کلوب دات کام پس از 12 سال فعالیت خاموش می شود بخوانید ...

نتایج جستجو : کرسی آزاد اندیشی - 5 مطلب

94/10/28 16:55
اصولگرای اصلاح طلب  , zoo08
◘ متن توهین : http://yon.ir/fetan
• نویسنده : اصولگرای اصلاح طلب

• بعضی دیگر شورش را درآورده اند؛ هرچه از دل گذشت به زبانشان جاری می شود بی آنکه قدری با خطکش تأمل و تجربه سبک و سنگین شده باشد. این یعنی اوج بی خردی و جاهلیت آن هم در سطح برخی از خواص. هر روز یک ماجرا و سوژه جدید برای ایجاد تنش را کلید می زنند. آنقدر گستاخی را به حد اعلی رسانیده اند که حتی اتهام را در سطح مقام ولایت هم کشانده اند بی آنکه لحظه ای به تبعات این اتهام زنی توجه نموده باشند. [قطعاً مغرضانه چنین می‌کنند]

• روزی مسئله شورایی شدن رهبری سرتیتر خبرهایشان است؛ روزی مبحث رد صلاحیت یک فرد خاص! آن هم تنها به جهت نسب فامیلی ایشان با حضرت امام(ره) می شود سوژه خبرگزاری هاشان؛ مقطعی هم به بهانه میزان رد صلاحیت ها و چرایی هایش شروع می کنند به دانشگاه گردی و برگزاری اجتماعات به اصلاح خودشان اعتراض آمیز!؛ اما قطعاً همگان مطلع هستند هدف چه بوده و هست. هدفی که پی ریزی هایش در اویل انقلاب شروع شد و هم اکنون درحال ثبت ستون های این کاخ ابلیس اند.

• مدعی شده اند به این که مقام ولایت صرفاً حرفی میزند و در نهایت انفعال عبور می کنند از آن بیانات گذشته؛ مدعی شده اند به اینکه سیاست جمهوری اسلامی براساس نقد پذیری نبوده و حتی شخص مقام ولایت تحمل شنیدن کلام نقدآمیز را ندارد و نظام #دیکتاتوری ست؛ حال آنکه بیانات صریح مقام ولایت - در انتهای یادداشت برخی از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد - گواه بر نغض این مدعی ست.گویی خودشان و عملکردهاشان فراموش شده است و آن خفقان ایجاد شده در آن دوران را به یاد نمی آوریم!. بنظرم این عبارتها ، همان محوری ترین شعار فتنه سال 78 و 88 هستندکه امروز به نحوی دیگر درحال گذر اند از کلام این خواص بی خواص! باید پرسید چگونه شده است که امروز به یاد این موضوع طرح شده توسط مقام ولایت افتاده اند؟ اگر دلسوز بوده و هستند، به چه علت عامل تحقق نبوده و نیستند و تنها به طرح دغدغه اکتفا می‌کنند؟ آیا این همان نقدی نبوده است که ایشان به رهبر معظم انقلاب وارد دانسته اند؟ شاید بنظرم باید به سراغ مثلی قدیمی رفت، آنچنان که می گویند "#دروغگوی_کم_حافظه! "

○ تنها بخشی از بیانات امام خامنه ای مدظله العالی در باب توصیه و تأکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تخصصی و دانشجویی :
(بزودی موارد متعدد بصورت عکس نوشت در رسانه درج خواهد شد)

• بنده گفتم کرسی آزادفکری را در دانشگاه‌ها به وجود بیاورید. خوب، شما جوانها چرا به وجود نیاوردید؟ شما کرسی آزادفکری سیاسی را، کرسی آزاد فکری معرفتی را تو همین دانشگاه تهران، تو همین دانشگاه شریف، تو همین دانشگاه امیرکبیر به وجود بیاورید. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همدیگر را نقد کنند، با همدیگر مجادله کنند. حق، آنجا خودش را نمایان خواهد کرد. حق اینجوری نمایان نمیشود که کسی یک انتقادی را پرتاب بکند. اینجوری که حق درست فهمیده نمیشود. ایجاد فضای آشفته‌ی ذهنی با لفاظی ها هیچ کمکی به پیشرفت کشور نمیکند. شما تجربه‌ی این پدر پیرتان را در این زمینه داشته باشید.

۱۳۸۸/۰۸/۰۶
◘ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور

• «کرسى‌‌هاى آزاد اندیشى» که ما مطرح کردیم که مستلزم بحثهاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌ها است، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، میتواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفىِ هر مطلبى را در بحثهاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.

۱۳۹۳/۰۵/۰۱
◘ بیانات در دیدار دانشجویان

• یکی از موضوعاتی که حتماً لازم است من عرض بکنم، مسئله‌ی آزاداندیشی است که در بعضی از صحبتهای آقایان بود. چرا این کرسیهای آزاداندیشی در قم تشکیل نمیشود؟ چه اشکالی دارد؟ حوزه‌های علمیه‌ی ما، همیشه مرکز و مهد آزاداندیشىِ علمی بوده و هنوز که هنوز است، ما افتخار میکنیم و نظیرش را نداریم در حوزه‌های درسىِ غیر حوزه‌ی علمیه، که شاگرد پای درس به استاد اشکال کند، پرخاش کند و استاد از او استشمام دشمنی و غرض و مرض نکند. طلبه آزادانه اشکال میکند، هیچ ملاحظه‌ی استاد را هم نمیکند. استاد هم مطلقاً از این رنج نمی‌برد و ناراحت نمیشود؛ این خیلی چیز مهمی است. خوب، این مال حوزه‌ی ماست.

۱۳۸۶/۰۹/۰۸
◘ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کشور
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
99
94/09/15 13:52
فقاهت و تمدن سازی اسلامی , feghahat
یرو تحقق منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) پیرامون لزوم تحول علوم انسانی و همچنین فراهم آمدن فضایی جهت ارائه نظریات و تضارب آراء در محیطی کاملا علمی، مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی در کرسی آزاداندیشی با محور فقه و علوم انسانی به ارائه نظریات خود در این باره می پردازد. موضوع این نشست “امکان سنجی تکامل روش اجتهاد جواهری در تولید علوم انسانی” می باشد که در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۴ در دانشگاه عدالت برگزار خواهد شد. حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد (مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی) به عنوان نظریه پرداز این نشست عقیده دارد فقه جواهری کنونی برای بازتولید علوم انسانی نیازمند تحولاتی می باشد؛ تحولاتی که بدون آن ها بازتولید علوم انسانی میسر نخواهد بود.

بر همین اساس قرار است بایسته های تحول روش اجتهاد جواهری در راستای بازتولید علوم انسانی نیز در قالب سه محور از سوی ایشان تبیین گردد:

حذف زوائد دست و پاگیر فقه و اصول
تولید قواعد استنباطی -که در روش اجتهاد جواهری موجود نیست- در قالب سه علم: کلام، منطق و ادبیات
اصلاح روش حل مسأله در فقه و اصول
گفتنی است حجت الاسلام دکتر محمدحسین بیاتی، رئیس دانشگاه عدالت به عنوان ناقد این نشست و حجت الاسلام دکتر حسینعلی سعدی، رئیس دانشگاه الهیات دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان داور جلسه می باشند.

زمان برگزاری نشست: ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ساعت: ۱۸:۳۰ – ۲۰

مکان: تهران، میدان ولیعصر، خیابان کیان دانش، دانشگاه عدالت
شما می توانید اصل این خبر را در آدرس زیر دنبال نمائید.
94/01/29 10:50
مرکز خبر جامعة المصطفی العالمیه , miu_news
کرسی آزاداندیشی با موضوع "چرا من مسلمان شدم" با حضور «ریما فلانگا»، دکترای کلام اسلامی از جامعه المصطفی العالمیه قم و جمعی از طلاب حوزه علمیه و دانشجویان رشته علوم و معارف اسلامی در تالار گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

ریما فلانکا در ارتباط با شناخت ابتدایی خود از خداوند گفت: من همیشه کنجکاو بودم که خدایی که ما را آفریده است کیست و هنگامی که افراد توصیفی از خدا بیان می کردند برای من غیرقابل قبول بود. چون می گفتند حضرت عیسی فرزند خداست در جایی که مادری برای او تعریف نکرده بودند آنها دو قوم را قبول داشتند یکی قوم برگزیده و دوم قومی که برتر است مانند پیامبران مسیحیت، یهودیان و اسلام.

بر روی نحوه اسلام آوردن افراد تحقیق کردم و با شناخت کامل به اسلام گرویدم

این دکترای فلسفه و علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه من به عنوان مسیحی هیچ گاه احساس نمی کردم که به دین مسیحیت تعلق دارم، اظهار داشت: با گفته های اطرافیان از اسلام پاسخی درست دریافت نمی کردم بر روی نحوه اسلام آوردن افراد تحقیق کردم و با شناخت کامل به اسلام گرویدم.

فلانگا تصریح کرد: انسان ذاتا معتقد به خدا متولد می شود و با این موضوع اسلام آوری در من سرایت کرد و توانستم به جواب پرسش های خود دست پیدا کنم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سپاهی رییس گروه معارف دانشگاه اصفهان با بیان اینکه یکی از مباحث مطرح شده در گروه معارف پرداختن به اجرای منویات مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: وظیفه گروه معارف توسعه دانش و مباحثی درباره گرایش به دین اسلام است.

وی ادامه داد: بارها این سوال در ذهن همه دانشجویان به وجود می آید که چرا من مسلمان شدم؟ و آیا اسلام ما تقلیدی نیست؟

رییس گروه معارف دانشگاه اصفهان تصریح کرد: به راستی اگر ما غیر مسلمان بودیم چه مشکلاتی برای ما پیش می آمد و چه اثراتی در زندگی ما داشت

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمیان معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه معارف و علوم اسلامی دانشگاه اصفهان با اشاره به آیه ۸ و ۹ سوره صف به موضوع مسلمان شدن افراد اشاره کرد و افزود: این اراده قطعی خداوند است که این دین را در سراسر جهان حکمفرما سازد و در نهایت اکثر افراد به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.

اسلام روز به روز در حال گسترش است

رستمیان با بیان اینکه در اخبار آمده است که اسلام روز به روز در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: همان طور که می دانیم در همه تبلیغات غربی اسلام هراسی وجود دارد تا جایی که برنامه هسته ای ایران برای برخی از کشورها یک نوع اسلام هراسی است و این موضوع از تبلیغات بسیار زیاد نشات می گیرد و همه حکومت های دنیا تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: کشور مالزی و سودان تحت تاثیر تبلیغات و تهدیدات قرار گرفته اند و متاسفانه از اسلام فاصله می گیرند. فیلم ها و کلیپ ها و کاریکاتورهایی که چهره اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مخدوش می کند دل ها را به اسلام جذب نخواهد کرد.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف اسلامی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: رفتارهای ضد اسلامی و ضد بشری برخی از گروه ها که به ظاهر تظاهر به اسلام می کنند مانند طالبان و وهابیت در اسلام هراسی بسیار موثر است.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: در آیه صریح قرآن آمده است هر گونه رفتاری که برخلاف دستورات اسلامی باشد عاملی برای ضد اسلامی بودن است و افرادی که ضد اسلام هستند نمی تو انند به دستورات الهی عمل کنند.

گفتنی است: ریما فلانگا متولد ۱۳۵۹ درکنگو است. وی در یک خانواده مسیحی متولد شد پدرش استاد تاریخ و مادرش دیپلمات است. ریما از ۱۵ سالگی مسلمان شد و از دین مسیحیت به اسلام گرایش پیدا کرد. وی دکترای علوم و معارف اسلامی را در دانشگاه قم اخذ نمود و اکنون مدرس جامعه المصطفی قم برای دانشجویان خارجی است. لازم به ذکر است، کشور کنگو در آفریقای مرکزی قرار دارد و فقط یک درصد از مردم آن مسلمان هستند.
93/06/5 10:43
خبرگزاری ایکنا  خراسان رضوی , iqna.samen
93/6/5 قالیباف:
خلاقیت در دانشگاه‌ها فقط از طریق کرسی‌های آزاداندیشی میسر می‌شود

متن کامل خبر در خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی: