نرم افزار اندروید کلوب مجله کلوب
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir

علم آوران باشگاه دانشمندان جوان

علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir

علم آوران باشگاه دانشمندان جوان

مطالبدوستان 243
cloobid
elmavaran.ir
، 4 سال و 10 ماه و 25 روز
مرد 32 ساله مجرد
فوق ليسانس ، طراح - برنامه نویس - کمی شاعر

دوستان

  • علی نظامی فر , a1994n1373
  • رامین رمضانی , raminramazani
  • مرد باران  , mardbaran
  • رێوار  , ghorva
  • 243 نفر

    morebox img

رسانه ها

  • کلوب دات کام , recreation
  • KHAMENEI.IR , khamenei_ir
  • 30 رسانه

    morebox img
وبلاگ میهن بلاگ
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir
باسمه تعالی

برای ایجاد اسکریپت، در پوشه Assets مربوط به پروژه بازی، یک پوشه به نام Scripts بسازید و با راست کلیک در این پوشه، اسکریپت های مورد نظر را در آن ایجاد نمایید.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



ساختار اسکریپت های یونیتی به صورت زیر است:

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



تابع Start فقط یک مرتبه و در شروع بازی اجرا می شود. کدهایی که فقط یک مرتبه در شروع بازی باید اجرا شوند در این تابع نوشته می شوند، مانند تعیین مکان اولیه اشیاء،مقداردهی اولیه متغیرها و…

تابع Update در هر فریم یک مرتبه اجرا می شود. به عنوان مثال اگر بازی شما ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، این تابع ۳۰ مرتبه در هر ثانیه فراخوانی و اجرا می شود.

تابع FixedUpdate برای اجرای توابع فیزیک مانند پرتاب شدن اشیاء یا نیرو وارد شدن استفاده می شود.

تابع OnGUI کدهای مربوط به رابط کاربری، به عنوان مثال نوشتن چیزی در صفحه و گذاشتن دکمه استفاده می شود.



ایجاد شئ جدید با اسکریپت نویسی

با دستور Instantiat می توان در حین اجرای بازی، شئ جدید ایجاد کرد. این تابع سه ورودی می گیرد.

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


اشیاء موجود در تصویر زیر با استفاده از کد نویسی با زبان سی شارپ ایجاد شده اند.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


با دستور Destroy می توان در حین اجرای بازی، یک شئ را حذف کرد.

C#
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}

ادامه
99
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir
باسمه تعالی

برای ایجاد اسکریپت، در پوشه Assets مربوط به پروژه بازی، یک پوشه به نام Scripts بسازید و با راست کلیک در این پوشه، اسکریپت های مورد نظر را در آن ایجاد نمایید.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



ساختار اسکریپت های یونیتی به صورت زیر است:

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



تابع Start فقط یک مرتبه و در شروع بازی اجرا می شود. کدهایی که فقط یک مرتبه در شروع بازی باید اجرا شوند در این تابع نوشته می شوند، مانند تعیین مکان اولیه اشیاء،مقداردهی اولیه متغیرها و…

تابع Update در هر فریم یک مرتبه اجرا می شود. به عنوان مثال اگر بازی شما ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، این تابع ۳۰ مرتبه در هر ثانیه فراخوانی و اجرا می شود.

تابع FixedUpdate برای اجرای توابع فیزیک مانند پرتاب شدن اشیاء یا نیرو وارد شدن استفاده می شود.

تابع OnGUI کدهای مربوط به رابط کاربری، به عنوان مثال نوشتن چیزی در صفحه و گذاشتن دکمه استفاده می شود.



ایجاد شئ جدید با اسکریپت نویسی

با دستور Instantiat می توان در حین اجرای بازی، شئ جدید ایجاد کرد. این تابع سه ورودی می گیرد.

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


اشیاء موجود در تصویر زیر با استفاده از کد نویسی با زبان سی شارپ ایجاد شده اند.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


با دستور Destroy می توان در حین اجرای بازی، یک شئ را حذف کرد.

C#
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}

ادامه
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir
باسمه تعالی

برای ایجاد اسکریپت، در پوشه Assets مربوط به پروژه بازی، یک پوشه به نام Scripts بسازید و با راست کلیک در این پوشه، اسکریپت های مورد نظر را در آن ایجاد نمایید.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



ساختار اسکریپت های یونیتی به صورت زیر است:

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



تابع Start فقط یک مرتبه و در شروع بازی اجرا می شود. کدهایی که فقط یک مرتبه در شروع بازی باید اجرا شوند در این تابع نوشته می شوند، مانند تعیین مکان اولیه اشیاء،مقداردهی اولیه متغیرها و…

تابع Update در هر فریم یک مرتبه اجرا می شود. به عنوان مثال اگر بازی شما ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، این تابع ۳۰ مرتبه در هر ثانیه فراخوانی و اجرا می شود.

تابع FixedUpdate برای اجرای توابع فیزیک مانند پرتاب شدن اشیاء یا نیرو وارد شدن استفاده می شود.

تابع OnGUI کدهای مربوط به رابط کاربری، به عنوان مثال نوشتن چیزی در صفحه و گذاشتن دکمه استفاده می شود.



ایجاد شئ جدید با اسکریپت نویسی

با دستور Instantiat می توان در حین اجرای بازی، شئ جدید ایجاد کرد. این تابع سه ورودی می گیرد.

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


اشیاء موجود در تصویر زیر با استفاده از کد نویسی با زبان سی شارپ ایجاد شده اند.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


با دستور Destroy می توان در حین اجرای بازی، یک شئ را حذف کرد.

C#
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}

ادامه
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir
باسمه تعالی

برای ایجاد اسکریپت، در پوشه Assets مربوط به پروژه بازی، یک پوشه به نام Scripts بسازید و با راست کلیک در این پوشه، اسکریپت های مورد نظر را در آن ایجاد نمایید.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



ساختار اسکریپت های یونیتی به صورت زیر است:

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان



تابع Start فقط یک مرتبه و در شروع بازی اجرا می شود. کدهایی که فقط یک مرتبه در شروع بازی باید اجرا شوند در این تابع نوشته می شوند، مانند تعیین مکان اولیه اشیاء،مقداردهی اولیه متغیرها و…

تابع Update در هر فریم یک مرتبه اجرا می شود. به عنوان مثال اگر بازی شما ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، این تابع ۳۰ مرتبه در هر ثانیه فراخوانی و اجرا می شود.

تابع FixedUpdate برای اجرای توابع فیزیک مانند پرتاب شدن اشیاء یا نیرو وارد شدن استفاده می شود.

تابع OnGUI کدهای مربوط به رابط کاربری، به عنوان مثال نوشتن چیزی در صفحه و گذاشتن دکمه استفاده می شود.



ایجاد شئ جدید با اسکریپت نویسی

با دستور Instantiat می توان در حین اجرای بازی، شئ جدید ایجاد کرد. این تابع سه ورودی می گیرد.

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


اشیاء موجود در تصویر زیر با استفاده از کد نویسی با زبان سی شارپ ایجاد شده اند.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان


با دستور Destroy می توان در حین اجرای بازی، یک شئ را حذف کرد.

C#
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class simple : MonoBehaviour {

// Use this for initialization
public GameObject player;
public float rotate1=5;
void Start () {
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (Input.GetKey(KeyCode.D))
{
Destroy(player);
}
}
}

ادامه
علم آوران باشگاه دانشمندان جوان , elmavaran.ir
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کاربران گرامی وب سایت علم آوران.

مجموعه آموزش اف.پی.جی.ای و زبان توصیف سخت افزار وی.اچ.دی.ال فارسی شامل ۱۰ جلسه هم اکنون در وب سایت علم آوران قابل دریافت می باشد.

منبع آموزش کتاب FPGA PROTOTYPING BY VHDL EXAMPLES نوشته Pong P. Chu هست. در این کتاب با FPGAهای ساخت شرکت Xilinx سری Spartan کار می شود.

همه ی فیلم های آموزشی با زبان فارسی و کیفیت FULL HD می باشند.

جهت مشاهده ادامه مطلب به وب سایت علم آوران مراجعه نمایید

www.elmavaran.ir

آموزش برنامه نویسی سی شارپ
آموزش برنامه نویسی C++
آموزش برنامه نویسی کودا
آموزش FPGA

#علم_آوران

#باشگاه_دانشمندان_جوان

#آموزش_برنامه_نویسی

#آموزش_بازی_سازی

#برنامه_های_چندرسانه_ای

#C++

#C

#CUDA

#FPGA

ادامه