نرم افزار اندروید کلوب
محمود زارع , somada

محمود زارع

 لینک عضویت در کانال تلگرامی ما : https://telegram.me/zaresari
محمود زارع , somada

محمود زارع

مطالب
cloobid
somada
، 8 سال و 9 ماه و 2 روز
مرد 79 ساله متاهل
زير ديپلم ، شرکت شخصی

رسانه ها

  • کلوب دات کام , recreation
رسانه فروردین - مجله علم و فن - سرویس وبلاگ

Buy Website Traffic
محمود زارع , somada
قوله: فَبِظُلْمٍ مِنَ الَذِینَ هادُوا حَرَمْنا عَلَیْهِمْ طَیِباتٍ أُحِلَتْ لَهُمْ
اگر لطافتى و كرامتى بینى در بنده اى، از آنست كه ظاهر شریعت نگه داشت، و تعظیم آن بجان و دل خواست، تا لا جرم بروح مناجات و لطائف مواصلات رسید،
و اگر بعكس آن سیاستى و قهرى بینى، از آنست كه بچشم انكار در حرم شریعت نگریست، و در متابعت نفس امّاره محظورات دین بكار داشت.
آرى چنین بود كه هر كه ظاهر شریعت دست بدارد، جمال حقیقت از وى روى بپوشد.
هر كه امر و نهى پست دارد، چه عجب اگر ایمان و معرفت از دل وى رخت بردارد.

قوله: لكِنِ الرَاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ مِنْهُمْ
راسخان در علم ایشانند كه انواع علوم ایشان را حاصل شده:
علم شریعت، علم طریقت، علم حقیقت.

علم شریعت آموختنى است،
علم طریقت معاملتى است،
علم حقیقت یافتنى است.

علم شریعت را گفت: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِكْرِ.
علم طریقت را گفت: وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ.
علم حقیقت را گفت: وَ عَلَمْناهُ مِنْ لَدُنَا عِلْماً.

حوالت علم شریعت را با استاد كرد.
حوالت علم طریقت با پیر كرد.
حوالت علم حقیقت با خود كرد.

هر كه پندارد كه در علم شریعت واسطه استاد بكار نیست زندیق است،
هر كه چنان نماید كه علم طریقت بى پیر میسّر شود، فتّان است.
هر كه گوید علم حقیقت را جز حق معلّم است مغرور است.
...
ِنَا أَوْحَیْنا إِلَیْكَ كَما أَوْحَیْنا إِلى نُوحٍ وَ النَبِیِینَ مِنْ بَعْدِهِ
اساس كونین بعزّ نبوّتست، و ثمره نبوّت جمال شریعتست.

شریعت راه راست، و پیغامبران نشان راه اند، راهبر تا نشان راه نبیند راه نبرد: أَدْعُوا إِلَى اللَهِ عَلى بَصِیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَبَعَنِی.
ربّ العزّة پیغامبران را بخلق فرستاد، تا راه طاعت پدید كنند، و بنده بر آن طاعت بكرامت و مثوبت رسد، و نیز راه معصیت پیدا كنند و از آن حذر نمایند، تا بنده از معصیت پرهیزد، و مستوجب عقوبت نگردد.

اینت فضل بى نهایت، و كرم بى غایت.
اگر بنده را بجاى ماندى، و رسول را نفرستادى، و چراغ هدى بدست رسول فرا راه وى نداشتى، بنده در غشاوه خلقیّت و ظلمت خود رأیى بماندى.
همه آن خوردى كه زهر وى بودى، همه آن كردى كه هلاك وى در آن بودى.
پس اعتقاد كن كه: پیغامبران رحمت و امامان جهانیان اند،
خیار خلق و صفوت بشر ایشانند.
بر سر كوى دوستى داعیان اند، و بر لب چشمه زندگانى ساقیان اند.
شریعت را عنوان، و حقیقت را برهان اند.
اگر در آفرینش كائنات مقصودى بود ایشان آن اند،
و اگر حقیقت را گنجى است ایشان خازنان اند.

إِنَا أَوْحَیْنا إِلَیْكَ الآیة
فرمان آمد كه: اى سیّد خافقین! و اى مقتداى كونین!
آن تابشى كه از عالم وحى بتو رسید، آن را رسالت خوانند، و پیش از تو مرسلان را هر كس باندازه خویش دادیم، امّا آنچه از وراء عالم رسالت است، و على مشرب دولت تو است، روا نبود كه دست هیچ ظالمى بدان رسد، یا دولت هیچ رونده اى آن را دریابد.
اشارت مهتر عالم چنین است " اوتیت القرآن و مثله معه "

چندان كه از عالم نبوّت بزبان رسالت با شما بگفتیم، از عالم حقیقت بزبان وحى با ما بگفتند. همانست كه گفت " لى مع اللَه وقت لا یسع فیه ملك مقرب و لا نبى مرسل "

http://mzare.ir/post/2844
ادامه
99
کامنت بنویسید...
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 8 اردیبهشت ، 22:51
ادامه
طوبی سلامی , at777
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 18:51
سلام
عالی ...
ادامه
ابعاد مظفری , alinazeryan
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 11:37
ممنون
ادامه
محمود زارع , somada
ای عاشقان ای عاشقان آمد گه وصل و لقا
از آسمان آمد ندا کای ماه رویان الصلا

آمد شراب آتشین ای دیو غم کنجی نشین
ای جان مرگ اندیش رو ای ساقی باقی درآ

ای هفت گردون مست تو ما مهره‌ای در دست تو
ای هست ما از هست تو در صد هزاران مرحبا

ای مطرب شیرین نفس هر لحظه می‌جنبان جرس
ای عیش زین نه بر فرس بر جان ما زن ای صبا

ای بانگ نای خوش سمر در بانگ تو طعم شکر
آید مرا شام و سحر از بانگ تو بوی وفا

بار دگر آغاز کن آن پرده‌ها را ساز کن
بر جمله خوبان ناز کن ای آفتاب خوش لقا

http://mzare.mihanblog.com/post/2840
ادامه
کامنت بنویسید...
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 8 اردیبهشت ، 22:54
ادامه
قاسم زمانی , abozamani
سه شنبه 7 اردیبهشت ، 00:30
صدای ایشون عالیه ...
ادامه
حجت علوی , hojjetaalavi
یکشنبه 5 اردیبهشت ، 10:06
بر جمله خوبان ناز کن ای آفتاب خوش لقا ..
عالی
ادامه
محمود زارع , somada
قوله تعالى: یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَهِ وَ رَسُولِهِ
ایمان دو قسم است: یكى از روى برهان، یكى از روى عیان.
برهانى از راه استدلال است، عیانى یافت روز وصال است.
برهانى استعمال دلائل عقول است، عیانى رسیدن بدرجات وصول است.

میگوید از روى اشارت:
اى شما كه ایمان برهانى بدست دارید! بكوشید تا بایمان عیانى رسید.

ایمان عیانى چیست؟
بچشم اجابت فرا مجیب نگرستن، بچشم انفراد فرا فرد نگرستن، بچشم حضور فرا حاضر نگرستن،
بدورى از خود نزدیكى حق را نزدیك بودن، و بغیبت از خود حضور وى را بكرم حاضر بودن.

وى جلّ جلاله نه از قاصدان دور است، نه از مریدان غائب:
میگوید عزّ جلاله: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ.

پیر طریقت گفت:
خداوندا
موجود نفسهاى جوانمردانى! حاضر دلهاى ذاكرانى!
از نزدیك نشانت میدهند و برتر از آنى!
و از دورت میپندارند و نزدیكتر از جانى!

...

یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا تصدیقا آمنوا تحقیقا.
میگوید: اى شما كه از روى تصدیق ایمان آوردید از روى تحقیق ایمان آرید.
شریعت پذیرفتید، حقیقت بپذیرید.

شریعت چیست؟ حقیقت چیست؟
شریعت چراغست، حقیقت داغست.
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است.
شریعت اركان ظاهر است، حقیقت اركان باطنست.
شریعت بى بدیست، حقیقت بى خودیست.
شریعت خدمت است بر شریطت، حقیقت غربتست بر مشاهدت.
شریعت بواسطه است، حقیقت بمكاشفه است.

اهل شریعت طاعت دار است و معصیت گداز، اهل حقیقت از خویشتن گریزان است و بیكى نازان.
اهل شریعت در آرزوى خلد و نعیم باقى است، اهل حقیقت گستاخ و مشغول بساقى است.

ابتداء حقیقت در وى است كه پدید آید، و حسرتى كه ترا فرو گیرد، جهان فراخ بر تو تنگ كند، اندرون پیراهن بر تو زندان كند.
آتشى در جانت زند، عطشى در دل افكند.
سوز بینى و سوزنده نه، شور بینى و شوراننده نه.

مساعدى نه كه با وى چیزى بگویى، هام دردى نه كه با وى طرفى بنشینى.

فرید من الخلّان فى كلّ بلدة
اذا عظم المطلوب قلّ المساعد

این جوانمرد آخر از آن تحسّر و تحیّر نفسى بر آرد كه:
الهى!
این درخت ما بسوخت از تشنگى!
آخر بچندین دیر كارى بیكبارگى.

كریما!
رهى زارنده در تو آخر نه كم از جوابى،
یك بار برین كشت ما ریز آبى!

الهى!
چون آن را كه طمع میدارم نیرزم، پس بدلى پركنده مهر چون ورزم؟
چون دست نیاز بشاخ امیدم نرسد، بر پاى چون خیزم؟
و اگر مرا بخود راه ندهى، وا تو چون گریزم؟

كریما!
بارم ده تا بر درگاه تو میزارم،
و در امید بیم آمیز مینازم،
واپذیرم لطیفا!
تا وا تو پردازم، یك نظر در من نگر تا دو گیتى بآب اندازم!

و جلال ربوبیّت بنعت كرم رهى را مینوازد كه:
مترس كه نه در هر گزیدنى زهر است،
گزیدن مادر فرزند را از مهر است!

إِنَ الَذِینَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا ثُمَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا الآیة
نابایستگان ازل اند، و خستگان ابد.
فرا رفتند، پس بروى در آمدند، پس برخاستند، باز بیفتادند،
و آن گه داغ جدایى شان بر نهادند، و در حزب شیطان شدند.
اللَه بر آن نیست كه ایشان را بیامرزد، از آنكه مى شان نخواهد.

أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَةَ
و عجب آنست كه از چون خودى عزّ میطلبند،
و همه اسیر ذل اند، و بازداشتگان قهر.

و در خبر است كه: من اعتزّ بالعبد اذلّة اللَه، فابتغ العزّ من ربّ العبید یعزّك اللَه فى الدّنیا و الآخرة.

إِنَ الْمُنافِقِینَ یُخادِعُونَ اللَه الآیة
وصف الحال منافقان است، و ذكر سیرت و معتقد ایشان،
باز در آخر ورد گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ.
صفت عذاب و عقوبت ایشانست، و ذكر سرانجام بد ایشان،
و عجب نیست كسى كه معتقد وى آن باشد اگر سرانجام وى این بود.

آورده اند كه آن منافقان را بدوزخ فرستند. در درك اوّل مالك گوید:
یا نار خذیهم، اى آتش گیر ایشان را.
آتش گوید: ولایت ما بر زبان است، و بر زبان وى هر چند كه مجاز بود، كلمه توحید رفته، و راه بما فرو گرفته.
بدرك دوم رسد، همین گوید، تا به هفتم درك.
چون به هفتم رسد گوید: ما را ولایت بر دل است نه بر زبان، بیار تا از دل چه نشان دارى؟
و در دل وى جز نشان كفر و شرك نباشد.
آتش در وى گیرد، و آن عذاب صعب بدو رسد،
اینست كه ربّ العزّة گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ...

ادامه
کامنت بنویسید...
حسن  , antihoqqe
سه شنبه 24 فروردین ، 05:03
فوق العاده .
ادامه
ملیحه رستمی , maliheh1400
جمعه 20 فروردین ، 03:34
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است. ...
ادامه
تا ابد با تو      , aynazsari
پنجشنبه 19 فروردین ، 22:17
بسیار عالی ، تشکر
ادامه
محمود زارع , somada
سالی توام با سلامتی و تندرستی و موفقیت را
برای همه عزیزان از خداوند متعال مسئلت دارم .
ادامه
کامنت بنویسید...
لیلا یارمحمدی , laila2222
شنبه 21 فروردین ، 19:31
سلام ...
ادامه
زینــب احــــمدی , zeinaaaab
جمعه 20 فروردین ، 13:00
دیر شد کمی ببخشید
ما هم توفیق بیشترنو تونو از خداوند کریم میخایم
ادامه
کلبه آرزوها , dreams87
چهارشنبه 18 فروردین ، 23:15
ادامه