مسعود احمدیان پور , masoud3816

مسعود احمدیان پور

 Senior scientists
مسعود احمدیان پور , masoud3816

مسعود احمدیان پور

مطالب تصاویر 4
cloobid
masoud3816
، 5 سال و 7 ماه و 29 روز
مرد 25 ساله مجرد
زير ديپلم ،

آلبوم تصاویر

  • مسعود

4 تصویر ...

morebox img

رسانه ها

  • جنبش همبستگی کلوبی , jonbeshehambastegi
  • کلوب دات کام , recreation
  • 477 رسانه

    morebox img


تبلیغات

عمو حسین , ntj_food
نوشته عمو برای مسعود 1 سال پیش
پیشاپیش تولدت مبارک
ادامه
99
  , liverpool_e_man
از امام صادق علیه السلام روایت شده است كه:



حواریون کنار [حضرت] عیسی [علیه السلام] جمع شدند و عرض کردند ای آموزگار نیکی[ها] ما را هدایت فرما پس آن حضرت فرمود:



[حضرت] موسای کلیم الله [علیه السلام] به شما امر كرد كه به خدای متعال قسم دروغ نخورید. و من به شما امر می‏کنم که چه راست و چه دروغ، به خدای متعال قسم دروغ نخورید.







حضرت عیسی علیه السلام [به حواریون] ‏فرمود:



[حضرت] موسى بن عمران[علیه السلام] به شما امر كرد كه زنا نكنید و من به شما امر می‏كنم كه فكر زنا را در خاطر نیاورید چه رسد به عمل زنا زیرا آن كه فكر زنا كند مانند كسى است كه در عمارت زیبا و مزینى آتش روشن كند دودهاى تیره آتش زیبائیهاى عمارت را خراب می‏كند اگر چه عمارت آتش نگیرد یعنى فكر گناه خواه ناخواه در قلب مردم تیرگى ایجاد می‏كند و به صفا و پاكى دل آنها ضربه می‏زند گر چه مرتكب آن گناه نشوند.
ادامه
  , liverpool_e_man
پیراهن حضرت مهدی

در روایات فراوانی گفته شده برخی از میراث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام نزد حضرت مهدی علیه السلام است. از جمله آنها پیراهن پیامبر صلی الله علیه و آله است:
یعقوب بن شعیب از امام صادق علیه السلام روایت کرده که آن حضرت فرمود:
«آیا پیراهن قائم را که با [بر تن داشتن] آن قیام کند، نشانت ندهم؟
عرض کردم:
چرا … پس [آن حضرت] جعبه‌ای را خواست و آن را گشود و از آن پیراهن کرباسی را بیرون آورد. آن را باز کرد (یا روی زمین پهن کرد). ناگاه دیدم در آستین چپ آن، خون مشاهده می‌شود (خون آلود است).
سپس فرمود:
این پیراهن رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ روزی که دندان‌های پیشین آن حضرت ضربه دید، آن را بر تن داشت و قائم در این پیراهن قیام خواهد کرد. [راوی گوید:] من آن خون را بوسیدم و بر روی خویش نهادم (به صورت خود مالیدم).
سپس امام صادق علیه السلام آن را در هم پیچید و برداشت.»
(الغیبة، ص 243، ح 42.)
همچنین ابو بصیر از حضرت صادق علیه السلام چنین نقل کرده است:
«… یَکُونُ عَلَیهِ قَمِیصُ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه و آله الَّذِی عَلَیْهِ یَومَ اُحُدٍ …»
(همان، ص 307، باب 19، ح 2.)
(… پیراهن رسول خدا صلی الله علیه و آله که در روز احد به تن داشت، بر تن او است …»
البته در برخی روایات نیز لباس حضرت مهدی علیه السلام همان لباس حضرت علی علیه السلام بیان شده است. حماد بن عثمان می‌گوید:
در خدمت امام صادق علیه السلام بودم که مردی به آن حضرت عرض کرد:
خداوند به صلاحت دارد! شما فرمودید که علی بن ابیطالب علیه السلام لباس خشن به تن می‌کرد؛ پیراهن چهار درهمی می‌پوشید و امثال این‌ها، در حالی که می‌بینم شما خود جامه‌ای نیکو پوشیده‌اید!
حماد می‌گوید:
حضرت به او فرمود:
«علی بن ابیطالب علیه السلام آن لباس‌ها را در زمانی می‌پوشید که عیب نبود. اگر چنان لباس‌هایی را امروز می‌پوشید موجب شهرت او می‌شد.
امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است:
«فَخَیرُ لِباسِ کُلِّ زَمانٍ لِباسُ اَهْلِهِ غَیرَ اَنَّ قائِمَنا اَهلَ البَیْتِ اِذَا قَامَ لَبِسَ ثِیابَ عَلیٍّ وَ سَارَ بِسیرةِ عَلیّ علیه السلام»
(الکافی، ج 1، ص 411، ح 4.)
(پس بهترین لباس هر زمانی، لباس اهل آن زمان است؛ ولی هنگامی که قائم ما اهل بیت قیام کرد، لباس علی علیه السلام را بر تن کرده و به روش آن حضرت عمل خواهد کرد.»
ادامه
کامنت بنویسید...
  , liverpool_e_man
پنجشنبه 26 اسفند ، 12:38
سلام چرا پیامهاتون بسته س برام ؟
ادامه
  , liverpool_e_man
ثاراللّه

«ثار»؛ یعنی، خون، دشمن، کین خواهی و خونخواهی. به شخص کین خواه «ثائر» و به کسی که از وی کین کشیده شود «مثئور» و به کسی که برای او کین خواهی شده «مثئورٌ به» گویند.
(لسان العرب، ج 4، ص 97؛ مجمع البحرین، ج 3، ص 234.)
«ثاراللّه» برای اولین بار در متون شیعه، در زیارت‌های مربوط به امام حسین علیه السلام و زیارت عاشورا ذکر شده است. مرحوم کلینی در باب زیارت قبر امام حسین علیه السلام، به این ترکیب اشاره کرده و پس از آن، در کامل الزیارات و مصباح کفعمی و بعدها در بحارالانوار نقل شده است:
«… السَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَاللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُور …»
(ر.ک: الکافی، ج 4، ص 575؛ کامل‌الزیارات، ص‌174؛ مصباح کفعمی، ص‌482.)
این عبارت در زیارت وارث هم آمده. قرآن درباره قصاص و خونخواهی می‌فرماید:
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسرِفْ فِی القَتْلِ اِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً»
(سوره اسراء(17)، آیه 33.)
(و کسی که خون مظلومی را ناحق بریزد ما به ولی او حکومت و تسلط به قاتل دادیم، پس در مقام انتقام آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤید و منصور خواهد بود.»
امام صادق علیه السلام ذیل این آیه فرمود:
«مراد از این آیه حسین بن علی علیه السلام است که مظلوم کشته شد و ما اولیای اوییم و قائم ما وقتی قیام کند «ثار» او را طلب خواهدکرد و انتقام او را خواهد گرفت.»
(بحارالانوار، ج 44، ص 218، ح 7.)
ادامه
  , liverpool_e_man

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم .
ادامه