احمدرضا  , atropaten_

احمدرضا

احمدرضا  , atropaten_

احمدرضا

مطالب تصاویر 3دوستان 21
cloobid
atropaten_
، 1 سال و 10 ماه
مرد 77 ساله مجرد
زير ديپلم ،

دوستان

  • ایمان حجازی , iman_hejazi
  • سام سامی , s398
  • م ش , s_shahlaei
  • آنشرلی با موهای سبز  , user001
  • سحر رضایی , saharjon122
  • رهـــــــــــــــــا 730 , takta1122
  • آخرین پرواز  , shahla2016
  • نازنین کریمی , nazanin22595
  • راحله عشاقی , rahelegole
  • داریوش هخامنشیان , adsertui
  • بای بای , baran00251
  • ایکیو  سان , iq2016
  • ااا ااا , jokadeh
  • حسن جودت , ragsehmarg
  • سارا جیگر , sarajoonam_20
  • 21 نفر

    morebox img

آلبوم تصاویر

3 تصویر ...

morebox img


تبلیغات

احمدرضا  , atropaten_
در اَزَل پرتو حُسنت ز تجلّی دم زد / عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد
جلوه‌ای کرد رُخَش دید مَلَک عشق نداشت / عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد
نظری خواست که بیند به جهان صورت خویش / خیمه در آب و گِل مزرعه ی آدم زد
عقل می‌خواست کز آن شعله چراغ افروزد / برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز / دست غیب آمد و بر سینهٔ نامحرم زد
جان عِلوی هوسِ چاهِ زَنَخدان تو داشت/ دست در حلقهٔ آن زلف خَم اندر خَم زد
دیگران، قرعهٔ قسمت همه بر عیش زدند / دل غمدیده ما بود که هم بر غم زد
حافظ آن روز طربنامه عشق تو نوشت/ که قلم بر سر اسباب دل خرم زد
ادامه
99
کامنت بنویسید...
آخرین پرواز  , shahla2016
چهارشنبه 4 اسفند ، 21:04
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
چهارشنبه 4 اسفند ، 13:52
مرسیییی
چشماتون قشنگ می بینه
ادامه
آخرین پرواز  , shahla2016
چهارشنبه 4 اسفند ، 10:57
کاورتم خیلی لایک داره
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
بدان که نفوسِ جزوی , از عالم علوی , اول بعناصر و طبایع می آیند, تا نزول تمام می شود و چندین گاه در این منزل می باشند. و افلاک و انجم دایم گرد عناصر و طبایع می گردند
و فیض و اثر ها بعناصر و طبایع می رسانند و مقصود از این همه گشتن آن است که تا نفوس جزوی که در عناصر و طبایع اند پرورش یابند و استعداد عروج حاصل کنند. چندین هزار سال در این مرتبه میباشند و پرورش می یابند و نام نفس جزوی در این مرتبه طبیعت است . آنگاه از عناصر و طبایع عروج کنند و به نباتات می آیند و اول صورتی که از صورت نباتات پیدا می کنند صورت طلحب است و این طلحب گیاهی سبز است که در آبها پدید می آید و بمراتب بر می آید و صورت نباتات و اشجار پیدا می کنند. تا بحدی که شجر به حیوان نزدیک شود همچون درخت خرما و درخت لفاح و درخت واق واق. و چندین هزار سال دیگر در این مرتبه می باشند و از گردش افلاک و انجم پرورش می یابند و در این مرتبه نام وی نفس نباتی است. آنگاه از نبات بحیوان می آیند و اول صورتی که از صورت حیوانات پیدا می کنند صورت خراطین است و این خراطین کرمی سرخ و دراز و باریک است که در گل و زمین آبناک بود. و بمراتب بر می آیند و صورت حیوانات بتدریج پیدا می کنند تا بحدی که حیوان غیر ناطق بحیوان ناطق نزدیک میشود همچون فیل و بوزینه و نسناس!! و چندیدن هزار سال دیگر در این مرتبه میباشند و از گردش افلاک و انجم پرورش می یابند و در این مرتبه نام وی نفس حیوانی است. آنگاه از حیوان به انسان می آیند...
و اول صورتی که از صورت انسان پیدا می کنند صورت زنگیان است....
(کتاب انسان کامل, صفحه 159 , تالیف صوفی اعظم عزیز الدین نسفی)
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
یک شبی پروانگان جمع آمدند / در مضیفی طالب شمع آمدند
جمله می گفتند می باید یکی / کو خبر آرد ز مطلوب اندکی
شد یکی پروانه تا قصری ز دور / در فضاء قصر یافت از شمع نور
بازگشت و دفتر خود باز کرد/ وصف او بر قدر فهم آغاز کرد
ناقدی کو داشت در جمعی مهی / گفت او را نیست از شمع آگهی
شد یکی دیگر گذشت از نور در / خویش را بر شمع زد از دور در
پر زنان در پرتو مطلوب شد / شمع غالب گشت و او مغلوب شد
بازگشت او نیز و مشتی راز گفت / از وصال شمع شرحی بازگفت
ناقدش گفت این نشان نیست ای عزیز / همچو آن یکی کی نشان دادی تو نیز
دیگری برخاست می شد مست مست / پای کوبان بر سر آتش نشست
دست درکش کرد با آتش به هم / خویشتن گم کرد با او خوش به هم
چون گرفت آتش ز سر تا پای او / سرخ شد چون آتشی اعضای او
ناقد ایشان چو دید اور ا ز دور / شمع با خود کرده هم رنگش ز نور
گفت این پروانه در کار است و بس / کس چه داند این خبر دار است و بس
آنکه شد هم بی خبر هم بی اثر / از میان جمله او دارد خبر
تا نگردی بی خبر از جسم و جان / کی خبر یابی زجانان یک زمان
هرکه از مویی نشانت باز داد / صد خط اندر خون جانت باز داد
نیست محرم نفس کس این جایگاه / در نگنجد هیچ کس این جایگاه
ادامه
کامنت بنویسید...
احمدرضا  , atropaten_
سه شنبه 26 بهمن ، 22:52
مرسیییی..
سلامت باشیییین
ادامه
آخرین پرواز  , shahla2016
سه شنبه 26 بهمن ، 22:51
بسلامتی
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
سه شنبه 26 بهمن ، 22:48
نه بابا من که صب تا شب چراغم روشنه
هنوز مونده
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
2 هفته پیش
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
(((من به شما ابر انسان را می‌آموزانم.
بوزینه در برابر انسان چیست؟
چیزی خنده آور یا چیزی مایه شرم دردناک.
انسان در برابر ابر انسان همینگونه خواهد بود: چیزی خنده آور یا چیزی مایه شرم دردناک
ابر انسان معنای زمین است )))
مجذوب کدامین خیرید و مبهوت کدامین شر ؟؟ این انسان, هستی را همانگونه که
هست پذیرفته‌است.
اکنون او در غیبت خدا «معنای هستی» را بر گردن می‌گیرد و اراده خود را با اراده جهان هستی یکی می‌کند.
...
آنها که طلبکار خدایید، خدایید
بیرون ز شما نیست، شمایید شمایید
ذاتید و صفاتید، گهی عرش و گهی فرش
در عین بقایید و منزّه ز فنایید
( جلال الدین محمد )

ادامه
کامنت بنویسید...
آخرین پرواز  , shahla2016
یکشنبه 17 بهمن ، 17:55
اره اینو منم قبول دارم خخخ
ادامه
احمدرضا  , atropaten_
یکشنبه 17 بهمن ، 17:52
اگر اشتباه نکنم هگل گفته بود : یا نباید فیلسوف بود , یا باید اسپینوزایی بود...
حالا الان طوری شده که باید بگیم یا نباید فیلسوف بود یا باید نیچه ای بود !!

ادامه
آخرین پرواز  , shahla2016
یکشنبه 17 بهمن ، 17:46
چنین گفت زرتشت
عالی++++
ادامه