کمال مرندی , kamal1978

کمال مرندی

 یادمان باشد اگر خاطرمان تنها ماند       طلب عشق زهر بی سر و پائی نکنیم
کمال مرندی , kamal1978

کمال مرندی

مطالب
cloobid
kamal1978
، 11 سال و 5 ماه و 3 روز
مرد 41 ساله مجرد
فوق ليسانس ، محقق و پژوهشگر

رسانه ها

  • بچه های تهران , tehranclub
  • طلاق , talaghclub
  • 102 رسانه

    morebox img


تبلیغات

کمال مرندی , kamal1978
هلال ماه ها در آخرالزمان

شیخ صدوق به سند خود از اصبغ بن نباته نقل می کند که امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود: زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن فحشا زیاد شود و کارهای حرام و حرمت شکنی ها فزونی گیرد و زنا علنی شود و اموال یتمیان را حلال شمرند و رباخواری کنند و در پیمانه ها و ترازوها کم فروشی شود و شراب را بنام آب انگور و رشوه را با نام هدیه و خیانت را با نام امانت داری حلال شمرند و مردان خود را شبیه زنان و زنان خود را شبیه مردان کنند و حدود نماز را سبک بشمارند و برای غیر خدا حج بجا آورند وقتی چنین شد بعضی اوقات هلال ماه ها چنان بزرگ می شود که مردم فکر می کنند دو شب از ماه گذشته است و بعضی اوقات هم هلال چنان مخفی شود که اول ماه رمضان را مردم به خیال اینکه هنوز رمضان نشده است افطار کنند و عید رمضان را به خیال اینکه هنوز عید نشده است روزه بگیرند پس در چنین شرایطی برحذر باشید و باز برحذر باشید از عذاب غافلگیرانه خدا که پشت سر آن مرگ ناگهانی میاید بطوری که به سرعت مردم را می رباید تا حدی که شخص صبحگاهان سالم است اما شب زیرخاک مدفون است و شب زنده است و صبح مرگ او می رسد پس وقتی چنین شد وصیت کردن قبل از نزول بلا واجب است و نماز اول وقت خواندن واجب است چرا که ممکن است شخص به آخر وقت نماز نرسد ( و مرگ او فرا رسد) پس هر کس آن زمان را درک کرد شب با طهارت بخوابد و اگر بتواند در همه احوال طهارت داشته باشید چنین کند چرا که هر لحظه نگرانی وجود دارد که فرشته مرگ برای قبض روحش به سراغش بیاید . ای مردم من به شما هشدار دادم و حقیقت را به شما شناساندم اگر شناخت پیدا کنید و شما را نصیحت کردم اگر گوش به نصیحت بدهید پس در خلوت و آشکار از خدا بترسید (و تقوای الهی پیشه کنید) و تلاش کنید جز مسلمان از دنیا نروید و بدانید هر کس غیر از اسلام دینی برای خود برگزیند از او پذیرفته نشود و او در آخرت از زیانکاران خواهد بود.

حدثنا أحمد بن محمد بن یحیى العطار (رضی الله عنه) قال: حدثنا سعد بن عبد الله قال: حدثنا أبو الجوزا ألمبنه بن عبد الله قال:حدثنا الحسین بن علوان عن عمرو بن ثابت بن هرمز الحداد عن سعد بن ظریف عن الأصبغ بن نباته قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: " یأتی على الناس زمان یرتفع فیه الفاحشة ولنصنع (1) وتنهتك فیه المحارم ویعلن فیه الزنا ویستحل فیه أموال الیتامى ویؤكل فیه الربا ویطفف فی المكائیل والموازین ویستحل الخمر بالنبیذ والرشوة بالهدیة والخیانة بالأمانة ویتشبه الرجال بالنساء والنساء بالرجال ویستخف بحدود الصلاة ویحج فیه لغیر الله فإذا كان ذلك الزمان انتفخت الأهلة تارة حتى یرى الهلال لیلتین وخفیت تارة حتى یفطر شهر رمضان فی أوله ویصام للعید فی آخره فالحذر الحذر حینئذ من أخذ الله على غفلة فان من وراء ذلك موته ذریع یختطف الناس اختطافا حتى أن الرجل لیصبح سالما ویمسی دفینا ویمسی حیا ویصبح میتا فإذا كان ذلك الزمان وجب التقدم فی الوصیة قبل نزول البلیة ووجب تقدیم الصلاة فی أول وقتها خشیة فوتها فی آخر وقتها فمن بلغ منكم ذلك الزمان فلا یبیتن لیله إلى علی طهر وإن قدر أن لا یكون فی جمیع أحواله إلا طاهرا فلیفعل فإنه على وجل لا یدری متى یأتیه رسول الله لقبض روحه وقد حذرتكم وعرفتكم إن عرفتم ووعظتكم إن اتعظتم فاتقوا الله فی سرائركم وعلانیتكم ولا تموتن الا وأنتم مسلمون ومن یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه و هو فی الاخره من الخاسرین. "

(1) فی نسخة مكتبة كاشف الغطاء: والتصنع وفی بحار الأنوار: ولتصنع والصحیح هو الوسط.

منبع: رساله فضائل الاشهر الثلاثه شیخ صدوق
ادامه
99
کمال مرندی , kamal1978
ادامه
کمال مرندی , kamal1978
شیوع گناه بزرگ ربا در آخرالزمان

یکی از فتنه های عمومی آخرالزمان شیوع رباست که به فرموده حقتعالی در قرآن کریم در حد جنگ با خدا و رسولش است . در زیر روایاتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام در باب مذمت ربا و شیوع آن در آخرالزمان میاورم و از خدا می خواهم ما را از این فتنه بدور بدارد :
پیامبر اکرم فرمودند:
لیاتین علی الناس زمان لا یبقی احد الا اکل الربا و ان لم یاکله اصابه غباره

"روزگـــاری بر مردم پیش آیــد که همه ربا خوار شوند ، اگر کسی ربـــا خواری نکند غبارش بدور سد"

نهج الفصاحه بخش آخر الزمان حدیث 18
---

از امام محمد باقر ع سئوال شد یابن رسول الله

قائم شما کی خواهد آمد ؟فرمود : هنگامیکه مردها مانند زنان و زنها شبیه مردان گردند
و مردان به مردان و زنها به زنها اکتفا کنند. زنها بر زینها سوار شوند وشهادتهای ناحق قبول و گواهی عادلان رد شود و مردم ریختن خون یکدیگر و عمل زنا و خوردن ربا را آسان شمارند
ـــ
حمران بن اعین درباره علائم عمومى آخر الزمان در حدیثی طولانی از امام صادق ع نقل می کند که فرمودند ... هر گاه دیدى كه ربا خوارى آشكار است وربا خوار مورد ملامت قرار نمى گیرد...

الكافی : ج 8 ص 37 ح 7
---
بحارالانوار جلد 13 صفحه 961
امام صادق علیه السلام :
إِنَّهُ لَو كانَ الرِّبا حَلالاً لَتَرَكَ النّاسُ التِّجاراتِ وَما یَحْتاجونَ إِلَیْهِ فَحَرَّمَ اللّه الرِّبا لِیَفِرَّ النّاسُ مِنَ الْحَرامِ إلَى الْحَلالِ وَ إِلَى التِّجاراتِ وَ إِلَى الْبَیْعِ وَالشِّراءِ فَیَبْقى ذلِكَ بَیْنَهُمْ فِى الْقَرْضِ؛
---
براستى، اگر ربا حلال بود، مردم تجارت و تلاش براى معاش را رها مى كردند. به همین دلیل خداوند ربا را حرام كرد تا مردم از حرام به حلال و تجارت و خرید و فروش رو بیاورند و به یكدیگر قرض بدهند.
من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 567، ح 4937
---
عَنْ اَبى بصیرٍ قال: قُلْتُ: آكِلُ الرِّبا بَعْدَ البَیِّنَةِ؟ قالَ: یُؤَدَّبُ فَاِنْ عادَ اُدِّبَ فَاِنْ عادَ قُتِلَ؛
ابو بصیر از امام صادق علیه السلام پرسید: حكم رباخوار بعد از روشن بودن حكم ربا براى وى چیست؟ حضرت فرمودند: تأدیب مى شود و اگر (براى بار دوم) ربا گرفت باز تأدیب مى شود و (براى بار سوّم) اگر ربا گرفت، كشته مى شود.
كافى، ج 7، ص 242، ح 9
---
امام على علیه السلام :

یَا مَعْشَرَ التُّجَّار الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ الْفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ وَ اللَّهِ لَلرِّبَا فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الصَّفَا
اى گروه تاجران! ابتدا احكام را یاد بگیرید، سپس تجارت كنید!ابتدا احكام را یاد بگیرید، سپس تجارت كنید!ابتدا احكام را یاد بگیرید، سپس تجارت كنید! به خدا قسم كه ربا در میان این امت ناپیداتر از حركت مورچه بر روى تخته سنگ است.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 5 ، ص 150 ، ح 1 - من لا یحضره الفقیه ج 3 ، ص 195 ، ح 3731
ـــ
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند:
در آن زمان، بازارها به هم نزدیک می گردد و در آن ها یکی به دیگری می گوید چیزی نفروختم و دیگری بدو می گوید سود و منفعتی نبردم. پس نمی بینی ایشان را مگر این که خداوند کریم را مذمّت می کنند. و در آن وقت، ربا ظاهر می گردد و به سلف و رشوه دادن معامله می کنند و دین پست و خوار می شود و دنیا بالا می رود.
در آن زمان، فجّار بازار بر اهل بازار ریاست می کنند.
در آن زمان، حرام خوردن را غنیمت می شمرند و شریک ها در معامله به یکدیگر خیانت می کنند. در آن زمان، مردان امّت من خود را به طلا می آرایند و لباس ابریشم و دیبا بر تن می کنند و پوست های پلنگان را خرید و فروش می نمایند.( نوائب الدهور، ج1، ص180 به نقل از: تفسیر علی بن ابراهیمی قمی )

ـــ
امیرالمؤمنین علیه السّلام می فرمایند: در آن زمان، هر که با ایشان معامله کند به او ظلم و ستم می کنند و ... تاجر در تجارت خود و ریخته گر در ریخته گری خود و هر صاحب صنعتی در صنعت خود دروغ می گوید. پس کم



می شود کسب ها و راه های معیشت و زندگانی تنگ و آزروها دراز می گردد و عمل ها کم می شود و ربا و معاملات شبهه ناک را حلال می دانند.
( الزام الناصب ج2، ص 185.)

---
رسول خدا فرمودند :

إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَعَنَ آكِلَ الرِّبَا وَ مُؤْكِلَهُ وَ كَاتِبَهُ وَ شَاهِدَیْهِ
خداى عز و جل رباخوار و ربا دهنده و نویسنده و شاهدان بر آن را لعنت كرده است.

من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 8 ، ح 4968 - امالى (صدوق) ص 425 ، ح 1

امام صادق علیه السلام :

دِرْهَمُ رِبا أَعْظَمُ عِنْدَ اللّه مِنْ سَبْعینَ زِنْیَةً بِذاتِ مَحْرَمٍ فى بَیْتِ اللّه الْحَرامِ و قال: الربا سبعون جزءا أیسره ان ینكح الرجل امه فی بیت الله الحرام‏
یك درهم ربا نزد خداوند سنگین تر است از هفتاد بار زنا كردن با محارم در خانه خدا و فرمود ربا هفتاد جزء دارد که آسانترینش اینست که مرد با مادرش در بیت الله الحرام ازدواج کند.

بحار الانوار(ط - بیروت) ج 100 ، ص 117 ، ح 13 - تفسیر نور نورالثقلین ج 1، ص 295، ح 1177
ادامه
علی  , tanhatarain
نوشته علی برای کمال 2 ماه پیش
می نویسم که مرا غیر علی یاری نیست
در دو عالم بجز او سید و سالاری نیست
در دلم غیر تولّای علی کاری نیست
دو جهان غیر علی امر دگر جاری نیست

می نویسم که پناهندۀ حیدر هستم
اوست سلطانم و من بندۀ حیدر هستم

پدر و مادر من خوب امانت دارند
از ازل تا که مرا حبّ علی بسپارند
عهد کردند که دست از همه کس بردارند
بخدا غیر علی از همه کس بی زارند

یاد دادند به من هر نَفَس آن پاک دلان
لعنت آل پیمبر به فلان بن فلان

هرکه با آل علی نیست یقین با ما نیست
اوست یکتا و بجز فاطمه اش همتا نیست
حائلی بِین خدا و علی و زهرا نیست
جر عبودیّتِ حق فرقِ دگر اینجا نیست

علی آن آب حیاتی است که دل خانۀ اوست
دل توحیدیِ ما واله و مستانۀ اوست

اینک ای اهل تولّا شب یلدای شماست
شب میلاد علی سرور و مولای شماست
شب شب مستی و مجنونی و احیای شماست
وسط کعبه قدمگاه مسیحای شماست

ذات معبود علی ، ساجد و مسجود علی است
در دل کعبه همان کعبۀ مقصود علی است

همه آنان که دلی مست و پریشان دارند
سَر و سِرّ و سحری با شَه خوبان دارند
بادۀ نادِ علی بر لب عطشان دارند
لبِ خندان دلِ شادان رخِ گریان دارند

کیست تا هم نفسِ سُبحه و سجاده شود
همّ و غم ، وا نَهَد و مست ، از این باده شود

انبیایند همه عمر ، گرفتار علی
اولیایند همه مَحرم اسرار علی
حَسنینند همان حیدر کرّار علی
همۀ خلق سرِ سفرۀ افطار علی

کیست این فوقِ بشر ، ناطق قرآن خدا
نه خدا هست و نه از حضرت معبود جدا

هرکسی دینِ علی دارد و دنیای ثواب
روز را در صف حرب است و سحر در محراب
با یتیمان و اسیران و غریبان بیتاب
پیشِ طاغوت چنان موج خروشان در آب

پیش مظلوم ، علی خاضع و خوشرفتار است
در برِ ظلم ، اَشِدّاءُ علی الکفار است

در شبستانِ علی بال و پری باید ریخت
در پی هر قدمش جان و سری باید ریخت
وسط معرکه هایش سپری باید ریخت
در حمایت ز ولایت هنری باید ریخت

کربلای همۀ اهل هنر در راه است
هر کسی کرب و بلایی نشود گمراه است

گفت راوی: که پس از هلهله و حملۀ چند
ناگهان شد سرِ شاهی به سر نیزه بلند
قاری فاطمه بر نیزه به گیسوی کمند
دید اهل حرمش خسته و در اوج غمند

نظری کرد سوی قلب صبور زینب
شد سوی مقتل خون وقت عبور زینب

دید از دور که هفتاد و دو تن افتاده
هر طرف پیکر یک پاره بدن افتاده
صاحب قافله بی غسل و کفن افتاده
راهِ یک نیزه شکسته به دهن افتاده

یا رب این هدیۀ ناقابل و این قربانی
می شوم همسفرِ کعب نی از مهمانی
ادامه
کمال مرندی , kamal1978
احادیثی در مذمت غیرت زنان

غیرت برای زنان مذموم و برای مردان ممدوح است. نکته ای که هم اکنون به نظر می رسد کمرنگ شده باشد . به این احادیث گرانقدر از ائمه اطهار علیهم السلام توجه فرمائید:

1ـ حضرت علی علیه السلام فرمود: غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان (غیره المراه کفر و غیره الرجل ایمان ( نهج البلاغه کلمات قصار شماره 120 )
---
2 ـ حضرت علی ع درجای دیگر می فرماید: غیرة المرأة عدوان ... غیرت زن ظلم است.
(منبع: غررالحکم و دررالکلم)
---
3 ـ امام صادق علیه السلام فرمود: خدا برای زنان غیرت قرار نداده است بدانید که زنان فاسق و منکر غیرت می ورزند و هرگز زنان مومن غیرت نمی ورزند. خدا غیرت را برای مردان قرار داده است چرا که خدا برای مرد 4 زن و همچنین کنیزکانی حلال کرده است درحالیکه برای زن جز یک مرد را حلال نکرده است و در صورتی که زن با وجود شوهر فسق کند زناکار محسوب می شود.

متن عربی حدیث:

و عنه، قال: حدثنا محمد بن الحسن (رحمه الله)، قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن عیسی، عن علی بن الحکم، عن محمد بن الفضیل، عن سعد الجلاب، عن أبی عبد الله (علیه السلام)، قال: «إن الله عز و جل لم یجعل الغیرة للنساء، إنما تغار المنکرات منهن، فأما المؤمنات فلا، إنما جعل الله عز و جل الغیرة للرجال، لأنه قد أحل الله عز و جل له أربعا و ما ملکت یمینه، و لم یجعل للمرأة إلا زوجها وحده، فإن بغت معه غیره کانت زانیة».
(این حدیث در کتب مختلف شیعه از جمله تهذیب الاحکام شیخ طوسی علل الشرایع شیخ صدوق و ... آمده است)
---
4 ـ امام رضا علیه السلام در پاسخ مسائلی که محمد بن سنان خواسته بود نوشت: علت اینکه تزویج 4 زن برای مرد حلال است و تزویج بیش از یک مرد برای زن حرام است اینست که اگر مرد 4 زن بگیرد فرزندان هر کدام از زنان منسوب به این مرد هستند اما اگر یک زن همزمان بیش از یک شوهر داشته باشد فرزندان او مشخص نیست منسوب به کدام مرد است و این موضوع موجب فساد در نسب ها و ارثها و شناخت ها خواهد شد.

متن عربی حدیث:

ابن بابویه، قال: حدثنا علی بن أحمد، قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله، عن محمد بن إسماعیل، عن علی بن العباس، قال: حدثنا القاسم بن الربیع الصحاف، عن محمد بن سنان، أن الرضا (علیه السلام) کتب إلیه فیما کتب من جواب مسائله: «علة تزویج الرجل أربع نسوة و یحرم أن تتزوج المرأة أکثر من واحد، لأن الرجل إذا تزوج أربع نسوة کان الولد منسوبا إلیه، و المرأة لو کان لها زوجان أو أکثر من ذلک، لم یعرف الولد لمن هو، إذ هم مشترکون فی نکاحها، و فی ذلک فساد الأنساب و المواریث و المعارف».

----
5 ـ امام باقر ع فرمود: غیرت زن حسادت است و حسادت اصل کفر است زنان وقتی غیرتی می شوند عصبانی می شوند و وقتی عصبانی شوند به کفر کشیده می شوند
مگر زنان مسلمان که غیرتی نمی شوند.

متن حدیث: الإمام الباقر (علیه السلام): غیرة النساء الحسد، والحسد هو أصل الكفر، إن النساء إذا غرن غضبن، وإذا غضبن كفرن إلا المسلمات منهن
(اصول کافی )
---
6 - امام صادق ع فرمود: غیرت ورزی روا نیست مگر برای مردان و اما غیرت زنان در حقیقت حسادت است و چون غیرت تنها مخصوص مردان است به همین دلیل خداوند بر زنان جز شوهرشان را حرام کرده است ولی بر مردان چهار زن را حلال نموده است. و خداوند کریم تر از آن است که از سویی به زن غیرت بدهد و از سوی دیگر برای مرد سه زن دیگر را علاوه بر آن زن حلال کند!

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَیْسَ الْغَیْرَةُ إِلَّا لِلرِّجَالِ وَ أَمَّا النِّسَاءُ فَإِنَّمَا ذَلِکَ مِنْهُنَّ حَسَدٌ وَ الْغَیْرَةُ لِلرِّجَالِ وَ لِذَلِکَ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَى النِّسَاءِ إِلَّا زَوْجَهَا وَ أَحَلَّ لِلرِّجَالِ أَرْبَعاً وَ إِنَّ اللَّهَ أَکْرَمُ أَنْ یَبْتَلِیَهُنَّ بِالْغَیْرَةِ وَ یُحِلَّ لِلرِّجَالِ مَعَهَا ثَلَاثاً.

الکافی ـ ج5 ـ ص505
-----
7 ـ غیرت زن را بیازمائید :
مردی نزد امام صادق علیه السلام از زن خود بسیار تعریف و تمجید کرد حضرت فرمود: تا به حال غیرت او را آزموده ای؟ مرد گفت :نه! حضرت فرمود غیرتش را بیازما! پس آن مرد چنین کرد و زنش هم ثابت قدم ماند. [و حسادت نورزید.] خبر را به امام داد و حضرت فرمود: زن تو حقیقتا همانگونه است که تعریف کردی!

عَنْ خَالِدٍ الْقَلَانِسِیِّ قَالَ: ذَکَرَ رَجُلٌ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع امْرَأَتَهُ فَأَحْسَنَ عَلَیْهَا الثَّنَاءَ فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَغَرْتَهَا قَالَ لَا قَالَ فَأَغِرْهَا فَأَغَارَهَا فَثَبَتَتْ فَقَالَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع إِنِّی قَدْ أَغَرْتُهَا فَثَبَتَتْ فَقَالَ هِیَ کَمَا تَقُولُ.

ترجمه:
(اصول کافی)
---
ادامه
کامنت بنویسید...
مریم  انتی فمنیسم , maryamk02100
دوشنبه 14 اسفند ، 12:46
خ تو از کجا میدونی من کنار همسرم نیستم؟الان چیزی به نام موبایل و راحت توش پیام میدی هر جا دینا باشی تو کوه بیایون عغیره سر سفره خ واقعا که خیال کردیه مه عین تو فکر منافع هستن؟خدا در قران امر به معروف نی از منکر هستن دین همش این نیست که نمازی بخونی مرد واجباتید ارد مثل خمس ذکات جهاد و... زنم هم حداقل امر به معروف میکند ترویج سنت های الهیی و صبر بر هوو! ماه راه خدا ور میرم نرتسی ندارم شما بترس از راهی که میره که رها شیطانیه که در گوشت زمزمه میکنند
ادامه
مریم  انتی فمنیسم , maryamk02100
دوشنبه 14 اسفند ، 12:39
شما خودتو زدی به خواب وگرنه خودتم میدونی حق رو میگم ! صفحه روزنامه ها رو بخون برو دادگاه یه سر ببین چه خبر سرچ بکن در مرود سکس ها نامتعارف که در جامعه باب شده ! من خودم اصلا کردم که اینجا زنی گرفتم هوو دار شدم زنی بویه گرفتار که داشت به فنا میرفت الان دختر نازی دارد زندگی سالمی هیچ باری رو دوش من نیست خودش زندگی میکنه کمک به حالمم هستش و برعکس! شما بگو اگر کسی به خاطر تفکر تو به فاسد کشیده شد محتاج شدن تنها مناد جواب خدا رو میخوای چی بدی امر خداست وسنت انبیا؟خدا میگه تو کی بودی امدی جلوی امر من گرفتی؟
ادامه
مریم  انتی فمنیسم , maryamk02100
دوشنبه 14 اسفند ، 12:28
رسول خدا میفرمایید وقتی حلال ها حرام شدن حرام ها حلال میشوند جای انها رو میگرند وقتی چند همسری ممنوع شدن زنا رواج پیدا میکند همنجنس بازی رواج پیدا میکند سکس ها نامتعارف ضرب دری و ... ایجاد میهش وعده نبی خدا مگر علیکه
ادامه