حسن  محمدی , gaftab

حسن محمدی

حسن  محمدی , gaftab

حسن محمدی

مطالب
حسن  محمدی , gaftab
اسفند سال 1394 روز شنبه هست
و لحظه تحویل سال 1395 ساعت هشت و دوازده ثانیه صبح روز یکشنبه هست .
یعنی 29 اسفند 94 ساعت 12 شب تموم میشه
و یکم فروردین از ساعت 8 و 12 ثانیه صبح یکشنبه شروع میشه
و امسال کبیسه هم نیست ...

عاقا حالا من موندم که این بچه هایی که بین ساعت 12 شب شنبه تا ساعت 8 و 12 ثانیه صبح یکشنبه به دنیا میان متولدین چه تاریخی هستن ؟؟؟

۲۹.۵ اسفند 1394 ؟؟؟؟
منفی ۱ فروردین 1395 ؟؟؟؟
وقتهای تلف شده 1394 ؟؟؟؟
وقت اضافه 1394 ؟؟؟؟
گمنامن عایا 1394 ؟؟؟؟
بچه سر راهی 1394 ؟؟؟؟
پنالتی 1394 ؟؟؟؟
ادامه
99
حسن  محمدی , gaftab

درود بر مرزبانان عزیز کشورمون
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
◥ طولانی ترین فاصله یک متری جهان ◣

هر جا فقر هست، مطمئن باشید کنارش ثروتمندانی هستند که حق فقرا رو ندادن!
ما در دینمون خمس داریم، زکات داریم که واجبه و کسی که خمس مالش رو نده، در واقع حق فقرا رو خورده ... و انفاق و صدقه هم هست که خیلی بهش تاکید شده.
اگر همه ثروتمندان به شکرانه ثروتشون ... واجبات رو به جا می آوردن ... فقری در کار نبود.

┘◄ بــه امیـــد اون روز.

.

ادامه
حسن  محمدی , gaftab
■ برای مشاهده ادامه مطلب و عکسهای بیشتــر روی لینک زیر [ ▼▼ ] کلیک کنید
■ برای مشاهده ادامه مطلب و عکسهای بیشتــر روی لینک زیر [ ▼▼ ] کلیک کنید
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
روحت شاد سر طلایی

▁ ▂ ▄ ▅ ▆ ▇ █ پرωـپولیـω פــᓆـیـᓆـتی 2500 ωـالهـ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▂ ▁
لایــڪ❤ ڪاـᓄـنت ✎ پـωـت ᓄـجدد ✔
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
خبر دار شدیم سرطلایی ایران و پرسپولیس همایون بهزادی درگذشت کاپیتان هادی دیگه تنها نیستی خدا رحمتش کنه و به تمام هواداران پرسپولیس تسلیت میگم
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
قوم لر 3 سال پیش
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
قوم لر 3 سال پیش
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
من بیشتر وقت‌ها با کتاب‌های پلیسی و یادداشت‌های فاتحین و مغلوبین جنگ‌های گذشته، خود را سرگرم می‌کردم و خواندن آن‌ها همیشه اثر خوبی در روحیه من باقی می‌گذارد، به ‌خصوص اینکه هیتلر را با تمام حماقتش، دوست داشتم؛ اینکه می‌گویم دوست داشتم، نه اینکه خیال کنید او را آدمی لایق می‌دانم نه. من به او احترام می‌گذارم به واسطه اینکه او بزرگ‌ترین درس زندگی را به من یاد داد که چگونه باید با.....

ادامه در لینک زیر
اگه هنوز به یادشی پسند و پست مجدد بزنید
ادامه
حسن  محمدی , gaftab


ﺯﯾﻦﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﺷﯿﺮﻭﺍﻧﯽ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﺴﺘﺎﻥﺍﻟﺴﯿﺎﺣﻪ ﺩﺭ ﺳﺪﻩٔ
ﻧﻮﺯﺩﻫﻢ، ﻟﮏﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻞﻫﺎﯼ ﻟﺮ ﻣﯽﻧﺎﻣﺪ .ﺩﺭ
ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﻌﺎﺻﺮ ﻧﯿﺰ ﺡ . ﺍﯾﺰﺩﭘﻨﺎﻩ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻟﮑﯽ، ﮐﺮﺩ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ
ﻟﮏﻫﺎ ﺭﺍ ﯾﮏ « ﺳﻮﺀﺗﻔﺎﻫﻢ » ﻭ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭﺍﮊﻩ ﮐﺮﺩ ﺍﺯ ﻗﺪﯾﻢ ﺩﺭ
ﻣﻌﻨﯽ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﮐﻮﭺﻧﺸﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽﺗﺒﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ .
ﺩﺭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﻟﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﮔﻮﯾﺸﻮﺭﺍﻥ ﻟﮑﯽ
ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻮﯾﺸﻮﺭﺍﻥ ﻟﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
۱- " ﻣﻌﯿﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻧﻄﻨﺰﯼ " ﻣﻮﻟﻒ ﮐﺘﺎﺏ ( ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﯾﺦ ) ﺑﻪ ﺳﺎﻝ
۸۱۶ ﻫﺠﺮﯼ ﻟﮏﻫﺎ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ ﻭ
ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ :
ﭼﻮﻥ ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﺿﻊ ( ﻣﺎﻧﺮﻭﺩ ) ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺮ
ﻗﺒﯿﻠﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻋﻠﻔﺨﻮﺍﺭﯼ (ﭼﺮﺍﯼ ﺍﺣﺸﺎﻡ ) ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻌﯽ ﻧﻬﺎﺩﻧﺪ،
ﺑﻌﻀﯽ ﺑﻪ ﻟﻘﺐ ﻭ ﺑﻌﻀﯽ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﻣﻮﺿﻌﯽ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﻧﺎﻡ ﻗﺒﯿﻠﻪ
ﺑﺪﺍﻥ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺷﺪ، ﻣﺜﻞ ﺭﻭﺯﺑﻬﺎﻧﯽ، ﻓﻀﻠﯽ، ﺩﺍﻭﺩ ﻋﺒﺎﺳﯽ، ﺍﯾﺎﺯﮐﯽ،
ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﺎﻟﮑﯽ ﻭ ﺍﺑﻮﺍﻟﻌﺒﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﻣﻮﺳﻮﻡ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺳﻠﻮﺯﯼ،
ﺟﻨﮕﺮﻭﯼ، ﻟﮏ، ﻫﺴﺘﻪ، ﮐﻮﺷﮑﯽ، ﮐﺎﺭﻧﺪ، ﺳﻨﻮﺑﺪﯼ، ﺍﻻﻧﯽ، ﺯﺧﻮﺍﺭﮐﯽ،
ﺑﺮﺍﻭﻧﺪ ( ﺑﯿﺮﺍﻧﻮﻧﺪ )، ﺯﻧﮕﻨﻪ، ﻣﺎﻧﮑﺮﻩﺍﯼ، ﺭﺍﺯﯼ، ﺳﻠﮕﯽ ﻭ ﺟﻮﺩﮐﯽ ﮐﻪ
ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻬﻮﺭﻧﺪ.
ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﻟﮑﻬﺎ ﻭ ﻧﯿﺰ ﺯﻧﮕﻨﻪﻫﺎ ﻭ ﺑﯿﺮﺍﻧﻮﻧﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ
ﻟﮏ ﺯﺑﺎﻧﻨﺪ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ.
۲ "- ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺑﯿﮏ ﺗﺮﮐﻤﺎﻥ " ﻣﻮﺭﺥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺻﻔﻮﯾﻪ ﺩﺭ ﺟﻠﺪ ﺍﻭﻝ ﮐﺘﺎﺏ
ﻣﺸﻬﻮﺭ ( ﻋﺎﻟﻢ ﺁﺭﺍﯼ ﻋﺒﺎﺳﯽ ) ﻟﮏﻫﺎ ﺭﺍ ﻟﺮ ﻭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻟﮏ ﻧﺸﯿﻦ ﺭﺍ ﺟﺰﺀ
ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺮﮐﻮﭼﮏ ﺫﮐﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺍﻭ ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ :
ﻣﺠﻤﻶ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﻻﯾﺖ ﺧﺮﻣﺎﺑﺎﺩ، ﺧﺎﻭﻩ، ﺍﻟﺸﺘﺮ،
ﺻﺪﻣﺮﻩ ﻭ ﻫﻨﺪﻣﯿﻦ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺯ ﻗﺪﯾﻢﺍﻻﯾﺎﻡ ﺑﻪ ﺗﺸﯿﻊ ﻓﻄﺮﯼ ﻭ ﻭﻻﯼ
ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻭ ﻃﯿﺒﯿﻦ ﻭ ﻃﺎﻫﺮﯾﻦ ﻣﻮﺻﻮﻓﻨﺪ ﻭ ﻣﻮﻟﻒ ﻧﺰﻫﺖ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ ﺑﻪ
ﺷﺮﺡ ﻗﺼﺒﺎﺕ ﻭ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﻣﺮﻗﻮﻡ ﻧﺴﺎﺧﺘﻪ ﺁﻧﭽﻪ
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺫﺭﻩ ﺣﻘﯿﺮ ﮔﺸﺘﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺑﺮ ﺟﺎﻧﺐ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﻋﺮﺍﻕ ( ﺍﺭﺍﮎ )
ﻭﺍﻗﻊ ﮔﺸﺘﻪ ﻋﺮﺽ ﺁﻥ ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺑﻪ ﻭﻻﯾﺖ ﻫﻤﺪﺍﻥ ﻭ ﻗﻠﻤﺮﻭ ﻋﻠﯿﺸﮑﺮ
ﻣﺘﺼﻞ ﻭ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﻟﮑﺎﺀ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﻃﻮﻝ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻗﺼﺒﻪ
ﺑﺮﻭﺟﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺤﺎﻝ ﻋﺮﺍﻕ ﻋﺮﺏ ﻗﺮﯾﺐ ﯾﮑﺼﺪ ﻓﺮﺳﺦ ﺍﺳﺖ .

ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺍﺻﻠﯽ ﻟﮏ ﻧﺸﯿﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟﺸﺘﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﻩ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ
ﺩﻟﻔﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻃﻮﺍﯾﻒ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ
ﻭﻻﯾﺖ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﺪﺍﻥ ﺗﺎ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﺯ
ﺑﺮﻭﺟﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﻐﺪﺍﺩ؛ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻟﮏ ﻧﺸﯿﻦ ﺟﺰﺀ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ
ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ .
۳-ﻣﯿﺮﺯﺍ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﻣﺴﺘﻮﻓﯽ ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻟﻪ (ﺁﻣﺎﺭ ﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﻧﻈﺎﻣﯽ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۱۲۸ ) ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺻﻔﻮﯾﻪ، ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ﺭﺍ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺍﻻﺻﻞ
ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻃﺎﯾﻔﻪ ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ : ﻓﯿﻠﯽ، ﻟﮏ،
ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﻤﺴﻨﯽ.
ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺭﺳﺎﻟﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﻟﺮﻓﯿﻠﯽ ﺭﺍ ﺧﺮﻡﺁﺑﺎﺩ ﻭ ﻃﺎﯾﻔﻪ ﺯﻧﺪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻟﺮﻫﺎﯼ ﻟﮏ
ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ .
۴ "- ﺣﻤﯿﺪ ﺍﯾﺰﺩﭘﻨﺎﻩ " ﺍﺩﯾﺐ، ﺷﺎﻋﺮ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻟﺮ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ( ﻓﺮﻫﻨﮓ
ﻟﺮﯼ ) ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ :
ﺩﺭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﺩﻭ ﮔﻮﯾﺶ ﻟﮑﯽ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﻭ ﻟﺮﯼ ﻓﯿﻠﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ، ﺷﺮﻕ
ﻭ ﻏﺮﺏ ﺗﮑﻠﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻭﯼ ﻟﮑﯽ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮔﻮﯾﺸﻬﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﻮﻡ ﻟﺮ
ﻣﯽﺩﺍﻧﺪ. ﺍﻭ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻟﮑﯽ ﺑﺎ ﻟﺮﯼ ﻓﯿﻠﯽ ﺯﻣﯿﻨﻪﻫﺎﯼ ﺩﺳﺘﻮﺭ
ﺯﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﻭﺍﮊﻩﻫﺎﯼ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺯﯾﺎﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻭﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ.
ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻭﯼ ﺯﺑﺎﻥ ﻟﮑﯽ، ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺩﺑﯽ ﻟﺮﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
۵ "- ﺍﯾﺮﺝ ﮐﺎﻇﻤﯽ " ﺍﺩﯾﺐ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻟﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﻟﮏ ﺯﺑﺎﻧﺎﻥ
ﺩﻟﻔﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ( ﻣﺸﺎﻫﯿﺮ ﻟﺮ ) ﮔﻮﯾﺶ ﻟﮑﯽ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ
ﮔﻮﯾﺸﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﻟﺮﺯﺑﺎﻥ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
۶ "-ﻣﻮﺳﻮﯼ " ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ( ﺳﻮﮒ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺳﻮﮒ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ )
ﺩﺭ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﮔﻮﯾﺶ ﻟﺮﻫﺎ ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ : ﻟﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﯾﺶ
ﻋﻤﺪﻩ ﻟﺮﯼ، ﻟﮑﯽ ﻭ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ .
۷ "-ﺳﮑﻨﺪﺭ ﺍﻣﺎﻥﺍﻟﻠﻬﯽ " ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥﺷﻨﺎﺱ ﺑﺰﺭﮒ ﻟﺮ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ
( ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ) ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ :
ﮔﻮﯾﺶ ﻟﮑﯽ ﺟﺰﻭ ﻟﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﻮﯾﺶﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﺍﻣﯽ ﻭ
ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻫﯽ ( ﮐﻠﻬﺮﯼ ) ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ.
۸ "- ﺭﺣﯿﻤﯽ ﻋﺜﻤﺎﻧﻮﻧﺪﯼ " ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ (ﺑﻮﻣﯿﺎﻥ ﺩﺭﻩ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ) ﮐﻪ ﺑﯽ
ﺷﮏ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺛﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻟﮏ ﺍﺳﺖ (ﺁﻗﺎﯼ ﺭﺣﯿﻤﯽ ﺧﻮﺩ
ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﮔﻮﯾﺶ ﻣﺎﺩﺭﯾﺶ ﻟﮑﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﯾﺮ ﻭ ﺑﻢ ﺯﺑﺎﻥ
ﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ ) ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﺪ : ﻟﮏﻫﺎ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻣﻨﺶﻫﺎﯼ ﺗﺒﺎﺭﯼ ﺑﺎ
ﻟﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﻩ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﯼ ﻭ ﮐﻨﺶﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺑﻮﻣﯽ
ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻫﻤﺴﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺣﯿﺚ ﮔﻮﯾﺶ ﺗﻔﺎﻭﺕﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ
ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
۹ "- ﻋﻠﯿﻤﺮﺩﺍﻥ ﻋﺴﮕﺮﯼ ﻋﺎﻟﻢ "ﻣﻮﻟﻒ ﮐﺘﺎﺑﻬﺎﯼ (ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﻟﺮ
ﺯﺑﺎﻧﺎﻥ ) ﻭ (ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﺮﯼ ) ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﻟﮏﻫﺎﯼ ﺍﻟﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ
ﻟﮑﻬﺎ ﺭﺍ ﺷﺎﺧﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﻗﻮﻡ ﻟﺮ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺘﺎﺯ ﻋﺮﺻﻪ ﺷﻌﺮ ﻭ ﺍﺩﺏ
ﺩﺭ ﻏﺮﺏ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻭﯼ ﻭﺍﮊﻩﻫﺎﯼ ﻟﮑﯽ ﻭ ﻓﯿﻠﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ
ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻟﺮﯼ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﻋﻤﺪﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ
ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﻟﺮ ﺯﺑﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻟﮑﯽ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ادامه
حسن  محمدی , gaftab
[https://www.aparat.com/v/tDf9R]
جوان:کُردی بخوان تو کردی
پیرمرد: من اصلا تو عمرم کردی نخوندم اصلا کردی بلد نیستم خخخ
ادامه