سنت آنلاین , sunnatonline

سنت آنلاین

سنت آنلاین , sunnatonline

سنت آنلاین

707نــــفــــــر
پسندیده اند
707نفر پسندیده اند
رسانه رسمی پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین (اهل سنت) www.sunnatonline.comرسانه رسمی پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین (اهل سنت) www.sunnatonline.comمشاهده کامل مشخصات
26 دی 1391
پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین www.sunnatonline.com

اعضاء

  • شایان شریفی , kaumars
  • فاتح احمدی , 09358695887
  • گل پری محمدی , allabakhsh
  • شمس دریانورد , shams212
  • آرش عزیزی , atooor
  • احمد زبردست رودی , ahmadzabari
  • سعید  بهمنی , arzo_2000_x
  • رامین پیروزمند , wpmno
  • رامین ناصری , raminnaseri
  • کیومرث جاویدان , surenaazizi
  •  جمالــ  خانلـــــــو , hsdh
  •   , m_21_cfz
  •  شهریار محمدی , real66
  • راعف عثمانی , shahin_eslamniya
  • زبان انگلیسی , eghal
  • مهدی سعید , arefsaeed
  • نامۆ بۆ دونیا  , ahvan_alone
  • ایمان کرد , sabermoheb
  • ایمان  , iman1373
  • امید سلطانپور , omidboukani
  • اکبر عبدی , akbar22
  • محمد رحین , compani_bacraeel
  • ژیار  , chermala
  • حسین واحدی , huseynvahedi
  • عزیز کر , azizjooon
  • طارق نادری , tn313
  • محمد  , hitman_mr
  • زانیار  یوسف نژاد , ehsas19
  • مصطفی  , sum_m
  • واحد بخش  ملک ریسیی , vahedraisi
  • محمد خ , mohammad_3958
  • من مسلمانم آری مسلمان , khafat
  • ره زا  , reza0093
  • حمدان  , aslamkhan
  • مهدی پسر خوب همسایه , mehdi_sedaghati
  •   , bia2reza2013
  • صلاح الدین کورد , salaheldinkurd
  • کامیاب  , s_kamiab
  • حامد  , navard89
  • حسین بر  , 601221
  •   , mina_rahimi10
  • ایمان  ماساژور , yousef37366
  • محمدسلیم  , salim19
  • مرضیه شیری , marzyeh_shirazy
  • فقط خدا , saeed_pak16
  • سیدسعید  حسینی راد , sshr20
  • روشن روشنی , roshanigermi
  • یلدا خسروی , yaldakhosravi
  • امین تنها  , amindadgarr
  • محمد یوسفی , abdollah112
  • 707 نفر

    morebox img

آلبوم تصاویر

  • سنت آنلاین
  • شیخ الحدیث
  • تحدی
  • سنت آنلاین
  • الله...
  • عمل نیک
  • قرآن
  • غزه

57 تصویر ...

morebox img



تبلیغات

سنت آنلاین , sunnatonline
حافظ سنی , soonee
پرخاشگری و عوامل آن

بی تردید خشم و عصبانیت زمینه ساز ایجاد حس تنهایی و در نتیجه افسردگی و مختل شدن نظام زندگی خصوصا زندگی زناشویی است
افرادی كه جنبه خودكنترلی آنها تا حدودی كم است می بایست مسئولیت این جبهه گیری ها را بر عهده گرفته و....
پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می‌گیرد.
بر اساس تعریف عملیاتی ارائه شده، پرخاشگری تمایل یه شرکت در اعمال آسیب‌زای فیزیکی و روان شناختی برای کنترل اعمال دیگران است. در ایران یکی از عمده ترین علت‌های مرگ و میر جوانان پرخاشگری آن‌ها به یکدیگر است.

نگاهی کوتاه به اطراف نشان خواهد داد که همان‌گونه که #میدانید زمان حال عصر پرخاشگری است تا حدودے

عوامل
#خانوادگے پرخاشگرے

خانواده می‌تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از:

-نحوه برخورد والدین با نیازهای کودک
- وجود #الگوهای نامناسب

- تاثیر #رفتار پرخاشگرایانه

- #روش تنبیه والدین و مربیان


عوامل محیــــــــــطے

عواملی که در پیرامون انسان هستند می توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری یا تعدیل آن اثر گذار باشد که برخی از اینگونه عوامل عبارتند از:

✍زندگی در ارتفاع خیلی بلند
#تغذیه ناقص الگوهای اجتماعی رسانه های گروهی و #بازیهای ویدیوئی و زندگی در محیط های شلوغ پرازدحام و پر سر و صدا.

با این مقدمه احتمالا متوجه شده اید که بی تردید خشم و عصبانیت زمینه ساز ایجاد #حس_تنهایے و در نتیجه افسردگی و #مختل شدن نظام زندگی خصوصا #زندگی_زناشویی است. افرادی كه جنبه خودكنترلی آنها تا حدودی كم است می بایست مسئولیت این جبهه گیرے ها را بر عهده گرفته و برای درمان خود از انجام توصیه های مشاورین امر غفلت نورزند چرا که ادامه دار شدن این پرخاشگرے در کانون خانواده خصوصا در قبال #همسر می تواند موجبات تزلزل نظام خانواده را ایجاد کند.

لذا در ادامه به خانمهایی که دارای همسر عصبانی و پرخاشگر هستند این توصیه ها را ارایه می دهیم:

ابتدا باید مطمئن شوید كه مشكل سازاصلی خودتان نیستید. باید یقین كنید كه اشتباه نمی كنید. سپس می توانید مطمئن باشید كه طغیان شوهر پرخاشگر، ریشه در مشكلات خودش دارد و رفتار شما سبب پرخاشگری وی نیست.

اگر مطمئن شوید كه بددهنی شریك زندگیتان ریشه در زندگی سخت گذشته ی او دارد و یا به مسایل ژنتیكی و وراثتی مربوط است، آرامش بیشتری خواهید یافت و آگاهی شما به اینكه عامل به وجود آمدن پرخاشگری همسرتان نبوده اید، سبب آرامش شما خواهد شد.

آگاهی دقیق از میزان و زمان بددهنی همسرتان، به شما كمك می كند از تهاجم او آسیب كمتری ببینید.

فردى كه از همسرش توجه، عاطفه و محبت مى خواهد باید توجه داشته باشد كه دیگرى نیز این حق را دارد كه چنین انتظارى داشته باشد. از سوى دیگر، درك نیازهاى واقعى و طبیعى همسر به دور از اینكه به آن اعتقاد داشته باشد یا نه، برآورده كردن آن موجب رضایت از زندگى مى شود و بى توجهى به آن خودخواهى است.

▪️با قاطعیتی آمیخته با احترام، از او بخواهید عادت خویش در به كار بردن زور و قدرت مردانه را ترك كند، لازم است به او بگویید تا خواسته های شما را دقیقا ندانم نمی توانم كاری برای شما بكنم. خوب است تا در این مورد وارد مذاكره شویم و با مصالحه پیش ببریم. لذا وقتی كه احساس پرخاشگری دارد بایستی به خودش زمان بدهد، قدم بزند تا بتواند ناراحتی حقیقی و گله هایی را كه با شما دارد؛ از عصبانیت ناشی از مشكلاتی مانند مسائل مربوط به كارش را تشخیص داده و با هم قاطی نكند. آنگاه گفتگو را از سر بگیرد. حتی امكان دارد بخواهد به اتاقی دیگر برود و به بالش ضربه بزند.(اطاقش را خالی كند) تازمانی كه از رفتار خود پشیمان شود و بتواند ناراحتی های بیرون از منزل را درمان كند. به او اجازه بدهید بداند علی رغم اینكه از او حمایت می كنید تا خودش را از شر خشم كهنه پاكسازی كند، نباید آن را به شما منتقل كند.

همسر پرخاشگر شما، نیاز دارد از كمكهای تخصصی بهره مند شود تا خشم خود را بشناسد و درمان كند. شوهر شما وقتی با شما قهر می كند و یا احتمالا الفاظ ركیك به كار می برد به احتمال زیاد از خودش متنفر می شود، اما چون راه و روش دیگری نمی شناسد و نمی داند چطور باید عمل كند این گونه عمل می كند. شما می توانید به متخصص خبره ای مراجعه كنید تا همسرتان مدیریت خشم را فرا بگیرد و منشا اولیه عصبانیت او پیدا شود.


☑️ضمن اینكه در مقابل شوهر خود كه وجودش در زندگی شما مهم و مۆثر است، باید از موضع خود حمایت كنید برای تغییر اوضاع نیز باید طوری عمل كنید و قدم پیش بگذارید كه پایه های اصلی زندگی تان استحكام خود را از دست ندهد. یكی از این راه ها، جلب حمایت اطرافیان است.
ادامه
99
کامنت بنویسید...
سنت آنلاین , sunnatonline
حافظ سنی , soonee
«مادر تنها انسانی است که چه بسا به دلیل مشغولیت به دعا برای فرزندان کوچک و بزرگش، دعا نمودن برای خودش را فراموش نماید».

(دکتر جاسم المطوع)
ادامه
کامنت بنویسید...
سنت آنلاین , sunnatonline
عقیده , aqeedeh
آقای روحانی مصاحبه ی تلویزیونی خود که گزارش صد روز کاری دولتشان راداد،بسیار بر نقش اقوام ومذاهب در پیروزی ایشان وضرورت وحدت تأکید کرد.هرچند تحلیلگران سیاسی در ارائه ی گزارش کاری اعتماد به نفس ایشان را ستوده اند ،اما آنچه که در گزارش ایشان مفروغ عنه بود و مثل همیشه مشمول تغافل واقع شد حقوق اقوام ومذاهب بود که بازهم متاسفانه به امید تغییر وتحول در اوضاع سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی بار دیگر روحانی را بر کرسی قدرت نشاندند،که باز هم با تشکر وتمجید ی گفتاری حق آنان داده شد ، من کاری به اخلاق شخصی آقای روحانی ندارم که اورا شخصی متکبر می دانند که توجهی به حامیان ویا دیگران ندا رد ،چون این صفت اگر برای دیگران زشت باشد برا ی متلبسان به لباس مبلغان دین زشت تراست.
من به مسأله حقوق شهروندی ونگاه امنیتی هم نمی پردازم ،که بحث مفصلی است وحتی عده ای هم معتقدند که چون استاندار رئیس شورای تأمین استان است و مسائل امنیتی در آن شورا مطرح می شود و جمهوری اسلامی به اهل سنت اعتماد نمی کند ،پس نمی تواند سنی را به عنوان استاندار انتخاب نماید،هرچند امروز بااین وضعیتی که در جامعه وجود دارد عملا این طلسم اسرار محرمانه شکسته شده و رازهای زیادی سر به مهر نمانده است.
اما آنچه که مهم ومقصود است ،رابطه ی بین تبعیض ووحدت است، آیا می شود در جامعه ای که تبعیض باشد ادعای وحدت نمود؟ قطعا وحدت براساس تبعیض از دوحال خارج نیست ،یا طرف مورد تبعیض شخصی خنگ و خارج از گود است ومتوجه واقعیتی به نام تبعیض، شکاف و فاصله نیست ویا هست اما از روی ترس و محافظه کاری ویا منافع جزئی وزود گذر برگوش خودپنبه نهاده است.
اما اگر شخصی متوجه مفهوم حقوق شهروندی و تبعیض وحدت باشد قطعا نه تنها سخنان آقای روحانی بلکه سخن هر شخص دیگری را به آسانی نمی پذیرد،چون پذیرش وحدت و راضی شدن به آن در حالی که مشمول تبعیض وبی عدالتی است جز یک ساده لوحی و حماقت نیست .وبه تقسیم ارث دو برادر می ماند که ماموستا قانع شاعر بزرگ کورد به صورت نظم در آورده است.که برادر بزرگ هنگام تقسیم ،خانه را به خود تخصیص داد واز بام خانه تا آسمان را به برادر کوچکتر داد،
بنابراین باوجود تبعیض که من حق ورود به داخل خانه نداشته باشم ودر اداره امور آن هیچ نقشی نداشته باشم ،اما در حفاظت ونظافت آن سراز پانشناسم تصوری ابلهانه است.
چهل سال است دم از وحدت می زنیم ،اما به یکدیگر اعتماد نداریم ،از آرای اقوام ومذاهب استفاده می کنیم ،اما به محض اخذ رای به آنان می گوئیم دستتان درد نکند کارتان تمام شد بروید دنبال کارتان،حتی یک پست تشریفاتی مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت در زمان آقای احمدی نژاد وجود داشت که آن هم برداشته شد.این همه کنفرانس وحدت که در تهران برگزار می شود ،اگر یک مهمان خارجی درخواست نمود که مرا به مسجد اهل سنت ببرید ،در شهر ی که بیش از یک ملیون اهل سنت دارد در پاسخ چه می گوئیم؟
آقای روحانی وحدت زبانی و تصنعی نه قلبی را راضی می کند ونه دردی را دوا و سست تر از بیت عنکبوت است .پس اگر به دنبال وحدت واقعی دربین همه ی ایرانیان هستیم ،بهترین کار برداشتن تبعیض وحذف نگاه امنیتی ومشارکت همه ی ایرانیان در اداره امور و اعتماد متقابل است.
ادامه
سنت آنلاین , sunnatonline
عقیده , aqeedeh


نویسنده: عبدالستار حسین بر



خطبه‌ی ۲۲۸ نهج البلاغه
متن خطبه:
ومن کلام له علیه السلام :
لِلَّهِ بَلاَءُ فُلاَنٍ فَلَقَدْ قَوَّمَ اَلْأَوَدَ وَ دَاوَى اَلْعَمَدَ وَ أَقَامَ اَلسُّنَّهَ وَ خَلَّفَ اَلْفِتْنَهَ ذَهَبَ نَقِیَّ اَلثَّوْبِ قَلِیلَ اَلْعَیْبِ أَصَابَ خَیْرَهَا وَ سَبَقَ شَرَّهَا أَدَّى إِلَى اَللَّهِ طَاعَتَهُ وَ اِتَّقَاهُ بِحَقِّهِ رَحَلَ وَ تَرَکَهُمْ فِی طُرُقٍ مُتَشَعِّبَهٍ لاَ یَهْتَدِی بِهَا اَلضَّالُّ وَ لاَ یَسْتَیْقِنُ اَلْمُهْتَدِی.

ترجمه‌ی خطبه:
از سخنان آن‌حضرت علیه السلام:
خدا شهرهای فلان (عمر ابن الخطاب) را برکت دهد و نگاهدارد که (به اعتقاد گروهی) کجی را راست نمود (گمراهان را به راه آورد) و بیماری را معالجه کرد (مردم شهرهایی را به دین اسلام گرواند) و سنت را برپا داشت (احکام پیغمبر را اجرا نمود) و تباهکاری را پشت سر انداخت (در زمان او فتنه‌ای رخ نداد) پاک جامه و کم عیب از دنیا رفت. نیکویی خلافت را دریافت و از شر آن پیشی گرفت (تا بود امر خلافت منتظم بوده، اخلالی در آن راه نیافت) طاعت خدا را به جا آورده، از نافرمانی او پرهیز کرده، حقش را ادا نمود (ولیکن) از دنیا رفت در حالی که مردم را در راه‌های گوناگون انداخت (به طوری که) گمراه در آن‌ها راه نمی‌یابد و راه یافته بر یقین و باور نمی‌ماند.
ترجمه‌ی فیض الإسلام:‌۴/ ۷۲۱-۷۲۲٫
در پرتو سخنان علی رضی الله عنه:
حضرت علی رضی الله عنه در این سخنان که به اتفاق اکثریت علمای شیعه در مورد عمر بن خطاب است، چنان که فیض الإسلام و ابن ابی الحدید نقل کرده‌اند، اوصافی مهم از حضرت عمر رضی الله عنه را بر می‌شمارد که به شرح زیر است:
۱- کجی‌ها را راست نمود و گمراهان را به راه حق بازگرداند.
۲- بیماری کفر و بی‌دینی را معالجه نمود و سبب گردید که بسیاری از ملت‌ها از جمله ایران، روم، مصرو … به آغوش اسلام داخل شوند.
۳- سنت پیامبر صلى الله علیه وسلم را برپا داشت و با عملکرد خویش سعی وافری برای زنده نمودن سنت آن‌حضرت صلى الله علیه وسلم نمود که تا تاریخ نمونه‌ی آن را کم‌تر دیده است.
۴- تباه‌کاری ها را پشت سرانداخت و با شخصیت شیطان گریز و شیطان‌ستیزش توانست که فتنه‌ها را در نطفه خفه نماید و نگذارد که فتنه و فسادی دامن‌گیر مسلمانان شود.
۵- پاک جامه و کم عیب از دنیا رفت. یعنی: در عملکردش چنان پاک بود که کم‌ترین ایراد را می‌توان بر او ایراد نمود؛ اگر چه ممکن است که اشتباهاتی داشته باشد. عمر رضی الله به اتفاق همه‌ی مسلمانان از جمله علی رضی الله عنه معصوم نبود، بلکه به اقتضای طبیعت انسانی ممکن است که اشتباهاتی را مرتکب شده باشد؛ ولی هیچ گاه عمر رضی الله عنه کسی نبوده است که با وجود آگاه شدن بر اشتباه خودش، بر آن پافشاری نماید و این درجه‌ی اعلای کمال انسانی و افتخاری برای ایشان است که در برابر حق همیشه سر تعظیم را فرود آورده، اگر چه آن کسی که اشتباهش را یادآوری کرده، پیرزنی باشد.
۶- خلافت را چنان اداره نمود که کم‌ترین خللی در آن به وجود نیامد و این شایستگی ایشان را برای مقام خلافت ثابت می‌کند.
۷- در طول عمرش تمام تلاشش این بود که از خداوند متعال اطاعت نموده است و همیشه از نافرمانی خدا گریزان بوده و باید در یک کلمه گفت که حق الله تعالى را چنان که شایسته است، ادا نموده است.
۸- شخصیت عمر رضی چنان عالی بود که با وجود ایشان همه به راهی که راست و درست بود، رهنمون می‌شند و کم‌تر کسی دچار انحراف می‌شد؛ اما با وفات ایشان مردم دچار تردید شده و متفرق گشتند و کسی نمی‌توانست که راه راست را از راه کج تشخیص دهد. نه گمراه به راه راست هدایت شد و نه آن کسی که راه را می‌دانست به کار خود معتقد بود.
ادامه
17
    سنت آنلاین , sunnatonline
    عقیده , aqeedeh

    (بخش دوم و پایانی)

    به فکر عیب های خودت باش
    آنچه آدمی را وادار به بدگمانی می‌کند، غفلت از عیب‌های خود و مشغول شدن به عیب‌های دیگران است، بنابر این اگر ما به عیب‌های خومان مشغول باشیم و با خود بیاندیشیم که اگر با همین عیب‌ها نزد الله تعالی حاضر شویم سر انجام ما چه خواهد شد؟ در میدان محشر با من چه معامله‌ایی خواهد شد؟‌ اگر این اندیشه و تصور در انسان زنده بشود، هرگز سوی عیب‌های دیگران نمی‌نگریم.

    بهادرشاه ظفر چه زیبا می سراید:
    تهی جو اپنی بُرایی سی بی‌خبر/ رهی دهوندتی اورون کی عیب و هنر / پری اپنی برایی پر جو نظر/ تو نگاه مین کوئی برا نه‌رها»؛ کسی که از زشتی‌های خود بی خبر بود، لاجرم به عیب و هنر دیگران مشغول شد، کسی که بر بدی‌های خود نظر کرد، در نگاهش کسی معیوب نماند.
    [به فرمودهٔ مولوی در مثنوی:
    [هر كسى گر عیب خود دیدى ز پیش
    كى بُدِى فارغْ خود از اصلاح خویش

    غافلند این خلق از خـــود اى پـــدر
    لاجـــرم گـــویند عیب هم‌دگـــر

    ونظامی‌گنجوی نیز در این‌باره می‌گوید:
    مبین در خود که خود بین را بصر نیست
    خدا بین شو که خود دیدن هنر نیست]

    آن‌گاه که به زشتی‌های خودت نظر افکندی خواهی فهمید که زشت‌ترین انسان‌ها از روی عمل و کردار وگفتار خودت هستی. [و سعدی علیه‌الرحمه نیز می‌گوید: کسی پیش من در جهان عاقل
    که مشغول خود وز جهان غافل است].

    [نک: مجالس اصلاح و خودسازی۲۴۸/۱.
    مترجم: ولی الله رفیعی. چاپ اول. ۱۳۹۴].

    هشتم آبانماه ۱۳۹۵هـ.ش
    ادامه