نتایج جستجو : تقلید - 29 مطلب

95/04/17 14:09
شایعات , SHAYEAAT.IR
مبلغ ادعا شده مربوط به خرید عمده از کشاورزان است نه خرید مصرف کننده از بازار !

**متن شایعه

" امروز مراجع تقلید از طریق تلویزیون اعلام کردند فطریه هر نفر 6000 تومن !!!
چرا ؟؟؟
میزان فطریه به ازای هر نفر معادل سه کیلو گندم ..
قیمت هر کیلو گندم رو امسال 1150 تومان اعلام کردن
یعنی برای هر نفر میشود 3450 تومان ...
این 2500 تومان از کجا امد
اگه این پول اضافی رو برای تمام مردم ایران حساب کنیم میشود :
2500 ضربدر 85 میلیون نفر میشود 2 هزار میلیارد تومان.
آیا جای تأمل ندارد ؟؟؟"

**پاسخ شایعه

1. اطلاعات پایه متن صحیح نیست و طبعا نتیجه محاسبات نیز غلط است!
2. قیمت ۱۲۷۰ تومان مربوط به خرید تضمینی دولت از کشاورزان، و فروش در میادین عمده است و ارتباطی با قیمت فروش در بازار ندارد.
http://yon.ir/Rr9g
3. قیمت هر کیلو گندم برای مصرف کننده در بازار، به مراتب بیش از ۲ هزار تومان و حدودا نزدیک به ۳ هزار تومان است!
http://shayeaat.ir/extrapage/wheat
4. غالب مراجع تقلید، مبلغ زکات فطریه امسال را بر اساس حداقل قیمت خرید برای مصرف کننده، برای قوت غالب گندم ۶ هزار و برای برنج ۱۵ هزار تومان تعیین کرده اند.
http://yon.ir/VvkM
5. آسان گیری و نرمش، با احکام و قوانین اسلام همراه است و فتاوای مراجع با ملاحظه حال مقلدین و بر مبنای حداقل ها تعیین می شود؛ رقم اعلام شده معقول و دست پایین است .
http://yon.ir/ZV1u

حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/333
99
95/02/26 12:23
محمدمهدی  , mm_nh
جواب نداشتن
شرح ماجرای کامنت بنده که در پاسخ به کریس بود که از بحث فرار می‌کرد در مجموعه کتیبه «اشکالات شخص کریس: کتیبه اول- سواد کم و ادعای زیاد» گذشت. شرح ماجرای کامنت او نیز که در پاسخ به من بود که با او بحث نمی‌کردم، در کتیبه «تقیه در شیعه» آمده است. در این کتیبه تنها خواستیم نشان دهیم که او باز هم منتظر فرصتی بود تا تقلیدی بکند!
ادب
بنده تنها چیزی که به او گفته بودم همان‌گونه که در کامنت زیر مشاهده می‌شود این بود که چون به من گفته بود احمق و بی‌شعور، گفتم فحاش به خیال خود باشعور!
جالب این که این‌ها را به من می‌گوید مودب باش، اما فحش‌های خود را نمی‌بیند!
در مورد موارد دیگری هم که در کامنت گفته است:
اولا بنده به او هرگز نفهم نگفتم، بر خلاف او که به من این کلمه را گفته بود. وقتی هم به او گفتم که من چنین چیزی به تو نگفتم، ادعایی نکرد که چرا گفتی و کامنتی از من بیاورد که این حرف را زده باشم.
ثانیا بی‌سواد گفتم که توضیح آن در کتیبه «اشکالات شخص کریس: کتیبه اول- سواد کم و ادعای زیاد» گذشت.
ثالثا در مورد جهل نیز بنده چنین چیزی نگفته بودم که توضیحش در کتیبه «اشکالات شخص کریس: کتیبه سوم- بی‌ادبی و توهین» گذشت.
اتهام بی‌اخلاقی
به الفاظ دقت کنید. «البته از وهابی بی‌اخلاقی چون شما» در کلام من تبدیل شده است به «البته از رافضی بی‌اخلاقی چون تو» در کلام کریس! تنها «وهابی» را به «رافضی» و «شما» را به «تو» تغییر داده است! البته علت این که من به او بی‌اخلاق گفتم به دلیل فحش‌هایی بود که می‌داد و مفصل در کتیبه «اشکالات شخص کریس: کتیبه سوم- بی‌ادبی و توهین» گذشت.
قسمت قبل در آدرس زیر آمده است:
http://www.cloob.com/u/mm_nh/123760259
95/02/26 12:21
محمدمهدی  , mm_nh
یکی دیگر از اشکالات شخص کریس تقلید کردن به صورت خیلی تابلو از طرف مقابل در بحث است به گونه‌ای که حتی در برخی موارد عین لفظ طرف مقابلش را می‌آورد! در ادامه چند مورد را به عنوان نمونه می‌آورم. ابتدا کامنت خود را می‌آورم، سپس کامنت کریس که حرف مرا تقلید کرده است. در بسیاری موارد نیز پس از کامنت تقلیدی او به او اعتراض کرده‌ام که «چرا حرف مرا تکرار می‌کنی و به خودم می‌زنی» که کامنت این اعتراض را هم آورده‌ام. از تاریخ همه این کامنت‌ها مشخص است که ابتدا من حرفی را به او زده‌ام، سپس او تقلید کرده و بعد هم من به تقلید کردن او اعتراض کرده‌ام:
1- رسوایی، 2- شلوغ کردن، 3- شلوغ‌بازی، 4- پاسخ به شبهات طرف مقابل، 5- باد هوا، 6- ترسیدن، 7- مغالطه، 8- واگذاری قضاوت به خوانندگان، 9- قضاوت نکردن به جای خوانندگان، 10- امر به سکوت، 11- جواب نداشتن، 12- ادب، 13- اتهام بی‌اخلاقی
در این کتیبه در دو قسمت 13 مورد از تقلیدهای کریس از نحوه ادبیات گفتاری بنده آمده است که بعضا در لفظ نیز دقیقا یکی بود و مشخص بود چون فلان حرف را به او زده‌ام، می‌خواهد به گونه‌ای تقلید کرده و جبران کند!
94/11/3 10:09
کمیل قبادی , mk_ghobadi
◘ بنظرم نکته‌ش اینجاست که بعضی جای مقلدِ بهترین بودن ،،
▬ صرفاً بهترین مقلد بودن رو برگزیدن و این یعنی تبعیت کوکورانه؛

◘ برای بعضی هم مقلد بودن گزینشی و یا فرمایشی تعریف شده ،،
▬ به نحوی که تنها درموارد ‫#‏نفع_ظاهر‬ حاضر به تقلید هستند؛

معتقد هستم با چنین نحو از تقلید [بهترین مقلد بودنِ فرمایشی_گزینشی] ،،
قطعاً با نتیجه ای جز ‫#‏فروپاشی_اجتماع_هدف‬ مواجه نخواهیم بود.

به حتم چنین تقلیدی هیچوقت در مکتب ناب ولایت تأیید و توصیه نشده؛
چون در تضاد هست با مقوله آزاد اندیشی و اصول انتخاب بهترین ها؛
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
94/10/11 21:55
مهندس طلبه   , zolfaqar
[http://www.aparat.com/v/z5Wwg]
این دفعه به این سوال ها جواب میدم:
-چرا تقلید میکنیم؟
-این همه عالم فاسد! چرا باز هم باید تقلید کنیم؟
کامنت بنویسید...
  , aminevelayat
یکشنبه 26 اردیبهشت ، 18:59
عالی است متشکر
ادامه
94/10/7 23:12
روحانی جوان , rohanijavan
چرا کودکم مدام تقلید می کند(قسمت دوم)
2
94/10/5 22:07
روحانی جوان , rohanijavan
چرا کودک تقلید می کند؟
1
94/09/14 12:16
تهران گیمز , tehran_games
[http://www.aparat.com/v/isfu1]
به لینک زیر بروید، تا ببینید که کمپین لباسها عاشق نمی شوند برند اکتیو متعلق به گلرنگ، چجوری از یک شرکت بنگلادشی کپی شده است !
http://www.myindustry.ir/sale-and-marketing/article/golrang-clothes-love-campaign.html
94/06/30 11:14
رسانه ذی طوی , ziitova
آیا تقلید در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و خانوادگی واجب است؟
باسمه تعالی: « در تمام احکام شرعیه بر غیر مجتهد که نمی تواند احتیاط کند، تقلید واجب است و فرقی بین احکام سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی و غیر آن نیست. » (1)

تقلید در احکام فرهنگی
آیا درست است که ما به رادیوهای بیگانه گوش بدهیم؟ چون کسانی هستند که هرچه از رادیوهای بیگانه می شنوند، قبول می کنند و برای دیگران هم می گویند. آیا لازم است که ما به این رادیوها گوش کنیم و جواب این طور آدم ها را بدهیم یا خیر؟
باسمه تعالی: «اگر موجب انحراف و مفسده است نباید گوش کنید » (2)

تقلید در احکام اخلاقی
آیا غیبت بچه نابالغ ممیز (3) یا غیر ممیز جایز است؟
باسمه تعالی؛ «در بچه ممیز جایز نیست.
94/05/12 12:07
سامانه کاریابی ایران , iran_karyab
94/04/5 21:07
آبتین  , aabbttiinnn2


آدم از بی بصری بندگی آدم کرد

گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد

یعنی از خوی غلامی ز سگان خوار تر است

من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد
94/03/15 09:06
ویژه , Especially
دقت کنیم از چه چیز تبعیت میکنیم.اکثریت,دلیل صحیح بودن کارها نیست:خداوند کریم
181
32
86
94/02/11 11:55
خمینیِ زمان , khomeiniezamanclub
تقلید از غرب برای كشورهائی كه این تقلید را برای خودشان روا دانستند و عمل كردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّی آن كشورهائی كه بظاهر به صنعتی و اختراعی و ثروتی هم رسیدند، اما مقلد بودند.
علت این است كه فرهنگ غرب، یك فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودكننده ی فرهنگ هاست.

هرجا غربیها وارد شدند، فرهنگهای بومی را نابود كردند، بنیانهای اساسیِ اجتماعی را از بین بردند؛ تا آنجائی كه توانستند، تاریخ ملتها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند. هر جا انگلیسها وارد شدند، زبان مردم بومی را تبدیل كردند به انگلیسی؛ اگر زبان رقیبی وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبهقارهی هند، زبان فارسی چند قرن زبان رسمی بود؛ تمام نوشتجات، مكاتبات دستگاههای حكومتی، دولتی، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیتهای برجسته، با زبان فارسی انجام میگرفت. انگلیسها آمدند زبان فارسی را با زور در هند ممنوع كردند، زبان انگلیسی را رائج كردند. شبهقارهی هند كه یكی از كانونهای زبان فارسی بوده، امروز در آنجا زبان فارسی غریب است؛ اما زبان انگلیسی، زبان دیوانی است؛ مكاتبات دولتی با انگلیسی است، حرف زدن غالب نخبگانشان با انگلیسی است - باید انگلیسی حرف بزنند - این تحمیل شده. در همهی كشورهائی كه انگلیسها در دوران استعمار در آنجا حضور داشتند، این اتفاق افتاده است؛ تحمیل شده است. ما زبان فارسی را بر هیچ جا تحمیل نكردیم. زبان فارسی كه در هند رائج بود، به وسیلهی خود هندیها استقبال شد؛ شخصیتهای هندی، خودشان به زبان فارسی شعر گفتند. از قرن هفتم و هشتم هجری تا همین زمان اخیرِ قبل از آمدن انگلیسها، شعرای زیادی در هند بودند كه به فارسی شعر میگفتند؛ مثل امیرخسرو دهلوی، بیدل دهلوی - كه اهل دهلی است - و بسیاری از شعرای دیگر. اقبال لاهوری اهل لاهور است، اما شعر فارسی او معروفتر از شعر به هر زبان دیگری است. ما مثل انگلیسها كه انگلیسی را در هند رائج كردند، زبان فارسی را رائج نكردیم؛ فارسی با میل مردم، با رفتوآمد شاعران و عارفان و عالمان و اینها به طور طبیعی رائج شد؛ اما انگلیسها آمدند مردم را مجبور كردند كه باید فارسی حرف نزنند؛ برای فارسی حرف زدن و فارسی نوشتن، مجازات معین كردند.
فرانسویها هم در كشورهائی كه تحت استعمار آنها بود، زبان فرانسه را اجباری كردند. یك وقتی یكی از رؤسای كشورهای آفریقای شمالی - كه سالها فرانسویها بر آنجا سلطه داشتند - زمان ریاست جمهوری با بنده ملاقات داشت. او با من عربی حرف میزد؛ بعد میخواست یك جملهای را بگوید، واژهی عربیِ آن جمله یادش نیامد، بلد نبود. معاونش یا وزیرش همراهش بود، به فرانسه به او گفت كه این جمله به عربی چه میشود؟ او هم گفت كه بله، این جمله به عربی میشود این. یعنی یك عرب نمیتوانست مقصود خودش را با عربی ادا كند، مجبور بود با فرانسه از رفیقش بپرسد، او هم بگوید كه این است! یعنی اینقدر اینها از زبان اصلیِ خودشان دور مانده بودند. این مسئله را سالها بر اینها تحمیل كردند. پرتغالیها هم همین جور، هلندیها هم همین جور، اسپانیائیها هم همین جور؛ هر جا رفتند، زبان خودشان را تحمیل كردند؛ این میشود فرهنگ مهاجم. بنابراین فرهنگ غرب، مهاجم است.
غربیها آنجائی كه توانستند، بنیانهای فرهنگی و اعتقادی را از بین بردند. در مثل كشور ما كه استعمارِ مستقیم وجود نداشت و به بركت مجاهدت یك عده از بزرگان، انگلیسها نتوانستند به طور مستقیم وارد شوند، افرادی را عامل خودشان كردند. اگر قرارداد ۱۲۹۹، یعنی ۱۹۱۹ میلادی - كه معروف به قرارداد وثوقالدوله است - در ایران با مقاومت امثال مرحوم مدرس و بعضی از آزادیخواهانِ دیگر مواجه نمیشد و این قرارداد عملیاتی میشد، استعمار ایران حتمی بود - مثل هند - مردانی نگذاشتند این اتفاق بیفتد. اما آنها به وسیلهی عوامل خودشان، با گماشتن رضاخان پهلوی و تقویت او و گذاشتن روشنفكران وابستهی به غرب در كنار او - كه باز لازم نیست من اسم بیاورم، دوست ندارم اسم بیاورم - فرهنگ خودشان را بر ما تحمیل كردند. بعضی از وزرا و نخبگان سیاسی دستگاه پهلوی كه جنبهی فرهنگی داشتند، اینها عامل غرب بودند برای دگرگون كردن فرهنگ كشورمان؛ و هرچه توانستند، كردند؛ یك مقولهاش مسئلهی كشف حجاب بود، یك مقولهاش فشار بر روحانیون و زدودن حضور روحانیون از كشور بود، و مقولات فراوان دیگری كه در دوران رضاخان پهلوی دنبال میشد. فرهنگ غربی، فرهنگ مهاجم است؛ هرجا وارد شود، هویتزدائی میكند؛ هویت ملتها را از بین میبرد. فرهنگ غربی، ذهنها را، فكرها را مادی میكند، مادی پرورش میدهد؛ هدف زندگی میشود پول و ثروت؛ آرمانهای بلند، آرمانهای معنوی و تعالی روحی از ذهنها زدوده میشود. خصوصیت فرهنگ غربی این است.
مقام معظم رهبری
۱۳۹۱/۰۷/۲۳
94/02/9 16:48
رسانه تخصصی فقه و احکام , ahkamm
┘◄ سؤال: دخترم به زودى به سن تکلیف مى‏رسد و باید براى خود مرجع تقلیدى انتخاب کند، اما درک مسأله تقلید براى او دشوار است، وظیفه ما نسبت به او چیست؟

√ جواب: اگر وى به تنهایى نمى‏تواند وظیفه شرعى خود را در این‌باره تشخیص دهد، وظیفه شما ارشاد و راهنمایى اوست.

------------------------------------
استفتائات مقام معظم رهبری
95
3
53