نرم افزار اندروید کلوب
منتظران ولایت  , montazeranvelayat

منتظران ولایت

منتظران ولایت  , montazeranvelayat

منتظران ولایت

75نــــفــــــر
عضو شده اند
75نفر عضو شده اند
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت شما ریاست این رسانه سید مصطفی احمدی ریاست سایت جهانی منتظران ولایت و سید محمد حسینی مجری / کارشناس شبکه جهانی ولایت است . خوش حال می شویم که بتوانم در راه اسلام ناب محمدی قدم برداریم . http://www.velayat.org گروه تحقیقاتی منتظران ولایت : http://www.cloob....بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت شما ریاست این رسانه سید مصطفی احمدی ریاست سایت جهانی منتظران ولایت و سید محمد حسینی مجری / کارشناس شبکه جهانی ولایت است . خوش حال می شویم که بتوانم در راه اسلام ناب محمدی قدم برداریم . http://www.velayat.org گروه تحقیقاتی منتظران ولایت : http://www.cloob.com/groupmon.veمشاهده کامل مشخصات
12 آذر 1393
سید مصطفی احمدی و سید محمد حسینی آماده مناظره با اهل سنت و وهابیت می باشند .

اعضاء

  • من یه پـــــرنده ام   , mahsa190
  • محمد مومن زاده , dalane_behesht_67
  • مهدی سالاری , mehde0111
  • اشکان الدرادو , ashshkan
  • 75 نفر

    morebox img

آلبوم تصاویر

18 تصویر ...

morebox img
منتظران ولایت  , montazeranvelayat
سید مصطفی  احمدی , velayat.org
بعد از مدتها مجال این را یافتم که برای دوستان عزیز کلوبی مطلبی هر چند به اختصار یادداشت کنم که به احتمال بسیار قوی آخرین مطلب من در این سایت پر بازده ایرانی خواهد بود .
جای تاسف دارد که ما در فضای مجازی سایت های به مانند کلوب برای انتشار مطالب و درج عقاید خود کم داریم که صد البته ایرانی باشند و آنها هم روز به روز رو به زوال بروند و اینجای درنگی بسیار عمیق برای دوستان و ما دارد .
بنده را بسیاری از دوستان به واسطه فعالیت چند ساله در فضای مجازی میشناسند و از دغدغه های من مطلع هستم و این یکی از دغدغه های من میباشد .
اما چاره چیست ؟
من بنشینم به امید افتتاح صفحات مجازی در ایران ؟ یا برخیزم و اعتقادم را در فراموشی ها فریاد بزنم ؟
به همین جهت همچنان صفحه بنده در اینستاگرام فعال است به امید افزایش صفحات و وبسایت های ایرانی در فضای نا امن جهانی !
پیروز و سربلند باشید - سید مصطفی احمدی
اینستاگرام : s.mostafaahmadi
ادامه
99
کامنت بنویسید...
محمد عیسی     , eshghbekhoda
دوشنبه 1 مرداد ، 18:21
لا اله الا الله * محمد رسول الله
ادامه
منتظران ولایت  , montazeranvelayat
شعرانی در کتاب الطبقات الکبری می‌نویسد:



ومنهم الشیخ العارف بالله تعالى سیدی حسن العراقی رحمه الله تعالى المدفون بالکوم خارج باب الشعریه رضی الله عنه بالقرب من برکه الرطلی، وجامع البشیری ترددت إلیه مع سیدی أبی العباس الحریثی، وقال: أرید أن أحکی لک حکایتی من مبتدأ أمری إلى وقتی هذا کأنک کنت رفیقی من الصغر، فقلت له: نعم .



فقال: کنت شاباً من دمشق، وکنت صانعاً، وکنا نجتمع یوماً فی الجمعه على اللهو واللعب، والخمر، فجاءنی التنبیه من الله تعالى یوماً ألهذا خُلِقْتُ ؟ فترکت ما فیهم فیه، وهربت منهم فتبعوا ورائی فلم یدرکونی، فدخلت جامع بنی أمیه، فوجدت شخصاً یتکلم على الکرسی فی شأن المهدی علیه السلام، فاشتقت إلى لقائه فصرت لا أسجد سجده إلا وسألت الله تعالى أن یجمعنی علیه فبینما أنا لیله بعد صلاه المغرب أصلی صلاه السنه، وإذا بشخص جلس خلفی، وحسس على کتفی، وقال لی:



قد استجاب الله تعالى دعاءک یا ولدی مالک أنا المهدی.



فقلت تذهب معی إلى الدار، فقال نعم، فذهب معی، فقال: أخل لی مکاناً أنفرد فیه فأخلیت له مکاناً فأقام عندی سبعه أیام بلیالیها، ولقننی الذکر، وقال:



أعلمک وردی تدوم علیه إن شاء الله تعالى تصوم یوماً، وتفطر یوماً، وتصلی کل لیله خمسمائه رکعه.



فقلت: نعم فکنت أصلی خلفه کل لیله خمسمائه رکعه وکنت شاباً أمرد حسن الصوره فکان یقول:



لا تجلس قط إلا ورائی



فکنت أفعل، وکانت عمامته کعمامه العجم، وعلیه جبه من وبر الجمال فلما انقضت السبعه أیام خرج، فودعته، وقال لی:



یا حسن ما وقع لی قط مع أحد ما وقع معک فدم علی وردک حتى تعجز، فإنک ستعمر عمراً طویلا



انتهى کلام المهدی.



از جمله آن‌ها، شیخ عارف به خدا ، آقای من حسن عراقى است که در کوم، بیرون باب شعریه نزدیک برکه رطلى و جامع بشیرى دفن شده است.



من با آقایم ابو العباس حریثى به نزد او می‌رفتیم، حسن عراقى گفت: از آن جایی که من از کودکى با تو رفیق بودم، مى‌خواهم حکایت خودم را برایت بگویم گفتم: بگو. گفت: من جوانى از اهل دمشق و صنعت‌گر بودم.



روزی از روزهاى جمعه‌ همراه رفقایم مشغول کار بی‌هوده و نوشیدن شراب بودیم که پیام آگاه کننده و الهام گونه‌اى از جانب خداوند برایم آمد که آیا براى این کارها خلق شده‌ام؟







بعد از آن، از از آن کارها دست کشیدم و رفقایم را ترک کردم، دوستان دنبال گشتند؛ اما مرا نیافتند.



وارد مسجد جامع بنى امیه شدم و دیدم که شخصى روى منبر در باره مهدى علیه السلام سخن مى‌گوید.



بعد از شنیدن آن سخنان مشتاق دیدار مهدی شدم. پس در هر سجده‌اى که می‌کردم از خداوند می‌خواستم که دیدار او را نصیبم کند.



تا این که شبى بعد از نماز مغرب، نماز نافله می‌خواندم که شخصى پشت سر من نشست و دست روی شانه‌ام گذاشت و فرمود: فرزندم خداوند دعاى تو را مستجاب کرد،‌ تو را چه شده است، من مهدى هستم. گفتم: آیا به خانه ام مى‌روی؟







فرمود: بلى. همراه من به خانه رفت و فرمود: جاى خلوت برایم آماده کن. من جاى خلوتى آماده کردم آن حضرت هفت شبانه روز ماند و مرا ذکر خدا یاد داد و فرمود: به تو ذکری یاد مى‌دهم تا انشاء الله بر آن مداومت کنى: یک روز روزه بگیر و یک روز افطار کن و هر شب پانصد رکعت نماز بگذار.



گفتم: بلى. من هر شب پشت سر او پانصد رکعت نماز مى‌کردم. و من جوان بى‌ریش و نیکو صورت بودم. مى فرمود:



فقط پشت سر من بنشین و من همن کار را مى‌کردم. عمامه او همانند مردم عجم بود و عبایش از کرک شتران بود. پس از گذشت هفت روز خدا حافظى کرد و رفت و به من فرمود:



اى حسن، چیزى که بین من و تو اتفاق افتاده با کسى دیگر اتفاق نیفتاده، پس بر ذکری که یادت دادم، مستدام باش تا جائى که بتوانى؛ چرا که من عمر طولانى خواهم داشت.



الطبقات الکبری ، ج۲ ، ص۲۴۹ـ۲۵۰





شرح حال شعرانی

سید محمود آلوسی الحنفی، متوفاى۱۲۷۰هـ در شرح حال شعرانی این چنین می‌نویسد:



ومن العجیب أن مولانا الشعرانی وهو من أکابر أهل السنه بل من مشایخ أهل الله تعالى نقل عن شیخه الخواص أنه خص العصمه بملائکه السماء.

عجیب است که مولای ما شعرانی که او از بزرگان اهل سنت و بلکه از بزرگان مسلمان است از استادش نقل کرده است که او تنها ملائکه را معصوم می‌دانسته است.

روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج ۱ ص ۲۲۱
ادامه
6
1
2
محمد امین  نیسی , hoo14ir
یکشنبه 24 آبان ، 14:41
سلام سید شما خلی زحمت میکشید. هم در سایت و هم در شبکه های اجتماعی شمارا باید در شبکه ولایت دعوت کند
ادامه
منتظران ولایت  , montazeranvelayat
فطرس  , karbobala
امیرمومنان حضرت علی بن أبی طالب (سلام الله علیه) ، تقسیم کننده بهشت و جهنم



------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در احادیث متعددی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در شأن حضرت علی (صلوات الله و سلامه علیه) نقل شده است که ایشان تقسیم کننده بهشت و جهنم است و مردم را در بهشت و جهنم وارد میکند .

در این مقاله در صدد هستیم تا اول بعضی از روایات مذکور را نقل کرده ، سپس به شبهات اهل سنت و وهابیون در این مورد پاسخ دهیم .

پس با حوصله با ما همراه باشید ...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روایات در کتب شیعه

روایت اول - عن عبد الله بن عباس قال : قال رسول الله ( صلى الله علیه وآله ) : ... معاشر الناس ، إن علیا قسیم النار ، لا یدخل النار ولی له ، ولا ینجو منها عدو له ، إنه قسیم الجنة ، لا یدخلها عدو له ، ولا یزحزح عنها ولی له . (الامالی شیخ صدوق / 83) (الخصال شیخ صدوق / صفحه 496)

ترجمه => از عبدالله بن عباس نقل شده است که گفت : رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : ... ای گروه مردم ! همانا علی تقسیم کننده جهنم (نار) است کسی که یاور و دوست او باشد وارد آتش نخواهد شد و کسی که دشمن او باشد از آن نجات نخواهد یافت . همانا او تقسیم کننده بهشت است کسی که دشمن او باشد وارد آن نخواهد شد و کسی که دوست او باشد از آن محروم نخواهد شد.



روایت دوم - قال(علی ابن موسی الرضا) قال رسول الله " ص " یا علی انك قسیم الجنة والنار(عیون اخبار الرضا / جلد1/صفحه 30)



ترجمه => حضرت علی بن موسی الرضا فرمودند : رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : ای علی ! همانا تو تفسیم کننده بهشت و جهنم هستی .



روایت سوم - عن سلیمان بن خالد ، عن أبی عبد الله جعفر بن محمد الصادق ، عن آبائه علیهم السلام قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله لعلی علیه السلام : ... یا علی أنت قسیم الجنة والنار ، لا یدخل الجنة إلا من عرفك وعرفته ، ولا یدخل النار إلا من أنكرك وأنكرته . (الامالی شیخ صدوق / 213)

ترجمه => از سلیمان بن خالد از امام صادق علیه السلام از پدرانشان از رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم به حضرت علی علیه السلام فرمودند : ... ای علی تو قسمت کننده بهشت و دوزخی وارد بهشت نمی شود مگر کسی که او تو را و تو او را بشناسی (جزء شیعیان واقعی تو باشد) و وارد دوزخ نمی شود مگر کسی که تو را انکار کند و تو او را انکار کنی.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طرح شبهه و پاسخ نقضی !

سنی میگوید «شما در حق علی رضی الله عنه غلو میکنید ! چطور ممکن است که علی رضی الله عنه بتواند مردم را وارد بهشت کند یا آتش جهنم نجات دهد !!!»

پاسخ شیعه «بیشتر از این مطلب ! در کتب شما موجود است !! ادرار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نزد شما اهل سنت ، سبب ورود به بهشت و نجات از آتش است !!!»

ممکن است که در قدم اول این موضوع عجیب به نظر بیاد ، اما کسانیکه چشم دیدن فضایل بی حد و حصر حضرت علی را ندارند بیشتر از این مطلب را در کتبشان دارند .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روایت خوردن بول پیامبر ،و نجات از آتش بواسطه شرب ادرار پیامبر در کتب اهل سنت با سند صحیح موجود است .

روایت در کتاب «مجمع الزوائد للهیثمی»

عَنْ حَكِیمَةَ بِنْتِ أُمَیْمَةَ ، عَنْ أُمِّهَا قَالَتْ : كَانَ لِلنَّبِیِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - قَدَحٌ مِنْ عِیدَانٍ

یَبُولُ فِیهِ وَیَضَعُهُ تَحْتَ سَرِیرِهِ ، فَقَامَ فَطَلَبَهُ فَلَمْ یَجِدْهُ ، فَسَأَلَ فَقَالَ : " أَیْنَ الْقَدَحُ ؟ " . قَالُوا

: شَرِبَتْهُ بَرَّةُ - خَادِمُ أُمِّ سَلَمَةَ الَّتِی قَدِمَتْ مَعَهَا [ ص: 271 ] مِنْ أَرْضِ الْحَبَشَةِ - فَقَالَ النَّبِیُّ

- صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - : " لَقَدِ احْتَظَرْتِ مِنَ النَّارِ بِحِظَارٍ "

ترجمه :

حکیمه دختر امیمه از مادرش نقل کرده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله ظرف چوبی داشت که آن را در زیر تخت خود می‌گذاشت و شب‌ها درون آن بول می‌کرد.

رسول خدا صلی الله علیه وآله بیدار شد و ظرف را جستجو کرد؛ اما آن را نیافت. سؤال کرد که ظرف کجاست؟ گفتند: بره خادم ام سلمه آن را نوشیده است . همان خادمی که از سرزمین حبشه با او آمده بود.

پس رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: « او پناهگاه و مانعی از آتش برای خود ساخته است! »

=>در آخر هیثمی سند روایت را تصحیح کرده و میگوید «رَوَاهُ الطَّبَرَانِیُّ ، وَرِجَالُهُ رِجَالُ الصَّحِیحِ غَیْرَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ وَحَكِیمَةَ وَكِلَاهُمَا ثِقَةٌ»

(مجمع الزوائد / جلد 8 / صفحه 270)

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت

http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2816&idfrom=14160&idto=14166&bookid=87&startno=4

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حال ما از شما اهل سنت سوال میکنیم ، که چگونه است که ادرار پیامبر میتواند از آتش جهنم نجات دهد !!! اما حضرت علی (صلوات الله و سلامه علیه) نمیتواند از آتش جهنم نجات دهد؟؟؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در آخر این مقاله را با سخن جالب احمد بن حنبل به پایان میرسانیم !

حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ مَنْصُورٍ الطُّوسِیُّ ، یَقُولُ : كُنَّا عِنْدَ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ : یَا عَبْدَ اللَّهِ ، مَا تَقُولُ فِی هَذَا الْحَدِیثِ الَّذِی یُرْوَى أَنَّ عَلِیًّا عَلَیْهِ السَّلَامُ ، قَالَ : أَنَا قَسِیمُ النَّارِ ؟

وَمَا تُنْكِرُ مِنْ ذَا أَلَیْسَ رَوَیْنَا أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِعَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ : " لَا یُحِبُّكَ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَلَا یُبْغِضُكَ إِلَّا مُنَافِقٌ ".

قُلْنَا بَلَى ، قَالَ : أَیْنَ الْمُؤْمِنُ ؟ قُلْنَا : فِی الْجَنَّةِ ، قَالَ : فَأَیْنَ الْمُنَافِقُ ؟ قُلْنَا : فِی النَّارِ ، قَالَ : فَعَلِیُّ قَسِیمُ النَّارِ

ترجمه :

درباره این حدیث از احمد بن حنبل پرسیدند، وی در پاسخ گفت:
«چرا منكر این حدیث می شوید؟ مگر از نبى اكرم (ص) براى ما روایت نشده است كه به على فرمود: تو را دوست ندارد مگر مؤمن و دشمن ندارد مگر منافق؟

گفتند: آری.

احمد بن حنبل گفت: منافق كجاست؟ گفتند: در دوزخ.
احمد بن حنبل گفت: مومن کجاست؟ گفتند: در بهشت.
احمد بن حنبل گفت:«پس علی تقسیم كننده دوزخ [و بهشت] است!»

(طبقات الحنابله / جلد 1 / صفحه 320)

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت

http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag=1&pid=372955&bk_no=747&startno=9

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خود حضرت علی نیز در «صحیح مسلم» این مطلب را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کرده است .

قَالَ عَلِیٌّ وَالَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَبَرَأَ النَّسَمَةَ إِنَّهُ لَعَهْدُ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَیَّ أَنْ لَا یُحِبَّنِی إِلَّا مُؤْمِنٌ وَلَا یُبْغِضَنِی إِلَّا مُنَافِقٌ

ترجمه «حضرت علی فرمود قسم به پرودگار فلق ، پیامبر با من عهد کرد که مرا دوست نمیدارد به جز مؤمن ، و دشمن نمیدارد به جز منافق»

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت

http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=1&ID=184

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

والسلام علی من اتبع الهدی

"ندای شیعه"
ادامه
28
4
10
م ن , asal3787
شنبه 30 خرداد ، 12:12
ما نه کسی را زحمت میندازیم و نه منت کسی میکشیم و با اعمال خوبمان مستقیم میریم بهشت!
ادامه
م ن , asal3787
شنبه 30 خرداد ، 12:46
پس تو را سگ تازی بخوره!
ادامه
سلمان ثالث , salman_sales
شنبه 30 خرداد ، 17:45
آفرین به شما
ادامه
منتظران ولایت  , montazeranvelayat
قــرآن و عتــرت تنـها راه نجــات  , mhmd2
شیخ صدوق (ره) در الاعتقادات فی دین الإمامیة می گوید :
( باب الاعتقاد فی مبلغ القرآن ):
قال الشیخ - رضی الله عنه - : اعتقادنا أن القرآن الذی أنزله الله تعالى على نبیه محمد صلى الله علیه وآله وسلم هو ما بین الدفتین ، وهو ما فی أیدی الناس ، لیس بأكثر من ذلك ، ومبلغ سوره عند الناس مائة وأربع عشرة سورة . وعندنا أن الضحى وألم نشرح سورة واحدة ، ولایلاف وألم تر كیف سورة واحدة ( 1 ) . ومن نسب إلینا أنا نقول إنه أكثر من ذلك فهو كاذب .
وما روی من ثواب قراءة كل سورة من القرآن ، وثواب من ختم القرآن كله ( 2 ) ، وجواز قراءة سورتین فی ركعة نافلة ، والنهی عن القرآن بین سورتین فی ركعة فریضة ، تصدیق لما قلناه فی أمر القرآن وأن مبلغه ما فی أیدی الناس . وكذلك ما روی من النهی عن قراءة القرآن كله فی لیلة واحدة ، وأنه لا یجوز أن یختم فی أقل من ثلاثة أیام ، تصدیق لما قلناه أیضا ( 3 ) . بل نقول : إنه قد نزل الوحی الذی لیس بقرآن ، ما لو جمع إلى القرآن لكان مبلغه مقدار سبعة عشر ألف آیة .

اعتقاد و باور ما (شیعیان) این است كه قرآنى كه خداوند بر پیغمبرش محمد صلّى اللّه علیه و اله نازل فرموده، همین قرآن شناخته شده و معروف میان مردم است و قرآن هرگز بیش از این نیست ... و هر كس به ما (شیعیان) نسبت دهد كه ما قرآن را بیش از این مى‏ دانیم، به ما افترا بسته و دروغ مى‏ گوید.
بلكه مى‏ گوییم (حدیث قدسی) نوعى از وحى، كه از جنس وحى قرآن نیست، به اندازه‏اى نازل شده كه اگر آن را با تعداد آیات قرآن جمع كنیم، به 17 هزار آیه مى‏ رسد؛ مانند این سخن جبرئیل به پیغمبر صلّى اللّه علیه و اله [كه نوعى وحى نازل از سوى خداست‏]: «ان اللّه تعالى یقول لك یا محمد، دار خلقى و ...؛ خداوند تعالى به تو مى‏ گوید: اى محمد، با آفریده‏ هاى من مدارا كن و ...» و مانند آن، كه بسیارند و جملگى وحى غیر قرآنى هستند؛ چون اگر [از سنخ وحى‏] قرآنى بودند باید در قرآن مى‏ بودند و هرگز از آن جدا نمى‏ شدند .

الشیخ الصدوق، (متوفی 381 ه .ق) الاعتقادات فی دین الإمامیة، ص 84 و 85 .
تصحیح الاعتقادات للشیخ المفید : 84 .

===============================================

شیخ صدوق (ره) (متوفای 381 ) می گوید : هر كس به ما (شیعیان) نسبت دهد كه ما قرآن را بیش از این (تحریف شده )، مى‏ دانیم.. به ما افترا بسته و دروغگو و کذاب است.....
و در مورد این هفده هزار آیه هم میفرماید :
اگر تعداد تمامی آیات نازل شده بر پیامبر اکرم (ص) (وحی الهی و حدیث قدسی) را جمع کنیم به 17 هزار آیه مى‏ رسد..
و خودشان در ادامه نمونه هایی را ذکر می کند.

و یا در روایت دیگر نیز میفرماید :
قال أبو جعفر مصنف هذا الكتاب : الدلیل على عصمة الامام أنه لما كان كل كلام ینقل عن قائله یحتمل وجوها من التأویل وكان أكثر القرآن والسنة مما أجمعت الفرق على أنه (القران) صحیح لم یغیر ولم یبدل ولم یزد فیه ولم ینقص منه محتملا لوجوه كثیرة من التأویل وجب أن یكون مع ذلك مخبر صادق معصوم من تعمد الكذب والغلط ، منبئ عما عنى الله ورسوله فی الكتاب والسنة على حق ذلك وصدقه ، لان الخلق مختلفون فی التأویل ، كل فرقة تمیل مع القرآن والسنة إلى مذهبها.
تمام فرق اسلامی اجماع بر این دارند كه قرآن صحیح است و تغییر، تبدیل، زیاد و كم نشده است.
شیخ صدوق، (متوفای ۳۸۱ ق) معانی الاخبار، ص 133 .
بحارالانوار، ج 25 ، ص 195 .

==============================================

حتی احادیث قدسی در روایات اهل سنت هم آمده (به عنوان نمونه) :

صحیح مسلم چنین نقل می کند :
حدثنا عبد اللَّهِ بن عبد الرحمن بن بَهْرَامَ الدَّارِمِیُّ حدثنا مَرْوَانُ یعنى بن مُحَمَّدٍ الدِّمَشْقِیَّ حدثنا سَعِیدُ بن عبد الْعَزِیزِ عن رَبِیعَةَ بن یَزِیدَ عن أبی إِدْرِیسَ الْخَوْلَانِیِّ عن أبی ذَرٍّ عن النبی صلى الله علیه وسلم فِیمَا رَوَى عن اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى أَنَّهُ قال یا عِبَادِی إنی حَرَّمْتُ.
صحیح مسلم ج 4 ، ص 1994 .

ملا علی قاری نیز روایات این چنینی را حدیث قدسی دانسته و گوید: ( وعن أبی هریرة ) مر ذكره [ رضی الله عنه ] ( قال : قال رسول الله : قال الله تعالى : ) هذا حدیث قدسی .
مرقاة المفاتیح ج 1 ص 168

و علمای اهل سنت حدیث قدسی را این چنین معنا کرده اند :
حَدِیثٌ قُدْسِیٌّ وَهُوَ مَا أَخْبَرَ اللَّهُ تَعَالَى نَبِیَّهُ بِإِلْهَامٍ أَوْ مَنَامٍ فَمَعْنَاهُ مِنْ اللَّهِ تَعَالَى وَلَفْظُهُ مِنْ النَّبِیِّ لَكِنْ عَلَى أَنَّهُ یُسْنَدُ إلَیْهِ تَعَالَى .
حدیث قدسی آن چیزی ااست که خدا با الهام و یا درخواب به پیامبر صلی الله علیه و آله چیزی را خبر بدهد اما لفظ از خود پیامبر صلی الله علیه وآله است اما این به خدا نسبت داده می شود .
بریقة محمودیة ج 3 ، ص 138

=============================================
پس ثابت شد که شیعیان قرآن رو تحریف شده نمیدانند بلکه گفتند اگر احادیث قدسی را با آیات قرآن جمع کنیم رقم آیات به 17 هزار میرسد..

=============================================

اما نمونه هایی از کتب اهل سنت وجود دارد که متاسفانه بعضی صحابه معتقد تحریف قرآن بودند :

اولین کسی که معتقد به تحریف قرآن است، جناب خلیفه دوم است.
http://www.cloob.com/c/harfha/118889252

قرآن عثمان :
http://www.cloob.com/c/harfha/118750207

عبدالله بن مسعود صحابی اعتقاد به تحریف قرآن داشت :
http://www.cloob.com/c/harfha/118928987

وحتی بسیاری از علمای اهل تسنن گفتن که شیعیان معتقد به تحریف قرآن نیستند :
http://www.cloob.com/c/harfha/118644706
ادامه
کامنت بنویسید...
  , suroosh002
یکشنبه 31 خرداد ، 00:47
این خوبه
ادامه
زیر سایه آقاست ماجده  , saqgha
جمعه 29 خرداد ، 15:55
بسیار زبا بود.ممنون
ادامه
منتظران ولایت  , montazeranvelayat
فطرس  , karbobala
فاطمیه<3>

◄ نشر سلسله مطالب فاطمیه برای شیعیان واجب عینی است !
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ به چند شبهه که در رسانه وهابیون مطرح گشته است .

http://www.cloob.com/c/eighty/116459941

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

� طرح شبهات

نوشته اند که :

اگر حضرت عمر , فاطمه سلام الله علیه را شهید کرده بود … ؟!!!

۱- چرا حضرت علی علیه السلام در آن صحنه هیچ واکنشی از خود نشان نداد ؟

۲- چرا بعد از شهادت همسر خود فاطمة الزهرا علیه السلام انتقام او را نگرفت یا به فکر گرفتن انتقام نبود ؟

۳-چرا با قاتلان دختر رسول خدا ص میانه خوبی داشت ؟

۴- چرا همواره از عمر تعریف و تمجید می کرد ؟

۵-چرا علی حتی در ایام خلافت و حکومت خود هیچ گاه از شهادت همسر خود توسط عمر یادی نکرد ؟

۶-چرا علی علیه السلام سه تن از فرزندان خویش را به نام های ابوبکر ، عمر ، عثمان نام گذاری کرد ؟

۷-چرا امام حسن و امام حسین علیهم السلام مادام العمر از شهادت مادرشان توسط عمر یادی نکردند ؟

۸-چرا صحابه درقبال قتل دختر پیامبر ص سکوت کرده و هیچ اقدامی نکرده اند ؟

9-چرا حضرت علی(ع) دخترش (ام كلثوم) را به عقد عمر در آورد؟

10- چرا حضرت علی با خلفا مشاوره میكرد و مشاور خلیفه در امور مملكتی بوده؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
و پاسخ به شبهات مطروحه

★ پاسخ به سوال اول :

✔ امیرمؤمنان علیه السلام در مرحله اول و زمانى كه آن‌ها قصد تعرض به همسرش را داشتند، از خود واكنش نشان داد و با عمر برخورد كرد، او را بر زمین زد، با مشت به صورت و گردن او كوبید؛ اما از آن جایى كه مأمور به صبر بود از ادامه مخاصمه منصرف و طبق فرمان رسول خدا صلى الله علیه وآله صبر پیشه كرد.

✔ در کتاب سلیم بن قیس هلالی صفحه 568 این مطلب بیان شده است .

وَدَعَا عُمَرُ بِالنَّارِ فَأَضْرَمَهَا فِی الْبَابِ ثُمَّ دَفَعَهُ فَدَخَلَ فَاسْتَقْبَلَتْهُ فَاطِمَةُ علیه السلام وَصَاحَتْ یَا أَبَتَاهْ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَرَفَعَ عُمَرُ السَّیْفَ وَهُوَ فِی غِمْدِهِ فَوَجَأَ بِهِ جَنْبَهَا فَصَرَخَتْ یَا أَبَتَاهْ فَرَفَعَ السَّوْطَ فَضَرَبَ بِهِ ذِرَاعَهَا فَنَادَتْ یَا رَسُولَ اللَّهِ لَبِئْسَ مَا خَلَّفَكَ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ.

فَوَثَبَ عَلِیٌّ (علیه السلام) فَأَخَذَ بِتَلابِیبِهِ ثُمَّ نَتَرَهُ فَصَرَعَهُ وَوَجَأَ أَنْفَهُ وَرَقَبَتَهُ وَهَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) وَمَا أَوْصَاهُ بِهِ فَقَالَ وَالَّذِی كَرَّمَ مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ یَا ابْنَ صُهَاكَ لَوْ لا كِتابٌ مِنَ اللَّهِ سَبَقَ وَعَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَیَّ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) لَعَلِمْتَ أَنَّكَ لا تَدْخُلُ بَیْتِی.

ترجمه :
عمر آتش طلبید و آن را بر در خانه شعله‏ور ساخت و سپس در را فشار داد و باز كرد و داخل شد! حضرت زهرا علیها السّلام به طرف عمر آمد و فریاد زد: یا ابتاه، یا رسول اللَّه! عمر شمشیر را در حالى كه در غلافش بود بلند كرد و بر پهلوى فاطمه زد. آن حضرت ناله كرد: یا ابتاه! عمر تازیانه را بلند كرد و بر بازوى حضرت زد. آن حضرت صدا زد:

یا رسول اللَّه، ابوبكر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار مى‌كنند»!

علی علیه السّلام ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت كشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش كوبید و خواست او را بكشد؛ ولى به یاد سخن پیامبر صلى الله علیه وآله و وصیتى كه به او كرده بود افتاد، فرمود: اى پسر صُهاك! قسم به آنكه محمّد را به پیامبرى مبعوث نمود، اگر مقدرّات الهى و عهدى كه پیامبر با من بسته است، نبود، مى‏دانستى كه تو نمى‏توانى به خانه من داخل شوى»

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال دوم :

✔ اولا : پیامبر به حضرت علی دستور به صبر داده است و این مطلب را خود اهل سنت نیز نقل کرده اند .

[در کتاب مسند احمد]
(حدیث مرفوع) حَدَّثَنَا عَبْد اللَّهِ ، حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی بَكْرٍ الْمُقَدَّمِیُّ ، حَدَّثَنَا فُضَیْلُ بْنُ سُلَیْمَانَ یَعْنِی النُّمَیْرِیَّ ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی یَحْیَى ، عَنْ إِیَاسِ بْنِ عَمْرٍو الْأَسْلَمِیِّ ، عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : " إِنَّهُ سَیَكُونُ بَعْدِی اخْتِلَافٌ ، أَوْ أَمْرٌ ، فَإِنْ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَكُونَ السِّلْمَ ، فَافْعَلْ "

ترجمه :
حضرت علی میفرمایند: رسول خدا صلی الله علیه و آله به من فرمودند:به زودی بعد از من اختلاف و درگیری و اتفاقات بدی خواهد افتاد ؛در این زمان ؛ اگر توانستی که صلح کنی؛پس همین کار را بکن {وظیفه تو این است که اختلاف و جنگ نکنی}

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=121&pid=60231&hid=677

✔ دوما ؛ مشرکان مکه سمیه همسر یاسر و مادر جناب عمار را به شهادت رساندند ، چرا پیامبر در مقابل این ماجرا از خود واکنشی نشان نداد و بعدا هم به فکر انتقام نجویی نبود؟
به همان دلیل که پیامبر انتقام جویی نکرد ،حضرت علی نیز انتقام جویی نکرد و دستور به صبر داشت ، و این بخاطر آن است که حضرت علی برخلاف خلفای ثلاثه پیروی سنت پیامبر بوده است و به سنت پیامبر عمل کرده است .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال سوم :

این سخن اهل سنت صرفا یک ادعا است و برهان محکمی برای این مطلب ندارند ، و حتی خلاف این موضوع نیز در صحیح ترین کتب اهل سنت نقل شده که به چند مورد آن اشاره میکنیم .

✔ در صحیح بخاری چنین آمده است که حضرت علی از همنشینی و دیدار با عمر بن خطاب کراهت داشته است :
«...كَرَاهِیَةً لِمَحْضَرِ عُمَرَ...»
حضرت علی از دیدن عمر بن خطاب کراهت داشت

[توضیح در این روایت غضب و قهر حضرت زهرا نسبت به ابوبکر ، عدم بیعت حضرت علی ، و همچنین کراهت حضرت علی از دیدن عمر نقل شده است]

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=0&ID=2227&idfrom=3960&idto=4001&bookid=0&startno=39

*************************************************************

✔ و در صحیح مسلم چنین آمده است که حضرت علی ابوبکر و عمر را کذاب و گناهکار و حیله گر و خائن میداند:

«...فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ قَالَ [ ص: 1379 ] رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَاهُ صَدَقَةٌ فَرَأَیْتُمَاهُ كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تُوُفِّیَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِیُّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَوَلِیُّ أَبِی بَكْرٍ فَرَأَیْتُمَانِی كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا...»

عمر بن خطاب در جمعی خطاب به حضرت علی و عباس میگوید:وقتی ابوبکر ولی رسول خدا شد ، رأی و نظر شما دو نفر [علی و عباس] نسبت به او چنین بود (فَرَأَیْتُمَاهُ كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا) که او را (کذاب ، گناهکار ، حیله گر و خیانت کار) میدونستید ،

و در ادامه عمر بن خطاب میگوید : بعد از ابوبکر ، من ولی رسول خدا شدم و رأی و نظر شما دو نفر [علی و عباس] در مورد من(یعنی عمر) چنین بود (فَرَأَیْتُمَانِی كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا) که مرا (کذاب ، گناهکار ، حلیه گر و خیانت کار) میدانستید

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=1&ID=823&idfrom=3372&idto=3374&bookid=1&startno=2

[نکته] در مورد این روایت مسلم ، و اشکالات اهل سنت به این روایت قبلا یکی از برادران طی مباحثه ای با اهل سنت پاسخگویی کرده اند که در لینک زیر موجود است
http://www.cloob.com/c/al_ghalibon/114475647

*************************************************************

✔ همچنین در صحیح بخاری آمده است که حضرت علی ، ابوبکر را مستبد میداند :
«...وَلَكِنَّكَ اسْتَبْدَدْتَ عَلَیْنَا...»

آدرس روایت در کتابخانه اینترنتی اهل سنت
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=0&ID=2227&idfrom=3960&idto=4001&bookid=0&startno=39

*************************************************************

✔ همچنین حضرت علی در نهج البلاغه ، در نامه به جناب مالک اشتر ، ابوبکر و عمر و عثمان را اشرار میداند ! :

«فإنّ هذا الدین قد کان أسیراً فى أیدى الأشرار، یعمل فیه بالهوى و تطلب به الدنیا»
این دین اسیر دست اشرار، و وسیله هوسرانى و دنیا طلبى گروهى بوده است.

نهج البلاغه - ج3 ص95 خطبه53

آدرس اینترنتی
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/1109_نهج-البلاغة-خطب-الإمام-علی-ع-ج-٣/الصفحة_0?pageno=95#top

*************************************************************

✔ و همچنین در جای دیگر در نهج البلاغه ، حضرت علی ، خلفا را أئمه ضلالت و دعوت کنندگان به آتش می‌داند :

«ثمّ بقوا بعده، فتقربّوا إلى أئمة الضلالة و الدعاة إلى النار بالزور و البهتان، فولّوهم الاعمال و جعلوهم حکّاماً على رقاب الناس، فأکلوا بهم الدنیا»

پس از پیامبر صلّی الله علیه و آله وسلّم به پیشوایان گمراه، و داعیان دوزخ با دروغ و بهتان تقرب جستند، پیشوایان گمراه نیز به این‌ها ولایت و ریاست بخشیدند، و آنان را حاکم ساختند و بر گُرده مردم سوار نمودند، و به وسیله این‌ها به خوردن دنیا مشغول شدند.

آدرس اینترنتی
www.shiaonlinelibrary.com/الكتب/1108_نهج-البلاغة-خطب-الإمام-علی-ع-ج-٢/الصفحة_189#top

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال چهارم :

گفته اند که حضرت علی همواره از عمر تعریف و تمجید میکرد ! خب متاسفانه دلیل و مدرکی که برای این ادعای خود نداشتند و ارائه نکردند

اما احتمالا منظورشون از تعریف و تمجید این هستش که حضرت علی ، عمر بن خطاب رو طبق روایت صحیح مسلم که در قسمت پاسخ سوال 3 مطرح شد کذاب و گناهکار و حیله گر و خیانت کار میدونسته !!!! و طبق روایت صحیح بخاری از دیدن عمر ، کراهت داشته !!!

خب خوب شد که معنی تعریف و تمجید رو هم فهمیدیم !!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال پنجم :

گفته اند چرا حضرت علی در زمان خلافت خود یادی از شهادت حضرت زهرا نکرده است!!

✔ اولا ؛ حضرت علی در نهج البلاغه در این مورد سخن گفته است .

«اَمّا حُزْنى ، فَسَرْمَدٌ ......وَ سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضافُرِ اُمَّتِكَ عَلى هَضْمِها، فَاَحْفِهَا »

«اما غصه من ابدی است....به زودى دخترت از همدستى امت براى ستم بر او به تو خبر خواهد داد، در پرسیدن از او»

http://www.erfan.ir/farsi/nahj/nsm_proj/nahgol/display/display.php?Vr_page=451

✔ دوما ؛ علی (ع) در دوران حكومتش نزد سلیم بن قیس از شهادت حضرت زهرا یاد كرد و فرمود:

فاطمه (س) از دنیا رفت در حالى كه اثر تازیانه در بازویش مانند بازوبند باقى مانده بود.
كتاب سلیم بن قیس ، ص674

✔ سوما ؛ ابن عباس می‌گوید:علی (ع) در جنگ صفین از كتابى كه به املای پیامبرو به خط خودش بود برایم خواند كه چگونه حضرت زهرا علیها السّلام شهید مى‏شود
كتاب سلیم بن قیس الهلالی ، ص915

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال ششم :

گفته اند چرا حضرت علی 3 تن از فرزندان خود را به نام های ابوبکر و عمر و عثمان نامگذاری کرد !!

خب ، این شبهه آنقدر قدیمی شده است که الان هرکسی جوابش را میداند
ما نیز کتیبه ای جامع در این مورد زده ایم و پاسخ را با اسناد کافی داده ایم که در لینک زیر موجود است.

http://www.cloob.com/c/karbobala/116110637

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال هفتم :

گفته اند که چرا امام حسین از شهادت مادرشان در طول عمرشان یادی نکردند !

✔ اولا ؛ امام حسن (ع) در مناظره‌ای كه با معاویة و دار ودسته وی داشت ، خطاب به مغیرة بن شعبة فرمود:
تو همان هستى كه فاطمه دخت گرامى رسول خدا (ص) را كتك زدى ؛ تا آنجا كه خون آلود شد و فرزندی كه در رحم داشت سقط كرد.

احتجاج طبرسی ، ج1، ص 278.

✔ دوما ؛ امام حسین (ع) نقل می كند كه امام علی (ع) در هنگام دفن فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود :

بر این مصیبت بزرگ همچون مادرى كه فرزند از دست داده مى‏نالیدم . یا رسول الله ! در محضر خداوند دخترت مخفیانه به خاك سپرده شد، حقّش را به زور گرفتند ، و آشكارا از ارث خود محروم گشت، و حال آن كه هنوز از رحلت تو دیرى نپائیده و یاد تو فراموش نگشته است .
الكافی ج 1 ص 458 و الأمالی ، المفید - ص 282

✔ سوما ؛ آیا در عصری كه عمر بن خطاب به بهانه جلوگیری از گریه بر میت تازه گذشته ، شبانه و بدون اجازه وارد خانه مردم می‌شود و زن‌ها را كتك زده و حجاب از سر آن‌ها بر می‌دارد ، می‌توان مجلس عزاداری برپا كرد؟
المصنف ، عبد الرزاق ج 3 ، ص 557

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال هشتم :
گفته اند چرا صحابه در قبال قتل دختر پیامبر سکوت کردند و هیچ اقدامی نکردند !

✔ پاسخ => مگر مردم مدینه نبودند كه در برابر كشتن عثمان و تعرض به همسر او عكس العملی از خود نشان ندادند واجازه ندادند جنازه او را در قبرستان مسلمانان دفن كنند و مجبور شدند او را در قبرستان یهود دفن كنند تا معاویه در زمان حكومتش قبرستان یهود را به قبرستان بقیع متصل ساحت.

تاریخ طبری ج 3 ص 468 و438.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال نهم :

گفته اند چرا دخترش ام کلثوم را به ازدواج قاتل همسرش (عمر) درآورد؟

✔ اولا ؛ شما هیچ دلیل محکمی برای اثبات افسانه ازدواج ام کلثوم ندارید و طبق بعضی از روایات خودتان عمر بن خطاب با ام کلثوم دختر ابوبکر ازدواج کرده است نه دختر حضرت علی ، و اگر فرض محال بگیریم که ازدواج عمر با دختر حضرت علی صحت داشته باشه طبق بعضی دیگر از روایات با تزویر بوده نه با اختیار ، و اگر از روی تزویر بوده باشد اشکال شما باطل خواهد بود ، و زمانی اشکال شما ارزش داشت که حضرت علی با میل خودش دخترش را به عمر بدهد

✔ دوما ؛ در سوره هود آیه 78 آمده است که لوط نبی نیز دخترانش رو به قوم لواط کارش عرضه کرده ، آیا این دلیلی بر بی گناه بودن قوم لواط کار لوط خواهد بود؟

وَجَاءهُ قَوْمُهُ یُهْرَعُونَ إِلَیْهِ وَمِن قَبْلُ كَانُواْ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ قَالَ یَا قَوْمِ هَؤُلاء بَنَاتِی هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَلاَ تُخْزُونِ فِی ضَیْفِی أَلَیْسَ مِنكُمْ رَجُلٌ رَّشِیدٌ (هود/78)

[ترجمه آیه] - و قوم او شتابان به سویش آمدند و پیش از آن كارهاى زشت مى‏كردند [لوط] گفت اى قوم من اینان دختران منند آنان براى شما پاكیزه‏ترند پس از خدا بترسید و مرا در كار مهمانانم رسوا مكنید آیا در میان شما آدمى عقل‏رس پیدا نمى‏شود

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

★ پاسخ به سوال دهم :

گفته اند که چرا حضرت علی با خلفا مشاوره میکرده و مشاور خلیفه در امور مملکتی بوده !

✔ اولا ؛ مشاوره حضرت علی برای دلسوزی برای اسلام بوده نه برای خلفا ، زیرا در موارد زیادی جهل خلفا باعث ضربه شدید خودن اسلام میشده است ، و وظیفه مسلمانی بوده است تا با راهنمایی و امر به معروف و نهی از منکر نگذارد بخاطر جهل خلفا ، اسلام ضربه ببیند و حضرت علی هم به وظیفه اش عمل کرده است .

✔ دوما ؛ یوسف پیامبر خدا بوده است ، اما او نه تنها به حکومت فراعنه که حکومتی طاغوتی و مشرک و کافر بوده است مشاوره داده ، بلکه در مقام عزیز مصر خدمات بسیار زیادی به مردم مصر و حکومت فراعنه کرد .
طبق منطق شما پس باید بگوییم که چون یوسف پیامبر به حکومت فراعنه خدمت کرده است پس حکومت فراعنه مشروع است؟؟

[نکته مهم] برخلاف آنچه در فیلم یوسف پیامبر نمایش داده شد ، مردم مصر هرگز آنگونه یکتا پرست و موحد نشدند ، و شاهد سخن ما ، فرمایش قرآن است که میفرماید

وَلَقَدْ جَاءكُمْ یُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَیِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِی شَكٍّ مِّمَّا جَاءكُم بِهِ حَتَّى إِذَا هَلَكَ قُلْتُمْ لَن یَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولًا كَذَلِكَ یُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ (غافر/34)

و به یقین یوسف پیش از این دلایل آشكار براى شما آورد و از آنچه براى شما آورد همواره در تردید بودید تا وقتى كه از دنیا رفت گفتید خدا بعد از او هرگز فرستاده‏اى را برنخواهد انگیخت این گونه خدا هر كه را افراطگر شكاك است بى راه مى‏گذارد

نتیجه =>[پس آنچه که در فیلم یوسف پیامبر نشان داده شد در تعارض با قرآن و صحیح نمیباشد]

--------------------------------------------
✿در لینک آبی بخوانید✿
▬▐رد شبهات علیه مکتب تشیع▌▬
--------------------------------------------
والسلام علی من اتبع الهدی
ادامه
33
6
14
زیر سایه آقاست ماجده  , saqgha
چهارشنبه 13 اسفند ، 14:30
عالی وزیبا مثل همیشه
ادامه
نیما ایوانس , nima_psd2010
پنجشنبه 28 اسفند ، 11:27
فتبارک الله
ادامه
محسن زینالی , mo442
سه شنبه 4 فروردین ، 18:07
++++
ادامه