یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim

یاسیدالکریم

 ان المتقین فی مقام امین [دخان/51] / http://yaali12.blog.ir/
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim

یاسیدالکریم

مطالب
cloobid
yasayyedalkarim
، 3 سال و 4 ماه و 29 روز
مرد 35 ساله متاهل
زير ديپلم ، ریاست جمپوری


تبلیغات

یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
ادامه
99
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
مملکت هم اقتصاد میخواد و هم فرهنگ، البته فرهنگ اسلامی

امام صادق(ع) گوش دادن به لهو و غنا موجب رویش نفاق است، چنان که آب مایه روییدن گیاه / عن عنبسة عن ابی عبد الله (ع) قال: استماع اللهو و الغناء ینبت النفاق کما ینبت الماء الزرع / الكافی ج 5 ص 434

امام صادق(ع) فرمود : آیا نمی دانی کسی که منتظر امر ظهور باشد و صبر کند بر اذیت ها و ترس ها ، ‌در زمره ما اهل بیت(ع) خواهد بود؟ زمانی منتظر ظهور باش که فساد ظاهر شده است. آن روزی که آلات لهو [و لهویاتی که مانع یاد خداست، همه جا و به آسانی] نواخته می‌شود، ‌کسی اعتراض نمی‌کند، اگر کسی هم اعتراض کند [به امور مختلف] متهم می‌شود، این از علائم ظهور است. / محمد بن ابی حمزة‌عن حمران عن ابی عبدالله علیه السلام : ألا تعلم ان من انتظر امرنا و صبر علی ما یری من الاذی و الخوف فهو غدا من زمرتنا ... و یستمر فی ذکر شیاع الفحشاء و الفساد .. و رأیت الملاهی قد ظهرت یُمرّ بها، لا یمنعها احدٌ و لا یجتنب احد علی منعها / الکافی ج 8 ص 39

فضل بن شاذان از نامه امام رضا (ع) به مامون می گوید که بنابر درخواست مامون، امام رضا (ع) گناهان کبیره را مکتوب کرد. که حضرت از شرک بالله برمی شمارد تا به استفاده از آلات لهو می رسد. / عن الفضل بن شاذان عن الرّضا (ع) فی كتابه إلى المأمون قال: الایمان هو أداء الامانة و اجتناب جمیع الكبائر الشرک... و الاشتغال بالملاهی. / وسائل الشیعة ج‌15 ص 329‌

امام صادق(ع) فرمود: [آلات لهو و] لهویاتی که از یاد خدا [و عبادت و دعا و قرائت و اعمال و احوال دینی ] باز می دارد، حرام است مثل غنا و تار زدن. / عن الاعمش عن جعفر بن محمد علیه السلام فی حدیث شرائع الدین:‌ و الکبائر محرمةٌ و هی ..‌ و الملاهی التی تصد عن ذکر الله مکروهة کالغنا و ضرب الاوتار. وسائل الشیعه ج 15 ص 331

امام صادق (ع) روایت کرد که پیامبر (ص) فرمود: «نهی می کنم شما را از رقاصی و مزمار و بربط و طبل» / عن ابی عبدالله(ع) قال قال رسول الله انهاکم عن الزفن و المزمار و عن الکوبات و الکبرات / الکافی، ج 6، ص 432

آیات عظام امام (ره)، آیه الله خامنه ای (دام ظله)، آیه الله سیستانی (دام ظله)، و آیه الله مکارم شیرازی (دام ظله) : گوش دادن و یا نواختن هر نوع موسیقی که مطرب باشد جایز نیست. و ملاک در حرمت، شاد یا غمناک بودن موسیقی نیست؛ بلکه ملاک مطرب بودن یا نبودن آن است.
آیت الله تبریزی (ره): موسیقی مناسب مجالس خوش گذرانی موسیقی لهوی است و نواختن و گوش دادن به آن حرام است.
آیت الله بهجت (ره): نوازندگی با آلات مختص به لهو در غیر لهو بنابر احتیاط واجب جایز نیست و استعمال آنها در لهو مطلقاً حرام است و موسیقی مطرب استماع آن هم حرام است.
آیه الله وحیدخراسانی (دام ظله): گوش دادن به هر آهنگ لهوی که مناسب مجالس گناه و خوش گذرانی است جایز نیست.
آیت الله نوری همدانی (دام ظله): گوش دادن به هر آهنگی که مطرب و لهوی و مناسب مجالس گناه و خوش گذرانی است جایز نیست.

امام خمینی (ره): بنابراحتیاط واجب رقصیدن خانم ها در هر کجا اعم از مجلس عقد و عروسی و یا مولودی ها جایز نیست مگر رقصیدن زن برای همسر خود.
آیت الله بهجت: رقص مطلقاً اشکال دارد.
مقام معظم رهبری: اگر رقص منجر به تحریک شهوت شود یا مستلزم فعل حرام یا ترتب مفسده ای باشد، حرام است.
و رقص زن برای شوهرش یا بر عکس، اگر همراه ارتکاب حرامی نباشد، اشکال ندارد.
آیت الله صافی گلپایگانی: فقط رقص زن برای شوهرش جایز است و در غیر این صورت حرام است.
آیت الله وحید خراسانی: رقصیدن مطلقاً بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
آیت الله سیستانی: به احتیاط واجب جایز نیست به جز رقص زن و شوهر در جایی که دیگری نباشد.
حضرت آیت الله مکارم: تنها رقص زن برای شوهرش جایز است و بقیه اشکال دارد.

پ ن : سه چیز جور باشه بساط همه چی جوره 1_دولت پر حرف و کم کار 2_سپاه پر کار و کم حرف 3_دشمنای یکدست و اغواگر 4_عدلیه بی ذوق و جامعه نشناس 5_ خواص و سلبریتی های بی مسئولیت و اباحه گر 6_ ملت جوگیر و احساسی. چهار تا شد؟ عب نداره یکی ش تو امتحان نمیاد.

#فرهنگ #اقتصاد #دولت #حاشیه #سلبریتی #هژبری #سپاه
ادامه
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
امام كاظم علیه السلام فرمود لقمان به پسرش سفارش کرد:
فرزندم در برابر حق، فروتن باش تا عاقل ترینِ مردم باشى
زیرك [حقیقی] در برابر حق منقاد است و گردنکشی ندارد.

یا هشام إن لقمان قال لابنه
تواضع للحق تكن أعقل الناس
و ان الکیس لدی الحق یسیر

الكافی ج 1 ص 16 ح 12
تحف العقول ج 1 ص 386
بحارالأنوار ج 78 ص 299
ادامه
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
حفظ مال و آبروی دیگران و خود و حفظ جان واجب شرعی است مثل نماز.

یکی از راه‏های شناخت شخصیت‏های بزرگ، پرسش‏ها و پاسخ‏های آنهاست. گاهی مردان بزرگ از شخصیت‏های آینده‏ دار و جوان در حضور دیگران سؤالاتی می‏کنند تا موقعیت والای آنان را به دیگران بفهمانند. امام علی علیه ‏السلام از فرزندش امام مجتبی علیه ‏السلام چند سئوال پرسید و آن حضرت نیز پاسخ داد: [بخش هایی از آن را با هم مرور می کنیم ]

حضرت علی علیه ‏السلام از فرزندش امام حسن علیه ‏السلام از موضوعاتی پرسید؛
امیرالمومنین(ع) : شرف چیست؟ امام مجتبی (ع) : خوش رفتاری با بستگان و تحمل بد رفتاری آنان
پرسید: پستی چیست؟ پاسخ داد: پستی یعنی آنکه دنبال جمع مال باشد و بهره‏ای به همسرش نرساند.
پرسید: بزدلی چیست؟ پاسخ داد: بی ‏باکی و جسارت نسبت به دوستان و واهمه و ترس از دشمنان.
پرسید: بی‏ نیازی چیست؟ پاسخ داد: بسنده نمودن شخص به آنچه که
خداوند روزی او ساخته، هر چند اندک باشد و در حقیقت بی‏ نیازی واقعی، بی ‏نیازی نفس است.
پرسید: گردن فرازی چیست؟ پاسخ داد: سرگرانی و درگیر شدن با بزرگان محترم جامعه.
پرسید: ذلت چیست؟ پاسخ داد: شیون بیهوده به هنگام واقعه‏ ای ناگزیر.
پرسید: تکلف بیهوده چیست؟ پاسخ داد: سخن گفتن در آنچه به تو مربوط نیست.
پرسید: بزرگواری چیست؟ پاسخ داد: اینکه در بدهکاری هم، بخشنده باشی و از خطای دیگران درگذری.
پرسید: نا بخردی چیست؟ پاسخ داد: ستیز با امام [و معلم] خویش و اینکه صدایت را در برابر او بلند کنی.
پرسید: دوراندیشی چیست؟ پاسخ داد: بردباری زیاد و مرافقت با اطرافیان و زیر دستان.
پرسید: حرمان چیست؟ پاسخ داد: رها ساختن قسمتی که روزی توست. در حالی که به تو عرضه شده.
امیرالمومنین(ع) پرسید: سفاهت چیست؟ پاسخ داد: سفیه آن است که در مالش تصرفات احمقانه میکند و در حفظ آبروی خویش سهل انگار است. دشنام می‏ شنود ولی [از زبونی] پاسخ نمی‏دهد و همواره نسبت به خویشاوندان و زیر دستان خویش، متهم به کوتاهی و کم کاری است.
علی (ع) فرمود: [آفرین فرزندم الحق که عالم و عاقل هستی] از رسول خدا (ص)
شنیدم که فرمود: «هیچ فقری بدتر از جهل و هیچ ثروتی فراتر از عقل نیست.»

سأل علی علیه‏السلام ابنه الحسن: عن أشیاء .. قال: فما الشرف؟ قال: اصطناع العشیرة، و حمل الجریرة .. قال: فما اللؤم؟ قال: احراز المرء نفسه و بذله عرسه ... قال: فما الاخاء؟ قال: المواساة فی الشدة و الرخاء قال فما الجبن؟ قال الجرأة علی الصدیق و النکول علی العدو.. قال: فما الغنی؟ قال: رضی النفس بما قسم الله تعالی لها و ان قل و انما الغنی غنی النفس قال: فما المنعة؟ قال: شدة البأس و منازعة أعزاء الناس، قال: فما الذل؟ قال: الفزع عند المصدوقة... قال: فما الکلفة؟ قال: کلامک فیما لا یعنیک، قال: فما المجد؟ قال: أن تعطی فی الغرم و تعفو عن الجرم، قال: فما الخرق؟ قال: معاداتک امامک و رفعک علیه کلامک.. قال: فما الحزم؟ قال: طول الاناة و الرفق بالولاة.. قال: ترکک حظک و قد عرض علیک، قال: فما السفه؟ قال: الأحمق فی ماله و المتهاون فی عرضه، فیشتم فلا یجیب و المتهم بأمر عشیرته هو السفیه. فقال علی علیه ‏السلام: سمعت رسول الله (ص) یقول: «لافقر أشد من الجهل، و لا مال أعود من العقل» http://ar.lib.eshia.ir/71810/1/237

مصادر : احقاق الحق، ج 19، ص 358
البدایة و النهایة (ابن‏اثیر) ج 8، ص 44.
بحارالأنوار، ج 69، ص 194، ح 14.
تاریخ دمشق ابن‏منظور، ج 7، ص 30.
تاریخ دمشق ترجمة الامام الحسن (ع) ص 166
تحف العقول ص 225.
تفسیر برهان، ج 4، ص 344.
حلیة الابرار، ج 3، ص 49، ب 8
حلیة الاولیاء، ج 2، ص 45.
کشف الغمة، ج 2، ص 142.
مجالس السنیة، ج 2، ص 244.
مستدرک الوسایل ج 12، ص 59، ح 5 / 13505، و ص 438، ح 4 و..
مسند الامام المجتبی علیه ‏السلام، ص 677، ح 1، و ص 108، ح 28 و..
معانی الأخبار (صدوق) ص 401، ح 62، و ص 245، ح 3، ص 247، ح 1.
موسوعة المصطفی و العترة، ج 5، ص 113 و 116.
وسائل الشیعة، ج 9، ص 38، ح 10/11466، ب 5، و ج 11 و..
ادامه
کامنت بنویسید...
فرزین آذری , fa40
یکشنبه 3 تیر ، 17:02
دشمن دانا که غم جان بُوَد
بهتر از آن دوست که نادان بُوَد
ادامه
یاسیدالکریم  , yasayyedalkarim
آقای روحانی کاسبان تند رو و کند رو که بودند؟

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ... الم تر الی الذین یزعمون انهم آمنوا بما انزل الیک و ما انزل من قبلک، یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت و قد امروا ان یکفروا به و یرید الشیطان ان یضلهم ضلالا بعیدا
آیا ندیدی کسانی را که به خیال خود به آنچه از کتابهای آسمانی که بر تو و بر پیشینیان نازل شده، ایمان آورده‏اند، [با وجودی که ادعا می کنند که باور دارند که کفار باطل و ظالم هستند] ولی می ‏خواهند برای داوری [و تعیین حق و باطل و به اسم حفظ حقوق جامعه اسلامی] نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با وجودی که به آنها دستور داده شده که به [تمام شئونات] طاغوت، کافر شوند. [خصوصا هر گونه تعامل که مخل پیشرفت و عزت و کیان جامعه اسلامی بوده و موید قبول زمین و قواعد بازی توسط دشمنان حربی و صالح دانستن داوری کفار و مشرکین در قبال امور هویتی جامعه اسلامی باشد، ممنوع است] [بلی] شیطان می ‏خواهد آنان را به گمراهی های عجیب و غریب گرفتار کند.

و اذا قیل لهم تعالوا الی ما انزل الله و الی الرسول رایت المنافقین یصدون عنک صدودا
و هنگامی که به آن جماعت گفته شود: به سوی آنچه خداوند [از دستورات و شیوه حکومت داری و طرز زندگی] نازل کرده، رو بیاورید و به سوی پیامبر بیایید [و فرامین ایشان را اطاعت کنید تا در دنیا سربلند و موفق و در آخرت کامیاب و سعادتمند شوید] ، منافقان را می‏ بینی که [از قبول دعوت و فرامین]ِ تو، اعراض می ‏کنند! [و مکررا با عناوین مختلف، بهانه جویی می کنند.]

فکیف اذا اصابتهم مصیبة بما قدمت ایدیهم ثم جآووک یحلفون بالله ان اردنا الا احسانا و توفیقا
پس چگونه است وقتی به خاطر [تفکرات و نگرش غلط و] اعمال شان [و نیرنگهای دشمن مکار]، گرفتار مصیبت می‏ شوند، [از سر ناچاری] به سراغ تو می ‏آیند، و سوگند یاد می ‏کنند که ما اراده ای جز نیکی و احسان [به جامعه اسلامی] و توافق و صلح [میان طرفین نزاع] نداشتیم!

اولئک الذین یعلم الله ما فی قلوبهم فاعرض عنهم و عظهم و قل لهم فی انفسهم قولا بلیغا
آنها کسانی هستند که خدا، از آنچه در دل دارند، [و از باطن خبیث بعض ایشان و از ترس و ذلت عده دیگرشان] با خبر است. [اما بنابر مصالحی] [فعلا] از [مجازات]ِ آنان صرف نظر کن! و آنها را [در خلوت و جلوت] اندرز ده! و با کلام رسا و واضح ، نتایج [برنامه ها و تفکرات و] اعمال شان را به آنها گوشزد نما [که در اثر اشتباهات و انحرافات ایشان جامعه چه ضرراتی دیده و در اثر این ذلت پذیریها و کوته نگری ها ، چه خطرات دیگری سر باز کرده است. ] صدق الله العلی العظیم. (سوره نساء / آیات شریفه 59 الی63)

پ ن : روزهایی بر این مملکت گذشت که حتی آب خوردن این ملت را وابسته به توافق با اجانب و چند کشور گستاخ غربی کردند و شیطان بزرگ و دشمن حربی را کدخدای عالم شمردند و برای بستن دهان منتقدین صدها توهین و برچسب حواله ایشان کردند و صدها مسئول میانی و ارشد برجام چای را تصمیم نظام [شما بخوانید تصمیم رهبر] خواندند در حالی که رهبری بارها فرموده بودند من به مذاکرات با آمریکای جنایتکار خوشبین نیستم و نهایتا این قائله حکمیت برجام را با شروط متعددی اجازه دادند. مدتهای طولانی شروط رهبری اجرا نشد و ارکان مختلف نظام از جمله مجلس [آن زیبای خفته] قدم موثری در اجرای دستورات و شروط مد نظر رهبری بر نداشتند [که دو تا از واضح ترین آن شروط، رفع یکباره تمام تحریم ها همزمان با امضای برجام و ممنوعیت هر گونه تحریم جدید توسط غرب بود ] و باز امروز که آمریکای مستکبر همانگونه که انتظار می رفت با تمام امتیازات و شیرهایی که به غرب دادیم، زیر میز برجام کوبید تا بلکه با ترساندن سیاسیون کدخدا ترس امتیازات بیشتری بگیرد، حالا که برجامیون غیر انقلابی و لیبرال و بزدل و سلطه پذیر [که چندین توافق ذلیلانه در این 20 سال برای ملت امضا کرده اند] تشت رسوایی شان از لب بام افتاده و حتی آلمان هم بجای پاسخگویی، می گوید نمی تواند با تحریم های آمریکا [آن وحشی سلطه گر] مقابله کند،
رئیس جمهور مثلا شجاع و مثلا صادق ما، بجای شرمندگی از دلار 8000 تومانی و جرایم 2 و 6 میلیاردی آمریکا علیه ایران و دهها فلاکت ناشی ازین برجام نافرجام و عوض عذرخواهی از ملت و اطاعت از رهبری و اخذ تضمین معتبر از غرب به آنها تضمین می دهد و باز سخنرانی می کند و همگان را به ائتلاف و وحدت دعوت می کند! ملت تفرقه ای نداشته که هر بار شما گندی می زنید و خطری حس می کنید سریع ملت را دعوت به وحدت می کنید، ملت از همان روز اول وحدت داشته و دارد و فقط مشکل محجوب بودن این ملت است که به هر کاندیدای صد زبان که شعارهای قشنگی بدهد اعتماد میکند و امروز مجبور است دلار 8000 تومانی را تحمل کند و امثال شما در مبل های طلایی خود طنازی کنید. آقای روحانی تازه امروز یاد بازخوانی فرامین امام افتاده که همه فریاد خود را سر آمریکا بزنید و ملت را به تندرو و کند رو تقسیم نکنید! آقای روحانی شما در راس قله ی کاسبان تند رو و کند رو هستید ، آقای روحانی کمتر با شعور این ملت صبور بازی کنید. مشکل از ذات شما نیست مشکل از ترس شما و تفکرات ذلیلانه طیف شماست که بجای شرمندگی دنبال فرافکنی هستید، آقای روحانی این قدر مردانگی داشته باشید که به گفته خودتان "همه مسئولیت این مذاکرات" با شیطان بزرگ را به عهده بگیرید. و این روزها می گذرد و عزت و ثروت یک ملت اسلامی ، بزرگترین حق الناس است اگر باور کنیم. (تاریخ نوشته : 97/2/26)
ادامه