امیر حسین   مقدم  , amir1006

امیر حسین مقدم

 آن دیده کز این ایوان ایوان دگر بیند / صاحب نظری باشد شیرین لقبی باشد
امیر حسین   مقدم  , amir1006

امیر حسین مقدم

مطالب تصاویر 31
cloobid
amir1006
، 7 سال و 7 ماه و 5 روز
مرد 59 ساله متاهل
زير ديپلم ،

آلبوم تصاویر

31 تصویر ...

morebox img


تبلیغات

امیر حسین   مقدم  , amir1006
3 هفته پیش
یک کسی آمده و گفته بود: آقا آغاز درس‏‌هاست و من می‏‌خواهم شروع کنم برای طلبگی یک دعایی بفرمایید. آقا فرموده بودند: خُب، حالا می‏‌خواهی چه کار کنی؟ گفته بود: می‏‌خواهم صرف و نحو بخوانم. آقا فرمود: بعد می‏‌خواهی چه کار کنی؟ گفته بود: لمعه. آقا فرموده بودند: بعد می‏‌خواهی چه کار کنی؟ گفت: مکاسب و رسائل و کفایه. دوباره آقا گفته بودند: بعد می‌‏خواهی چه کار کنی؟ گفته بود: می‏‌خواهم درس خارج بروم. دوباره آقا فرموده بودند: بعد می‌‏خواهی چه کار کنی؟ گفته بود: می‏‌خواهم مجتهد بشوم. آقا فرموده بودند: «یعنی در قرآن نوشته: «قد افلح من له قوة الاستنباط؟؛ رستگار شد کسی که قوه استنباط دارد» یا فرمود که «قد افلح من تزکی؛ رستگار شد هر که تزکیه نفس دارد»؟!
ادامه
99
امیر حسین   مقدم  , amir1006
طبیب باش و برو

نماینده ولی‌فقیه در قفقاز به اصرار از ما خواستند: «به اینجا بیایید و اینجا مدرسه‏‌ای هست و تدریس بکنید و کارهایی از این قبیل». من نگران بودم چون وارد فضایی می‏‌شدم که آنجا دیگر قم نیست و فضا به اصطلاح باز است. خیلی میل رفتن نداشتم. از طرفی هم کار دیگری بود که آن هم یک مسئولیت طلبگی و روحانی بود. من مانده بودم بین این دو. خدمت آقای پهلوانی عرض کردم: چه کنم؟ ایشان فرمودند: شما مراجعه به آقای بهجت بکنید و هرچه ایشان فرمودند همان کار را بکنید.

من هم خدمت آقا رسیدم و عرض کردم که این دو گزینه پیش روی من هست، من چه کنم؟ ایشان فرمود: «طبیب باید آنجایی برود که مریض زیاد است؛ شما باکو بروید». من نگران این بودم که اگر به آنجا بروم از مسائل معنوی دور بشوم، ایشان فرمودند: «نخیر آقا ویرانی‏‌های آنجا را در نظر بگیرید». بعد فرمودند: «خیال می‏‌کنید که سیر و سلوک به این است که تسبیح هزاردانه دستتان بگیرید و همه‌اش ذکر بگویید؟ نخیر آقا این نیست، بروید آقا، بروید».
ادامه
امیر حسین   مقدم  , amir1006
«زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید. اگر حال داشتید به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه‌السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید: «أ أدخُلُ یا حجةَ الله؛ ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟» به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه‌السلام به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام گریه است؛ اگر اشک آمد، امام حسین علیه‌السلام اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.
اگر حال داشتید به حرم وارد شوید. اگر هیچ تغییری در دل شما بوجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید.
ادامه
امیر حسین   مقدم  , amir1006
1 ماه پیش
ادامه
امیر حسین   مقدم  , amir1006
amir shakouri, [18.12.16 16:55]
خداوند در قرآن مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرماید:
أَقیمُوا الصَّلاه؛ نماز را برپادارید.
ولی نمی‌فرماید: نماز را بخوانید؛ به این دلیل که «صلاه» باید اقامه بشود. «اقامه صلاه» معادل است با درست کردن یک بُراق ( نام استر رسول الله ) براى عروج؛ به همین سبب رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرماید:
الصلاه معراج المؤمن؛ نماز، معراج مؤمن است.

وقتی که تکبیرهالاحرام را گفتی، نباید پراکنده باشى. معادل و صورت ملکوتی نماز، اسبابى است که انسان را بالا مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد؛ اسبابى است که کشف حجب مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر انسان واقعاً اهل صلاه باشد، در عالم ملکوت سیر مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و وقتی که ذکر «سبحان اللّه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» را می‌گوید، روح، مشغول به خوراک‌های بهشتی می‌شود. همین حالت در نماز [مشغولیت به خوراک‌های بهشتی] که مقصد بعضی از ما است، چه بسا براى بعضى از اولیای خدا تنزّل باشد؛ یعنى آن‌ها حاضر نیستند خودشان را جزء خورندگان بهشتى بدانند؛ زیرا این سیر، مراتب زیادی دارد. آن کسی که با یک «سبحان اللّه» بیشترین خوراک معنوى را مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خورد، ناراحت است که من چرا باید در بهشت به خوراکش اکتفا کنم؟ مراتب عالى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر هست؛ چرا سبحان اللّه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ من تبدیل به مراتب عالى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر نمى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ چرا خوراک مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ این، راهی است که هیچ‌وقت پایان ندارد.
خبرهایى بوده است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم گریه مى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ به دلیل بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهایتى حق‌تعالى و مراتب توحیدى است؛ یعنى خداى متعال نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام نیز بى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهایت است. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله سجده‌های دائم، گریه‌های دائم، التماس و … داشتند. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله نسبت به خلق خدا، غنى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین فرد هستند؛ اما نسبت به حق‌تعالى قضایا متفاوت است.
ادامه