آتا ترکان  , mogholia

آتا ترکان

                                                                                                       www.cloob.com/uyghuristan
آتا ترکان  , mogholia

آتا ترکان

مطالب تصاویر 119دوستان 197
cloobid
mogholia
، 7 ماه و 4 روز
مرد 18 ساله مجرد
ديپلم دبيرستان ، /مغولان فاتح و کبیر

دوستان

  •   , tremendous
  •   , kafaaji
  • فرهاد سلطانی , fa5_ha5
  • صادق  , 8096359
  •   , amin.best
  •    , siros38
  • آیــهـــان آذربایجانلی  , hosendostdar
  • علی اماموردی , ali.amamverdi
  •  مجید محتشمی , majidisdp
  • علی گمشده در مه , seddignia
  • محسن فاضل , mo_gharib
  • مجتبی باقری , mojtaba_bageri
  • سجاد داغلار اوغلی , azol_az
  • سعید  , saeid694
  • حسین فانی , bauhaus
  • رامین رمضانی , ramin.master
  • محمد بهروزی , moha7777
  • نیما کریمی , nima.karimi
  • امیر 441 داغ , amirveryhot
  • 197 نفر

    morebox img

آلبوم تصاویر

119 تصویر ...

morebox img

رسانه ها

  • جنبش تورک , turkia
  • مغولان کبیر  , Millety_TURK
  •  هزاره و اوزبیک , Hazaraanduzbek
  • اسلام , I.S.L.A.M
    معاوناسلام
  • کلوب دات کام , recreation
  • 195 رسانه

    morebox img


تبلیغات

آتا ترکان  , mogholia
فهرست سازمان های همکاری کورد ها و اسرائیل در کوردستان عراق

خیانت های متداوم کورد های آتش پرست به اسلام.
مصادیق نفوذ رژیم صهیونیستی در کردستان عراق.
برنامه ریزی های اسرائیل و استفاده از کورد ها برای اختلال به وجود آوردن در کشور های مسلمان تورکیه ، ایران ، سوریه ، عراق.

الف ـ فعالیتهای تجاری و اقتصادی اسرائیل در شمال عراق را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

اسامی شرکت ها و سازمان های خدماتی

* سازمان امورخیریه – اربیل

* شرکت تجاری مریوان – دهوک

* شرکت توسعه کردستان عراق با عنوان kodo در سلیمانیه

* شرکت (بازسازی مراقد پیامبران) استان کرکوک

* شرکت خدمات امنیتی (بیروت) کرکوک

* سازمان امور خیریه ـ دهوک ـ زاخو

* شرکت لوازم پزشکی

این شرکت فعالیت خود را در سه استان اربیل ،سلیمانیه ودهوک انجام می دهدوتقریبا تمام خدمات بیمارستانی این سه استان تحت پوشش این شرکت قرار دارد .

* شرکت علاج و دواء

فعالیت این شرکت در استانهای اربیل و سلیمانیه است و امور مربوط به اعزام بیماران را به خارج از کردستان عراق برعهده دارد.

* شرکت کودو

فعالیت این شرکت در زمینه های فنی و الکترونیک است و در شهر های اربیل و سلیمانیه فعالیت دارد . رئیس این شرکت فردی به نام آنتون لیبکیس شاحاک اهل تل آویو است.

*کمپانی Introp

عمده فعالیت این شرکت در زمینه سلاح و مهمات است و بیشترین قرارداد های نظامی و تسلیحاتی را با اقلیم کردستان منعقد کرده است. رئیس این شرکت فردی بنام دنی یاتوم است که پیش از این، رئیس بخش اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل بوده است .

* شرکت باواچی

فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در شهر بیجی از حوالی کرکوک است .

* شرکت سنگهای تزئینی

فعالیت این شرکت پیرامون واردات و صادرات سنگ های تزئینی است و تحت حمایت منصور بارزانی فرزند مسعود بارزانی است و دفتر اصلی این شرکت در شهر اربیل است .

* شرکت ۷۷

فعالیت این شرکت در زمینه سنگهای بتنی به ارتفاع حداکثرچهار متراست که در حصار کشی اماکن و مقرات مورد استفاده قرار می گیرد و دفاتر اصلی آن در شهرهای اربیل و سلیمانیه است.

* شرکت عنسولین یونیه

فعالیت این شرکت در امور راه وساختمان وشعبه اصلی آن درشهر اربیل است .

* شرکت دان

فعالیت این شرکت در زمینه های اتوبوس های مستعمل و اسقاطی است و دفتر اصلی این شرکت در شهر اربیل قرار دارد.

* شرکت سونول

فعالیت این شرکت در زمینه های سوخت و فرآورده های نفتی است و دفاتر و شعب اصلی آن در شهر های اربیل ٰ سلیمانیه قرار دارد.

* شرکت دلتا

فعالیت این شرکت در زمینه صادرات و واردات انواع پارچه می باشد و دفتر اصلی این شرکت در اربیل است.

اسامی بانک ها

* بانک الثقه ( بانک قرضی)

فعالیت این بانک در زمینه پرداخت وام به یهودیان کُرد، برای خرید زمین است. رئیس این بانک فردی است به نام احمد و این بانک دارای ۱۳ کارمند است که ۹ نفر آن مرد و ۴ نفر آن زن هستند. محل بانک در سلیمانیه است.

*بانک آینده روشن در سلیمانیه

*بانک ریلیس سلیمانیه

*بانک آشتی

ب ـ فعالیتهای نظامی ـ امنیتی :

اهداف و فعالیتهای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق را می توان به شرح زیر بر شمرد.

ـ برگزاری دوره های آموزش اطلاعاتی ـ امنیتی

ـ افزایش توان نظامی پیشمرگه های کرد

ـ اقدامات اطلاعاتی ـ امنیتی

ـ برگزاری دوره های آموزش نظامی

ـ اعزام تیم های مستشاری در امور امنیتی ـ نظامی

1ـ مقرها و پایگاه های نیروی اسرائیلی در کردستان عراق:

ـ اربیل – هتل خانزاد

ـ اربیل – هتل شرایتون ـ اقامتگاه عناصر اسرائیلی

ـ موصل – انتهای پل قدیم

ـ خانه امن سلیمانیه – سلیمانیه – محله ابراهیم پاشا

ـ مقر صالحی – اربیل – مصیف دارالضیافه پارتی

۲ ـ پایگاههای نظامی و فرودگاه ها :

ـ پایگاه هوایی الحریه ـ کرکوک – برخی از ترددهای یهودیان اسرائیلی از طریق این پایگاه انجام می گیرد.

ـ فرودگاه اربیل: بیشتر تردد عناصر رژیم صهیونیستی از طریق فرودگاه اربیل انجام می گیرد.

ـ احداث پایگاهی در چمچمال سلیمانیه بین روستای حمزه کانی و کانی کوچک؛ این مقر، یک قلعه قدیمی و باستانی بوده و قرار است بزودی تبدیل به زندان شود.

ج ـ فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی:

اسرائیل بصورت مشترک با آمریکا به منظور جذب مردم به مسیحیت از طریق فعالیت های فرهنگی تبلیغی تلاش می کنند و در همین راستا خبری مبنی بر اینکه ۸۰۰ نفر مبلغ مسیحی وارد شمال عراق شده و کلیسای شهر حلب در سوریه مرکز مهم برای انتقال مبلغان مسیحی به شمال عراق است.

همچنین در خبری نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه مرزی این کشور با کردستان عراق نیز بالغ بر 10 هزار و 986 نسخه کتاب زبور را که با هدف ارسال به شمال عراق در نظر گرفته شده را توقیف کرده اند.

اماکن فرهنگی تبلیغی

۱ ـ جمعیت کتاب مقدس ـ اربیل

۲ ـ چاپخانه ثقافه – اربیل

۳ ـ سازمان الحیاط ـ اربیل

۴ ـ سازمان تبلیغی وتبشیری – دفاتر این سازمان در مرکز استان دهوک، اربیل و سلیمانیه بتازگی تأسیس شد.

د ـ فعالیت سیاسی

مهم ترین اقدامات و فعالیت سیاسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، برقراری ارتباط با رهبران و عناصر بانفوذ اکراد عراقی و برقراری روابط دیپلماتیک با این اقلیم و در نهایت جذب و بکارگیری افراد همسو با اهداف صهیونیستی در بدنه سیاسی عراق خلاصه می شود.

حضور صهیونیست ها در عراق و مقدمه سازی برای پروژه از نیل تا فرات

یکی از مهم ترین انگیزه های رژیم صهیونیستی برای گسترش نفوذ خود در کردستان عراق را باید در آموزه های صهیونیسم در زمینه تسلط بر مناطق سرزمینی از نیل تا فرات دانست.

بر اساس این پروژه صهیونیسم در فرایند دست اندازی خود به خاک کشورهای منطقه باید سلطه خود را از رود نیل تا رود فرات گسترش دهد.

بخش های قابل اسکان از مصر، تمامی فلسطین اشغالی، لبنان، اردن، عربستان سعودی و بخش اعظمی از عراق و جزایر کوچک کویت و عمان و بحرین شامل این منطقه وسیع است که صهیونیست ها چشم طمع به آن دوخته اند و از طریق آن می خواهند از سه طرف بر آب های آزاد دسترسی داشته باشند.
ادامه
99
آتا ترکان  , mogholia
اعتراف مهم احمد کسروی درباره قدمت زبان ترکی در ایران و رد فرضیه دروغین زبان آذری

دورنانیوز- سرویس تاریخی و فرهنگی: سخن كوتاه، تركی زبانان ایران كه در سرتاسر ایران پخش شده اند فارس زبان نبودند كه به زور مجبور شده باشند از زبان اصلی خود صرف نظر كرده و زبان تركی را یاد بگیرند، ترك زبانان ایران فرزندان تركهایی هستند كه در زمانهای باستانی از تركستان جهت پیداكردن پناهگاه و چراگاه مهاجرت كرده اند و فاتحین ایران گشته اند و در سرتاسر آن پخش شده اند و هر جا كه اراضی وسیع بود ساكن شده اند و در طول زمان با اهالی ادغام شده و با آنها ازدواج كرده اند. عادتها و لباس و مذهب آنها را قبول كرده اند.
به گزارش دورنانیوز، این مقاله به همین عنوان اللغه الترکیه فی ایران، به قلم احمد کسروی و در مجله العرفان سوریه، جلد ۸، شماره ۲، نوامبر ۱۹۲۲ و به زبان عربی چاپ گردیده است. این مقاله بعدها توسط پروفسور اوان زگال، کسروی شناس معاصر آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده است. ترجمه فارسی مقاله نیز از پروفسور محمدعلی شهابی شجاعی است.
زبان ترکی در ایران – احمد کسروی
مقدمه
عموماً چنین پنداشته میشود که در سرزمین پارسیان( ایران) [۲]به جز زبان فارسی مردم به زبان دیگری صحبت نمیکنند، و تعداد کمی از گسترش زبان ترکی در سرتاسر ایران آگاه هستند، شاید زبان ترکی بیش از زبان فارسی متداول است، و اگر از اکثر ایرانیان سؤال شود که در کشور آنها به زبان ترکی صحبت میشود، جواب خواهند داد: مطمئنا در ایالتهای آذربایجان و خمسه (زنجان). و اکثر آنها این را، همجواری این ایالتها با قفقاز و سرزمین عثمانی ترکیه میدانند.
من تا به حال ندیده ام، یا در میان ایرانیان یا در میان خارجیها، که در مورد ایران و مسائل اجتماعی آن صحبت میکنند، کسی در رابطه این موضوع اطلاعات صحیح داشته باشد…….. به ویژه در کتابهای خارجی، مستشرقین که در مورد زبان ترکی و مردم ترکی زبان تحقیق کرده اند تحقیقاتشان را به سرزمین عثمانی مردم ترکستان و مسلمانان شناخته شده روس یعنی تاتارها محدود کرده اند و به ندرت در مورد ترک زبانان ایران صحبت کرده اند، و آنهایی که در مورد ایران و زبانهای متداول در آن بحث کرده اند، فقط زبان فارسی و لهجه های آن مانند گیلکی، مازندرانی، لری و غیره [۳]را مورد بحث قرار داده اند، که اینها در این ایالتها متداول هستند. اما در مورد زبان ترکی، آنها از ذکر آن غفلت کرده اند و به ندرت در مورد آن صحبت کرده اند، و وقتی هم صحبتی از آن به میان آورده اند گفته اند این زبان در آذربایجان متداول است. شاید اطلاعات آنها از طریق مسافرین، کارمندان سفارتها، یا مسیونرهائی است که عموماً در ایالتها و شهرهای بزرگ رفت و آمد داشتند، و آنها به ندرت به خودشان زحمت میدهند به روستاها یا ایلات چادرنشین مسافرت و در مورد زبان و آداب و رسوم آنان تحقیق کنند….. مفسرین مسائل ایران از توجه به سایر زبانهای متداول مانند ترکی در ایران غفلت ورزیده اند.
در مقایسه با زبان فارسی، زبان ترکی شبیه دختر زیبائی است که به آرامی در کنار یک زنی بدون حجاب نشسته که او دل را با جواهرات و عشوه هایش و مغز را با آرایشش افسون میکند. (اینجا ما ترکی را در یک کفه ترازو و فارسی و تمامی لهجه های آن را مانند مازندرانی، گیلکی، لری، کردی، سمنانی، و غیره را در کفه دیگر ترازو قرار میدهیم. و اگر منظورمان فارسی سنتی است و آن را با ترکی مقایسه میکنیم، ترکی به آن برتری دارد. هیچ کس نمیتواند آن را انکار کند.[۴]
اما ما میخواهیم در این جاده پیش برویم و دروازه ای را که هرگز باز نشده است باز کنیم. ما ادعا نمیکنیم که این مقاله کامل است یا یک بررسی و تلاش دقیق است. بلکه، ما بحث خودمان را محدود میکنیم به سفرهاییکه در ایالتهای ایران داشتیم……
۲٫ آیا در ایران ترک یا فارس در اکثریت هستند؟
ترکها در یک ایالت ایران به سر نمیبرند، همانطوریکه برخی عقیده دارند آنها تقریباً در تمامی ایالتهای ایران پراکنده شده اند، [۵] برای اختصار، ما ترک زبانان را «ترک» خواهیم گفت [۶]. ترکها و فارسها همانند دو توده جدا شده نیستند بلکه همانند تخته شطرنج در جریان بازی هر بازیکنی به طرف دیگر رخنه میکند و مهره های سیاه با مهره های سفید به هم آمیخته میشوند. در میان روستاهائی که عادتاً فارسی صحبت میکنند، اکثر شهرها مانند تهران، شیراز، قزوین و همدان با روستاها یا ایلات ترکی زبان احاطه شده اند. و مردم دو شهر اخیر هر دو زبان ترکی و فارسی را میفهمند [۷].
امروزه فهمیدن این که ترک یا فارس اکثریت را تشکیل میدهند مشکل است. این بعد از سرشماری که هویت فارس و ترک را روشن سازد معلوم میشود، اما حکومت ایران همچون سرشماری را برای شهروندان خود یا جمعیت ایالتها انجام نداده است [۸]، تا اینکه فارسها را از ترکها تشخیص دهیم؛ نظر مؤلف این است که اکثریت با ترکها میباشد و این یک تخمین الکی نیست، بلکه آنچه که ما در زیر ارائه میدهیم، نتیجه تحقیقاتی است که انجام داده ایم و اعداد و ارقام آن را ارائه خواهیم داد.
الف. آذربایجان، یکی از چهار ایالت بزرگ و خیلی مهم ایران است. (از نظر اجرایی ایران به چهار ولایت آذربایجان،خراسان، فارس وکرمان و بیش از ده ایالت مانند مازندران، گیلان، کردستان و غیره تقسیم شده است. آذربایجان دارای یک و نیم میلیون نفوس میباشد و ناحیه خمسه [۹]، که جمعیت آنجا را چادرنشینها و مردم مقیم تشکیل میدهندکه در شهرها و روستاهای آن مردم به زبان ترکی تکلم میکنند و زبان فارسی را نمیفهمند مگر این که توسط معلمین به آنها یاد داده شود. البته در کنار مردم آذربایجان اقلیت کرد مکری نیز زندگی میکنند که به کردی تکلم میکنند.
ب. اکثر روستاها و ایلات در خراسان و فارس و بخشهای همدان و قزوین و عراق عجم (اراک فعلی) و استرآباد (گرگان فعلی) ترک هستند [۱۰]، و مسافرینی که در خیابانها و کوچه های تهران قدم میزنند از دیدن روستائیهایی که در خیابانهای تهران ترکی صحبت میکنند تعجب خواهند نمود. برخی از اینها در سالهای اخیر از آذربایجان و خمسه (زنجان) به تهران مهاجرت کرده و در این شهر مقیم شده اند و دیگر هویت خود را فراموش کرده اند و خودشان را یک شهری میدانند [۱۱].
در دیگر قسمتهای ایران، اکثریت با ترکها نیست. اما در این بخشها نیز ایلات و روستائیانی وجود دارند که به زبان ترکی صحبت میکنند. استثنا فقط در ناحیه کرمان و بخشهای گیلان، مازندران، کردستان، لرستان، و غیره است[۱۲]. طوری که در اینجا ها ترک وجود ندارد مگر این که در سالهای اخیر به آنجا مهاجرت کرده اند و خودشان را همشهری این ناحیه ها نمیدانند. این ضرب المثل روسی درست است که میگوید: «نیزه بدون سر وجود ندارد» در حقیقت، در مازندران دو ایل ترک وجود دارد، که با قبیله هایشان در ساری مرکز مازندران زندگی میکنند، تعدادشان بیست قبیله است که از سرتاسر ایران به اینجا مهاجرت کرده اند و در مازندران ساکن شده اند، و دیگر به ترکی صحبت نمیکنند.
ما تصمیم گرفته ایم (همانطوری که گفته ایم) چیزی را نخواهیم گفت مگر این که با اعداد عربی قابل بیان باشد، و تخمین و خیال به طور مطلق قانع کننده نیست
۳٫ آیا آنها ترک هستند یا ترک شده اند؟
آیا مردم آذربایجان، خمسه و دیگر ترک زبانان ایران از نسل ترک هستند که از ترکستان مهاجرت کرده اند یا آنها فارس بودند که بعد از غلبه چنگیزخان ناگزیر شده اند جهت حفظ زمینهایشان زبان اصلی خود فارسی را فراموش کنند و زبان ترکی را انتخاب کنند؟
سخن کوتاه، ترکی زبانان ایران که در سرتاسر ایران پخش شده اند فارس زبان نبودند که به زور مجبور شده باشند از زبان اصلی خود صرفنظر کرده و زبان ترکی را یاد بگیرند، ترک زبانان ایران فرزندان ترکهایی هستند که در زمانهای باستانی از ترکستان جهت پیداکردن پناهگاه و چراگاه مهاجرت کرده اند و فاتحین ایران گشته اند و در سرتاسر آن پخش شده اند و هر جا که اراضی وسیع بود ساکن شده اند و در طول زمان با اهالی ادغام شده و با آنها ازدواج کرده اند. عادتها و لباس و مذهب آنها را قبول کرده اند [۱۳]. قبایل ترک که در استرآباد سکنی گزیدند ترکمن گفته میشوند هنوز به مذهب سنی و همانند روش لباس پوشیدن و آداب رسوم خودشان وفادار هستند و هنوز با فارسها به جز در برخی موارد ادغام نشده اند. اگر چه زبان ترکی را حفظ کرده اند و حالا فرزندان آنها به همان زبان یعنی ترکی صحبت میکنند. گر چه ترکهایی هم بوده اند که در میان مردم بومی حل شده اند و زبان خودشان را فراموش کرده اند [۱۴].
اثبات ادعای ما، بعلاوه آنچه در بالا مطرح شد، از کتابهای تاریخ بر آورده میشود. (یک اعتقاد قدیمی وجود دارد فاتحین ترک تعداد زیادی از نیروهای نظامی خود را بین مردم ایران جا دادند و با آنها ادغام شدند و با آنها ازدواج کردند و ایرانیها را مجبور ساختند که به ترکی صحبت کنند و آنها نیز از ترس ترکها به ترکی صحبت کردند و زبان خودشان را فراموش کردند. …………، اما اطلاعات کافی برای ادعا وجود ندارد، چون این ادعا توضیح نمیدهد که چطور این تعداد ترک زبان خودشان را در بین تعداد زیادی فارسی زبان که آنها را احاطه کرده بودند حفظ کردند.)
* این مقاله به همین عنوان اللغه الترکیه فی ایران، به قلم احمد کسروی و در مجلهالعرفان سوریه، جلد ۸، شماره ۲، نوامبر ۱۹۲۲و به زبان عربی چاپ گردیده است. این مقاله بعدها توسط پروفسور اوان زگال، کسروی شناس و ریاضیدان معاصر آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده است. ترجمه فارسی مقاله نیز از پروفسور محمدعلی شهابی شجاعی است.
این مقاله را به زبان انگلیسی می توانید از این سایت بخوانید:
http://www.oocities.com/evan_j_siegel/IranTurk/IranTurk.html
توضیحات:
[۱]-کسروى در سالهاى واپسین زندگى خود٫ از آذربایجان ستیزى و ترک گریزى دست کشیده و حتى ابراز پشیمانى نموده است
[۲]- ایران معادل سرزمین پارسیان نیست. ناحیه فارس نشین کشور پرشیا-فارسستان تنها بخشى از ایران است. وانگهى قوم فارس فعلى با قوم پارس باستانى نه تنها یکى نیست بلکه ادامه مستقیم آن هم نمىباشد. قوم فارس زبان امروزى به لحاظ تبارى٫ زبانى و فرهنگى آمیزه اى از پارسیان باستان با دیگر ایرانىزبانان٫ بومیان غیر ایرانیزبان٫ اعراب و ترکها است.
[۳]- به لحاظ زبانشناسى٫ لرى٫ گیلکى٫ کردى٫ تبرى ٫ سمنانى و … هیچ کدام لهجه زبان فارسى نیستند٫ بلکه مانند فارسى هر کدام زبانى مستقل و خویشاوند از خانواده زبانهاى ایرانى می باشند.
[۴]- اساسا کسروی در قسمت سوم این مقاله به اثبات برتریت زبان ترکی بر فارسی می پردازد.
[۵]-کسروى در اینجا محلى نبودن و سراسرى بودن زبان ترکى در ایران را در نظر دارد. وى از اولین محققانى است که دقتها را به این واقعیت جلب کرده است.
[۶]- با اینهمه در ادامه مقاله٫ وى بخشى را به اثبات ترک تبار بودن ترک زبانان ایران٫ و فارس تبار نبودن آنها اختصاص داده است.
[۷]- قزوین و همدان که خود شهرهائى دوزبانه اند مانند جزیره اى در میان ناحیه ترک نشین شمال غرب کشور٫ یعنى در داخل آذربایجان قرار دارند.
[۸]- پس از قریب به هشتاد سال از نگارش این مقاله٫ دولت ایران هنوز هم سرشمارى جامعى در باره ملیتهاى ایرانى و زبانهایشان انجام نداده است..
[۹]- در اینجا مقصد کسروى تقسیمات اجرائى و ادارى کشور است. زیرا خمسه بخشى از ناحیه پیوسته ترک نشین شمال غرب کشور و یا به عبارت دیگر بخشى از آذربایجان و در داخل آن است.
[۱۰]- همانگونه که گفته شد همدان٫ قزوین و بخشهاى ترک نشین عراق عجم جز آذربایجانند. خراسان و فارس (ایران جنوبى) دو ناحیه دیگر در ایرانند که ترکهاى آذرى به انبوهى در آنها ساکنند.
[۱۱]- شهر تهران و حومه آن٫ پایتخت دول ترکى غزنوى٫ سلجوقى و قاجار٫ اقلا از قرن ۱۰-۱۱ میلادى موطن و مسکن گروههاى بیشمار ترکى بوده است و ترکهاى این شهرستان منحصر به مهاجرین جدید نیستند. اساسا بخش ترک نشین استان تهران جز آذربایجان ائتنیک و خود شهر تهران بر مرز منطقه ترک نشین و فارس نشین ایران قرار دارد.
[۱۲]- این تثبیت کسروى آشکارا نادرست است. نه تنها در زمان وى بلکه امروز نیز گروههاى ترکى بسیار در مازندران٫ گیلان٫ کردستان٫ لرستان و کرمان ساکن مىباشند که مرکب از هم گروههاى طائفه اى (کوچ نشین و تخته قاپو) و هم غیرطائفه اى (روستائى و شهرى) میباشند و بسیارى از آنها مانند ترکهاى مازندران و لرستان و کرمان سابقه سکونت هزار ساله اى در آن نواحى دارند.
[۱۳]- این ادعاى کسروى دقیق نیست. اقلا در قرون وسطى نه تنها ترکها متاثر از مذهب فارسها و دیگر ایرانیان نبوده اند٫ بلکه بر عکس ترکهاى علوى آسیاى صغیر و آذربایجان(قزلباشها) عامل پذیرش و گسترش مذهب شیعه در میان فارسها٫ لرها٫ گیلکها٫ تبریها و برخى دیگر از ملیتهاى ایرانى زبان بوده اند.
[۱۴]-کسروى در اینجا نظر به مساله بسیار مهم استحاله ترکها در فارسها و دیگر گروهها و نقش ترکها در تشکل تبارى فارسها دارد. یادآورى میشود که برخى پژوهشهاى جدید٫ ترک تبار بودن ۳۰-۴۰ در صد از فارس زبانهاى امروز ایران را مطرح مینمایند.
ادامه
آتا ترکان  , mogholia
اشعاری به زبان شیرین تورکی خلج ، زبانی در حال انقراض و بازمانده زبان تورکی باستان

بالام! دؤشمن یسّل چکمیش وطنگه***** قره‌دونقوز بیزه آلمیش کمینگه
سعیدوم! محسنوم! حربه قاپالدیز***** حمی‌دوم! هرمزوم! سنگر توتالدیز
ایران تورپاقِه دؤشمنلر یئرِه دَق***** وطن سَومَگلِه یورتِه هَرِِه دَق
بولِت تا گورله‌مقَه تولِه یقماز***** خلج شیرِه بالام جان تؤلکؤ توقماز
نه‌نئی سیتی اگر بی کؤن قوش امسه***** تاووشقان هئکمه‌کیده پارّه یئسه
بئیون قوش اولمشرتِه کؤکچَه طرلان***** تاووشقان اولمشرتِه یئرچه اصلان
اوغول بئجرمیشم بیلوم اییلمیش***** ساچ هر گئنتیرمیشم تیشوم تئکئلمیش
بالام جان‌های بالام جان‌های بالام جان!***** دخیلم. وارمقا الده خوزستان
****
نَنَم جان هئقله‌مه کئز یاشِه تئکمه****یؤزؤی جئرمقله‌مه غم تُخمِه هکمه
تا بیز وارَق و بئزدِه واره‌لر وار*** ایران یالقی گره‌ک دؤشمنلرِه زار
سنؤی سیتؤی امَن دیودَه آلور باج**** فیل آغزیده تئکر سُقسورمسه عاج
مومای تا گرله‌مگّی هؤلکؤ اولماز**** خلج شیرِه نه‌نم جان تؤلکؤ اولماز
اگر دؤشمن یووَرقَه کهکشانقا**** فلک وئرِگه آرکا نیمه‌زانقا
اونو بی هوقچه یولدوزقه تیکم من**** فلک چرخیده تا یئرگه چکم من
اگر هوت اولقه سیلم باشئچه**** اگر یئل اولقه تاقم اِییچه
اگر سوقه کرشدو واردی چئیگه**** چکم تَشقَر تئکم کانی کینئکه
******
تفنگوم چاتمه بسّر یئک الؤمه****** قطاروم یئک تئزِلؤپ هیکلومه
من و سن وارمئز بی عهد و پیمان****** من و سن ایرانوی دردییه درمان
بئیون ایرانئمئزکه عرصه تنگر****** سیه چاتما مه‌یه‌ته یاتما ننگر
ادامه
آتا ترکان  , mogholia
بی خدا ، شمردن نادر شاه افشار در ویکی پدیای دروغین فارسی

اگر بتونن شاهان تورک و سلسله های تورک را از هویت تورکی شان با هزار دروغ کم میکنند و اگر هم نتونستن در پی اهانت به شاهان تورک سلسله های تورک هستن.
این چنین هستند عقده ای های پان فارس
ادامه
آتا ترکان  , mogholia
پکن ، پایتخت چین شهری ساخته تورکان مغول

قوبیلای قاآن یکی از نوادگان چنگیز خان ، شهر پکن را ساخت و نام آن شهر را خانبالق نهاد. خانبالق در تورکی (به معنای شهر خان) است . . پس از برپایی سلسله مینگ در سال ۱۳۶۸ میلادی، این شهر نام بیپینگ (به معنای صلح شمالی) گرفت و در سال ۱۹۴۹ در نخستین کنفرانس حزب کمونیست چین نامش به بیجینگ (به معنای پایتخت شمالی) تغییر کرد. پکینگ و پکن گونه‌های دیگری از نگارش همان واژه چینی بیجینگ اند.
ادامه