرت مسیح، تجسّد خداست اما حضرت مریم، تمثّل حق تبارک و تعالی را دید. فرق تمثّل با تجسّد در این است که اولی یک مثال است هرچند عینیت نداشته باشد اما تجسّد عینیت دارد و جسم است. در «آیین هندو» نیز تمثّل خیلی مطرح است. اما دین اسلام نه تمثّل را می پذیرد و نه تجسّد را می پذیرد. خداوند در اسلام تجلّی می یابد. «تجلّی» یعنی ظهور در جلوه. حق تعالی ظهور می کند در هر شکلی. {فَأَیْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ} وجه حق با ذات حق، فرق دارد و همه چیز جنبه وجه الله دارد. یعنی عالم، آیینه حق تعالی است و انسان، مظهر کامل حق تبارک و تعالی است. اگر انسان دید تجلی بین داشته باشد، هر لحظه تجلی نو و دائم می بینیم. {کُلَّ یَوْم هُوَ فِى شَأْن}

مسئله تجلّی چون بر توحید استوار است، متجلّی (آنچه تجلی می کند) همواره واحد است اما تجلی ها لایتناهی است. کثرت در تجلیّات است اما متجلّی همواره واحد است. این همان ارتباط کثرت با وحدت است. کثرت، ظهور وحدت است. اما در این فهم رابطه کثرت و وحدت، بسیار از آیین ها به راه خطا رفته اند. گاهی به تجسّد و گاهی به تمثّل کشیده شده اند و شرک پیش آمده است.

عالم عین، عالم وحدت حقه در تجلیات نامتناهی است، در عالم حروف و کتابت و در رأس آن قرآن کریم در {بسم الله} و خط «الف» و حروف قرآن متجلی شده است.
استاد دینانی
ادامه
کامنت بنویسید...
حمید دعاگو , hamiddoaago
شنبه 17 مرداد ، 11:58
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 14 مرداد ، 23:20
در خانه اگر کس است یک حرف بس است...
ادامه
لیلا یارمحمدی , laila2222
چهارشنبه 14 مرداد ، 09:39
+++
ادامه
پرویز شمس , morsem
دیگران را بخاطر خطاهایشان سرزنش نکن که روزی خودت یا عزیزترینهایت هم گرفتارش میشوی
بد یا خوب این سنت خلقت بوده و هست
دیر یا زود ...!
ادامه
کامنت بنویسید...
پرویز شمس , morsem
چهارشنبه 14 مرداد ، 18:49
سرزنش نکن
ادامه