خانه اسکیس , khanehAskys

خانه اسکیس

خانه اسکیس , khanehAskys

خانه اسکیس

68نــــفــــــر
عضو شده اند
68نفر عضو شده اند
خانه اسکیس رسانه ایی برای معماران ایرانی (خانه معماری)- مطالعه مرحله ای کتاب های طراحی- نقد و بررسی کارهای اساتید و دانشجویان معماری- ارائه اسکیس، راندو، کروکی و شیت- با ما همراه باشید...♛خانه معماری http://www.cloob.com/khanehmemari ♛ ♛ خانه ماکتی http://www.cloob.com/khanehmaketi ♛ ...خانه اسکیس رسانه ایی برای معماران ایرانی (خانه معماری)- مطالعه مرحله ای کتاب های طراحی- نقد و بررسی کارهای اساتید و دانشجویان معماری- ارائه اسکیس، راندو، کروکی و شیت- با ما همراه باشید...♛خانه معماری http://www.cloob.com/khanehmemari ♛ ♛ خانه ماکتی http://www.cloob.com/khanehmaketi ♛ ♛ کنکور ارشد معماری خانه ماکتی http://www.cloob.com/khanehmaketiمشاهده کامل مشخصات
28 فروردین 1394
آموزش و تحصیل

اعضاء

  • قادر فرضی , gader_farzi
  • میلاد م , mmmiladdd
  • آیلار یگانه , aylar1991
  • پیمان تک , tak_peyman
  • 68 نفر

    morebox img

کلوبهای مشابه

  • دانشگاه یزد , yazduniversity1
  • دانشگاه آزاد تبریز , tabriz_azad_university
  • دانشگاه بوعلی سینا , bualiuni




خانه اسکیس , khanehAskys
رحت شاد...
یادت گرامی...
آثارت ماندگار...
ادامه
99
خانه اسکیس , khanehAskys
یادمان باشد یک معمار خوب یک انسان خوب است...
اندیشه ات برای آفریدن توانا باد...
.
.
خانه اسکیس رسانه ای برای معماران ایرانی
ادامه
خانه اسکیس , khanehAskys
معمار همان است که از عشق بنا ساخت.
اندیشه ات برای آفریدن توانا باد...
.
.
خانه اسکیس رسانه ای برای معماران ایرانی
ادامه
13
2
2
 آرتور   , matin.1995
پنجشنبه 3 اردیبهشت ، 17:23
hamchenin
ادامه
محمدکریم احمدی نرگسه , mkan.memar
شنبه 23 خرداد ، 20:33
ممنون
ادامه
خانه اسکیس , khanehAskys
اسکیس های میدانی

یکی از اشکالاتی که اغلب یادداشت برداران با آن مواجه می شوند ، کم آوردن وقت برای طراحی یک سوژه است . اسکیس ها سریع به شیوه های مختلف یادداشت کردن جنبه های دیگر سوژه ، ماننده سایه روشن ها ، الگوها و یا جزئیات و باز سازی طرح با استفاده از این یادداشت ها در زمانی دیگر ، می تواند تا حدودی راهگشا باشد . می توانید طرح خشنی با مداد تهیه کنید و در زمانی دیگر با قلم روی آن مرور کنید . بعد هم خطوط مدادی را پاک کنید . همیشه دفترچه خود را در دسترس قرار دهید . عادت کنید که ایده های شما ارتباطی به مکان یا زمانی که آن ها را به دست می آورید نداشته باشند .

کسانی هستند که اغلب ایده های خود را در محیط با زمان های خاصی مانند قبل از خوابیدن یا بعد از بیدار شدن به دست می آورند . تاریخ زمانی که دفترچه را شروع می کنید و زمانی که آن را به انتها می رسانید ، روی جلد دفترچه یادداشت کنید . تمام دفترچه های خود را با هم در جای امنی نگه دارید .

ورودی های دفترچه

برخی از افراد وقتی که یک دفترچه را برای بار اول آغاز می کنند ، احساس می کنند که هر ایده یا موضوع جدیدی باید در یک صفحه قرار گیرد . آن ها متوجه می شوند که بسرعت در حال پر کردن دفترچه خود هستند و صفحاتی را نیمه کاره رها می کنند . یک روش ساده برای اجتناب از این کار ، کشیدن خطی در زیر هر ایده قبل از پرداختن به یک ایده جدید است . با این که نتیجه صفحه است و شماد قادر به تشخیص آن ها از یکدیگر نیستید ، اما تفکر با شماده ارتباط بین ایده های مختلف بیشتر تحریک می شود .

از خطوط می توان برای جدا کردن ایده ها در دفترچه های بزرگتر نیز استفاده کرد ، که با ایجاد فضاهای کوچکتر ، شما را وادار می کند تا فشرده تر و اقتصادی تر اسکیس کنید . تاریخ گذاری اسکیس ها به یافتن منشا و پیشینه ایده ها کمک می کند . وقتی اسامی افراد یا مکان ها را فراموش کنید ، احتمالا می توانید تاریخ تقریبی یک سخنرانی یا بازدید از مکان خاصی را با مراجعه به دفترچه ، به یاد آورید . با سیر کردن در میان دفترهای طراحی به ترتیب تاریخی آن ها می توانید به سرعت ایده ها را جا به جا کنید .
ادامه
خانه اسکیس , khanehAskys
نمونه شفاهی یک مهارت ضروری در یک جامعه صنعتی و تکنولوژی است .مواد بصری شامل دو نوع مهارت است : ذکاوت بصری و بیان بصری .

ذکاوت نوعی توانایی قوی دیدن اطلاعات و پیام های مرکب به صورت صریح و واضح در محیط پیرامون است . بیان بصری ، همراه شدن و شروع کردن با پیام های بصری است . ذکاوت بصری مربوط به پیام های بصری دریافتی ما است ، اما بیان بصری راجع به پیام هایی است که ارسال می کنیم . داندیس در کتاب مبادی سواد بصری سه سطح از پیام های بصری را توصیف می کند . این سه سطح عبارتند از بازنمایی ، تجریدی و سمبلیک

بازنمایی ثبت صحیح آن چیزی است که می توانیم ببینیم یا بیان کنیم . عملکرد اسکیس های بازنمایی مانند تصاویر عکاسی است ، اما خیلی منتخب تر و به دقت بخش های ضروری تر هستند . عکس هر چیزی را که قابل رویت باشد ، به دقت بازسازی می کند ، اما اسکیس نحوه نگاه کردن انسان به چیزهای قابل رویت را ثبت می کند . کشیدن اسکیس و خواندن اسکیس های دیگران ، هم ایده ای از موضوع ارائه می کند و هم راه های مختلف دیدن را آموزش می دهد .

تجرید در ارتباط بصری را می توان به صورت ” ساده سازی ” در جهت یک معنی پر شور تر و چکیده تر ” در نظر گرفت . تجرید می تواند آگاهانه و هدفمند ، پیام های بصری را به یکدیگر بیامیزد . تجرید روی بخش های خاصی از یک اسکیس بازنمایی تاکید می کند . سمبولیسم ، ساده سازی پیام های بصری است . اما از تصاویر جانشین و مبدل برای چیزهایی که واقعا دیده نمی شوند ، استفاده می کند . با استفاده از این سمبل ها می توان در یک محیط تجریدی به گونه ای خاص اطلاعات بیشتری را ارئه کرد . یادداشت برداری بصری همیشه به صورت ترسیمیات واقع گرایانه نیست ، بلکه مشخصه های خاصی با مهارت های ترسیمی واقعی ، مشترک هستند .شیوه اسکیس زدن یادداشت های بصری ، خصوصا سرعت ناشی از آن شما را اغوا می کند و به تدریج شما را قادر می سازد تا سوژه ها را دقیق تر ترسیم کنید .

به طور کلی ، فرآنیدهای خلاقه نیاز به سه نوع فعالیت دارند . جمع آوری اطلاعات مختلف درباره فاکتورهای بصری مساله طراحی ( نیازمندی ها ، مفاهیم ، فرم ها ) ؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات برای به دست آوردن ادراکی از مساله طراحی ( روابط ، سلسله مراتب نیازها ، راه حل های کلی ) استخراج راه حل های خاص برای مساله طراحی ( تصورات کلی ، روش ساخت ، نحوه بیان ) هر یک از این فعالیت ها ، ثبت ، تجزیه و تحلیل طراحی …) مفاهیمی هستند که در یک یادداشت برداری بصری می توانند کمک بیشتری به طراح کنند .

ثبت

اساس طراحی و بالطبع یادداشت برداری انتخاب اطلاعات است . طراحی بدون تمرین ، تجزیه تحلیل مساله ، تولید راه حل و آزمایش نمودن آن ها ، مشکل است ، اما بدون اطلاعات لازم درباره مساله سوابق طراحی در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم ، غیر ممکن است . ثبت کردن اطلاعات در هر یک از شرایط فوق ، مستلزم ترکیب مهارت هایی مانند مشاهده ، ادراک ، ممیزی و ارتباط است .

برای شروعی خوب در یادداشت برداری بصری باید تک تک این مهارت ها را به خوبی فهمید .

مشاهده : بیشتر افکار ما تحت تسلط سمت چپ مغز که در نمادین کردن ، تجریدی کردن و عقلانی کردن مهارت دارد، قرار دارد . در حالیکه عملکردهای سمت چپ مغز ، مانند درک فضایی ، مشاهده دقیق و تشخیص الگوها ، سرکوب می شوند . زیرا این سمت مغز دائما به ما فشار می آورد تا به جای مشاهده ، از سمبل ها کلیشه ها و یا قرار دادهای ساده استفاده کنیم .

ادراک

وقتی که عادت به طراحی کردیم ، متوجه می شویم نسبت به آن چه می بینیم ، اطلاعات بیشتری داریم . این اطلاعات تنها ابزاری برای ترسیم یک اسکیس واقعی تر نیستند ، بلکه اطلاعاتی معمی درباره ماهیت فرم و سهیم بودن ان در مشاهده و تجربه اسکیس های زیبا و ایجاد ارتباط است ،در این جا چند روش اختیاری برای ثبت تجربیات نو ارائه می کنیم ؛ می توان با استفاده از فلش ، اطلاعاتی به اسکیس اضافه کرد ؛ می توان اسکیس بزرگتری از یک عنصر خاص را برای ثبت دقیق تر و صحیح تر استفاده کرد ؛ اسکیس اصلی می تواند به پلان و مقطع یا نمودارهایی شامل برخی مشاهدات دیگر تکمیل گردد .

ممیزی

ممیزی برای بالا بردن قوه ادراک است . وقتی که نسبت به سطوح مختلف اطلاعات آگاه شدیم ، شاید بخواهیم روی اطلاعات خاصی که برای کارمان اهمیت بیشتری دارد متمرکز شویم . در چنین مواقعی ما از ممیزی برای سه فصل های یادداشت هایمان استفاده می کنیم . ممیزی می تواند در ارتباط با نوع یادداشت برداری نیز باشد.
ادامه