موسیقی اسپانیایی , spanishmusic

موسیقی اسپانیایی

موسیقی اسپانیایی , spanishmusic

موسیقی اسپانیایی

827نــــفــــــر
عضو شده اند
827نفر عضو شده اند
كلوبی برای بحث و گفتگو درباره سبک فلامنکو و موسیقی اسپانیاییكلوبی برای بحث و گفتگو درباره سبک فلامنکو و موسیقی اسپانیاییمشاهده کامل مشخصات
7 مرداد 1384
سرگرمی و طنز

اعضاء

  • ا ح س ا ن  احسان , tomjon27
  • مَهدی ک , mahdi_santori
  • حمیدرضا  , hamidrho
  • میلاد  گراوند , 150020023googoosh
  •   , rasoul6825
  • علی ملکی , avaye_gharbii
  • سارا صالحی , sara69_love64
  •   , bita1371
  • سهیل  , pesare_roohsavar
  • سهراب ملیح , baran_2314
  • ندا مدیر , p30neda
  • مهدی شهبازی , iviehdi
  • سینا بابایی , amirhossin71
  • مـُـَـَـَـحمد فــِـعله گــرـﮯ , felegary
  • سونیل محمدزاده , erfan1212
  • 827 نفر

    morebox img

کلوبهای مشابه

  • اسرار شگفتی , asrar_shegefti
  • غم , sorrowclub
  • جزقل , jezghelclub
  • کلبه درویشی , kolbeh_darvishi
  • چرت و پرت !!!! , chert_o_pert
  • انچه در دل من است,اما تو نمیدانی! , in_my_heart



تبلیغات

لینکستان

هنوز لینکی اضافه نکرده اید.
موسیقی اسپانیایی , spanishmusic
فلامنکوی مدرن چیست؟
Nuevo Flamenco یا فلامنکو مدرن یکی از شاخه های سبک فلامنکو و یا بنوعی سبکی است که خود را از فلامنکو اصیل برگرفته و در نهایت بنوعی تحت تاثیر موسیقی چون رومبا - سالسا-راک و جز قرار گرفته است.

رومبا که در اصل ریتمی و رقصی هست آفریقایی که بمرور توسط بردگان آفریقایی به کوبا نیز برده شده و یا سالسا که موسیقی آمریکای لاتین میباشد

Nuevo Flamenco یا فلامنکو مدرن یکی از شاخه های سبک فلامنکو و یا بنوعی سبکیست که خود را از فلامنکو اصیل متغیر کرده و بنوعی تحت تاثیر موسیقی چون رومبا - سالسا-راک و جز قرار گرفته استرومبا که در اصل ریتمی و رقصی هست آفریقایی که بمرور توسط بردگان آفریقایی به کوبا نیز برده شده و یا سالسا که موسیقی آمریکای لاتین میباشد


این تلفیق از موسیقی فلامنکو را میتوان در دهه 1980 جستجو کرد هنگامی که بسیاری از فلامنکو کاران جوان تحت تاثیر سایر سبکهای موسیقی در جهان قرار گرفتند


از پیشگامان فلامنکو مدرن باید از نوازنده برجسته پاکو دلوسیا و خواننده فلامنکو کامارون یاد نمود.


در بین سالهای 1968 و 1979 ثمره این کار انها 10 آلبوم از نوع جدیدی از فلامنکو همراه با حفظ ریشه های اصلی و سنتی این موسیقی بود
بعد از این همکاری پاکو دلوسیا موسیقی خود را در زمینه های مختلف گسترش داد و حتی در برهه ای به سراغ موسیقی Moorish (موسیقی اهالی شمال آفریقا) که در حقیقت ریشه و منشا موسیقی فلامنکو سنتی بود رفت
گروه Ketamaبا تلفیق موسیقی سالسا و فلامنکو در یکی از مهمترین گروههای در سبک فلامنکو مدرن در اسپانیا شناخته شدند
در زمینه تلفیق موسیقی جز با فلامنکو میتوان از نوازنده ساکسیفونJorge Pardo و پیانیستChano Dominguez و خراردو نونز Gerardo Nu
ادامه
99
موسیقی اسپانیایی , spanishmusic
با نینیا پاستوری برترین خواننده فلامنکو در جهان
نینیا پاستوری بیست و شش سال بیشتر ندارد اما اولین گامهایش را در سن هشت سالگی به کمک “کامارون” در راه دراز خوانندگی فلامنکو برداشته است و حالا با همین سن کم نزدیک به هیجده سال تجربه خوانندگی دارد. او یکی از پر طرفدارترین خواننده های روز فلامنکوست که ترانه هایش نه تنها مرز اندلس که مرز اسپانیا را نیز مدتهاست در نوردیده است.
“ماریا رُزا گارسیا گارسیا” در سال 1978 در شهر کادیز در جنوب اسپانیا به دنیا آمد و از هشت سالگی با نام مستعار “نینیا پاستوری = دخترک روستائی” روی صحنه رفت.
Paco Ortega وAlejandro Sanz کسانی بودند که این استعداد را کشف کردند و او را به روی صحنه بردند و اولین اجرای او در میان تماشاگران و بصورت رسمی در سن هفده سالگی انجام شد .
اولین آلبوم مستقلش را در سال 1996 یعنی وقتی که فقط هیجده سال داشت در آورد که بلافاصله با توفیقی چشمگیر مواجه شد و صدها هزار نسخه از آن فروش رفت.
نینیا به نسل تازه ای از خوانندگان فلامنکو تعلق دارد که به نوآوران شهرت یافته اند.
آنها همان تمهای عاشقانه و ساده زندگی روزمره را با چاشنی های مورد پسند نسل جوان اجرا می کنند و آواز فلامنکو را از حصار تنگ “فلامنکو شناسان سنتی” رها ساخته و به گستره ی پهناور موسیقی پاپ کشانده اند.
شیوه جدید او و روش نوین در خوانندگی فلامنکو از او چهره ای جدید و مستعد در دنیای هنر موسیقی نشان داده است
با اینهمه اغلب کارهای نینیا پاستوری بویژه به خاطر گرمی صدای گرفته و تسلطش به زیر و بم فلامنکو مرز سنت گرایان و نوجویان را در نوردیده است و دل جوانان را همانگونه می برد که دل مادران آنها را؛ پدران که جای خود دارند!
منایع:
رضا علامه زاده
http://reza.malakut.org
www.guitar4all.com
ادامه
1
    موسیقی اسپانیایی , spanishmusic
    گفتگوی پاکو دلوسیا با یک مجله اسپانیایی
    پس از به پایان رساندن اخرین تور بین المللی فصل و بعد از یك استراحت كه واقعا استحقاقش را داشت ، پاكو دلوسیا ما را در خانه اش در ساحل كاریبن واقع در كشور مكزیك ملاقات كرد در این پناهگاه دور افتاده پاكو مشغول برنامه ریزی پروژه اینده اش میباشد : یك البوم جدید ، یك تور در سال اینده همراه با چیكوئلا ، طرح ریزی یك برچسب نوار همراه ویسنت امیگو ............... او یك كیمونو ژاپنی بر تن دارد كه در گرمای وحشتناك كاریبین كمی ارامش ایجاد میكند . پاكو بخاطر رضایت طرفداران بیش از اندازه اش به تحقق بخشیدن به هر كدام از نقشه هایش میپردازد. حالت چطور است پاكو ؟ خیلی خوبم راستش بعد از مقداری استرحت فوق العاده خوبم ، تورها بطور كلی وبخصوص تور امسال خسته كننده هستند با ان جابجایی های مداوم با هواپیما، جاده ها ،فرودگاهها و هتلهاو...همگی طاقت فرساست، اما در حال حاظر احساس ارمش و راحتی كامل دارم. میدانم كه چندین سال است گاه و بیگاه اینجا زندگی میكنید،اما حالا به نظر میرسد كه زمان بسیار بیشتری را در اینجا سپری میكنید.علت چیست ؟ خوب...اولا همانطور كه گفتید سالهاست كه من بخاطره اب و هوا ، دریا و ماهیگیری كه همه اینها اینجا را محلی واقعا دلپذیر برای زندگی میسازد ، به اینجا میامدم اما به ارمش و سكوتی كه اینجا میتوان بدست اورد اشاره نشد، شما میتوانید تصور كنید كه چه ارزشی دارد كه میتوانی به اینجا بیایی وتقریبا مورد توجه قرار نگیری ، گفتم تقریبا چون گاهی وقتها شناخته میشوم اما اصلا مثل اسپانیا نیست . میدانی كه بسیاری از مردم هستند كه از اینكه به اجراهای تو در سال 2001 نرسیده اند تاسف میخورند ؟ بله، میدانم اما تور 2000-2001 بسیار فشرده بود و شامل ایالت متحده ، ژاپن ، و اروپای شمالی میشد ما حتی به لبنان هم رفتیم ، راستش وقتی من به اسپانیا رسیدم واقعا مشتاق بودم كه كارهایم را به اتمام برسانم و به اینجا برای استراحت بیایم ، ولی با این حال 5 اجرا در اسپانیا ترتیب دادم ، میدانم كه این زیاد نیست اما امسال اینگونه شد ،سال اینده تور دیگری خواهد بود ، مطمئن باشید ببخشید كه باز هم ادامه میدهم ، ولی انها از شما میخواستند كه به امریكای جنوبی بروید .... بله ، بله ، و من هم همان را میگویم اگر شما مجبور بودید كه یك تور را انجام دهید و هر كشوری را ببینید دیگر زندگی نداشتید یكسال كامل را دور از خانه بودیدوحقیقت اینست كه من به طور روز افزونی تمایل دارم كه اینجا در خانه استراحت كنم من خیلی خوب میدانم كه مردم بسیاری هستند كه میخواهند مرا ببینند ، اما مجبورم كه وقتم را تقسیم كنم در غیر این صورت ، همانطور كه گفتم تمام سال را باید دور از خانه باشم. ایا میدانید كه بسیاری از گیتاریستها و موسیقیدانها هستند كه اثر جدیدی از شما بیاید تا ببینند در چه جهتی باید ایده هایشان را سوق دهند ؟ بله ، البته ، و این است كه مرا كمی نگران میكند چرا كه اگر چه تحسین وتمجید بزرگی است ، مسئولیت عظیمی نیز هست. هروقت كه دارید مینویسید دائما با خود فكر میكنید ایا این اصلا خوب هست یا نه؟ اغلب من كاری را ضبط میكنم كه واقعا خوب به نظر میرسد و سپس روز بعد به ان گوش میكنم و فكر میكنم كه ان وحشتناك است ، راستش همین است كه این كار را مشكل میكند. مجبورید عذاب زیادی به مغزتان بیاورید اما من از ان زمانی كه این كار را شروع كردم دوستش داشتم و این جزئی از شخصیت من است . واقعیت این است كه من خودم را زیاد مورد انتقاد قرار میدهم و زمانی كه یك البوم را ضبط میكنم بندرت ان را دوباره گوش میكنم اگر این كار را بكنم شروع میكنم به ایراد گرفتن از همه ان و میخواهم انرا كاملا تغییر دهم. در حال حاضر روی چه پروژه هایی دارید كار میكنید ؟ در حال حاضر من كاملا مشغول نوشتن البوم بعدی، گوش كردن به موسیقی وتجربه كردن در دیگر انواع موسیقی غرق شده ام ...سعی كرده ام خودم را از لحظه موسیقیهایی دوباره بازسازی كنم تا بتوان برای اهنگسازی كمك بگیرم كه همانطور كه میدانید كار ساده ای نیست ، چرا كه من همواره تلاش كرده ام تا هر كاست را بهتر از البوم قبلی بیرون بدهم و كاری به فروش ندارم چون گیتار فلامنكو در سالهای اخیر بشدت رشد كرده است و اینروزها مردم میل و رغبت زیادی به ان نشان میدهند خوب بلاخره ما دیدیم كه سایت رسمی شما در اینترنت راه اندازی شد و از ان به عنوان پخش كردن گیتار پاكو دلوسیا استفاده میكنید......... واقعیت این امر این است كه جدا از خوردن و چند كار انگشت شمار دیگر همه كاری با اینترنت میتوان انجام داد و برای شخصی مثل من این مسئله بسیار حیاتی است مخصوصا زمانی كه در اینجا هستم چون به من این فرصت را میدهد تا با همه در ارتباط باشم سایت بیشتر برای مردمی است كه میخواهند درمورد من اخباری را بدانند ، ایده گیتار ها هم از طرف دو تن از دوستانم مطرح گردید كه حالا در این پروژه هم شركت دارند واقعیت این است كه من در این مورد واقعا به هیجان امدم زیرا كه انها در ساخت و توزیع گیتار سالهاست كه فعالیت دارند و به نظر فكر خوبی میرسید من اینكار را برای پول انجام نمیدهم بلكه بسیار فراتر از ان فكر میكنم ، من فكر میكنم این مسئله میتواند چیز ارزشمندی را به دنیای گیتار ارائه دهد. فروش گیتار با امضای شما و توسط هرمانوس كنته چه مشكلاتی برای شما ایجاد میكند ؟ این چیزی است كه میخواهم انرا حل كنم چرا كه فكر میكنم انها از اسم من برای بدست اوردن یك سود به صورت غیر قانونی استفاده میكنند سالها قبل من به گفتم انها میتوانند گیتارها را با اسم من به فروش برسانند اما فقط گیتارهایی كه شخصا توسط من ساخته شده است ، زمانی كه او از دنیا رفت به نظر میرسد بیوه او فروش گیتارها را بانام من ادامه داد و حقیقت این است كه من با اینكار موافق نیستم و بزودی این مسئله حل خواهد شد این مسئله ایست كه میخواستم روشن باشد پاكو از من دعوت كرد كه بقیه مصاحبه را درحال قدم زدن در طول ساحل ادامه بدهیم و به راحتی میتوان فهمید كه چرا او زندگی در اینجا را انقدر دوست دارد ، مناظر خارق العاده ، ساحل استثنایی و پاكو در حال بازی كردن با سگش ماكوندو ،او اوقات زیبایی را در اینجا میگذراند.........او میگوید :هر روز من به كنار ساحل می ایم ، شنا میكنم و مدتی با سگم بازی میكنم تا بتوانم فكرم را ارام و پاك كنم اگر چیزی در زندگی وجود داشته باشد كه از ان لذت حقیقی ببرم ان ساختن اهنگها و بالا تر از ان كشف هنرمندان جدید است. چه زمانی میتوانیم برنامه زنده تو را دوباره تماشا كنیم ؟ مسلما سال 2003 زمانی كه قصد دارم با چیك كواِرا یك تور انجام دهم و قبل از ان هیچ اجرای زنده ای نخواهم داشت فقط میخواهم روی نوشتن البوم بعدی تمركز كنم. رفتن با تور با چیك كواِرا چیززیبا و تماشایی خواهد بود اینطور نیست ؟ بله ، به نظر من او یكی از بهترین هاست ، به عنوان یك موسیقی دان و به عنوان یك انسان ، هر وقت من با او روی صحنه نواخته ام خودم واقعا لذت برده ام امسال ما در فستیوال جاز ویكتوریا ما با هم بودیم و همه چیز خیلی خوب پیشرفت ، اگر چه برنامه سراسر بداهه نوازی بود اما جمعیت ان را پسندید، به همین دلیل ایده یك تور مشترك به ذهنم رسید. با سپاس از تو بیش از این وقتت را نمیگیریم. برای همه بهترین ارزوها را دارم.

    منبع : اختصاصی
    ادامه
    موسیقی اسپانیایی , spanishmusic
    گفتگو با خراردو نونیز
    شما تا كنون چند سی دی برای مردم ضبط كردید؟ من پنج سی دی خوب تا حالا به مردم علاقمند به موسیقی فلامنكو عرضه كرده ام . این سی دی ها با همكاری كمپانی های مختلف از قبیل كالیما در نیویورك و... انتشار یافته است اگر امكان داردطریقه آموزش فلامنكو را برای ما بفرمایید؟ به نظر من بهترین راه معلم خوب و تمرین بیش از حد میباشد. من از دوران كودكی به دستهای نوازندگان دیگر نگاه میكردم تا تكنیكهای جدیدی را از طریق دیدن یاد بگیرم و همیشه اجرا با رقاص و خواننده را بسیار به همه گوش زد میكنم . و از 13 سالگی به صورت حرفه ای نوازندگی گیتار را اغاز كردم. ایا شما تمایل دارید كه موسیقی فلامنكو را با سبكهای دیگر مانند جز یا بلوز تركیب كنید ؟ برخی مواقع بله . ان هم برای جلب مردم كشوهای دیگر اما علاقه قلبی من بیش از هر چیز خود موسیقی فلامنكو میباشد. نظر شما درباره گیتاریستهای كشورهای دیگر چیست ؟ در كشور برزیل گیتاریستهایی هستند كه از سنین كودكی گیتار مینوازند و این مسئله را بسیار جدی دنبال میكنند و به نظرم این نوازندگان قابل اهمیت میایند ایا شما علاقمند هستید كه با گیتاریستهای غیر از فلامنكو همكاری كنید؟ زیاد نه ! چون سبك انها با موسیقی فلامنكو فرق دارد و به نظر من تركیب فلامنكو با سبكهای دیگر كار مشكلی است چون فلامنكو بسیار پر احساس است و تركیب فلامنكو با سبكهای دیگر ممكن است باعث از بین رفتن احساس فلامنكو در موسیقی شود. نظر شما در مورد فلامنكو مدرن چیست ؟ خوب است اما فقط بعضی مواقع تركیب فلامنكو مدرن با خواننده اصیل فلامنكو مشكل است گیتاریست خوب باید هارمونی درست را برای خواننده عرضه كند . به نظر شما بهترین نصیحت برای گیتاریستهای تازه كار چیست؟ گوش كردن بسیار به موسیقی فلامنكو به خصوص به پدران موسیقی فلامنكو : نینو ریكاردو و رامون مونتایا یك گیتاریست خوب باید اول با رقاصها همكاری كند تا ریتمش قوی شود و بعد با خوانندگان برای هارمونی درست و نوازندگی سلو در مرحله بعدی قرار میگیرد به عنوان اخرین سئوال به نظر شما بهترین اهنگ شما در كمپانی كالیما كدام است ؟ سویاناس ! كه قطعه ای تاریخی و فرهنگی از شهر سویا است و بسیار زیبا میباشد

    منبع : اختصاصی
    ادامه
      موسیقی اسپانیایی , spanishmusic
      مصاحبه با وسینته آمیگو مرد شماره یک امسال در موسیقی فلامنکوی جهان
      انچه در زیر میخوانید بخش اول گفتگو با وی سنت آمیگو نوازنده شهیر و تاثیر گذار موسیقی فلامنكو با یك مجله اسپانیایی است كه به مناسبت انتشار البوم جدید وی صورت پذیرفته است:
      هركاری وقت خاصی را می‌طلبد . وی سنت آمیگو گیتاریست استثنایی اینگونه فكر می‌كند. او به مدت 5 سال هیچ البوم تك نوازی را ضبط نكرده است. ... اما در طول این مدت بدون وقفه مشغول فعالیت بوده است. او با El Pete یك آلبوم (به بازار) عرضه شده است. او حالا با «لحظه‌ای در صدا» به كار و فعالیت بازگشته است ، لحظه‌ای كه او همیشه با موسیقی‌اش دنبال آن بوده است ، یك مكانی ، لحظه‌ای و یا نقطه‌ای كه بتوان آن لحظه شگفت را در آن جا دهد. معنای زندگی برای او همین است . آهنگهای این آلبوم به اشخاص تقدیم شده‌اند. برای او دوستی از مهمترین بخشهای زندگی است و موسیقی ، برای او وسیلة بیان است. حالا او یك ماه كار را در پیش رو دارد كه به تبلیغات و آماده‌سازی خود برای توری كه در ژاپن در ماه می برگزار می‌كند بپردازد ، اما او واقعاً بسیار خوشحال است و از این آلبوم راضی است. شما می‌توانید این (خوشحالی و رضایت را در لبخندهاش ، نگاهش و ایده‌اش دربارة زندگی ببیند.
       س) شما به مدت 5 سال هیچ برنامه تك نوازی را ضبط نكرده‌اید ؟ آیا شما را تنها نگذاشتید ؟
       ج) من خودم را تنها نگذاشتم . (او می‌خندد) . درست است من غالباً فعال بوده‌ام. اما من فكر می‌كنم كه هر كاری وقت لازم دارد و گاهی اوقات شما باید دقت بیشتری بگذارید شاید افرادی بوده‌اند كه حتی بیشتر از من تعجیل می‌كردند . منطقی بود كه آن در دو سال پیش انجام می‌گرفت ، اما در آن هنگام من روی آلبوم ElPele كار می‌كردم ، كه به همان اندازه كه آن مال او است مال من هم هست . فكر كنم كه ارزش آن را داشت كه منتظر بمانم . من امیدوارم كه كاری نكنم كه مردم برای آلبوم بعدی‌ام بیشتر از این منتظر بمانند. -
       چه مدت شما بر روی این آلبوم كار كردید؟
      من سال پیش شروع به كار روی این آلبوم كردم . من به Rocamador یك جایی در Entremadura رفتم تا بتوانیم به افكار و ایده‌هایم نظم ببخشم. صومعه‌سرائی كه در آنجا بین بلوط (اروپائی در واقع شو ماست) جای شگفت انگیزی است. آنجا مكان ایده‌آلی برای رفتن و آهنگ‌سازی است. من با گیتار و كامپیوترم آنجا رفتم. به نظر می‌رسید كه نیمه شب باشد ، من از زمان بی‌اطلاع بودم . در آنجا ایده‌هایم را كنار هم گذاشتم و به آنها شكل دادم . من به مدت چندین هفته كه فرصت داشتم این كار را انجام دادم. در ماه ژانویه ، به استودیو رفتم و در ماه مارس ، آلبوم آماده شد. من یكی از تراك‌های آن را به مكان بسیار زیبا تقدیم كردم ، به آن آرامش و صفای هوا كه آنجا وجود داشت.
      س) ... در این اثر شما دنبال چه چیزی هستید؟
       ج) شما همیشه باید به چیزها یك نام (عنوان) بدهد. (یك نام برایشان برگزینید) . من همیشه می‌گویم كه یك روزی یك كاری بدون نام خلق می‌كنم مانند یك blank check (او شوخی می‌كند) . به علاوه ، من دوست دارم كه هر كاری كه انجام می‌دهم آن را با دل و جان انجام بدهم. زمانی كه آوازی را می‌سازم دوست دارم كه برایش اسم انتخاب بكنم . من درباره این جور چیزها خیلی وسواس به خرج می‌دهم. من این اسم را برایش انتخاب كردم چون من آنجا بودم ،در Recomader ، آن تارانتا را ساختم ، در زمانی كه لحظه‌ای است كه در آن قلبتان واقعاً می‌زند. به این دلیل است كه من این نام را برای این آلبوم انتخاب كردم. من با این ایده شروع به كار می‌كنم كه نت‌ها مكان‌هایی در صدا هستند ، و به دنبال این هستم كه این لحظه ، این مكان در صدا را كه باعث ایجاد یك احساس ویژه می‌شود را پیدا كنم . هنر ، به نظر من ، همین است . من این تارانتا را به Josa Manual تقدیم می‌كنم.
       آیا این پیغامی است كه شما سعی می‌كنید در این كاست جدیدتان انتقال دهید ؟
       البته ، این چیزی است كه من همیشه به دنبال آن بوده‌ام ، نه فقط در این آلبوم ، بلكه در تمامی آلبوم‌هایم . بی‌معنی است كه بگوئیم این كاری است كه فقط در این آلبوم به دنبال آن بوده‌ام و نه در كاست‌های دیگر . من از زمانی كه شروع به نواختن گیتار كردم به دنبال این لحظه در « صدا » بوده‌ام.سخت است كه آن اسم را توضیح بدهید وقتی كه بسیار آسان است كه به آن گوش بدهید.
      می‌توانید كه در مورد بقیه تراك‌های موجود در این آلبوم توضیح بدهید؟
       كلمه rumba واژه‌ای است كه وجود ندارد! اینجا فرهنگ لغت اسپانیائی دیگر كم آورد (او می‌خندد) . این یك بازی جالبی است.این یك rumba است كه ملودی آن ساده نیست . هارمونیك است و دارای ریتم است. مانند یك بازی بین سه‌تای آنهاست . یك rumba ی ساده نیست. شما باید بیش از یك بار به آن گوش بدهید. من واقعاً این تراك را دوست دارم. به گونه‌ای خودجوش بود . و من را از همان ابتدا راضی نمود. و نیازی به تغییر و دست‌كاری زیاد نداشت. تینودی جرالدو درام می‌نوازد.
       Campodela Verdad {عنوان یكی از آلبوم‌ها یا كارهای گیتاریست}

      عنوان (دشت حقیقت) دارای دو معنی می‌باشد. در نزدیكی Cardoba جائی هست كه Compode laverdad خوانده می‌شود ، همان جائی كه مردان سالهای پیش دوئل می‌كردند. محله‌ای فقیرنشین است و اسم بسیار جالبی دارد . من به یاد می‌آورم زمانی كه از Curro Romero پرسیدم كه كجا زندگی می‌كند او در جواب من گفت كه : «در دشت ، جائی كه حقیقت هست» اینها همه همزمان اتفاق افتادند چون من این تراك (track) را برای گاوبازی به نام Josa Toma ساختم . او یك گاو باز واقعی است. او یك سرگذشت مهمی دارد. او شخص تحسین برانگیزی است و من نیاز داشتم كه بخشی از كارم را به او اختصاص بدهم كه برای مدت زمان طولانی‌تری در ذهن مردم ، كسانی كه موسیقی گوش می‌دهند بماند. دنبال این هستم كه این لحظه ، این مكان در صدا را كه باعث ایجاد یك احساس ویژه می‌شود را پیدا كنم  ‌آن همچنین راهی برای سپاسگزاری و قدردانی از او نیز هست ،‌به خاطر كارهائی كه وقتی من بعدازظهرها برای دیدنش به نزد او می‌رفتم برای من انجام می‌داد. دوستی برای من بسیار اهمیت دارد. موسیقی راهی برای بیان كردن زندگی من می‌باشد و این افراد جزئی از آن هستند .
       من دوست دارم كه بهترین موسیقی ممكن را ارائه كنم و آن را به طرز واضح و شفاف انتقال بدهم. Mezquita زمانی كه كار انجام شد ، من خودم را در داخل مسجدی یافتم كه آن را می‌نواختم . من سعی نمودم كه یك تك نوازی خیلی سنتی را ارائه كنم. با سنتی‌ترین صداها . از بالا ، همانطور كه نوازندگان فلامنكو می‌گویند. E,F.G.A من سعی می‌كنم كه بقیه (حروف را مشابه) بدهم (با حالت تنفس گفتن) واقعاً به آرامی بنوازم . من سبك‌های خیلی قدیمی را می‌نوازم ، با توجه به چیزی كه تحت عنوان فلامنكوی سنتی می‌شناسم . من این تك‌نوازی را به El Pele تقدیم كرده‌ام ، كسی كه با او زمان زیادی را گذرانده‌ام. Tangos del Arco Boyoa من سعی كرده ا‌م كه این كار را به گونه‌ای عرضه كنم كه نوازندگان فلامنكو آن را بفهمند. با آن احساس ، قسمتی در ابتدای آن وجود دارد كه من سعی می‌كنم كه آن احساس را ایجاد كنم ، اما من همچنین تلاش می‌كنم كه آن به گونه‌ای عمیق‌تر شما را تحت تأثیر قرار بدهد.
      آهنگهای آرپژو در اینجا وجود دارند كه دارای مكث‌هائی هستند كه شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آن تماس، آن اصطكاك با هوا، آن یك تراك فلامنكوئی است. كمپانی آن را به عنوان اولین Single برگزیده است. من فكر می‌كردم كه آنها (كمپانی) rumba را انتخاب بكنند چون كه سریع‌تر است . اما تانگوها بسیار فلامنكوئی هستند.
      شما bolero را به پسرتان Marcos تقدیم كرده‌اید ، مگر نه ؟
       من همیشه می‌گویم كه آن برای این خاطر است كه او حسادت نورزد . اما چیزی كه باید بگویم این است (نكته این است) كه پسرم ماركوس در طول همین مدت (كار بر روی berelo) به دنیا آمد. زمانی كه من هنوز چیزی را ضبط نكرده بودم. من قبلاً تراكی را به پسرم Marcos در آلبوم دیگری تقدیم كرده بودم. در واقع ، من اول آهنگ‌ها (آوازها) را می‌سازم و بعد آنها را تقدیم می‌كنم. تنها تراكی كه من قبل از ساختن در ذهنم بود كه به كسی تقدیم كنم تراكی بود كه به "JOSA TOMA" تقدیم كردم. من از همان ابتدا به او فكر میكردم. همانطور كه می‌دانید همه آهنگهایم را به اشخاص تقدیم نموده‌ام. من سطحی می‌كنم كه آهنگ‌هایم را به افرادی كه دوست دارم و برای من اهمیت دارند تقدیم كنم . آن مانند زمانی است كه گاو باز مبارزه‌اش را تقدیم می‌كند. آلبوم از تعدادی قطعه كوتاه تشكیل شده است كه من آنها را به افرادی تقدیم كرده‌ام. از Farruca حرف بزنید. این یك جور مشغله‌ای (تعهد) بود كه برای مدتی در درون من وجود داشته است. قطعاتی و نت‌هائی می‌باشند كه بیش از بیست سال است كه ساخته شده‌اند از زمانی كه من از وجود فاركای Monolo Sania ی فاركا (Farruca) آگاهی یافتم.
      آن شامل ایده‌ها، نت‌هائی بود كه من مرتباً انجام دادنشان را به عقب می‌انداختم « من فكر می‌كنم فرد كار را زمانی انجام می‌دهد كه وقتش برسد. با چیزهائی كه شخص قبلاً در اختیار داشته و چیزهائی كه شخص در زمان حال در اختیار دارد و حالا همه اینها یك جورهائی همدیگر را كامل می‌كنند. من توانسته‌ام كه بینش خود را به آن انتقال دادم ، آن چیزی بود من می‌خواستم . این نشان می‌دهد چیزهائی در موسیقی وجود دارند كه زمان خاصی ندارند من تجربیاتی زیبا با این Farruca داشته‌ام.
      -آیا برای شما سخت تر است كه برای مردم آهنگ بسازید یا برای خودتان؟ آیا شما انتظار بیشتری از خودتان دارید؟ به خود سخت می گیرید؟
       آهنگ سازی برای گیتار سخت تر و پیچیده تر از آهنگ سازی برای( موسیقی آوازی) Cante است. این آسان تر است كه مردم را با دستگاهی خسته كرد تا اینكه با صدا آنها را خسته كرد. چیزیكه مهم است این است شما نباید خسته شوید و كاری راانجام دهید كه واقعاًدوست دارید.
      - آیا مستقل بودن سخت است؟
       نمی دانم. اگر كسی می داند باید به من بگوید (او میخندد). من خودم سعی می كنم كه اینگونه باشم (مستقل باشم).
      - حالا كه عامه مردم انتظارات خاصی به واسطه موسیقیتان از شما دارند، آیا فكر می كنید كه راضی نگه داشتن آنها سخت تر نیست؟
       آن یكی از سئوال های خوبتان بود. اما این یكی هم خوب است (او شوخی می كند).من فكر می كنم كه راضی كردن خودم سخت تر است. من خیلی به این موسیقی وابسته شده ام. سپس فرد از اتفاقاتی كه می افتد آگاهی می یابد و ترس شروع می شود. اما برای مدت زمان زیادی این جوری بوده است. همیشه اینجوری است. من برای همه اینها اهمیت قائلم. درباره قطعه : And oriented Mediter Neo? آن یك Zapateado است كه ادامه همان كاری است كه من در Vivencias Imaginadas انجام داده بودم. اما آن یك جور تأكیدی متفاوت تر بر روی ریتم دارد ریتمی كه از BuleriAas گرفته می شود (منشاء می شود) گاهی به نظر می رسد كه ملودی آن از موسیقی كلاسیك گرفته شده باشد.
      - زمانی كه شما شروع به خلق آثارتان می كنید چه مواردی (فرض ها) را در نظر می گیرید؟
       این فرض ها به صورت خودجوش هستند، شما باید تلاش كنید كه آنها را به انجام برسانید شما باید در راه رسیدن و انجام شان كوشا باشید. اگر شما را یافتید بدین دلیل است كه شما دنبالشان بوده اید. شما همیشه به ملودی ها، به موسیقی فكر می كنید. حتی اگر شما گیتار به دست نگرفته باشید ، موسیقی را در ذهنتان دارید .به این دلیل است كه شما یك دفعه در خیابان یك ملودی در ذهنتان نقش می بندد. در هر لحظه چیز جدیدی به ذهنتان می رسد. - شما با موسیقی تان چه چیزی را می خواهید انتقال بدهید ؟ زندگی خودم. من تلاش می كنم كه كارها را به خوبی انجام بدهم. (به كمك موسیقی) چیزی را كه شما قبلاً هم می دانستید به شما بگویم، چون ما همه تلخی، شیرینی، درد و رنج را تجربه كرده ایم. اما من آن را به روشی كه خودم می دانم می گویم. من زندگی ام را در موسیقی ام تجسم می كنم.
      - موسیقی فلامنكو در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارد؟
      در یك جایگاه خوب و تحسین برانگیز. ما گیتاریست های مطرح زیادی داریم. اگرچه همیشه سخت بوده است كه شخص مطرح بشود، به جایگاه بالایی برسد. حالا این حتی سخت تر نیز شده است. بعد از اینكه گیتار به توسط Manolo Sualcar Parcode LicAa به خاطر كارهایشان در جایگاه بالایی قرار گرفته است. ولی با این وجود شما می توانید با تلاش و كوشش به جایگاه خوبی برسید.
       - آیا شما به دنبال این هستید كه تدریس كنید؟ به مردم آگاهی بدهید؟
       مردم خودشان آگاه هستند واقعیت این است كه این تدریس راهی نیست كه یك شب پیموده شده باشد. مدت زمان زیادی طول كشیده است تا موسیقی فلامنكو در بین مردم جابیفتد. (مورد توجه قرار بگیرد). من فكر نمی كنم كه ما كسانی باشیم كه بتوانیم به عموم چیزی آموزش بدهیم. من فكر می كنم كه كسانی كه در رأس قدرت هستند می توانند این كار را انجام دهند. همه نیز به آنها منتهی می شود (در دست آنهاست).شركت ها هم همین طور. تفاوت های چشمگیری بین خواسته های آنان (كسانی كه در قدرت هستند و شركت ها) و خواسته های هنرمندان وجود دارد. - آیا در گیتار فلامنكو ، گیتار یك خالق بزرگ محسوب می شود؟ بعضی از گیتاریست هاخالق آثاربرجسته ای هستندو بعضی ها هم ( رقصنده و آوازه خوان ) Cantaores و bailaores هستند.
      - اخیراً كه با گیتاریست های مصاحبه می كرد م آنها این مشكل را مطرح می كردند كه صدای فلامنكو به خاطر ادغام شدن با سایر انواع موسیقی و در نتیجه تغییرات و تكامل دارد از دست می رود. نظر شما در این باره چیست؟
       من این طور فكر نمی كنم. یك گیتاریست فلامنكو یك فلامنكویست است چون او از بچگی با این دستگاه بزرگ شده است، و گیتار فلامنكو جایگاه خودش را از دست نمی دهد فقط به این دلیل كه یك نوع از فلامنكو وجود دارد. زمانی یك اثر (كار) از بین می رود كه آن چیز (اثر) یك اثر فلامنكویی نیست ولی یك اثرفلامنكوخوانده می شود. اغلب گفته شده است كه یك چیزی از فلامنكو دارد از بین می رود، چیزی كه هرگز در آن (فلامنكو) وجود نداشته است. موسیقی فلامنكو بسیار قدیمی است كه باید شما یك دید عمیقی نسبت به آن داشته باشید. (عمیقاً به آن بپردازید).شما بایستی آن را مورد مطالعه قرار داده باشید، باید آن را جذب كرده باشید . بعلاوه همه اینها، من كسی نیستم كه درباره این موضوعات صحبت بكنم (او شوخی می كند). - آیا شما به جذبه فردی ( كاریزما) اعتقادی دارید؟ البته،بله اعتقاد دارم. كاملاً
      - آن چی هست؟
       من بارها سعی كرده ام كه آن را تعریف كنم. آخرین تعریفی كه از جذبه داشته ام این گونه است ابزاری كه هنرمند به كمك آن می تواند به چیزی كه او از آن به عنوان ماهیت یاد می كند دست یابد. - و هنر؟ هنر مانند علم زیبایی است. آن زندگی را با بالاترین زیبایی ممكن و با كمك موسیقی ، نقاشی و مجسمه سازی منعكس می سازد. - آیا در موسیقی فلامنكو آن نوآوری(اصالت) وجود دارد؟ اصالت در همه چیز هست. چیزی كه باید ما بدانیم این است كه موسیقی خوانندگان زیادی دارد و خوانش های متفاوتی هم دارد.چیزاصیل برای من چیزی است كه از خودتان باشد و ادامه كاری باشد كه دیگران انجام داده اند . با توجه به كاری كه شما قرار است انجام دهید. در خلق یك اثر اصیل باید احترام وجود داشته باشد.
       - شما سرگرم راه اندازی یك استودیو ضبط هستید ، آن كار چگونه پیش می رود؟
      من مشغول هستم را تا یك ماركت را با نام Linda Fernandez بسازم، در واقع آن كار انجام شده است. می خواهم كه اسم آن را V.Amigo بگذارم. در اینجا من می خواهم معیاری را از خودم پیرامون انتخاب مردم از بین كسانی كه دوستشان دارم پایه ریزی كنم شاید بتوانم یك چیزی متفاوت تر را ارائه كنم. من فكر می كنم كه این اثر در ارتقاء (فكری) جوانان تأثیرگذار باشد و از این نظر بسیار جالب است. - در آخر كی و كجا تور این آلبوم جدید آغاز خواهد شد؟ در ژاپن و در ماه می من شروع به كار خواهم كرد. من مشتاقانه به شروع این كار فكر می كنم ، اما این ماه ما كار سختی را درباره تبلیغات پیش رو داریم، همچنین من باید با موسیقی دانان یك نشستی را ترتیب بدهم و مجموعه آوازها (ربراتور) را بررسی كنیم و سپس شروع به نواختن بكنیم.
      منبع : هنر و موسیقی
       
      ادامه