پینک فلوید , pink_floydclub

پینک فلوید

پینک فلوید , pink_floydclub

پینک فلوید

5,036نــــفــــــر
عضو شده اند
5,036نفر عضو شده اند
طرفداران پینک فلویدطرفداران پینک فلویدمشاهده کامل مشخصات
27 دی 1383
سرگرمی و طنز

اعضاء

  •   , my_death
  • ماه صنم  , basandi
  • مسعود فواد , masoud_foad
  • بهار  , bahar_rabie
  • 5036 نفر

    morebox img

کلوبهای مشابه

  • مانستر , monster_n
  • خندوانه , hgndvan
  • تیمپو , timpoclub




پینک فلوید , pink_floydclub
تفسیر شعر اندوه(مرثیه ای برای پینک)
وقتی راجر بی دلیل یا با دلیل از پینک جدا شد پینک برای همیشه به بایگانی تاریخ رفت و آلبوم سال 94 ناقوس های جدایی بیشتر یه آلبوم سولوی گیلمور حساب میشه و غیر از یکی دوجا اون روح پینک توش موج نمیزنه به نظرم یکی از آخرین آهنگ هایی که روح پینک درش جاریه و در واقع به عقیده ی من مرثیه ای برای پینک حساب میشه مرثیه ای برای رویای واترز آهنگ اندوه(sorrow)هستش و سعی کردم تفسیر کاملا شخصی خودم رو از این آهنگ بیان کنم ممکنه خیلی با تفاسیری که تا حالا خوندین مخصوصا مال نبوی فرق داشته باشه اما اینا تفسیر من از این آهنگه آهنگی که به نظرم دیوید برای ختم پینک سرود و ساخت و خوند و نواخت تا پایان دهنده ی این جنبش فکریه عظیم و مقدس باشه...
تو این شعر منظور از مرد قهرمانیه که نیمه کاره رها میکنه و میره شاید به خاطر یاس یا شاید به خاطر ترس ترس از مورد توجه قرار نگرفتن ترس از کنار گذاشته شدن ترس از....
منظور از سبزه زار و چمنزار این دنیا و کل کره ی خاکی و منظور از رود مردم دنیا هستن که تو چمنزار جاری هستن....
این آهنگ به نوعی تاریخچه ی پینک و به نوعی مرثیه و ختمی برای پینک محسوب میشه مرثیه ای که قشنگ نوضیح میده بر سر تمام مردان معترض و بینای تاریخ چی اومد(چقدر با خوندن این شعر یاد شهر سنگستان زنده یاد مهدی اخوان ثالث میافتم انگار همه میدونن سرنوشت آگاهی و بینایی چیه...)
من تو این شعر مرد رو به عنوان مثال راجر واترز فرض میکنم چون اونم قهرمانیه که نصفه رها کرد...
معنی تحت اللفظی رو بدون علامت و معنای مفهومی رو در پرانتز و توضیحات رو در آکولاد گذاشتم..

The sweet smell of a great sorrow lies over the land
Plumes of smoke rise and merge into the leaden sky:
A man lies and dreams of green fields and rivers,
But awakes to a morning with no reason for waking

بوی خوش غم بزرگی بر زمین گسترده میشود
حلقه های دود بلند میشوند و در آسمان سربی به هم می آمیزند(بوی خوش غم معمولا زمانیه که از اون غم خاطرات خوبی داشته باشیم و ما هم با هزاران خاطره از پینک مجبور به جدایی هستیم جدایی از مردانی که جایی در آسمان به هم پیوسته میشن تا شاید پینک رو برای دنیا های دیگه بسازن)
{اینجا به اختصار بیان میکنه که دیگه پینکی نخواهد بود و از اینجا به بعد میره تو فلش بک که بگه چرا...}
مردی خوابیده و خواب سرزمین های سبز و رودها را میبیند(مردی که دغدغه ش همه ی دنیا و مردمانش هستن و مسلما وقتی همه ی مردم دنیا خودشون رو بیدار میدونن پس مردی با اون تفکرات حتما خوابه!!!!)
ولی در صبحگاه بدون هیچ دلیلی برای بیدار شدن بر میخیزد(ولی بدون هیچ دلیلی برای بیدار شدن و مثل مردم شدن بیدار میشه و به جمعیت عادی جهان ملحق میشه)
{البته همچین بی دلیل هم نیست جلو تر عنوان میکنه}

He's haunted by the memory of a lost paradise
In his youth or a dream, he can't be precise
He's chained forever to a world that's departed
It's not enough, it's not enough

او با خاطره ی یک بهشت گمشده انس گرفته است
دقیقا نمیداند در جوانیش بوده یا در یک رویا(توضیحات واضح در مورد راجری که یه عمر پی یه بهشت گمشده بود پی اتوپیا چیزی که معلوم نیست از کجا بهش رسیده بود...)
او تا ابد به دنیایی که پشت سر گذاشته زنجیر شده است
این کافی نیست،این کافی نیست...(راجر همیشه با پینک خواهد بود چون بهش زنجیر شده اما این واقعا کافی نیست فقط زنجیر بودن چیزی رو حل نمیکنه...)

His blood has frozen & curdled with fright
His knees have trembled & given way in the night
His hand has weakened at the moment of truth
His step has faltered

خونش منجمد شده و از ترس لخته شده بود
زانوانش میلرزید و شب از پا در آمده بود
در لحظه ی حقیقت دستانش ضعیف شده بود
قدم هایش سست شده بود...
{اینا هم شاید بشه گفت گلایه های گیلموره از دوست قدیمی ای که رفت و یه جورایی حمله ی همراه با احترام به خاطر گناهی بزرگ}

One world, one soul
Time pass, the river rolls

یک دنیا،یک روح
زمان میگذرد،رود می غلتد
{و اما دلیل!!!!!حالا خود دیوید شروع میکنه به گفتن دلیل همه میدونن که یک نفر یک دنیا رو عوض نمیکنه . زمان هم خیلی چیزا رو با خودش از بین میبره}

And he talks to the river of lost love and dedication
And silent replies that swirl invitation
Flow dark and troubled to an oily sea
A grim intimation of what is to be

و او با رود از عشق گمشده و ایثار میگوید
و پاسخ های ساکتی میشنود که با دعوتش به مبارزه بر میخیزند
و تیره و گل آلوده به دریای چرب میریزند
نشانه ای شوم از آنچه مقدر گشته...
{چقدر قشنگ مردم رو به رود تشبیه کرده رودی که جاریه و اصلا منتظر حرفت نمیشه مردمی که خیلی عادی سرشون رو پایین میندازن و از کنار مسائل میگذرن یه چیزی شبیه همون گوسفندهای آلبوم حیوانات...
اینجا هم راجر با مردم از عشق گمشده و ایثار میگه اما جوابای ساکتی که میشنوه نا امیدش میکنه . این همون دلیله برای کنار کشیدنش مردمی که هیچوقت نتونستن بفهمن چی میگه و رفتن و به دریای چرب ریختن که خوب تصور دریای چرب و کثیف هم که معلومه چه چیزی از آب در میاد}

There's an unceasing wind that blows through this night
And there's dust in my eyes, that blinds my sight
And silence that speaks so much louder that words,
Of promises broken
بادی بی انتها از درون این شب میوزد
خاکی در چشمانم میریزد که بینایی را از من میگیرد
و سکوت بلندتر از هر سخنی از پیمان های شکسته میگوید...
{اون از واترز که کنار کشید اینجا هم تکلیف عضو دیگه ی پینک که نقش محوری داشته معلوم میشه با رفتن راجر دیوید هم کور میشه یا بهتر بگیم صلاح میبینه که دیگه نبینه!!!!!و پینک برای همیشه ساکت میشه و سکوت از قول های شکسته حرف میزنه سکوت پینک نشانه ی تمام قول های شکسته بین انسان ها و قهرماناشونه بین عیسی و مردمش بین همون شاهزاده ی شهر سنگستان و یارانش بین راجر و تمام مردم دنیا و....}
این تفسیر منه از این شعر خدا و بی نهایت زیبا و با معنی و به نظرم همین یه شعر کافیه که توانایی دیوید رو نشون بده....
از لحاظ موسیقی هم به نظرم از آخرین کارای پینک فلویدیه و با وصف این که راجر توش نقشی نداشته اما لهجه ی دیوید گیلمور خیای عالی از کار در اومده چیزی که قبلا تو به سادگی کرخ و ...دیده بودیم
نکته ی دیگه اینه که به نظرم از لحاظ موسیقی و نوازندگی اجرای زنده ی پالسش بهتر از کار در اومده و سولوی اونجا هم دیگه محشره و به نظرم یکی از بهترین های دیوید گیلموره مخصوصا قرار دادنش تو آهنگ که جدا جای توجه داره چون خیلیا بی توجه به شعر و موسیقی سولو رو همینجوری یه جایی تو آهنگ میزارن اما جای این سولو بی نهایت حساب شده ست و دقیقا بعد از اوج شعر که اتمام اون هست سولو نواخته میشه که تو اجرای پالس دیگه حرف نداره و از همون نت اول آدم رو بدجوری جذب میکنه...
در ضمن تو اجرای پالس نیک میسون هم خیلی قشنگ و جا افتاده تر از آلبوم درام میزنه و بیس هم که تو هر دو ورژن خوبه البته تو آلبوم رو تونی لوین زده به همین دلیل کلا این آهنگ بیس لاین قوی ای داره حتی اگر بیسیست دیگه ای اجراش کنه....
من خودم اجرای پالس رو بیشتر میپسندم مخصوصا به خاطر گیتار محشرش چه بین وکال و چه سولوی پایانی...
منتظر نظراتتون هستم...
تا بعد
موفق باشید
ادامه
99
20
4
6
افشین روزبه , poem_line
جمعه 23 اسفند ، 21:50
امیدهای بزرگ بهترینه
ادامه
خشایار  , khashi84
شنبه 24 خرداد ، 12:35
احتمالا دوستان عزیزم در این پیج از اپلیکیشن اینستاگرام هم استفاده میکنند !!! لطفا هر جنسی میخواید بفروشید و یا قصد خرید جنس غیر آکبند و طبیعتا ارزانتر دارید ،،، مشترک پیج 3msaari باشید و از کلی کالا و همینطور مطلب استفاده کنید !!

3MSAARI @3MSAARI
ادامه
پینک فلوید , pink_floydclub
تاریخچه ی پینک فلوید
پینک فلوید
اعضای گروه پینك فلوید پس از 20 سال بار دیگر كنار هم جمع شدند تا در كنسرت‌های لایو 2005 كه در 8 كشور به طور زنده اجرا شد شركت كنند این كنسرت به منظور مبارزه با فقر و برای تشویق هشت كشور ثروتمند جهان برای كمك به كشورهای فقیر صورت گرفت.در این قسمت نگاهی می اندازیم به تاریحچه و فعالیتهای این گروه فراموش ناشدنی

اعضای گروه :
راجر بارت Roger Keith Barrett Syd نویسنده، خواننده و گیتاریست كه پس از اولین آلبوم به علت اختلالات روانی گروه را ترك گفت.
2- راجر واترز George Roger Waters متولد 6 سپتامبر 1943، خواننده، نویسنده اول گروه و باس زن كه در دهه 80 گروه را ترك گفت
3- دیوید گیلمور David Jon Gilmour متولد 6 مارس 1946 ، نویسنده دوم، خواننده و رهبر گروه، هنوز هم خود را عضو پینك فلوید می‌داند.
4- نیك میسون Nicholas Berkley Mason متولد 27 ژانویه 1945 ، طبل زن، جز اعضای باقیمانده.
5- ریك رایت Richard William Wright متولد 28 جولای 1945 ، نویسنده، خواننده و كیبرد زن گروه، كه هنوز هم با گروه همكاری می‌كند.

Roger Keith Barrett راجر كیت بارت 6 ژانویه 1946 در انگلیس متولد شد و مثل همه هم سن و سالان خودش نامی مستعار برای خود انتخاب كرد او نام syd سید را برگزید سید استعداد زیادی در نویسندگی و گیتارزنی داشت Roger Waters(bass) در كمتر از یك‌صد یاردی خانه آن‌ها زندگی می كرد هر دو در همان اوایل كودكی والدینشان را از دست داده بودند دایره كودكی سید و واترز با حضور Dived Gilmour (دیوید گیلمور) گیتاریست برجسته ای كه قبل از آن رهبری و آوازه خانی گروه " The Jokers Wild " را بر عهده داشت كامل‌تر شد.

بارت سال 1964 به لندن نقل مكان كرد و وارد دانشكده معماری دانشگاه Comberwell شد همان‌جا بود كه او با نیك میسون (nick Mason) و ریك رایت(Rick wright) آشنا شد و به فكر تشكیل یك گروه موسیقی افتاد.

داستان Pink floyd در واقع شامل دو گروه موسیقی است یكی گروه دو نفره Space – rock بود كه به مدت دو سال فعالیت كرد و در دوران اوج خود دو ترانه موفقیت آمیز روانه بازار كرد اما دیری نگذشت كه همین گروه سبك خود را تغییر داد و با استفاده از سازهای الكترونیكی، تقریبا وارد حوزه پاپ شد و پینك فلوید دوم تشكیل شد علاقه زیاد سید به دو هنرمند موفق موسیقی بلوز به نام‌های Floyd Council و Pink Anderson باعث شد كه او از اختصار نام این دو برای گروه تازه تاسیس خود استفاده كند.
بدین ترتیب پینك فلوید در اواسط دهه 60 فعالیت خود را آغاز كرد آن‌ها زیرزمینی را در یكی از خیابان‌های شهر لندن گرفتند و شروع به تمرین كردند سید و واترز شروع به نوشتن كردند شعرهایی با مضامین معنوی كه با تركیب صدای گیتار و ارگ ملودی جذابی به وجود می‌آمد
سید و واترز با شعرهای معنایی و درون‌گرای خودشان مردم را با نوعی موسیقی تیز و انتقادی روبرو كرد هر چند كه اشعار او از روحی كودكانه برخوردار بودند از این گذشته سبك موسیقی كه آن‌ها به جهان عرضه كردند سبكی نو و منحصر بفرد بود استفاده از سازهای الكترونیكی، جلوه‌های نوری و صوتی، استفاده از ضرب‌آهنگ‌های ناگهانی، صداهای پر جیغ و داد (خودشان نام این موسیقی را كانكریت گذاشته بودند)، افت و خیزهای ناگهانی صدا خیلی زود آن‌ها را در مركز توجه یك واقعه فرهنگی قرار داد و جوانانی كه طالب تازه‌گی و هیجان بودند جذب پینك فلوید شدند.
ترانه‌هایی كه سید برای گروه می‌نوشت كاملا برتری خود را نشان می‌داد نوع و سبك و سیاق شعرهای سید رفته رفته به سوی روان پریشی پیش می‌رفت تا جایی كه سید هنگام اجراهای زنده به شدت عصبی می‌شد و حركات جنون آمیز از خود نشان می‌داد تكروی می‌كرد و با گروه هماهنگ نمی‌شد سید در یكی از كنسرت‌های گروه كه در آمریكا اجرا می‌شد كنترل خود را از دست داد و شروع به كندن لباس‌هایش كرد این كار موجب انزجار مردم و افراد گروه شد گروه تصمیم گرفت همكاری خود را با سید متوقف كند
تا این‌كه سال 1968 یك از دوستان واترز به نام Dave Gilmor دیو گیلمور گیتاریست به عنوان نفر پنجم به آن‌ها ملحق شد او توانست رهبری گروه را به عهده بگیرد و شروع به نوشتن ترانه‌های پینك فلوید كرد بدین ترتیب با جدا شدن سید از گروه، پینك فلوید یكی از برجسته‌ترین نویسندگان، خوانندگان، گیتاریست‌های خود را از دست داد.
بطور كلی این رویدادهای حاشیه‌ای برای بسیاری از گروه‌ها می‌افتد اما گروه پینك فلوید یكی از نادرترین گروه‌هایی بود كه به خوبی از پس این مشكل برآمد و پس از جدایی سید محبوبیت خود را حفظ كرد و روز به روز به موفقیت بیشتری دست یافت هر چند كه عده‌ای هنوز معتقدند كه طلائی‌ترین دوران پینك فلوید زمان حضور سید در این گروه بود.
در اوایل دهه 70 گروه قراردادی با شركت EMI بست تا برای آن‌ها آلبومی (Ummagumma, Atom Heart Mother و Meddle) با 20 ترانه تهیه كنند یكی از بهترین ترانه‌های این آلبوم " The piper at the gates of dawn" موفقیت خوبی در چارت انگلستان به دست آورد شعرهای این ترانه‌ها مربوط به زمانی بود كه سید در گروه حضور داشت. .
ال 1973 گروه با ترانه سرایی واترز آلبوم بسیار موفق "نیمه پنهان ماهThe Dark Side of the Moon " را روانه بازار كرد كه با استقبال بی نظیری روبرو شد یكی از ترانه‌های موفق این آلبوم به همین نام "پول" بود كه به مدت 12 سال در جایگاه اول چارت آمریكا قرار گرفت.
این ترانه بعدها به زبان‌های مختلف ترجمه و میكس شد و به بازارهای جهانی عرضه شد هنوز هم در سراسر جهان به فروش می‌رسد. این ترانه و ترانه‌های بعدی پینك فلوید از مضامین تند اجتماعی و بعضاً ضد سرمایه داری برخوردار بودند.
یكی از جنجالی‌ترین آلبوم‌های گروه پینك فلوید در دهه 70 آلبوم "The wall" بود كه در آن به شدت به نظام آموزشی انگلستان حمله كرده بودند ترانه " آجر دیگری در دیوارAnother Brick in the Wall" موفقیت بزرگی بدست آورد و به عنوان شماره یك آمریكا انتخاب شد. آلن پاركر كارگردان معروف سینما بر اساس آلبوم دیوار پینك فلوید فیلمی در نقد نظام آموزشی انگلستان ساخت كه باب گلدوف " خواننده معروف بریتانیی" در آن ایفای نقش كرد. همچنین یكی از بزرگ‌ترین تورهایی كه گروه در آمریكا برگزار كرد مربوط به همین آلبوم بود.
افسانه پینك فلوید در اوایل دهه 80 رو به زوال گذاشت اعجوبه‌هایی كه كار خود را در اوایل دهه 60 شروع كرده بودند هر كدام به سراغ زندگی خود رفتند و به كارهای تك‌نفره روی آوردند هر چند كه هرگز به طور رسمی انحلال پینك فلوید را اعلام نكردند.
mandegar.info
ادامه
12
1
2
سعید  , saeiddieas
پنجشنبه 17 فروردین ، 20:06
merci
ادامه
پینک فلوید , pink_floydclub
لیست وکالیست های پینک فلوید در آلبوم ها
List of vocalists of Pink Floyd songs (by album) 85/1/11 ساعت: 9:12
List of vocalists of Pink Floyd songs (by album)
Thanks to Gerhard den Hollander (gerhard@jason.nl)
Album Name
The Piper at the Gates of Dawn
A Saucerful of Secrets
More
Ummagumma
Zabrinskie Point
Atom Heart Mother
Relics
Meddle
Obscured by Clouds
The Darkside of the Moon
Wish You Were Here
Animals
The Wall
The Final Cut
A Momentary Lapse of Reason
The Division Bell
THE PIPER AT THE GATES OF DAWN

UK release:Columbia,August 5th,1967
US release:Tower

1.Astronomy Domine [4'08] Barrett
(Barrett)
2.Lucifer Sam [3'03] Barrett
(Barrett)
3.Mathilda Mother [3'05] Wright Barrett (only the last verse)
(Barrett)
4.Flaming [2'42] Barrett
(Barrett)
5.Pow R. Toc H. [4'22]
(Barrett,Waters,Wright,Mason)
6.Take Up Thy Stethoscope And Walk
(Waters) [3'03] Waters
7.Interstellar Overdrive [9'41]
(Barrett,Waters,Wright,Mason)
8.The Gnome [2'11] Barrett
(Barrett)
9.Chapter 24 [3'38] Barrett
(Barrett)
10.The Scarecrow [2'07] Barrett
(Barrett)
11.Bike [3'22] Barrett
(Barrett)
Total Time: 41'58



A SAUCERFUL OF SECRETS
Recorded at EMI Studios,Abbey Road,London
UK release:Colombia,June 29th,1968
US release:Tower

1.Let There Be More Light [5'29] Gilmour[]
(Waters)
2.Remember A Day [4'23] Wright
(Wright)
3.Set The Controls For The Heart Of The Sun
(Waters) [5'18] Waters
4.Corporal Clegg [4'06] Gilmour (Barrett has some lines)
(Waters)
5.A Saucerful Of Secrets [11'50] Gilmour
(Waters,Wright,Mason,Gilmour)
6.See Saw [4'28] Wright
(Wright)
7.Jugband Blues [3'00] Barrett
(Barrett)

Total Time:37'54


MORE

UK release:Columbia,July 1969
US release:Tower,July 1969
1.Cirrus Minor [5'09] Waters
(Waters)
2.The Nile Song [3'22] Gilmour
(Waters)
3.Crying Song [3'31] Gilmour Wright doing the harmonies
(Waters) or Waters
4.Up The Khyber [2'10]
(Mason,Wright)
5.Green Is The Colour [2'55] Gilmour
(Waters)
6.Cymbaline [4'46] Gilmour
(Waters)
7.Party Sequence [1'07]
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
8.Main Theme [5'28]
(Waters,Wright,Gilmour)
9.Ibiza Bar [3'13] Gilmour
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
10.More Blues [2'12]
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
11.Quicksilver [7'07]
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
12.A Spanish Piece [1'02] Gilmour doing the lisp-guy
(Gilmour)
13.Dramatic Theme [2'16]
(Waters,Wright)

Total Time:45'01

-Soundtrack From The Film 'More' directed by Barbet Schroeder


UMMAGUMMA

UK release:Harvest,October 25th,1969
US release:Capitol,November 1969

track 1-4 recorded live at Mother's Club,Birmingham,April 27th
& at Manchester College Of Commerce,May 2nd

1.Astronomy Domine [8'28] Barrett? Gilmour Wright)
(Barrett)
2.Carefull With That Axe,Eugene [8'47] Waters
(Waters,Wright,Mason,Gilmour)
3.Set The Controls For The Heart Of The Sun
(Waters) [9'22] Waters
4.A Saucerful Of Secrets [12'49]
a.Something Else {Strange Noises}
b.Syncopated Pandemonium {Drum part}
c.Storm Signal {Organ part}
d.Celestial Voices Gilmour {Singing Part}
(Waters,Wright,Mason,Gilmour)

5.Sysyphus part.1 [1'08]
6.Sysyphus part.2 [3'25]
7.Sysyphus part.3 [1'48]
8.Sysyphus part.4 [6'56] Wright
(Wright)
9.Grantchester Meadows [7'28] Waters
(Waters)
10.Several Species Of Small Furry Animals Gathered Together In A Cave
And Grooving With A Pict [4'57] Waters
(Waters)
11.The Narrow Way part.1 [3'29]
12.The Narrow Way part.2 [2'53]
13.The Narrow Way part.3 [5'52] Gilmour
(Gilmour)
14.The Grand Vizier's Garden Party
Part.1(entrance) [0'59]
15.The Grand Vizier's Garden Party
Part.2(entertainment) [7'06]
16.The Grand Vizier's Garden Party
Part.3(exit) [0'40]
(Mason)

Total Time:86'33


ZABRINSKIE POINT

US release:M.G.M.,January 1970
UK release:M.G.M.,March 1970

1.Heart Beat,Pig Meat [3'11]
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
2.Crumbling Land [4'13] Gilmour
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
*3.Come In Number 51,Your Time Is Up [4'58] Waters
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)

Total Time:12'22

-Soundtrack From The Motion Picture
directed by Michaelangelo Antonioni
complete tracklist: Zabriskie Point Soundtrack (36.17)
* Heart Beat, Pig Meat - The Pink Floyd
Brother Mary - The Kaleidoscope
Excerpt from "Dark Star" - The Grateful Dead
* Crumbling Land - The Pink Floyd
Tennessee Waltz - Patti Page
Sugar Babe - The Youngbloods
Love Scene - Jerry Garcia (The Grateful Dead)
I Wish I Were A Single Girl Again - Roscoe Holcomb
Mickey's Tune - The Kaleidoscope
Dance Of Death - John Fahey
* Come In Number 51, Your Time Is Up - The Pink Floyd



ATOM HEART MOTHER

Recorded at EMI Studios,Abbey Road,London
UK release:Harvest,October 10th,1970
US release:Harvest,October 1970

1.Atom Heart Mother [23'45]
a.Father's Shout
b.Breast Milky
c.Mother Fore
d.Funky Dung
e.Mind Your Throats Please
f.Remergence
(Mason,Gilmour,Waters,Wright,Geesin)
featuring:The John Aldiss Choir
2.If [4'31] Waters
(Waters)
3.Summer'68 [5'29] Wright
(Wright)
4.Fat Old Sun [5'24] Gilmour
(Gilmour)
5.Alan's Psychedelic Breakfast [13'01] Alan the Roadie
a.Rise And Shine
b.Sunny Side Up
c.Morning Glory
(Waters,Mason,Gilmour,Wright)
Total Time:52'10


RELICS
A Compilation Of Early Singles And Tracks

UK release:EMI Starline,May 1971

1.Arnold Layne [2'52] Barrett
(Barrett)
2.Interstellar Overdrive [9'30]
(Barrett,Waters,Wright,Mason)
3.See Emily Play [2'50] Barrett
(Barrett)
4.Remember A Day [4'26] Wright
(Wright)
5.Paintbox [3'30] Wright
(Wright)
6.Julia Dream [2'34] Gilmour
(Waters)
7.Careful With That Axe,Eugene [7'45] Waters
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
8.Cirrus Minor [5'09] Gilmour
(Waters)
9.The Nile Song [3'20] Gilmour
(Waters)
10.Biding My Time [5'13] Waters
(Waters)
11.Bike [3'20] Barrett
(Barrett)

Total Time:48'24

MEDDLE

Recorded at AIR Studios,EMI Studios,Abbey Road,and
at Morgan Sound,London
Date:Late January 1971
UK release:Harvest,November 1971
US release:Harvest,November 1971

1.One Of These Days [5'57] Mason
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
2.A Pillow Of Winds [5'07] Gilmour
(Waters,Gilmour)
3.Fearless [6'05] Gilmour
(Waters,Gilmour)
4.San Tropez [3'40] Waters
(Waters)
5.Seamus [2'13] Gilmour
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)
6.Echoes [23'31] Gilmour Wright
(Waters,Wright,Gilmour,Mason)

Total Time:46'33



OBSCURED BY CLOUDS

Recorded at Chateau d'Herouville,France
UK release:Harvest,June 3rd,1972
US release:Harvest,June 1972

1.Obscured By Clouds [3'05]
(Waters,Gilmour)
2.When You're In [2'23]
(Waters,Gilmour,Wright,Mason)
3.Burning Bridges [3'24] Gilmour,Wright
(Wright,Waters)
4.The Gold It's In The ... [3'03] Gilmour,Wright
(Waters,Gilmour)
5.Wot's...Uh The Deal [5'05] Gilmour
(Waters,Gilmour)
6.Mudmen [4'17] Wright
(Wright,Gilmour)
7.Childhood's End [4'30] Gilmour
(Gilmour)
8.Free Four [4'11] Waters
(Waters)
9.Stay [4'02] Wright and Waters []
(Wright,Waters)
10.Absolutely Curtains [5'51] Movie-sounds
(Waters,Gilmour,Wright,Mason)

Total Time:40'30

-Soundtrack From The Film 'La Vallee'
directed by Barbet Schroeder


THE DARKSIDE OF THE MOON

Recorded at EMI Studios,Abbey Road,London
Date:June 1972-January 1973
UK release:Harvest,March 1973
US release:Harvest,March 1973

1a.Speak To Me [1'10]
(Mason)
b.Breathe In The Air [2'47] Gilmour
(Waters,Gilmour,Wright)
2.On The Run [3'51]
(Gilmour,Waters)
3a.Time [5'54] Gilmour and Wright
(Mason,Waters,Wright,Gilmour)
b.Breathe reprise [1'11] Gilmour
(Waters,Gilmour,Wright)
4.The Great Gig In The Sky [4'47] Clare Torry
(Wright)
5.Money [6'23] Gilmour
(Waters)
6.Us And Them [7'48] Waters Gilmour Wright[]
(Waters,Wright)
7.Any Colour You Like [3'25]
(Gilmour,Mason,Wright)
8.Brain Damage [3'50] Waters
(Waters)
9.Eclipse [2'06] Waters
(Waters)

Total Time:42'52

Musicians:
David Gilmour - vocals,guitars,VCS3
Nick Mason - percussion,tape effects
Richard Wright - keyboard,vocals,VCS3
Roger Waters - bass guitar,vocals,VCS3,tape effects

Additional Musicians:
Dick Parry, saxophone on 'Us & Them' and 'Money'
Clare Torry, vocals on 'The Great Gig In The Sky'

Backing Vocals:
Doris Troy, Leslie Duncan, Liza Strike and Barry St.John


WISH YOU WERE HERE

Recorded at EMI Studios,Abbey Road,London
Date:January-July 1975
UK release:Harvest,September 15th,1975 US release:Columbia,September 1975 1.Shine On You Crazy Diamond [13'33] Waters
(Waters,Wright,Gilmour)
2.Welcome To The Machine [7'26] Waters and Gilmour
(Waters)
3.Have A Cigar [5'07] Roy Harper
(Waters)
4.Wish You Were Here [5'40] Gilmour
(Waters,Gilmour)
5.Shine On You Crazy Diamond [12'21] Waters
(Waters,Wright,Gilmour)

Total Time:44'11

Additional Musicians:
Dick Parry, saxophone on 'Shine On You Crazy Diamond'
Roy Harper, vocal on 'Have A Cigar'

Backing Vocals:
Venetta Fields and Carlena Williams



ANIMALS

Recorded at Britannia Row Studios,London
UK release:Harvest,January 23rd,1977
US release:Columbia,January 23rd,1977

1.Pigs On The Wing part.1 [1'25] Waters
(Waters)
2.Dogs [17'03] Gilmour Waters from Gotta admit...
(Waters,Gilmour)
3.Pigs(Three Different Ones) [11'25] Waters
(Waters)
4.Sheep [10'25] Waters
(Waters)
5.Pigs On The Wing part.2 [1'23] Waters
(Waters)

Total Time:41'41



THE WALL

Recorded at Super Bear Studios,Miravel,France;
CBS Studios,New York City and
Producers Workshop,Los Angeles
Date:April-November 1979
Released:Harvest,November 30th,1979


1.In The Flesh? [3'17] Waters
(Waters)
2.The Thin Ice [2'28] Waters
(Waters) Gilmour does Momma loves ... Ooh babe
3.Another Brick In The Wall 1 [3'41] Waters
(Waters)
4.The Happiest Days Of Our Lives [1'20]Waters
(Waters)
5.Another Brick In The Wall 2 [3'56] Waters and Gilmour or Gilmour
(Waters)
6.Mother [5'32] Waters Gilmour does the Mother
(Waters)
7.Goodbye Blue Sky [2'48] Gilmour (Waters harmonisizes)
(Waters)
8.Empty Spaces [2'07] Waters
(Waters)
9.Young Lust [3'29] Gilmour
(Waters,Gilmour)
10.One Of My Turns [3'36] Waters
(Waters)
11.Don't Leave Me Now [4'22] Waters
(Waters)
12.Another Brick In The Wall 3 [1'17] Waters
(Waters)
13.Goodbye Cruel World [1'05] Waters
(Waters)
14.Hey You [4'39] Gilmour,Waters [But it was only...]
(Waters)
15.Is There Anybody Out There? [2'40] Waters
(Waters)
16.Nobody Home [3'25] Waters
(Waters)
17.Vera [1'38] Waters
(Waters)
18.Bring The Boys Back Home [0'50] Waters
(Waters)
19.Comfortably Numb [6'49] Waters (The Doctor) Gilmour (Pink)
(Gilmour,Waters)
20.The Show Must Go On [1'36] Gilmour
(Waters)
21.In The Flesh! [4'16] Waters
(Waters)
22.Run Like Hell [4'22] Waters and Gilmour
(Gilmour,Waters)
23.Waiting For The Worms [3'56] Waters and Gilmour
(Waters)
24.Stop [0'34] Waters
(Waters)
25.The Trial [5'16] Waters
(Waters,Ezrin)
26.Outside The Wall [1'42] Waters
(Waters)

Total Time:80'01

Backing Vocals:
Bruce Johnston,Toni Tenille,Joe Chemay,John Joyce
Stan Farber,Jim Haas and the Islington Green School



THE FINAL CUT

A Requiem for the Post War Dream

Recorded at Mayfair,Olympic,Abbey Road,Audio International,
RAK,Hookend and The Billiard Room Studios
Date:July-December 1982
Released:Harvest,March 21st,1983


1.The Post War Dream [2'56] Waters
(Waters)
2.Your Possible Pasts [4'37] Waters
(Waters)
3.One Of The Few [1'14] Waters
(Waters)
4.The Hero's Return [2'34] Waters
(Waters)
5.The Gunners Dream [5'29] Waters
(Waters)
6.Paranoid Eyes [3'35] Waters
(Waters)
7.Get Your Filthy Hands Off My Desert
(Waters) [1'19] Waters
8.The Fletcher Memorial Home [4'10] Waters
(Waters)
9.Southampton Dock [2'13] Waters
(Waters)
10.The Final Cut [4'43] Waters
(Waters)
11.Not Now John [5'02] Gilmour, Waters:Make em.., Hold on John
(Waters)
12.Two Suns In The Sunset [5'16] Waters
(Waters)

Total Time:43'14


Additional Musicians:
*Michael Kamen - piano,harmonium *Andy Brown - organ
*Ray Cooper - percussion *Raphael Ravenscroft - tenor sax
*Andy Newmark, drums on 'Two Suns In The Sunset'
*The National Philharmonic Orchestra

dedicated to Eric Fletcher Waters 1913 - 1944



A MOMENTARY LAPSE OF REASON

Released:EMI,September 7th,1987

1.Signs Of Life [4'24] Gilmour
(Gilmour,Ezrin)
2.Learning To Fly [4'52] Gilmour
(Gilmour,Moore,Ezrin,Carin)
3.The Dogs Of War [6'05] Gilmour
(Gilmour,Moore)
4.One Slip [5'07] Gilmour
(Gilmour,Manzanera)
5.On The Turning Away [5'39] Gilmour
(Gilmour,Moore)
6a.Yet Another Movie
(Gilmour,Leonard)
b.Round And Around [7'25] Gilmour
(Gilmour)
7.A New Machine part.1 [1'46] Gilmour
(Gilmour)
8.Terminal Frost [6'17] Gilmour
(Gilmour)
9.A New Machine part.2 [0'36] Gilmour
(Gilmour)
10.Sorrow [8'46] Gilmour
(Gilmour)

Total Time:50'57
Musicians:
*David Gilmour - guitars,vocals,keyboards and sequencers
*Richard Wright - piano,vocals,kurzweil,hammond organ
*Nick Mason - electric and acoustic drums,sound effects

Additional Musicians:
*Bob Ezrin - keyboards,percussion and sequencers
*Tony Levin - bass guitar,stick
*Jim Keltner - drums *Steve Forman - percussion
*Jon Carin - keyboards
*Tom Scott - alto and soprano saxophone
*Scott Page - tenor saxophone *Carmine Appice - drums
*Pat Leonard - synthesizers
*Bill Payne - hammond organ *Michael Landau - guitar
*John Halliwell - saxophone

Backing Vocals:
*Darlene Koldenhaven *Carmen Twillie *Phyllis St.James
*Donnie Gerrard

THE DIVISION BELL

1.Cluster One [5'58]
(Gilmour,Wright)
2.What Do You Want From Me [4'21] Gilmour
(Gilmour,Samson)
3.Poles Apart [7'01] Gilmour
(Gilmour,Samson,Laird-Clowes)
4.Marooned [5'21]
(Gilmour,Wright)
5.A Great Day For Freedom [4'18] Gilmour
(Gilmour/Samson)
6.Wearing The Inside Out [6'49] Wright
(Moor)
7.Take It Back [6'12] Gilmour
(Gilmour,Samson,Laird-Clowes)
8.Coming Back To Life [6'19] Gilmour
(Gilmour)
9.Keep Talking [6'11] Gilmour
(Gilmour,Samson)
10.Lost For Words [5'15] Gilmour
(Gilmour,Samson)
11.High Hopes [8'32] Gilmour
(Gilmour,Samson)
Musicians:
*David Gilmour - guitars,vocals,bass,keyboards and programming
*Richard Wright - piano,vocals
*Nick Mason - electric and acoustic drums,sound effects

Additional Musicians:
*Bob Ezrin - keyboards and percussion
*Jon Carin - keyboards and programming
*Guy Pratt - bass guitar
*Gary Wallis - played and programmed percussion
*Tim Renwick - guitars
*Dick Parry - tenor saxophone

Backing Vocals:
*Sam Brown *Durga McBroom *Carol Kenyan
*Jackie Sheridan *Rebecca Leigh-White
مهران ب ذ ر ا
ادامه
پینک فلوید , pink_floydclub
مصاحبه ای با دیوید گیلمور
در تاریخ پنجم جون 1995 نشریه آلمانی زبان اشپیگل با دیوید گیلمور مصاحبه ای انجام داد و منتشر کرد که ترجمه آن در این مطلب آورده میشود.


دیوید گیلمور در سال 1968 جایگزین سید برت Syd Barrett – که به علت اعتیاد به مواد مخدر از گروه خارج شده بود - در گروه انگلیسی پینک فلوید شد و اکنون در صدر یکی از پردرآمدترین تشکیلات جهان موسیقی پاپ - راک قرار گرفته است. از زمان جدا شدن راجر واترز در سال 1985 ، اعضای پینک فلوید به سه نفر یعنی گیلمور 49 ساله، نیک میسون 51 ساله و ریچارد رایت 52 ساله تقلیل یافت. آنها با اجرای کنسرت های عظیم و تولید آلبومهایی که به سبک قدیم تهیه می شد، بزرگترین موفقیت ممکن را کسب کردند. این هفته مجموعه CD2 Pulse همراه با فیلم تور سال گذشته آنها وارد بازار شده است. او در باره پاپ معترضانه، ثروت و رقیب سرسختش، راجر واترز چنین میگوید:

سئوال : تابستان گذشته با واکلاو هاول Vaclav Havel( رییس جمهور چک) شام خوردی؟ آیا این دیدار نقطه اوج تور بود؟
جواب : دیدار خیلی خوبی بود ولی نقطه اوج نبود. آقای هاول مرد بسیار خودمانی است و ظاهرا بیشتر کارکنان او موسیقیدان یا منتقد موسیقی هستند.

سئوال : هیچ توصیه سیاسی هم به او کردی؟
جواب : نه، خیلی فضولی به نظر میرسید، اما باید بگویم که برنامهای او مرا کمی نگران کرد. می خواهد کاپیتالیسم را به جمهوری چک معرفی کند و گاهی در ابراز این موضوع خیلی بی احتیاط می شود. به من گفت که دوست دارد وقتی از پنجره قصرش بیرون را تماشا میکند تعدادی آسمان خراش ببیند... من که واقعا وحشت زده شدم.

سئوال : مگر ساختمانهای بلند چه ایرادی دارند؟
جواب : من خیلی از آنها خوشم نمی آید، 5-4 طبقه کافیست. بالاتر از آن حس بدی به من میدهد.



در ایام جوانی
سئوال : این تور آخری که CD فیلم آن هم موجود است یکی از موفق ترین تورها در تاریخ راک است. تو در سال 1994 بیش از 100 میلیون دلار درامد داشتی. با چنین ارقامی، آیا پول هنوز هم برایت جذابیت دارد؟
جواب : من از نظر سیاسی خودم را تا حدی متمایل به چپ میدانم اما نه آنقدر متمایل که ضد پول باشم. من یک رادیکال ضد کاپیتالیست نیستم و کاملا دوست دارم کمی پول دراورم.


سئوال : ما در باره کمی پول صحبت نمی کنیم.
جواب : به نظرم مقدار درامد ما از نظر اخلاقی قابل ذکر نیست.

سئوال : تا به حال پیش آمده نیمه شب بیدار شوی و فکر کنی من بیش از حد پول در می آورم؟
جواب : اکثر اوقات. بعد بلند میشوم و برای برگشتن به حال عادی چند تا چک برای خیریه مینویسم.

سئوال : چه چیزی باعث عذاب وجدان تو می شود؟
جواب : پول خیلی زیاد. البته بعد، وقتی آنرا با درامد رئیس هیات مدیره کمپانی های بزرگ مقایسه میکنم فکر میکنم من خیلی بیشتر استحقاق این میلیونها را دارم تا آنها. لا اقل من دنیا را شادتر میکنم.

سئوال : کمپانی تو پینک فلوید نام دارد و مثل یک شرکت تولیدی صنعتی کار می کند. وقتی برای تور می روی، مقدار زیادی تجهیزات همراهت می بری و تقریبا تمام اخبار روزنامه ها با این جمله که تو به 49 کامیون و فلان تعداد هواپیما برای حمل آن نیاز داری شروع می شود.
جواب : این ارقام خسته کننده برای من جالب نیست. قبل از اینکه توری را شروع کنیم دور هم جمع میشویم و من میگویم صدای کوادروفونیک (سیستم ضبط و پخش 4 باندی) لازم دارم، لیزر لازم دارم، این را لازم دارم آنرا لازم دارم تا در آخر یک نفر میگوید خوب خوب..این که شد 700 تن تجهیزات، خیلی هم خرج دارد. باور کن من هم دوست دارم کار هزینه کمتری بر دارد.

سئوال : شایعات میگویند که تو تمام این زرق و برق ها را سرهم میکنی تا توجه تماشاگران به نوازندگان جلب نشود.
جواب : ما از همان روزهای اول کارمان میدانستیم شهرت هم یک نوع زندان است به علاوه، هیچ کدام از ما حضور صحنه جادویی نداریم و تماشاگر با تماشای مداوم ما 4 نفر کسل خواهد شد. در نتیجه ما پینک فلوید را به یک واقعه چند رسانه ای(Multi Media) مبدل کردیم.

سئوال : پس این طور بود که یک خوک غول آسای بادکنکی ستاره گروه شد؟
جواب : سال گذشته خوک نقش چندان مهمی نداشت، اما مردم انقدر دوستش داشتند که در نتیجه دوباره ولش کردیم. بدون خوک حتی یک بلیط هم نمی فروختیم.

سئوال : لا اقل این بار از دیواری که به اصرار تماشاگران علم کرده بودی خبری نبود. این بار به وضوح راحت تر بودی.
جواب : سوار کردن دیوار ایده راجر واترز بود و او هنگام ترک پینک فلوید آنرا با خودش برد. من شخصا هرگز مشکلی با تماشاگر نداشته ام.

سئوال : حتی با آن دسته تماشاگر بالای 40 سالی که دسته جمعی میخوانند: We Don't Need No Education ؟
جواب : این شعر مربوط به شیوه تدریس مستبدانه مدارس انگلیسی است و به سالهای جوانی ما برمی گردد و امیدوارم الان دیگر اعمال نشود. اما درست میگویید خواندن آن الان دیگر چندان مناسبت ندارد.



در حال نواختن گیتار
سئوال : عده زیادی از طرفداران شما نظر کاملا متفاوتی دارند. به نظر آنها We Don't Need No Education سرود ضد استبدادی چپی ها است. این ترانه حتی در راهپیمایی مخالفان برنامه Runway West هم خوانده شده. (Runway West، برنامه بحث برانگیز افزودن یک باند پرواز به دو باند قبلی فرودگاه فرانکفورت ، در اوایل دهه 80 بود وموجب بروز مخالفتهای فراوانی از سوی ساکنان محلی و طرفداران محیط زیست شد.)
جواب : این ترانه توسط بچه های سیاه پوست در مدارس آفریقای جنوبی هم خوانده شد و از پخش آن هم جلوگیری کردند. اما در مورد قضیه فرودگاه من واقعا هیچ ارتباطی نمی بینم. آنها باید می خواندند: We don't need no air planes.


سئوال : نطفه هر کاری به دلایل خاصی بسته میشود اما لزوما در دوران رشد و به ثمر رسیدن آن اهداف را دنبال نمی کند. The Wall اعتراضی بود بر علیه کنسرتهای عظیم و اجراهای داخل استادیوم. اما حالا کجا اجرا می شود؟ در استادیوم.
جواب : این حرف راجر واترز بود که کار علیه اجرای استادیومی است. اما میدانید که در زمان نوشتن The Wall خودش شش هفت سالی بود که اجراهای استادیومی داشت، هیچ وقت هم منکر آن نشده. The Wall قصه راجر است و او میخواست که این قصه درباره یک سمبل جهانی باشد. دیوارهایی که انسانها را محاصره می کنند، دیوار بین تو و والدینت، دیوار بین تو و فضای دور و برت، دیواری بین یک گروه راک و تماشاگرانش... بیگانگی بزرگ بشری

سئوال : در آن موقع چه فکر می کردی؟ موقعی که پشت دیوارت حبس شده بودی؟
جواب : اول احساسم این بود که عضوی از یک نمایش فوق العاده هستم- اما وقتی همه اش فرو ریخت حسابی ترسیدم، با وجود اینکه قفسی از ریختن آجرها به رویم جلوگیری میکرد، واقعا ترسیدم .

سئوال : یکی از ترانهای مشهور تو Welcome to the Machine است. آیا هرگز فکر کرده ای که روی صحنه تعدادی ماشین آلات بگذارید و خودتان به عنوان نوازنده در صحنه نباشید؟
جواب : یک بار فکر کردیم به جای خودمان کسان دیگری را روی صحنه بفرستیم و آنها کار ما را انجام دهند. اما قضیه در حد شوخی باقی ماند.

سئوال : فکر میکنی کسی متوجه میشد؟
جواب : مسلما. تقلید از شیوه نواختن ما کار آسانی نیست.

سئوال : راجر واترز نظر دیگری دارد. او اعتقاد دارد نشان پینک فلوید آنچنان مشهور است که تا سالها بعد از مرگ همه شما باز هم کنسرت پینک فلوید اجرا خواهد شد...حتی اگر 500 سال بعد باشد.
جواب : راجر پیر عزیز... او The Wall را در برلین روی صحنه برد. آیا آن اجرا شباهتی به پینک فلوید داشت؟ افتضاح بود.
سئوال : خوب او - واترز- به اندازه تو و تشکیلاتت موفق نبوده است. یکی از منتقدان گفته است، تا زمانی که پینک فلوید هر 5 سال یک CD تازه روانه بازار کرده و همراه آن تور زنده در استادیومها اجرا کند، هیچ قدرتی در جهان نمیتواند در مقابل هجوم مردم برای خرید بلیط ایستادگی کند.
جواب : پینک فلوید یک شرکت تجاری عظیم نیست. بیشتر یک تولیدی کوچک است با افراد انگشت شماری که حرفی برای گفتن دارند. ما همه کارها را خودمان انجام میدهیم، از موسیقی تا تصاویر. و وقتی کار به انجام رسید آنرا به یک ناشر میدهیم و می گوییم بفروشش.


سئوال : آن اتوموبیل گلف فولکس واگن پینک فلوید هم ایده درخشان خودت بود؟
جواب : ما تبادل نظر کردیم و نظر من استفاده از موتوری بود که بیشترین درصد سازگاری با محیط زیست را دارا باشد. آن هم توسط فولکس واگن ساخته شده بود.

جواب : آیا گذشته از 8.5 میلیون پوندی که به عنوان حمایت از برنامه به شما پرداخت شد، یک اتوموبیل هم گرفتی؟
جواب : بله، البته هنوز نرسیده. شاید هم فراموش کرده اند آنرا بفرستند.

سئوال : آنرا واقعا میخواهی؟
جواب : راستش نه. این قضیه فولکس واگن خیلی مرا دچار عذاب وجدان کرد. پولش را به خیریه دادم و حالا احساس بهتری دارم.

سئوال : موضوعات اصلی پینک فلوید همیشه بیگانگی، دور افتادگی ، انزوا و نفرین پول بوده است.جدا از این مطلب که شهردار ونیز در سال 1989 - به دلیل در خطر قرار دادن بناهای قدیمی در مقابل اثرات مخرب صوتی کنسرت شما- مجبور به استعفا شد، آیا پینک فلوید توانسته جهان را تغییر دهد؟
جواب : خواهش میکنم واقع بین باشید، آنچه موجب صدمه دیدن قصر دوک شد به ما ربطی نداشت. سر و صدای آتش بازی سالیانه ونیز از کنسرت ما خیلی بیشتر است.



از تمرین های پینک فلوید
سئوال : پس شما هیچ نقشی در سرنگونی شهردار نداشتید. شما ها از آن نسل رویا بافهای نا امید دهه 60 هستید؟
جواب : بعد از باب دیلان همه ما فکر میکردیم که میتوانیم دنیا را با موسیقی پاپ عوض کنیم و آن را به جایی بهتر تبدیل کنیم. اما نتیجه چندانی عایدمان نشد. انسان طبیعتی بسیار یک دنده دارد. اگر قرار است اتفاقی بیافتد، برای مثال رهایی از تعصبات نژاد پرستانه، لا اقل سه نسل باید بگذرد.


سئوال : اما پینک فلوید لا اقل موجب یک چیز شد، punk! وقتی جانی روتن Johnny Rotten خواننده گروه پانک در سال 1975 کشف شد یک تی شرت پاره پاره پینک فلوید پوشیده بود که جمله من متنفرم را رویش نوشته بود.
جواب : جانی روتن بعدها به من گفت که در واقع بعضی از کارهای ما را می پسندیده است. اما ما هدف خوبی بودیم، در غیر این صورت این آدم یک تیشرت گروه Yes را پاره میکرد و تنفرش را رویش ابراز میکرد. کارش در حقیقت موجب افتخار ما بود.

سئوال : همه شما که پینک فلوید را در دهه 60 به وجود آوردید روحیه شورشی داشتید؟
جواب : ما مردانی یاغی بودیم ، تشکیلاتی را که در آن بودیم دوست نداشتیم و بلد نبودیم ساز بنوازیم.

سئوال : و تماشاگران این را می پسندیدند؟
جواب : در لندن بله. آنجا مردم آنقدر تا خرخره در مواد مخدر هستند که با هر چیزی کنار می آیند. یک ساعت کامل به زیر سازیهای گیتار گوش میدهند خیلی هم خوششان می آید.

سئوال : و خارج از لندن؟
جواب : خارج از لندن مردم به ما بطری پرتاب کردند یا محل را ترک کردند.

سئوال : در یک شب خوب چقدر طول میکشد تا همه بروند؟
جواب : در یک شب خوب، 20 دقیقه.

سئوال : هیچوقت خودت LSD مصرف کردی؟
جواب : یکی دو بار. ولی به درد نمی خورد. هرچه باشد من جای سید برت را گرفتم، کسی که در اثر استفاده از LSD و مواد مشابه آن به موجودی بی مصرف تبدیل شده است. 20 سال است که ندیدمش. الان در خانه ای در کمبریج زندگی میکند، خرید میرود و لباسهایش را در لباسشویی میشوید ، اما این تمام کاری است که ازش بر می آید.
www.harmonytalk.com
ادامه