کلوب به حیات خود ادامه می‌دهد! بخوانید ...

نتایج جستجو : شهید مطهری - 139 مطلب

96/04/27 17:49
کانون تبلیغاتی نوین کلک , novinkelk
[http://www.aparat.com/v/FIuHR]
تهیه کننده و کارگردان: محمد صفار
99
95/07/16 23:45
حیات طیبه جلیلی , hayate_tayyaba_jalili
شهید مطهری:
اگر حسین بن‏ علی بود، می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد.
شمر ۱۳۰۰ سال پیش مرد! شمر امروز را بشناس...
95/02/12 12:17
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
گفتاری از دکتر عالی‌پناه، به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

در یادداشت پیش‌رو دکتر عالی‌پناه به تبیین «سیرۀ فکری ـ علمی شهید مطهری» در رابطه با مسألۀ اسلام و نیازهای می‌پردازد. این یادداشت، برداشتی از کتاب «بازاندیشی اسلام و نیازهای زمان» است که به‌زودی توسط نشر سدید منتشر خواهد شد.

سیرۀ فکری ـ علمی استاد
استاد از طرفی استاد فلسفه‌ی دانشگاه تهران و از طرفی از مجتهدان بنام روزگار خویش بوده است و همین دو وصف کافی بود که با عنایت به اوضاع و احوال روزگار حیات استاد، وی واجد جایگاه اجتماعی مهمی در بین مؤمنان و روحانیان و روشن‌فکران و دانشگاهیان، به ویژه در تهران، باشد. علاوه بر این، استاد دارای نقشی محوری در مبارزات مردمی علیه نظام سیاسی حاکم بوده و لذا از رجال سیاسی عصر خویش نیز به شمار می‌آمده است. اجتماع این اوصاف در یک شخص به خودی خود کافی است که اولاً، او را به سمت طراحی طرح‌های فکری با محوریت علایق شخصی یا پسند محافل خاص بکشاند و ثانیاً، عافیت‌طلبی و مصلحت‌بینی را سرلوحه‌ی افکار و اعمال او قرار دهد. مع‌هذا، بررسی آثار استاد حاکی از برکناربودن او از این دو وصف است که فی نفسه شایسته‌ی بررسی است. به نظر ما بررسی واقعه‌ی مجادله‌ی قلمی استاد با قاضی مهدوی زنجانی (ره) در مجله زن روز هم می‌تواند در درک سر تفاوت استاد با دیگر هم‌کاران و هم‌سلکان وی مؤثر باشد و هم ابعاد دیگری از سیره‌ی فکری ـ علمی وی را نیز بنمایاند.
۱. توجه به تحولات فکری
ملاحظه آثار استاد درباره اسلام و مقتضیات زمان حاکی از...

ادامه مطلب فوق: http://bit.ly/1NL9VW9

#سدید #اخلاق #اسلام #اسلام_و_مقتضیات_زمان #اسلام_و_نیازهای_زمان #اولویت_شناسی #تحولات_فکری #سیره #شهید_مطهری #علیرضا_عالی_پناه #مجادلات_فکری #مجاهدت_فکری #مقتضیات_زمان
95/02/1 20:39
حقایق تاریخ , history_facts
كمال انسان در انسانیت و عواطف عالى و احساسات بلند اوست اینكه میگوئیم در اسلام دمكراسى وجود دارد به این معنا است كه اسلام میخواهد آزادى واقعى - در بند كردن حیوانیت و رها ساختن انسانیت - به انسان بدهد اینجا براى توضیح مطلب مثالى میزنم ضمن این مثال دو نوع آزادى را با هم مقایسه میكنم و شما خودتان قضاوت كنید كه كدامیك آزادى واقعى است در تاریخ مى نویسند وقتى كورش وارد بابل شد , مردم را در اعتقادشان آزاد گذاشت , یعنى بت پرستها را در بت پرستى , حیوان پرستها را در حیوان پرستى , و همه را آزاد گذاشت و هیچ محدودیتى براى آنان قائل نشد در معیار غربى كورش یك مرد آزادیخواه بحساب میاید زیرا او به آزادى بر مبناى تمایلات و خواستهاى مردم احترام گذاشته است ولى در تاریخ ماجراى ابراهیم خلیل را هم درج كرده اند حضرت ابراهیم , بر عكس كورش معتقد بود كه اینگونه عقاید جاهلانه مردم , عقیده نیست , زنجیرهائى است كه عادات سخیف بشر به دست و پاى او بسته است او نه تنها به این نوع عقائد احترام نگذاشت بلكه در اولین فرصتى كه بدست آورد بتها و معبودهاى دروغین مردم را در هم شكست و تبر را هم به گردن بت بزرگ انداخت و از این راه این فكر را در مردم القا كرد كه به عاجز بودن بتها پى ببرند و به تعبیر قرآن بخود باز گردند و خود انسانى و والاى خویش را بشناسند با معیارهاى غربى كار ابراهیم خلیل بر ضد اصول آزادى و دمكراسى است , چرا ؟ چون آنها میگویند بگذارید هر كس هر كارى دلش مى خواهد بكند , آزادى یعنى همین اما منطق انبیاء غیر از منطق انسان امروز غربى است رسول اكرم ( ص ) را در نظر بگیرید , آیا وقتى كه آن حضرتش وارد مكه شد , همان كارى را كرد كه كورش در بابل انجام داد ؟ یعنى گفت به من ارتباط ندارد , بگذار هر كه هر كار مى خواهد بكند , اینها خودشان به میل خودشان این راه را انتخاب كرده اند پس باید آزاد باشند , یا آنكه بتها را خرد كرد و باین وسیله آزادى واقعى را به آنها ارزانى داشت ؟
از دیدگاه اسلام , آزادى و دمكراسى بر اساس آنچیزى است كه تكامل انسانى انسان ایجاب مى كند , یعنى آزادى , حق انسان بما هو انسان است , حق ناشى از استعدادهاى انسانى انسان است , نه حق ناشى از میل افراد و تمایلات آنها
دمكراسى در اسلام یعنى انسانیت رها شده , حال آنكه این واژه در قاموس غرب معناى حیوانیت رها شده را متضمن است.
صفحه 81 نسخه چاپی و صفحه 104 ویکی مطهر
95/01/27 12:38
سیره صالحین , sire_salehin
شهید مطهری:
تاثیر غلبه ماههای شمسی بر قمری در از بین رفتن حال و هوای مناجات...
آخرالزمان و مهجور ماندن سنن الهی

ماه مبارك رجب است. براى جمعه اول رجب یك سلسله اعمال وارد شده است و یك ارزشهایى كه دیگر اصلًا این حرفها در میان ما مطرح نیست. مصداق «قُلْ أَرَأَیْتُمْ انْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتیكُمْ بِماءٍ مَعینٍ» همین هاست.
نام ماه ها از قمرى تبدیل مى ‏شود به شمسى؛ انسان اول خیال نمى ‏كند كه به دنبال خودش چه چیزهایى مى‏ آورد. ما كه بچه بودیم، در منزل خود ما ـ من از هفت و هشت سالگى كاملًا یادم هست ـ اصلًا اینكه ماه رجب دارد مى‏ آید مشخص بود؛ مى‏ گفتند یك هفته به ماه رجب مانده، پنج روز مانده، سه روز مانده، امشب احتمالًا اول ماه رجب است، برویم براى استهلال؛ مى ‏رفتند براى استهلال، ماه را ببینند، شب اول ماه رجب است، اعمال ماه رجب را بجا بیاورند. در مسجد كه جمع مى‏ شدند، همه صحبت آمدن ماه رجب بود. ماه مبارك رجب و ماه مبارك شعبان پیش ‏درآمدهاى ماه مبارك رمضان هستند. من از بچگى همیشه این را مى ‏دیدم، مرحوم ابوى ما و مرحومه والده ما غیر از اول و آخر ماه رجب و غیر از ایام ‏البیض (یعنى سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم این ماه كه اعمال بالخصوصى دارد و عمل معروفش به نام عمل «امّ داود» را ما آن زمان بچه بودیم بجا آورده بودیم، بعد بزرگ شدیم فراموش كردیم؛ به تبع آن جوّى كه آن وقت وجود داشت، یعنى آب جارى ‏اى كه در آن وقت بود، ولى وقتى كه آبى رفت و مخفى شد، دیگر كیست كه از نو آن را جارى كند) این دو غیر از روز اول و روز آخر و سه روز وسط، حداقل پنجشنبه و جمعه‏ ها روزه بودند و بلكه مرحوم ابوى ما در بعضى از سال ها دو ماه رجب و شعبان را پیوسته روزه مى‏ گرفتند و به ماه مبارك رمضان متصل مى‏ كردند، یعنى این سه ماه را یك سره روزه مى‏ گرفتند.

اصلًا این ماه، ماه استغفار و توبه و عبادت است. حتى وارد شده است كه اگر كسى نتواند روزه این ماه را بگیرد ذكرى وارد شده است كه روزى صد بار این ذكر را بگوید به عنوان جبران روزه‏اى كه نتوانسته است بگیرد.
غرض این است: این ماه، ماه استغفار و عبادت و روزه است و این سنت ها در میان ما بكلى دارد فراموش مى‏ شود. ماه رجب مى ‏آید، بزرگ هایمان [متوجه نمى ‏شوند] تا چه رسد به بچه ‏ها. كم‏كم اگر به بچه ‏ها بگوییم ماههاى قمرى را از محرم تا ذى ‏الحجه بشمار، نمى ‏توانند؛ اصلًا فراموش مى ‏كنند كه یك چنین ماه هایى هم وجود
داشته است. ولى به هرحال تكلیف هرگز از ما ساقط نمى ‏شود.
مجموعه آثار مرحوم مطهری، ج27، ص560.
95/01/19 09:33
اسلام , islamclub
بنابراین بشر به زندگی اجتماعی نیازمند است، به قانون نیازمند است، قانونی که به آن ایمان داشته باشد؛ و به خود ایمان نیازمند است، اصل نیازمندی را نمی‌شود انکار کرد، تا امروز هم کسی نیاز بشر به قانون را انکار نکرده است... ادامه در لینک
69
70
47
94/12/22 11:31
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در نوشتار پیش‌رو حجت‌السلام دکتر سوزنچی به بیان «فلسفه حجاب» در نگاه شهید مطهری می‌پردازد. از منظر شهید مطهری ۴ فلسفه را برای حجاب می توان برشمرد: ۱- آرامش روانی ۲- حفظ ارزش و بالا بردن احترام زن. ۳- استحکام پیوند خانوادگی ۴- استواری اجتماع

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1YIYu2r

#سدید #آرامش_روانی #احترام_زن #استواری_اجتماع #پیوند_خانوادگی #جنسی #حجاب #حسین_سوزنچی #حقوق_زن #حیا #شهید_مطهری #عفت #غرب #فلسفه_حجاب #گردن #مرد #مو #زن
94/12/20 15:49
ویژه , Especially
خدای متعال می‌فرماید:

مردم خانواده من هستند،
پس محبوب‌ترین شما نزد من كسانی هستند كه با مردم مهربان‌تر و در راه برآوردن نیازهای آنان كوشاتر باشند.

┘◄ امام صادق علیه‌السّلام

126
36
125
94/12/17 10:36
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در متن پیش‌رو حجت السلام دکتر سوزنچی به بحث از «ثمرۀ اجتماعی تقوا در اندیشه شهید مطهری» می‌پردازد. از منظر شهید مطهری مهمترین ارزش در تفکر غربی، آزادی و در تفکر دینی، تقواست و به تبع این تفاوت مهم‌ترین دغدغه تربیتی و اجتماعی در اندیشۀ غربی و اندیشۀ اسلامی نیز متفاوت می‌گردد.

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1U6cFh6

#آزادی #آزادی_اجتماعی #اندیشه_اسلامی #اندیشه_غربی #تقوا #حسین_سوزنچی #روایت_مطهر #شهید_مطهری #فرهنگ_سازی #قانون #کنترل_بیرونی #کنترل_درونی
94/12/9 13:54
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
صوت پیش رو بخشی از کلاس جناب آقای «حسین سوزنچی» با موضوع تبیین اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری است ؛ که به همت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید پس از ویرایش در اختیار علاقه‌مندان قرار مى گیرد. عناوین این جلسه «مسئلۀ نفاق» و «سیرۀ امیرالمؤمنین» است که ششمین نشست از سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری (روایت مطهر) می‌باشد و همچنان نیز در حال برگزاری‌ست. در این نشست‌ها حجت الاسلام سوزنچی بر اساس کتب طرح بینش مطهر به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
در ضمن نسخۀ کامل فیلم و صوت این جلسات توسط مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید در حال انتشار است.

برای دریافت صوت به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1THljlX

#سدید #آیات #ابزار #احادیث_نبوی #ادبیات_دینی #امام_علی #پیراهن_عثمان #تهدید_داخلی #جاهل_متنسک #حسین_سوزنچی #خطر #خطر_خارجی #روایات #روایت_مطهر #کافر #متدین #مشرک #مطهری #منافق #مومن #نفاق
94/12/1 13:27
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در یادداشت پیش رو حجت الاسلام دکتر سوزنچی به تبیین «پیشنهادیی برای تحول در فقه» از منظر شهید مطهری می پردازد. شهید مطهری سه پیشنهاد مهم برای تحول جدی در عرصۀ اجتهاد و فهم دین ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها در واقع به اصلاح خود فرآیند اجتهاد مربوط می‌شود. پیشنهاد نخست، توجه جدی به مسئلۀ زمان و زمانشناسی در اجتهاد است. پیشنهاد دوم تخصصیشدن فقه و پیشنهاد سوم؛ مسئلۀ شورای فقهی است.

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1Vug08s

#سدید #امر_به_معروف #تبلیغ_دین #تبلیغ_عملی #تبلیغ_لسانی #ترک_منکر #حجاب #حسین_سوزنچی #روایت_مطهر #زیبایی_های_دین #شیهد_مطهری #عمل_جمعی #مصلح_اجتماعی #مواجهه_منطقی_با_منکر #نهی_از_منکر
94/11/20 11:49
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «روایت مطهر» در حال برگزاری‌ست. در این نشست‌ها حجت الاسلام سوزنچی بر اساس کتب طرح بینش مطهر به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

کتب طرح بینش مطهر با تنظیمی جدید نسبت به آثار قبلی شهید مطهری و با اضافه کردن برخی سخنرانی‌های استاد که تاکنون پیاده نشده‌ بودند، آماده شده است. مباحث این کتب سعی شده تا به صورت سطح‌بندی شده و با یک نظم موضوعی مناسب، تنظیم شود؛ به طوری که در فهم مباحث جدیدتر مشکلی برای مخاطب ایجاد نشود.

صوت پیش‌رو مربوط به نشست‌ ششم با عنوان «مسئلۀ نفاق» و «سیرۀ امیرالمؤمنین» است که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مشهد برگزار شده است و به همت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برای دریافت صوت به لینک زیر مراجعه کنید
http://bit.ly/1RkO5ZB

#سدید #امام_علی #حسین_سوزنچی #روایت_مطهر #سیره_امیرالمؤمنین #شهید_مطهری #مسئله_نفاق #نفاق
94/11/12 14:08
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی , pasokhgooe
بسمه تعالی
معنای زهد و ترک دنیا از نظر دین چیست؟ آیا مقصود دست شستن از زندگی و سست شدن در امور زندگی است و یا مقصود چیز دیگر است؟ عرض شد مقصود دست شستن و یا سست شدن نیست، بلکه مقصود به کار بردن یک نوع اصول خاص در زندگی مبنی بر مقدم داشتن فضیلت و اخلاق بر مطامع مادی است.
می گویند مقصود از دنیای مذموم و مردود علاقه به دنیا و محبت به دنیاست، دنیا بد نیست، علاقه و محبت به دنیا بد است، مال و ثروت و مقام و قدرت و زن و فرزند بد نیست، علاقه به اینها و محبت به اینها بد است، زیرا خود دنیا عبارت است از این مخلوقات الهی به نام زمین و ماه و خورشید و ستاره و جماد و نبات و حیوان، عبارت است از زن و فرزند و مال و ثروت و امثال اینها، اینها همه مخلوقات خدا هستند و خداوند در قرآن به همینها قسم می خورد، اینها که نمی تواند بد باشد، پس آن چیزی که مذموم و مردود است علاقه و محبت به این امور است نه خود این امور، و همان علاقه را باید ترک کرد، معنای اینکه دنیا را ترک کنید یعنی علاقه و محبت دنیا را ترک کنید.
این بیان، بیان خوبی است اما با یک توضیحی که در ضمن اشکال و جوابی عرض می کنم. اشکال این است که چه فرق می کند که بگوییم خود دنیا بد است و باید رها کرد و یا آنکه بگوییم علاقه به دنیا و محبت دنیا بد است، زیرا همان طوری که خود موجودات و مواد این جهان مخلوق خدا هستند و از این جهت مقدس اند و بدون حکمت به وجود نیامده اند همین طور علاقه ها و میلها و غریزه هایی هم که در وجود انسان نسبت به این موجودات هست آفریده خداست و بدون حکمت نیست، خدا میل و علاقه به زندگی را در سرشت آدم گذاشته، همان طوری که در سرشت هر جانداری گذاشته، اگر این میل و علاقه نبود هیچ کس حاضر نبود به زندگی خود ادامه دهد و هیچ حیوانی به زندگی ادامه نمی داد و از خود دفاع نمی کرد، خدا علاقه به زن و فرزند را در دل آدمی قرار داده برای آن که نسل باقی بماند، خداوند میل به عزت و قدرت را در انسان قرار داده، و همچنین میل به کسب علم و میل به زیبایی و هر میل دیگر که در انسان هست.
پس همچنانکه خود موجودات و مواد عالم را که مخلوقات خدایند نمی شود گفت بد است، علاقه ها و میلهایی که در انسان نسبت به این امور هست بد نیست، و همان طوری که هیچ عضوی از اعضای انسانی حتی یک مو و یک رگ باریک تر از مو، هیچ رشته ای و هیچ نسجی در بدن لغو و بی حکمت نیست و هیچ عضو زائد در بدن نیست، رشته های روحی و علاقه ها و محبتهای روحی نیز همین طور است، هیچکدام زائد نیست، هیچ میل و علاقه زائد در روح نیست، پس ترک دنیا به معنای ترک علاقه و محبت دنیا هم همان اشکالی را دارد که ترک خود دنیا دارد.
و اما جواب و توضیح: مقصود از اینکه می گویند علاقه دنیا و محبت دنیا مذموم است، آن علاقه و میل فطری نیست، آن ممدوح است. در قرآن کریم این علاقه ها و محبتها به عنوان آیت و نشانه حکمت خداوند ذکر شده: «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمة؛ از آیات الهی این است که برای شما از جنس خود شما جفت آفرید تا با آنها آرام بگیرید و شما را به یکدیگر مایل و علاقه مند ساخت» (روم/ 21). بعلاوه خود انبیاء و اولیاء از این محبتها بهره مند و سرشار بودند و این کمال آنها بود نه نقص آنها.
پیغمبر اکرم فرزندان خود را دوست می داشت و هم آن حضرت در مورد زن و عطر و نماز می گفت: «حبب الی من دنیاکم ثلاث: الطیب و النساء و قرش عینی فی الصلوة؛ در این دنیا سه چیز را دوست می دارم، بوی خوش و زنان و روشنی چشم در نماز».
پس مقصود ترک این علاقه ها نیست. اگر واقعا آدمی پیدا شود که هیچ احساسات و عواطفی نسبت به هیچ چیز و هیچ کس نداشته باشد، دوستانی نداشته باشد، بچه هایش در نظرش مثل بیگانه بلکه مثل چوب و سنگ باشند و فرض هم بکنیم فقط از آن جهت به آنها علاقه داشته باشد که مخلوقی از مخلوقات خدا هستند، این کامل نیست، ناقص است.
اگر ابراهیم که حاضر شد فرزند خود را قربانی کند احساساتش نسبت به اسماعیل مساوی بود با احساساتش با یک گوسفند، پس حاضر شدنش برای فدا دادن، کمالی محسوب نمی شود، مساوی بوده با قربانی کردن گوسفندی، و همچنین حضرت سید الشهداء که فرزندان و برادران و نزدیکان خود را در راه خدا فدا کرد، اگر علاقه خاصی به آنها نداشت این فداکاری اهمیت زیادی نداشت.
مقصود این نیست، مقصود چیز دیگری است که از خود قرآن کریم و همچنین از کلمات امیرالمؤمنین علی (ع) که به مناسبت کلمات آن حضرت وارد این بحث شدیم استفاده می شود.

منبع:
مرتضی مطهری- حکمتها و اندرزها- صفحه 91-94
11
1
16
94/11/12 11:42
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در یادداشت پیش‌رو حجت‌السلام دکتر سوزنچی به تبیین «عوامل پیدایش قیام مردم» از منظر شهید مطهری می‌پردازد. شهید مطهری به دو عامل درونی و بیرونی زمینه‌ساز قیام اشاره می کند. عامل درونی، وجود روحیه مبارزه با ظلم و مقابله با ظالم در مردم است و عامل بیرونی نیز، نارضایتی مردم از وضع موجود است

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1UC6ik5

#سدید #آزادی #استقلال #امام_خمینی #انقلاب_اسلامی #حسین_سوزنچی #روایت_مطهر #روحیه_ظلم_ستیزی #شهید_مطهری #صادق_زیباکلام #ظلم_ستیزی #قیام_مردم #ما_چگونه_ما_شدیم #نارضایتی_مردم #وضع_موجود #روشنفکری #روشنفکران #مسجد #روحانیت
94/11/10 12:05
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
جلد سوم مجموعه کتاب «روایت مطهر»، اثر حجت‌السلام دکتر «حسین سوزنچی» با عنوان فرعی « مباحث خانواده و روابط زن و مرد » منتشر شد. این اثر از مجموعۀ ۴ جلدی روایت مطهر، به تبیین زوایای پنهان تفکر شهید مطهری به منظور دست‌یابی به یک نظام فکری منسجم می‌پردازد و شامل بحث پیرامون گفتارهای شهید مطهری در کتاب‌های « نظام حقوق زن در اسلام، اخلاق جنسی و مسأله حجاب » می‌باشد که توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شد.

معرفی اثر:
احیای حقوق و جایگاه زن در جامعه به نحوی که لطمه‌ای به شأن و جایگاه خانواده نزند. از مهم‌ترین دغدغه‌های انقلاب اسلامی بوده؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، دربارۀ احقاق حقوق و جایگاه زن در جامعه لازم است کار فرهنگی بزرگی انجام گیرد؛ به گونه‌ای که اگر فضای فرهنگی جامعه در زمینۀ مسائل زن و خانواده ، شفاف شود و احکام اسلامی و نظرات قرآنی در این زمینه روشن گردد، راه برای رسیدن بانوان کشور به آن نقطه‌ای که برای یک زن، آرمانی و غایت مطلوب است، هموار خواهد شد.
در این کتاب تلاش می‌شود تا با تأملاتی پیرامون اندیشه‌های شهید مطهری، به نقد مبانی غرب در زمینۀ آزادی زن و تساوی حقوق زن و مرد، و تبیین این مباحث در نظام فکری اسلامی پرداخته شود تا در حد توان، خطوط کلی الگوی اسلامی در تحلیل مسائل زن و خانواده ترسیم گردد.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ۱۰,۰۰۰ تومان در زمستان ۹۴ منتشر شده است.
برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۶۰۸۴، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.

برای خرید اینترنتی این کتاب و دانلود بخشی از کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:
http://bitly.com/RevayatMotahar03

#سدید #اخلاق_جنسی #انتشارات_بسیج_دانشگاه_امام_صادق #حجاب #حسین_سوزنچی #خانواده #روابط_زن_و_مرد #روایت_مطهر #زن #زن_و_مرد #سوزنچی #شهید_مطهری #مسأله_حجاب #نشر_سدید #نظام_حقوقی_زن_در_اسلام
94/11/6 17:24
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در یادداشت پیش رو حجت الاسلام دکتر سوزنچی به تبیین «پیشنهادیی برای تحول در فقه» از منظر شهید مطهری می پردازد. شهید مطهری سه پیشنهاد مهم برای تحول جدی در عرصۀ اجتهاد و فهم دین ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها در واقع به اصلاح خود فرآیند اجتهاد مربوط می‌شود. پیشنهاد نخست، توجه جدی به مسئلۀ زمان و زمانشناسی در اجتهاد است. پیشنهاد دوم تخصصیشدن فقه و پیشنهاد سوم؛ مسئلۀ شورای فقهی است.

برای مشاهده مطلب به صورت کامل به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1QyIuOO

#سدید #اجتهاد #تحول_در_فقه #تخصصی_شدن_فقه #جواهر_الکلام #حسین_سوزنچی #روایت_مطهر #زمان_شناسی #شهید_مطهری #شورای_فقهی #فقه #مصلح_دینی
94/10/29 13:35
مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید , sadidisu
در گزیده صوت پیش‌ رو حجت‌السلام دکتر سوزنچی به تبیین «اهمیت تبلیغ» در اندیشه شهید مطهری می‌پردازند. از نظر ایشان اهمیت تبلیغ در دو محور، قرآن کریم و کلیات تعالیم اسلام قابل بررسی می‌باشد که به تبیین چگونگی این اهمیت می‌پردازند.

برای دریافت صوت به لینک زیر مراجعه کنید.
http://bit.ly/1Wq5b8p

#سدید #اندیشه #پیام_رسانی #تبلیغ #تعالیم_اسلام #حضرت_موسی #خطابه #روایت_مطهر #سوزنچی #شرح_صدر #شهید_مطهری #قرآن_کریم #کلیات #مبلغ #مجالس_وعظ #مرجع_تقلید #مطهری #منبر #نمازجمعه
94/10/20 12:34
ویژه , Especially

انتقاد یا تخریب؟

.
125
26
99