نرم افزار اندروید کلوب
مریم صالحی , maryamaniss

مریم صالحی

 مولا علی (ع) : شرم و حیاء آدمی را از کارهای ناپسندیده باز می دارد.
مریم صالحی , maryamaniss

مریم صالحی

مطالب
cloobid
maryamaniss
، 6 سال و 3 ماه و 8 روز
زن 31 ساله متاهل
ليسانس ،
مریم صالحی , maryamaniss
فرهنگ زیرآب زنی و چاله ‏ی ایرانیان
خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله ‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله ‏ی ایرانیان.
خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم :
عبیدا این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده ‏اند؟!
گفت: می دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.

خواستم بپرسم اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند و ...
نپرسیده گفت:
گر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خود بهتر از هر نگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم!

زمانی مرحوم جلال آل احمد گفته بود « در ایران زنده خوب و مرده بد نداریم » ...
یک وضعیتی گویا در این آب و خاک بنوعی دامن زده میشود که هر کسی خیر خویش را در ضرر دیگری می بیند و میداند !

بسیاری با تنگ نظری ؛ خیر را محدود تصور کرده و خیر خواهی را فقط برای خود و باند منتسب بخود در نقشه کاری خویش در اقدام و عمل قرار میدهند !...
.....

باید باین فهم برسیم که مرده زنده میشود و خیر محدود نیست و خیررسان دستش پر و انبانش وسیع است و « آن داشتن آن موجب این نداشتن این » نمیشود!
.....
مگر بجهت تقرب به آستان سلطه سلطنت , سعی سعایت آمیزی کنند و نفع سلطان در بقاء هم بر آن بود که دیگران باید تکه پاره باشند و هر جوانه ای که قصد سربرافراشتن دارد از سوی رقیب بتیغ بی دریغ لامروّتی زده شود تا " سلطان بسلامت باشد " و چاکران فقط " جان نثار" بمانند و بس ! به " جقّه والا حضرت " قسم راست میگویم !!

ادامه ی این نوشته رو توی ادرس زیر بخونید :
http://mzare.mihanblog.com/post/2801
ادامه
99
کامنت بنویسید...
حسن  , antihoqqe
سه شنبه 24 فروردین ، 05:03
همینطور هم هستش ...
ادامه
زینــب احــــمدی , zeinaaaab
جمعه 20 فروردین ، 13:20
+++
ادامه
امیررضا محمدی , amir90100
سه شنبه 10 فروردین ، 02:25
عالی عالی
ادامه
مریم صالحی , maryamaniss
قوله تعالى: یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَهِ وَ رَسُولِهِ
ایمان دو قسم است: یكى از روى برهان، یكى از روى عیان.
برهانى از راه استدلال است، عیانى یافت روز وصال است.
برهانى استعمال دلائل عقول است، عیانى رسیدن بدرجات وصول است.

میگوید از روى اشارت:
اى شما كه ایمان برهانى بدست دارید! بكوشید تا بایمان عیانى رسید.

ایمان عیانى چیست؟
بچشم اجابت فرا مجیب نگرستن، بچشم انفراد فرا فرد نگرستن، بچشم حضور فرا حاضر نگرستن،
بدورى از خود نزدیكى حق را نزدیك بودن، و بغیبت از خود حضور وى را بكرم حاضر بودن.

وى جلّ جلاله نه از قاصدان دور است، نه از مریدان غائب:
میگوید عزّ جلاله: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ.

پیر طریقت گفت:
خداوندا
موجود نفسهاى جوانمردانى! حاضر دلهاى ذاكرانى!
از نزدیك نشانت میدهند و برتر از آنى!
و از دورت میپندارند و نزدیكتر از جانى!

...

یا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا تصدیقا آمنوا تحقیقا.
میگوید: اى شما كه از روى تصدیق ایمان آوردید از روى تحقیق ایمان آرید.
شریعت پذیرفتید، حقیقت بپذیرید.

شریعت چیست؟ حقیقت چیست؟
شریعت چراغست، حقیقت داغست.
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است.
شریعت اركان ظاهر است، حقیقت اركان باطنست.
شریعت بى بدیست، حقیقت بى خودیست.
شریعت خدمت است بر شریطت، حقیقت غربتست بر مشاهدت.
شریعت بواسطه است، حقیقت بمكاشفه است.

اهل شریعت طاعت دار است و معصیت گداز، اهل حقیقت از خویشتن گریزان است و بیكى نازان.
اهل شریعت در آرزوى خلد و نعیم باقى است، اهل حقیقت گستاخ و مشغول بساقى است.

ابتداء حقیقت در وى است كه پدید آید، و حسرتى كه ترا فرو گیرد، جهان فراخ بر تو تنگ كند، اندرون پیراهن بر تو زندان كند.
آتشى در جانت زند، عطشى در دل افكند.
سوز بینى و سوزنده نه، شور بینى و شوراننده نه.

مساعدى نه كه با وى چیزى بگویى، هام دردى نه كه با وى طرفى بنشینى.

فرید من الخلّان فى كلّ بلدة
اذا عظم المطلوب قلّ المساعد

این جوانمرد آخر از آن تحسّر و تحیّر نفسى بر آرد كه:
الهى!
این درخت ما بسوخت از تشنگى!
آخر بچندین دیر كارى بیكبارگى.

كریما!
رهى زارنده در تو آخر نه كم از جوابى،
یك بار برین كشت ما ریز آبى!

الهى!
چون آن را كه طمع میدارم نیرزم، پس بدلى پركنده مهر چون ورزم؟
چون دست نیاز بشاخ امیدم نرسد، بر پاى چون خیزم؟
و اگر مرا بخود راه ندهى، وا تو چون گریزم؟

كریما!
بارم ده تا بر درگاه تو میزارم،
و در امید بیم آمیز مینازم،
واپذیرم لطیفا!
تا وا تو پردازم، یك نظر در من نگر تا دو گیتى بآب اندازم!

و جلال ربوبیّت بنعت كرم رهى را مینوازد كه:
مترس كه نه در هر گزیدنى زهر است،
گزیدن مادر فرزند را از مهر است!

إِنَ الَذِینَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا ثُمَ آمَنُوا ثُمَ كَفَرُوا الآیة
نابایستگان ازل اند، و خستگان ابد.
فرا رفتند، پس بروى در آمدند، پس برخاستند، باز بیفتادند،
و آن گه داغ جدایى شان بر نهادند، و در حزب شیطان شدند.
اللَه بر آن نیست كه ایشان را بیامرزد، از آنكه مى شان نخواهد.

أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَةَ
و عجب آنست كه از چون خودى عزّ میطلبند،
و همه اسیر ذل اند، و بازداشتگان قهر.

و در خبر است كه: من اعتزّ بالعبد اذلّة اللَه، فابتغ العزّ من ربّ العبید یعزّك اللَه فى الدّنیا و الآخرة.

إِنَ الْمُنافِقِینَ یُخادِعُونَ اللَه الآیة
وصف الحال منافقان است، و ذكر سیرت و معتقد ایشان،
باز در آخر ورد گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ.
صفت عذاب و عقوبت ایشانست، و ذكر سرانجام بد ایشان،
و عجب نیست كسى كه معتقد وى آن باشد اگر سرانجام وى این بود.

آورده اند كه آن منافقان را بدوزخ فرستند. در درك اوّل مالك گوید:
یا نار خذیهم، اى آتش گیر ایشان را.
آتش گوید: ولایت ما بر زبان است، و بر زبان وى هر چند كه مجاز بود، كلمه توحید رفته، و راه بما فرو گرفته.
بدرك دوم رسد، همین گوید، تا به هفتم درك.
چون به هفتم رسد گوید: ما را ولایت بر دل است نه بر زبان، بیار تا از دل چه نشان دارى؟
و در دل وى جز نشان كفر و شرك نباشد.
آتش در وى گیرد، و آن عذاب صعب بدو رسد،
اینست كه ربّ العزّة گفت: إِنَ الْمُنافِقِینَ فِی الدَرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَارِ...

ادامه
کامنت بنویسید...
حسن  , antihoqqe
سه شنبه 24 فروردین ، 05:03
فوق العاده .
ادامه
ملیحه رستمی , maliheh1400
جمعه 20 فروردین ، 03:34
شریعت بند است، حقیقت پند است.
شریعت نیاز است، حقیقت ناز است. ...
ادامه
تا ابد با تو      , aynazsari
پنجشنبه 19 فروردین ، 22:17
بسیار عالی ، تشکر
ادامه
مریم صالحی , maryamaniss
4 سال پیش

از جلال الدین محمد (مولوی) پرسیدند که چه میگویی در شان حضرت امیرالمومنین و امام المتقین و یعسوب الدین و سیدالوصیین الشهاب الثاقب غالب کل غالب و مطلوب کل طالب اسدالله الغالب علی بن ابیطالب ؟!

گفت : اگر از قولش میپرسی « انما امره اذا ارادالله شیئا ان یقول کن فیکون »
اگر از فعلش میپرسی « کل یوم هو فی شان »
و اگر از صفاتش میپرسی « ذولجلال ولااکرام »
و اگر از اثارش میطلبی « عالم الغیب والشهاده و هو الرحمن الرحیم »

زندیقی امیرالمومنین علی (ع) را گفت وقتی شنیدم در منبر کوفه خود را عالم الغیب والشهاده میستودی و دعوی " سلونی قبل ان تفقدونی " مینمودی اکنون خبر ده که این دانه خرما نصیب من است یا نه ؟!
حضرت فرمود : تقدیر خداوند از فعل عباد منفصل نمی باشد . اگر بخوری تو را روزی است و اگر نخوری نیست .

هم ان بزرگوار را یکی گفت : اگر بحفظ حفیظ توکل و اعتماد داری , خود را از فراز این بام بزیر انداز !
انحضرت فرمودند : خدای را سزد که بندگان را ازمودن , نه بندگان خدای را !
...
ادامه
کامنت بنویسید...
صغری رنجبر , fsoqrah
سه شنبه 29 دی ، 06:48
ادامه
زیبا زارع , salaam1000
سه شنبه 29 دی ، 04:45
+++
ادامه
مریم صالحی , maryamaniss
مقاومت بدون فداکاری و آمادگی بی حد و مرز برای فداکردن جان، مال، عزیزان و آبرو و موضع‌گیری‌های سخت و پذیرفتن توهین‌ها معنی ندارد. گاهی شرایط آن‌چنان سخت است که افراد برای فرار از مسئولیت و هزینه اصولا مسئله‌ای را که باید برای آن جان‌فشانی کرد منکر می‌شوند.

جوهره‌ی مقاومت ایثار است. هر مقاومتی درگیر انانیت، منافع و سلامت خود و مناصب و اسامی شود در معرض خطر روحی، اخلاقی، فکری و در نتیجه وجودی قرار گرفته است. ایثار فقط مال نیست گاهی ایثار جان است. وقتی کسی برای حضور در خط مقدم داوطلب می‌شود یعنی دارد جان برادرانش را بر خود مقدم می‌دارد.
...
حکومتی که به نیروهای داخلی خودش تکیه نداشته باشد قطعا نابود خواهد شد. همچون اسرائیل که به پول و سلاح آمریکا متصل است و با ضعیف شدن آمریکا اسرائیل نیز از بین خواهد رفت. .....
ادامه
کامنت بنویسید...
مریم صالحی , maryamaniss
دوشنبه 28 دی ، 03:47
ممنون
ادامه
پروانه قاسمی , p1a2a3e4
جمعه 18 دی ، 03:44
+++
ادامه
جواد جوادیان , javad2aa
سه شنبه 15 دی ، 14:37
درود ...
ادامه
مریم صالحی , maryamaniss
متن تصویر بعدی رو بخونید !
ادامه
کامنت بنویسید...
الهه  , dandelion1461
پنجشنبه 22 بهمن ، 23:12
امام علی علیه السلام: براستی که "جهــــاد" یکی از درهای بهـــشت است که خداوند آن را برای اولیــــای خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست. (نهج البلاغه خطبه 27)
ادامه
بهزاد داداش , manochehr1378
چهارشنبه 21 بهمن ، 05:38
عالی حرف دل من و سه برادر دیگه جانبازم . واقعا همینطوره ، بله دیوانه هستیم چون بخاطر .... موج انفجار..... بله داریم خفه میشیم بخاطر شیمیایی.... تیکه های بدنمون سوراخ شد بخاطر تیر و ترکش .... خدایا چیزی نمیخوام فقط.........ببخش و در همون راه ببر دیگه آبرویی نمونده . خدایا آبرو به رنگ خودت بمن و دوستانم عطا کن فقط به رنگ خودت ... و من الله توفیق.
ادامه
همایون همایی , homa999
شنبه 21 آذر ، 09:49
جای تاسفه
وقعا که مسوولین دیگه هیچکدومشون ارزشی ندارن واسه همه مردم ...
ادامه