نتایج جستجو : عید - 143 مطلب

96/06/31 10:21
علیرضا ت؛م , a8888
99
96/06/18 13:37
  , 30305050
دوستان من یه آی دی دارم تو کلوب ...دوساله نیومدم...رمز و ایمیلی که دادم کلوب یادم نی ...چجوری میتونم رمز شکافی کنم؟
5
3
  , 30305050
شنبه 18 شهریور ، 16:32
BAWSH :|
ادامه
  , 6370761
شنبه 18 شهریور ، 13:44
نیدونم :|
ادامه
96/06/17 23:24
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
مفضل می گوید به امام صادق(ع) عرضه داشتم مسلمین چند عید دارند؟ حضرت فرمود چهار عید. گفتم عیدین یعنی عید فطر و عید قربان و جمعه را می ‌شناسم [ولی عید چهارم کدام است؟] امام صادق (ع) فرمود : عظیم‌ ترین و شریف ‌ترین عیدها، روز هیجدهم ذی الحجه است و آن روزی است که پیامبر خدا(ص) [دست] امیرالمومنین(ع) را بلند و او را به امامت منصوب نمود و او را نشانه آشکاری برای [هدایت] مردم قرار داد. گفتم آیا سنت خاصی بر ما مقرر شده؟ حضرت صادق(ع) فرمود بر شما [مسلمین] سنت واجب است که برای حمد الهی و شکرگزاری [برای این نعمت بزرگ] به درگاه خدا، آن روز را روزه بگیرید، البته خداوند شایسته سپاس در تمام ساعات و ایام است، انبیاء نیز همین گونه به جانشینان خود دستور مى دادند که روز وصایت خود را روزه بگیرند و آن را عید بگیرند. روزه روز غدیر از عمل شصت سال برتر است.

عن المفضل بن عمر قال: قلت لأبی عبد الله(ع) کم للمسلمین من عید؟ فقال: أربعة أعیاد قال: قلت قد عرفت العیدین و الجمعة فقال لی: أعظمها و أشرفها یوم الثامن عشر من ذی الحجة و هو الیوم الذی أقام فیه رسول الله(ص) أمیرالمؤمنین(ع) و نصبه للناس علما قال قلت: ما یجب علینا فی ذلک الیوم؟ قال: یجب علیکم صیامه شکرا لله و حمدا له مع أنه أهل أن یشکر کل ساعة، کذلک أمرت الأنبیاء أوصیاءها أن یصوموا الیوم الذی یقام فیه الوصی و یتخذونه عیدا، و من صامه کان افضل من عمل ستین سنة.

الخصال الصدوق ج 1 ص 264 سند صحیح
وسائل الشیعه ج 10 ص 443 ح [13800]
بحار المجلسی ج 97 ص 111
الغدیر الأمینی ج 1 ص 286
96/04/4 18:05
نوید  , alborz1368
اعمال روز عید
1- بعد از نماز صبح و نمازعید آن تكبیراتى را كه در شب عید ذکر شد، گفته شود.

2-پرداخت زکات فطره پیش از نمازعید.

4- انجام غسل روز عید. که زمان آن بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نمازعید است. در هنگام غسل بگو: " اللهم ایمانا بك وتصدیقا بكتابك واتباع سنة نبیك محمد صلى الله علیه وآله." و پس ازغسل بگو:" اللهم اجعله كفارة لذنوبی وطهر دینی اللهم اذهب عنی الدنس."

5- برای اقامه نماز عید لباس نیکو پوشیده و از عطر استفاده نمایید.

6- پیش از نماز عید، در اول روز افطار كنى. و بهتر آن است كه به خرما یا به شیرینى باشد. و شیخ مفید فرموده مستحب است خوردن مقدار كمى از تربت‏ سیدالشهداء ❤️ علیه السلام كه براى هر دردى شفا است.

7- قبل ازخروج از منزل برای نمازعید، دعایی را که از امام باقر ❤️ علیه السلام روایت شده را بخوانی:
" اللهم من تهیا فی هذاالیوم اوتعبا اواعد واستعد لوفادة الى مخلوق رجاء رفده ونوافله وفواضله وعطایاه فان الیك یا سیدی تهیئتی و تعبئتی واعدادی واستعدادی رجاء رفدك وجوائزك ونوافلك و فواضلك و فضائلك وعطایاك و قد غدوت الى عید من اعیاد امة نبیك محمد صلوات الله علیه وعلى آله ولم افد الیك الیوم بعمل صالح اثق به قدمته ولا توجهت ‏بمخلوق املته ولكن اتیتك خاضعا مقرا بذنوبی واسائتی الى نفسی فیا عظیم یا عظیم یا عظیم اغفرلی العظیم من ذنوبی فانه لا یغفرالذنوب العظام الا انت ‏یا لا اله الا انت ‏یا ارحم الراحمین."

8- اقامه نماز عید.

9- زیارت امام حسین ❤️ علیه السلام.

10- دعاى ندبه خوانده شود. سید بن طاوس فرموده كه چون از دعا فارغ شود به سجده رود و بگوید:
" اعوذ بك من نار حرها لا یطفى و جدیدها لا یبلى وعطشانها لا یروى"
پس گونه راست را بر خاک بگذارد و بگوید:" الهی لا تقلب وجهی فی النار بعد سجودی وتعفیری لك بغیرمن منی علیك بل لك المن علی" سپس گونه چپ را بر خاک بگذارد و بگوید: " ارحم من اساء واقترف واستكان واعترف" پس به حال سجده شود و بگوید:" ان كنت‏ بئس العبد فانت نعم الرب عظم الذنب من عبدك فلیحسن العفو من عندك یا كریم " پس از آن صد بار بگوید: العفو العفو.

❤️❤️ التماس دعااای فراااوااان ❤️❤️

@ayatolkorsi
96/04/4 18:03
نوید  , alborz1368
آداب عید سعید فطر

1. احیاء شب عید
امام صادق علیه‏السلام به نقل از پدر بزرگوارش فرمود:
«كانَ عَلِىُّ ابْنُ الْحُسَیْنِ علیهماالسلام یُحْیى لَیْلَةَ عَیْدِ الْفِطْرِ بِالصَّلاةِ حَتّى یُصْبِحَ وَ یَبیتُ لَیْلَةَ الْفِطْرِ فِى الْمَسْجِدِ؛
امام سجاد علیه‏السلام ، شب عید فطر را با نماز به صبح مى‏آورد و در مسجد به شب زنده‏دارى مى‏پرداخت.»

2. زیارت امام حسین علیه‏ السلام
سید ابن طاووس در اقبال الاعمال از جمله آداب شب عید فطر را، زیارت امام حسین علیه ‏السلام معرفى مى‏كند.

3. غسل شب و روز عید
از جمله آداب شب و روز عید فطر، غسل است. وقت غسل شب عید، از اول مغرب تا اذان صبح است؛ گرچه انجام آن در ابتداى شب بهتر است. و وقت غسل روز عید، از اذان صبح تا غروب آفتاب است؛ گرچه بهتر است آن را پیش از نماز عید به جا آورد و اگر از ظهر تا غروب بجا آورد، احتیاط واجب آن است كه به قصد رجاء انجام دهد.

4. پرداخت زكات فطره
همچنان كه تمام بودن نماز به صلوات بر پیامبر و آل اوست و بدون صلوات نماز ناتمام است، تمام بودن روزه نیز به پرداخت زكات فطره است.
قال اباعبداللّه‏ علیه ‏السلام :
«اِنَّ مِنْ تَمامِ الصَّوْمِ اِعْطاءُ الزَّكاةِ ـ یَعْنِى الْفِطْرَةَ ـ كَما اَنَّ الصَّلاةَ عَلَى النَّبِىِّ صل الله‏ علیه ‏ و ‏آله تَمامُ الصَّلاةِ، لاَِنَّهُ مَنْ صامَ وَ لَمْ یُوَدِّ الزَّكاةَ فَلا صَوْمَ لَهُ اِذا تَرَكَها مُتَعَمِّدا؛
امام صادق علیه‏السلام فرمودند:
از جمله كارهایى كه موجب كامل شدن روزه است، پرداخت زكات فطره است، همچنان كه صلوات بر پیامبر صل ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله ، موجب كامل شدن نماز مى‏شود. اگر كسى روزه بدارد ولى زكات فطره را از روى عمد پرداخت نكند، در واقع روزه نداشته است [و روزه‏اش مقبول نیست.]»
زكات فطره، علاوه بر آنكه باعث تمام بودن روزه است، نقصان زكات مال را نیز جبران می كند.
امام على علیه‏السلام فرمود:
«مَنْ اَدّى زَكاةَ الْفِطْرَةِ اَتَمَّ اللّهُ بِها ما نَقَصَ مِنْ زَكاةِ مالِهِ؛
كسى كه زكات فطره پرداخت كند، خداوند به وسیله آن، نقصان در [پرداخت] زكات مالش را جبران می ‏كند.»

5. تكبیر خداوند
به پاس امداد الهى و یارى رساندن او در پیروزى بر دیو نفس و برخوردارى از نعمت هدایت و سرمایه معنویت، باید ولى نعمت را بزرگ داشت و او را تكبیر گفت.
بعد از نماز مغرب و عشاى شب عید، پس از نماز صبح و ظهر و عصر روز عید و نیز پس از نماز عید فطر مستحب است چنین تكبیر بگویند: «اللّه اكبر، اللّه اكبر، لا اله الا اللّه واللّه اكبر، اللّه اكبر وللّه الحمد، اللّه اكبر على ما هدانا.»

6. كراهت روزه تا سه روز پس از عید فطر
در برخى روایات توصیه شده است كه تا سه روز پس از عید فطر، از روزه گرفتن خوددارى شود.
امام صادق علیه‏السلام فرمودند:
«لا صِیامَ بَعْدَ الاَْضْحى ثَلاثَةَ اَیّامٍ وَلا بَعْدَ الْفِطْرِ ثَلاثَةَ اَیّامٍ اِنَّها اَیّامُ اَكْلٍ وَ شُرْبٍ؛
تا سه روز پس از عید قربان و عید فطر، روزه داشتن روا نیست. این روزها، روزهاى خوردن و آشامیدن است.»
96/01/12 13:27
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
«رأی بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر.»
بعضی از گروهک های منافق، می خواستند کلمه «اسلامی» را از «جمهوری اسلامی» حذف کنند. آنان در روزنامه ها و اعلامیه های خیابانی، برای راست شدن این هدف، تلاش فراوانی نمودند، اما امام امت رحمه الله در پیامی کوتاه، نقشه آنان را برملا نمودند و فرمودند: وقتی رفراندوم شد، رأی من حکومت جمهوری اسلامی است. هرکس تبعیت از اسلام دارد، باید جمهوری اسلامی را برگزیند.
امام خمینی «… این جانب به جمهوری اسلامی رأی می دهم و از شما هم می خواهم که به آن رأی دهید…»

امام خمینی قدس سره در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸
پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی پیامی رادیو تلویزیونی فرمودند:
«خداوند تعالی وعده فرموده است که مستضعفین ارض را به امید و توفیق خودش، به مستکبرین غلبه دهد و آن ها را امام و پیشوا قرار دهد. وعده ی خداوند تعالی نزدیک است. من امیدوارم که ما شاهد این وعده باشیم و مستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند چنان که تاکنون غلبه کردند… من از عموم ملت ایران تشکر می کنم که در این رفراندوم شرکت کردند و رأی قاطع خودشان را که باید گفت صددرصد پیروزی بوده است دادند و به جمهوری اسلامی هم رأی دادند… جمهوری اسلامی است که احکام مترقی او بر تمام احکامی که در سایر قشرها و سایر مکتب هاست تقدم دارد.»

«من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم… صبحگاه ۱۲ فروردین – که روز نخستین حکومت الله است – از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست…»

« مبارک باد بر شما، چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کُرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند. فقط و فقط کرامت، در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوتی بین زن و مرد و بین اقلیت های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست. »

«… من به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله دان تاریخ دفن کنند…»
«… من از این همبستگی بی مانند که همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا لبیک گفتند و به اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می کنم…»

رهبر معظم : خاطره 12 فروردین را با هیچ خاطره‌اى در تاریخ کشورمان نمى‌شود مقایسه کرد. نقطه‌ى مکمل و متمم انقلاب بیست‌ ودو بهمن بود یعنى خلاصه محصول بیست ‌ودو بهمن روز جمهورى اسلامى روز دوازدهم فروردین بود..
یک خصوصیت دیگر هم در روز جمهورى اسلامى ما هست و آن این‌که آن روز عید فقط ما مردم ایران نیست، بلکه عید همه‌ى کسانى مى‌تواند باشد که مسلمانند، یعنى نزدیک به یک میلیارد جمعیت. آنها هم، یعنى ملتهاى مسلمان عادت کردند که اسلام را در حال دفاع در موضع انفعال، درحال انزوا ببینند. آن وقتى که یک ملتى در موضع تهاجم به قدرتهاى سلطه‌گر و تهاجم به نظامهاى بشرى ناقص قرارمى‌گیرد و اعلان یک جمهورى براساس اسلام مى‌کند این براى همه‌ى ملتهاى مسلمان مایه‌ى مباهات و سربلندى است خلاصه خصوصیات گوناگونى در روز جمهورى اسلامى هست...
خاطره‌اى که فقط اشاره مى‌کنم مخالفتهایى است که با رأى‌گیرى به این شکل وجود داشت که از طرف جناحهاى مختلف این مخالفتها بود همه هم خودشان را بعدها نشان دادند. هم آن جناحهایى که بر مطبوعات کشور مسلط بودند، روشنفکرهاى چپ و نیمه چپ و لیبرال و التقاطى، اینها که مطبوعات آن روز را اطلاعات، کیهان آن روز را توى مشت داشتند که خب بحمدالله بعد همه ازاله شدند و روزنامه‌ى حسابى دیگرى هم نبود یعنى همین روزنامه‌ى جمهورى اسلامى که نبود روزنامه‌ى دیگرى هم که بشود مورد اتفاق باشد همین‌طور. هرچه دلشان مى‌خواست مى‌نوشتند.
رفته بودند این‌جا و آن‌جا این روشنفکرهاى گروهکى سیاسى ملحد و نیمه ‌ملحد از شخصیتهاى گوناگون نظر خواسته بودند که به نظر شما آرى یا نه درست است؟ یا بیائید چند جور حکومت را مطرح کنیم و رأى بگیریم. مقصودشان هم این بود که مردم را از آن یکپارچگى خارج کنند، اگرچه فرقى هم نمى‌کرد یعنى تأثیرى هم نداشت. اگر مردم خب طبیعى بود که به آن شیوه‌هاى دیگر رأى نمى‌دادند و به خصوص بعد از آنى که امام آنجور صریح فرمودند جمهورى اسلامى نه یک کلمه کم، نه یک زیاد، لکن آنها کار خودشان را مى‌کردند به امید این‌که شاید بتوانند شکاف بیندازند این رأى زیاد مردم را کم کنند، رأى را تقسیم کنند از این کارها مى‌کردند و اوضاعى داشتیم ما در شوراى انقلاب با آن جناح لیبرال و به اصطلاح ملى‌گرا که بیشترین خصوصیتشان مخالفت با خط اصیل انقلاب بود که این شیوه‌اى را که بعد هم انجام گرفت این شیوه را اثبات کنیم که این شیوه‌ى درستى است.

دکتر صادق طباطبایی : « [به امام] گفتم آقا ، حالا که دنیا شما و رهبری شما و این انقلاب به این عظمت را پذیرفته و به رسمیت شناخته است ، چه نیازی به رفراندوم داریم ؟ من مطمئن هستم اگر شما جمهوری اسلامی را به عنوان نظام سیاسی کشور اعلام کنید ، هم مردم ما و هم دنیا آن را خواهند پذیرفت . ایشان در جواب گفتند شما الان نمی‌فهمید . پنجاه سال دیگر خواهند گفت با سوء استفاده از احساسات مردم ، نظام مورد نظر خود را بر مردم تحمیل کردند. »

پس از مطرح شدن انجام رفراندوم، بر سر نام و عنوان نظام سیاسی ایران که باید در رفراندوم مورد سؤال قرار گیرد، اختلافاتی بروز کرد. دولت موقت سعی داشت کلمه «دموکراتیک» را به «جمهوری اسلامی» اضافه کند که با مخالفت جدی امام و نیروهای انقلابی مواجه گردید. بازرگان در مصاحبه‌ای در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۵۷ به این مساله اشاره کرد. نخست‌وزیر صراحتا از نظریه جمهوری دموکراتیک اسلامی پشتیبانی کرد و روزنامه‌های وابسته و نزدیک به گرایش او، به اظهارات وی دامن زدند، مثلا کیهان با تیتر درشت نوشت: «بازرگان: به جمهوری اسلامی، صفت دمکراتیک را باید اضافه کرد.»
در راستای سخنان بازرگان، دیگر چهره‌های دولت موقت نیز از نظریه دموکراتیک اسلامی دفاع کردند. حاج سیدجوادی وزیر کشور حتی از بازرگان نیز قدم جلو‌تر گذاشت و گفت: «مناسب آن است که فقط مفهوم جمهوری دمکراتیک باشد تا در تدوین قانون اساسی بتوانیم آن را به هر شکلی در آوریم.»
امام خمینی شدیدا با نظریه دموکراتیک اسلامی به مخالفت برخاستند و آن را نشانی از نفوذ و نماد غرب‌زدگی به حساب آوردند. ایشان فرمودند فقط «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم. امام در پیام دیگری که در ۴ فروردین ۱۳۵۸ پخش گردید، صراحتا اعلام کردند که شما ملت ایران در انتخاب نوع حکومت آزاد هستید. یعنی می‌توانید به هر نظام مورد دلخواه رأی دهید اما خود من به جمهوری اسلامی رأی می‌دهم.»

این تاریخ نوشته های جالب را کامل بخوانید
http://p1357.blogfa.com/post/16
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_66426/
95/12/30 12:54
چشمان باز  , montasar
مدان عید آن زمانی را که بر تن نو کنی جامه

بود عید آن که دور از خود نمایی خوی حیوانی

مرا امشب دلی شاد است اندر گوشه غربت

که می خواهد نماید هر زمان نوعی غزلخوانی

چرا خـوشـدل نـبـاشـد آن کـسی کـردنـد تـقـدیـرش

کـتـاب و درس و دانـش را ز لطـف حی سبـحانـی

چــه غـم ما را کـه اندر بر نباشد شربـت و شــکـر

کــه کــام مـا بــود شیــریــن هـمـی زآیات قــرآنــی

(علامه حسن زاده آملی)
95/12/24 10:52
نسل جوان , javanclub
امام علی(علیه‌السلام) فرمودند: هر روزی که در آن، معصیت و نافرمانی خدا نشود، آن روز عید است...
مطالب بیشتر ... در لینک زیر...
95/12/22 12:26
یوشانا , yoshana
┘◄ بــرای مشـاهده متن و تصاویر کافی ست روی لینک زیر | ▼▼| کلیک کنید
36
11
32
95/11/29 20:51
مجله اینترنتی سندوج  , sandooj
اگر می خواهید آجیل شب عیدتان را مانند روز اولی که خریداری کردید ، تازه و خوش طعم باقی بماند کافی است این نکات را رعایت کتید.

......
کامنت بنویسید...
مجله اینترنتی سندوج  , sandooj
چهارشنبه 9 فروردین ، 03:47
www.sandooj.com
ادامه
95/11/27 12:44
علی آلیپا , alipa59
شاخه گل کاموایی در سایز بزرگ با استفاده از کامواهای براق
مخصوص تزئین گلدان و محیط خانه در عید نوروز
95/06/30 16:32
دیده بان 110 , j_f_emamnaghi
مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد.امام خامنه ای
کامنت بنویسید...
هوای  حرم , oldooz61
شنبه 3 مهر ، 18:29
یاعلی...
ادامه
95/06/23 01:04
ملکـــه مسلمــان , khaharedini
از رحمان دنیا و رحیم آخرت میخام كه هر روزتان مثل عید باشد و غم،بیماری،پریشانی و گناه و شیاطین،كینه، و نفرت قلب نازنینتان را نرنجاند و بهمراه خانواده،محترمتان سعادت دنیوی و اخروی نصیبتان و عیدی تان از رب منان بشارت به جنات النعیم باشد ،ب اذن الله تعالی احرام پوش مسجدالحرام شوید.....
اینست دعای بنده در حق شما عزیزانم
■تقبـل الله منا و منكم ■
کامنت بنویسید...
 جمالــ  خانلـــــــو , hsdh
سه شنبه 23 شهریور ، 16:44
تقبـل الله منا و منكم
ادامه