امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan

امام زاده عبدالله(ع)

امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan

امام زاده عبدالله(ع)

6,719نــــفــــــر
پسندیده اند
6,719نفر پسندیده اند
این رسانه برای مشارکت درخدمت به هموطنان عزیزمان درفضای مجازی تشکیل شده.ازهمراهیتان سپاسگزاریم. کپی ازمطالب این رسانه باذکرصلوات برای سلامتی و ظهورامام زمان(عج)آزاداستاین رسانه برای مشارکت درخدمت به هموطنان عزیزمان درفضای مجازی تشکیل شده.ازهمراهیتان سپاسگزاریم. کپی ازمطالب این رسانه باذکرصلوات برای سلامتی و ظهورامام زمان(عج)آزاداستمشاهده کامل مشخصات
6 شهریور 1389
سلام دوستان عزیز .این رسانه به همهء شماتعلق داردومشارکت فعال شمادرپسندوداغ کردن ودادن نظردرکامنت هاچراغ راه ماخواهد بود.سپاس ازهمراهی ومشارکتتان
مواضع سیاسی این رسانه.
1-این رسانه وابسته وطرفدارهیچ کدام ازاحزاب وگروه های سیاسی نیست
2-نقل نقاط قوت ونقاط ضعف مسئولین واخبارمشکلات یاموفقیت های کشورصرفااطلاع رسانی می باشد
3-ایجادجامعه 2قطبی به چپ وراست یاهرگروه باهراسم وعنوان دیگرخواست دشمنان اقتدارایران است وهمانطورکه رهبری فرمودندمطرودومنفوراست
4-باعرض احترام به تمام قوم هاوزبان های کشوربه فرموده قرآن گرامی

اعضاء

  • آرش نیکنام , arash_niknam
  • محسن سعیدی , mohsen5love
  • آزاد یاشا , aniyel
  • پریا دریایی , avaz_zendegi
  • محمد  , ilyg
  • سارا  , obor66
  • لوتوس   , secrets
  •   , saharnaz78
  • نیکان  , nikantorki
  • میلاد نصیری , csdota2
  • هوای دلتنگی  , 3448272
  •   , amin_lycan
  • سروناز از كلوبم , 1363arak
  • امیررضا  خسروی , mordab2008z
  • امیر ولی خان , soltanemarg
  • رضا محمدی , ar0mrezaei
  • پِسـَ ـرَڪِ   مـٌطرِبٌ الـدولّـه , refiqe_nimera
  • فرزاد فرزاد , sajjad_0441
  • علی لواسانی , ali_l
  •   , barbod_412654
  • گابریل مهرابی , maxtn
  • پرنده  ساحلی , minaasghari
  •  فرخزاد , amin_dicaprio_1367
  • آریانا جون , almas2012
  • سهراب سپهری , sohrab1355
  • حلما  , 431montazer
  • نیما فیتنس , nokia6270
  • حسین آردهه , ardeheh
  • حسین صفایی پور , 25042
  • سیدمصطفی حافظی , mostafa_1818
  • سارا      , sara_sweetgurl
  • شاهین  افشاری , farhad6197
  • فرید دریک , fderik
  • محمد مهدی شریفی , mohammadmahdi2
  • بهرام نجفی , fbt
  • کامران مهراوران , kam_5963
  • صالح زینلی کرمانی , salehzinali
  • ســــتــ ـآرهـ  , fanoosake30130khamoosh
  • مینا  , masoome130
  • علیرضا ه , razeshab5
  • محمد حسین  , mhy110
  • مهدی شیخی , mehdi_she
  • سجاد تنها , tanha_alone61
  • کیا م , ciaxar
  • مهدی صفائی , mdsco2006
  • محرم حسن زاده , mani5924
  • قلبمی  او شپ کتی  , ali11681
  • ایوب احمدی , ayobahmadi
  • جمشید کریمی , jamshid55
  • کاظم  , kazem_12010
  • 6719 نفر

    morebox img

آلبوم تصاویر

  • 8
  • 7

23 تصویر ...

morebox img



تبلیغات

امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan
از یگان 8200 اسرائیل چه میدانید؟

اطلاع رسانی خیلی مهم:

بسم الله الرحمن الرحیم
بهائیان و زرتشتیان مدتی است بشدت فعال شده اند و خوراک تبلیغاتی خویش را از یگان نظامی 8200 در اسرائیل دریافت می کنند..
ماموریت این یگان که متعلق به ارتش اسرائیل بوده و صددرصد نظامی است برپایی جنگ روانی و ایجاد اختلاف بین عرب و عجم و...
متاسفانه در درون کشور عده ای جوان نا آگاه فریب سخنان بظاهر زیبای نیروهای ورزیده و آموزش دیده این یگان شوم را خورده اند و منتشر کننده پیام های این یگان شده اند.
لازم بذکر است در این یگان حدود پانصد زن و مرد که همگی به زبان فارسی کاملا مسلط بوده و در زمینه علوم کامپیوتری نیز بین آنان هکرهای ماهری وجود دارد روزانه فقط پشت کامپیوتر می نشینند و به تولید اینگونه پیامها و ارسال آن به مرتبطین خود در داخل و خارج کشور می پردازند.
تمام پیامهایی که در آن سخن از کوروش و داریوش و نژاد آریایی و عرب ملخ خور و برتری ایرانی به عرب شده و نیز پیامهای بظاهر مقبول و کذبی از مرحوم شریعتی و دیگر روشنفکران، تهمت زدن به نظام و نسبت دادن اخبار غیر واقعی مثل اعدام دختران برای بدبین کردن مردم به نظام نسبت دادن امور بی پایه و اساس به اسلام و.... توسط کارکنان این یگان است.
مواظب باشیم سرباز مجانی اسراییل نشویم..

خیلی محرمانه دارن کار انجام میدن!!

به مثالهای زیر توجه کنید:

1)ترجیح میدهم بجای! آنکه در مسجد بنشینم و به کفشهایم فکر کنم؛ در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم.

توضیح:

نویسنده با ظرافت نشستن در مسجد (با استعاره از نماز واجب ) را همراه با یک امر مذموم (حواس پرتی یا اشتغال به دنیا ) همراه کرده و یک مستحب ( تفکر به خدا) را جایگزین آن کرده،شنونده هم به به کرده و آنرا تحسین نموده و پا جای پای شیطان میگذارد!

2) من رقص دختران هندو را از نماز پدر و مادرم بیشتر دوست دارم. چون آنها از روی عشق میرقصند و اینها از روی عادت نماز میخوانند !!

توضیح:

نویسنده این بار گستاخانه تر یک امر حرام را جایگزین دستور خدا نموده و علاوه بر تهمت به پدر و مادر خود، باز هم با ممزوج کردن یک صفت ظاهرا بد عمل کننده به عبادت واجب الهی، آنرا با یک فعل حرام همراه با عشق !! مقایسه نموده و عمل شیطان را تبلیغ مینماید.

3) در ماه رمضان چند جوان پیر مردی را دیدند که یواشکی غذا میخورد
به اوگفتند ای پیر مرد مگه روزه نیستی؟
پیرمرد گفت چرا روزه هستم فقط آب وغذا میخورم جوانان خندیدند و گفتند واقعا ؟
پیرمرد گفت بلی ، دروغ نمیگویم ، به کسی بد نگاه نمیکنم ، کسی را مسخره نمیکنم ، با کسی با دشنام سخن نمیگویم ، کسی را آزرده نمیکنم ، چشم به مال کسی ندارم و ...
بعد پیرمرد به جوانان گفت آیا شما هم روزه هستید ؟
یکی از جوانان درحالی که سرش را پایین نگهداشته بود به آرامی گفت خیر ما فقط غذا نمیخوریم.

پاسخ:

نویسنده در اینجا ایجاد بدعتی در روزه گرفتن را رواج میدهد و سعی در بی ارزش قرار دادن روزه ی جوانان مومن امروزه را دارد، درست است در اسلام و در سفارشات پیامبر عظیم الشاءن و اهل بیت ع آمده است کسی که روزه میگیرد باید تمام اعضاء و جوارح آن (چشم و گوش و زبان و ...)روزه باشند و نه فقط شکم، ولی باید گفت تمام ما معصوم هم نیستیم و آنطور که در اسلام سفارش شده باید فریضه ی واجب روزه را بجای آوریم.

نظایر این نوع استراتژی شیطانی را در متون مختلفی که در دنیای مجازی برای شما می آید،میتوانید مشاهده کنید.

تقابل عبادات واجب با مستحبات عوام فریب:

حج، با کمک مالی به مستمندان

روزه،با سیر نمودن گرسنگان

نماز، باتفکر و تشکر زبانی از خدا

حتی مستحبات با مستحبات دیگر:

نذری و مجالس امام حسین علیه السلام،با جهزیه برای نوعروسان.

زکات فطره و خمس و کمک برای احداث مساجد و ضریح ائمه علیهم السلام و ..

نکته:

هیچ کس منکر خوبی اعمال مستحبی نیست و اتفاقا همین کسانیکه به انجام واجبات اهمیت میدهند عمدتا موفقتر به انجام مستحبات هستند...

ولی استراتژی شیطان گمراهی بندگان و جابجایی اعمال است و همین کار، ابلیس را کافیست که انسان را از دین خدا خارج نماید.

کلیدواژه این استراتژی: "بجای..." میباشد.

لطفا کاملاً هوشیار و بیدار باشید.

هیچ متنی را بدون تفکر و تعقل در دنیای مجازی ارسال نکنیم.
عواملی هستند، سعی در نابودی دین و اعتقادات ما دارن.
بقول معروف: در زمین حریف بازی نکنیم.

یگان 8200؛ مرکز فرماندهی خرابکاری سایبری رژیم اسرائیل +تصاویر و فیلم
تمام مکالمات جهان را شنود می‌کنند؛ با طراحی یک بدافزار سعی می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند؛ سیستم پدافند هوایی ارتش سوریه را از کار می‌اندازند تا جنگنده‌های اسرائیلی با خیال راحت تأسیسات هسته ای ایران را متوقف کنند؛ سیستم پدافند هوایی ارتش سوریه را از کار می‌اندازند تا جنگنده‌های اسرائیلی با خیال راحت عملیات کنند
ادامه
99
77
28
48
جامانده  , khadembibiaalamein
جمعه 5 خرداد ، 21:55
+
ادامه
  محمدی , behnamenviro
جمعه 5 خرداد ، 22:13
+
ادامه
یُلاش  , yolash_god
شنبه 6 خرداد ، 22:12
+
ادامه
امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan
1) وضعیت جهان اسلام در عصر حاضر

قرن بیستم در جهان اسلام با فروپاشی تدریجی امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول آغاز شد. حكومت لائیك در تركیه با كنار نهادن دین از جامعه به رهبری مصطفی كمال ( كمال آتاتورك) روی كار آمد.

خلافت عثمانی – علی رغم بیگانگی و جدایی آن از مفاهیم و تعالیم صحیح و بنیادین اسلامی – همواره به عنوان سمبل و نهاد اسلام، در نظر امّت اسلامی مطرح بود. مردم مسلمان هند از توطئه های انگلیس علیه خلافت عثمانی به پا خاستند و جنبش خلافت در هند را شكل دادند.

تركان عثمانی در ابتدای قدرت گیری خویش در زمان سلطان محمد فاتح قسطنطنیه را از دست امپراتوری شرقی (بیزانس) خارج ساخته و موجبات سقوط این حكومت دیرپای تاریخی روم باستان را فراهم سازند. تركان در دوران اوج قدرت خویش تا وین پایتخت اتریش پیش رفتند. نزدیك بود كه اروپا را فتح و خاطره ی تلخ سقوط اندلس و غرناطه را از اذهان مسلمانان پاك نمایند.

عربها از شیوه ی حكمرانی تركان ناراضی بودند؛ چرا كه بعد از تشكیل نهضت تركان جوان و پایان حكومت سلطان عبدالحمید دوم به اعراب توجه نشد. این كم توجهی و تبعیض منجر به شكل گیری پان عربیسم در خاورمیانه ی عربی گردید. تركها نیز از پان تركیسم طرفی بر نبستند؛ بلكه موجبات استحاله فرهنگی آنها را فراهم نمودند. فرهنگ و میراث تاریخی آنان به باد رفت و به قول استاد محمد قطب در كتاب بیداری اسلامی، اروپاییان گفتند ما فرهنگ تركها را از آنان گرفتیم و بعد آنان را تحقیر نمودیم و آنان چیزی نداشتند كه از خود دفاع نمایند.

ناسیونالیست های عرب و ترك، دانشجویانی بودند كه به اروپا رفته و از آنجا با خود، ناسیونالیسم و ملیت گرایی افراطی را به ارمغان آوردند. و منشأ مشكلات زیادی گردیدند. به طوری كه حزب « بعث العربی» توسط افرادی چون صلاح الدین بیطار و میشل عفلق یهودی تشكیل شد كه افكاری غیر اسلامی داشتند. به عنوان نمونه آنان رسول الله صلی الله علیه و سلم را فقط یك شخصیت عربی به حساب می آوردند.

با این تفاصیل خلافت عثمانی سقوط كرد؛ زیرا تنوانست در مقابل هجوم همه جانبه و فراگیر دشمنان تاب مقاومت داشته باشد و این دغدغه علامه اقبال لاهوری بود كه در اشعارش متجلی می باشد.

اگرچه گام هایی اصلاحی در دولت عثمانی صورت گرفت، ولی مشكلات و مصائب بیش از آن بود كه خود را با شرایط روبه تغییر و تحول جهانی همگام و منطبق سازد.

در شبه جزیره عرب، حركتهای اصلاحی دینی در حال شكل گیری بود؛ ولی دامنه ی آن نتوانست عثمانی را فرا گیرد. چرا كه دولت عثمانی به افكار اروپایی مشغول شده بود و اعراب نیز با مسائل قومی و ناسیونالیستی درگیر بودند.

در شرق جهان اسلام هند، ایران، آسیای میانه و شرقی كما بیش شرایطی مشابه حكم فرما بود. هند در اختیار انگلیسی ها بود كه درصدد بودند هر گونه حركت مردمی را تحت هر شرایطی سركوب نمایند. كمپانی هند شرقی تمام سرمایه ی هند را می بلعید و از این رهگذر منافع زیادی نصیب انگلیسی ها می گردید. قیام های مردمی به همین نحو سركوب گردیدند. شبه قاره هند یا برّ صغیر در تاریخ اسلام جایگاه بر جسته ای دارد.

در آسیای میانه و ماوراءالنهر موج حركت تزار و سپس سوسیالیسم و كمونیسم منطقه را در نوردیده و جهان اسلام را در این مناطق سخت در مخاطره قرار داد؛

آفریقا میان كشورهای استعمار اروپایی تقسیم شد و هر یك ازآنان آفریقا را ملك شخصی خود تلقی كردند وهر آن چه خواستند انجام دادند. چون تئوری برتری و تبعیض نژادی ( آپارتاید) اروپا در حال اجرا و طرح ریزی بود. كشورهای مسلمان شمال افریقا از كمك عثمانی برای نجات خویش نا امید گردیدند. فرانسه كشور الجزایر را آماج حملات خود قرار داد؛ اما ملت الجزایر تسلیم خواسته های استعماری نگردید و درعرصه های جهاد و فرهنگ به مقابله برخاستند. لیبی كه مورد هجوم ایتالیا قرار گرفته بود، عمر مختار قیام نمود. اگر چه به ظاهر شكست خورد، ولی منشاء قیام های دیگر ملت لیبی قرارگرفت. در سودان شیخ مهدی سودانی تحركاتی علیه انگلیسی ها انجام داد.

كشور ما ایران تحت سلطه قاجارها بود؛ ولی عملاً قدرت چندانی نداشت؛ زیرا عرصه ی تاخت و تاز روسیه و انگلیس قرار گرفته بود. خلاصه ی سخن آن كه جهان اسلام در این برهه ی تاریخی با مشكلات عدیده و بی شماری دست و پنجه نرم می كرد. به طوری كه می توان گفت كه حركت فرا گیری و منسجمی علیه اعمال دشمنان اسلام صورت نگرفته بود.
نتیجه....
امروزنیزبا تحریک اقوام به گرایشات ناسیونالیستی وایجادشاخه های پان فارسی پان ترکی پان عربی و.....درصددجلوگیری ازاتحادملت های مسلمان که موجب کوتاهی دست استعمارگران شده ومنافع آنان رابه خطرمی اندازدمی خواهندهمان سیاست تفرقه بیندازوحکومت کن رادنبال کنند
جادارددرزیرپرچم اسلام وتکیه برآموزه های الهی این بت های ساختگی راشکسته وپوزه استعماررابه خاک بمالیم
ادامه
99
22
55
سارا  , sara64540
جمعه 4 تیر ، 05:16

************
ادامه
عمو زکی کلوب  , mdepist
جمعه 4 تیر ، 08:23
اخه با این همه اتحاد هم ما الان چه چیزی داریم؟؟؟جز ی مشت دزد و معتاد و دروغگو؟؟؟؟
ادامه
جامانده  , khadembibiaalamein
جمعه 4 تیر ، 12:14
+++
ادامه
امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan
در طول تاریخ برخی از ایرانیان موفق شدند به محضر امامان شیعه رسیده و حضور ایشان را درک کنند و تعدادی از آنها نیز جزو یاران خاص آن ائمه معصوم قرار گیرند.

یاران ایرانی حضرت علی(ع)

در میان نام‌های گوناگونی که جزو یاران خاص ایرانی امیرالمؤمنین(ع) بودند نام «ابوالاسود دوئلی» همواره به چشم می‌خورد. دلیل ایرانی بودن ابوالاسود، حمایت‌های وی از موالیان در بصره است. این شخصیت مهم تاریخی اقدامات فراوانی از جمله نقطه گذاری قرآن کریم، تدوین علم نحو، دفاع از مکتب تشیع، توجه ویژه به شعر و ادبیات و قضاوت را در کارنامه خود دارد؛ ضمن اینکه در برهه ای از زمان، فرماندار بصره نیز شد. ابوالاسود دوئلی در سال 69 هجری وفات یافت.

«زاذان» که نام کامل او ابوعبدالله یا ابو عمر یا ابو عمره زاذان کندی فارسی است از جمله موالیانی بود که در عصر پیامبر دیده به جهان گشوده و بعدها جزو یاران پاک امیرالمؤمنین (ع) قرار گرفت. زاذان صدایی خوش در قرائت قرآن داشت و جزو کسانی بود که روایت غدیر را برای مردم شرح می‌داد.

از دیگر یاران ایرانی امیرالمؤمنین(ع) می‌توان «سعید بن فیروز»، «سلمان فارسی»، «عاصم ابن ابی النجود اسدی»، «عبدالله بن کثیر»، «میثم تمار» و «هرمزان» اشاره کرد که هر یک به فراخور توان و دانش خویش خدمات قابل توجهی به اسلام و بالاخص مکتب تشیع داشتند.

اصحاب ایرانی امام حسن مجتبی(ع)

در میان یاران این امام بزرگوار «محمد بن سیرین» شهرت فراوانی دارد. او یکی از محدثان بزرگ عصر خویش به شمار می‌رفت و برای حفظ احادیث اهمیت زیادی قائل بود و در نقل روایات نیز احتیاط و دقت فراوان داشت. تعبیر خواب نیز جزو ویژگی‌های او به شمار می‌رود و کتاب‌های تعبیر خوابی که از آن سال‌ها تاکنون به نام ابن سیرین منتشر می‌شود، راهنمای علاقه مندان به این‌گونه مباحث بوده است.

امام حسین(ع) و یارانی از ایران زمین

شهادت امام سوم شیعیان در جریان واقعه عاشورا در واقع آزمونی سخت برای کسانی بود که خود را شیعه واقعی قلمداد می‌کردند و در بیان، هر نوع جان‌فشانی برای مکتب اهل بیت(ع) را بر خود واجب می‌دانستند. ایرانیان شیعه همواره بر حمایت از خاندان پیامبر تاکید می کردند و برخی محققان تعداد آنها را در جریان عاشورا تا 30 نفر برشمرده‌اند که بعضی از مشهورترین یاران امام حسین(ع) در کربلا عبارتند از: «سالم بن عمرو»، «سعد بن حرث»، «شبیب»، «واضح ترکی» و شخصی به نام «سعید» که غلام عمر بن خالد صیداوی بود. از دیگر ایرانیانی که مورخان نام آنها را در صف یاران اباعبدالله در کربلا آورده‌اند می‌توان از «نصر بن ابی نیزر»، «قارب بن عبدالله دوئلی» و «اسلم بن عمرو ترکی» نام برد.

اسلم از جمله کسانی بود که با امام حسین(ع) از مکه راهی کربلا شد و در روز عاشورا نیز پس از کسب اجازه پیکار با دشمنان از مولای خویش پا به میدان نهاد و بسیاری از لشکر کوفه را کشت.

اصحاب ایرانی امام سجاد(ع)

ایرانیانی که به اسلام می‌گرویدند، پس از مدتی نام و شهرت خود را تغییر می‌دادند و کنیه رایج در میان اعراب را بر می‌گزیدند و این امر با فاصله گرفتن از صدر اسلام بیشتر می‌شد؛ به همین دلیل تعیین ملیت اصحاب ائمه اطهار(ع) با گذشت زمان مشکل‌تر می‌شود. به هر روی ایرانیان در محضر امام سجاد(ع) نیز حضور داشتند و خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشتند. معروف‌ترین یاران این امام همام که احتمال ایرانی بودن آنها می‌رود عبارتند از: «ابان بن ابی عیاش فیروز»، «اسحاق بن یسار مدنی»، «حبیب بن معلی سجستانی»، «ضحاک بن مزاحم خراسانی»، «طاووس بن کیسان»، «عمران بن میثم تمار» و «ابوخالد کابلی». شخص اخیر یعنی ابوخالد دارای خدمات فراوانی از جمله تبلیغ تشیع و امامت امام سجاد(ع) است که به همین خاطر سال‌ها مورد تعقیب دستگاه حکومتی وقت قرار گرفت.

امام باقر(ع) و یاران ایرانی

امام پنجم شیعیان در طول عمر گرانبهای خود شاگردان زیادی را تربیت کرد که برخی از آنها از ایران زمین در محضر او حضور یافته بودند. با توجه به منابع رجالی و پژوهش‌های صورت گرفته توسط محققان معاصر مشهورترین اصحاب ایرانی امام باقر (ع) عبارتند از: «ابان بن ابی عیاش فیروز»، «اسحاق القمی»، «الابرش کلبی رازی»، «ابوعبدالله القزوینی»، «اسماعیل بن ابراهیم فارسی»، «ثابت بن هرمز ابوالمقدام عجلی»، «سلمان بن خالد طلحی قمی»، «محمد بن یسع بن حمزة قمی»، «مقاتل بن سلیمان خراسانی» و «جعفر بن عمر بن ثابت» که البته مورخان از افراد دیگری نیز نام برده‌اند که در ایرانی بودن آنها شبهه وجود دارد. یکی از معروف‌ترین یاران ایرانی امام پنجم شیعیان، «حماد بن ابی سلیمان» است. این شخصیت تاریخی از طبقه پنجم راویان کوفه به شمار می‌رود و شیخ طوسی او را در شمار اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) آورده است. او به کثرت حدیث توصیف شده است و دانشمندان مسلمان از او با عناوینی چون امام، مجتهد، جواد و کریم یاد کرده‌اند.

ایرانیان و امام صادق(ع)

امام ششم شیعیان به دلیل شرایط خاص دوران خود جلسات درس و بحث فراوانی را برگزار می‌کرد که شاگردان زیادی نیز در آن کلاس‌ها حضور داشتند و به یقین برخی از آنها از ایرانیانی بودند که مکتب حق را یافته و خود را به مولای دوران رسانده بودند.

مورخان «ابو اسماعیل ابراهیم بن عطیة بن عبدالرحمان خراسانی»، «ابو اسحاق جرجانی»، «ابو ایوب الخراسانی»، «ابو الدیلم»، «ابو هارون اسحاق جرجانی»، «جبلة الخراسانی» و «بشار بن میمون خراسانی» را جزو یارانی ایرانی امام صادق(ع) برشمرده اند هرچند تعداد زیادی از نام‌ها در این فهرست به چشم می‌خورد.

یکی از مشهورترین این افراد «جابر بن حیان» است که بهره‌های علمی فراوانی از محضر امام خویش برد و پایه گذار دانشی نوین به نام شیمی شد. این فیلسوف، پزشک و شیمی دان نامی ایران از مردمان طوس بود که پس از کشته شدن پدرش از خراسان هجرت کرد و به مدینه رفت و به محضر امام باقر(ع) رسید و پس از شهادت این امام همام نیز جزو یاران خاص امام صادق(ع) شد. وی دارای خدمات ارزنده‌ای است به طوری تعداد کتاب‌ها و رسالات علمی جابر را تا 500 مجلد برشمرده‌اند.

اصحاب ایرانی امام کاظم(ع)

بر اساس منابع رجالی و منابع تحقیقاتی مشهوری مانند «مسند الامام الکاظم(ع)» و «احسن التراجم لاصحاب الامام موسی الکاظم(ع)» نام برخی از یاران این امام بزرگوار که ایرانی بودن آنها برای نویسندگان محرز شده به این ترتیب است: «ابراهیم بن محمد اشعری قمی»، «ابراهیم بن ابی محمود خراسانی»، «ابراهیم هاشم ابواسحاق قمی»، «احمد بن حسن بن اسماعیل تمار میثمی»، «بیاع هروی» معروف به اخی ادیم، «بشر بن الحارث بن عبدالرحمان مروزی» معروف به بشر حافی، نحسن تفلیسی»، «حسن بن علی بن مهران» و «حمزة بن یسع اشعری قمی».هرچند مورخان تعداد یارانی ایرانی امام کاظم(ع) تا 80 تن برشمرده‌اند اما به یقین ایرانیان حاضر در محضر ایشان بیش از این‌ها بوده اما به دلیلی که گفته شد، یعنی تغییر نام و کنیه توسط آنها، شناسایی ملیت ایران ائمه(ع) کاری دشوار است.

یکی از مشهورترین یاران ایرانی امام موسی کاظم(ع)، «ابراهیم بن ابی محمود خراسانی» نام دارد که با وجود نابینایی، مسائل مهمی را که از امام شنیده بود در 25 برگ نوشت و جمع آوری کرد. شیخ طوسی می‌نویسد: «ابراهیم بن ابی محمود راوی کتاب مسائل است و احمد محمد بن عیسی، مسایل را از او نقل می‌کند».

ایرانیان دیگری نیز جزو یاران امام هفتم شیعیان هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خاندان اشعری اشاره کرد. «حمزة بن یسع اشعری»، «ابراهیم بن محمد اشعری قمی» و « زکریا بن عبدالصمد قمی» از جمله معروف‌ترین افراد این خاندان هستند.

امام هشتم و شیعیان ایرانی

امام رضا(ع) به دلیل مدتی چند حضور در ایران، یاران فراوانی از میان شیعیان این سامان داشت و کتب زیادی در شرح تعداد ایرانیان حاضر در محضر ایشان نگاشته شده است. بر اساس مستندات تاریخی و منابع موثق افرادی چون «آدم بن ابی أیاس الخراسانی عسقلانی»، «أبان بن الصلت»، «ابان بن محمود»، «ابراهیم بن اسحاق نهاوندی»، «ابراهیم بن هاشم، ابو اسحاق قمی» و «احمد بن حرب الزاهد مروزی» از جمله این اشخاص به شمار می‌روند هرچند منابع تاریخی هزاران تن را در این میان نام برده‌اند ولی معروف‌ترین آنها همین افراد هستند. «ابوطالب بن صلت قم» معروف به «ابی الصلت قمی» از مفسران قرن دوم هجری نیز جزو یاران ایرانی امام رضا(ع) است که از طرف امام جواد(ع) نیز وکالت داشته است. وی عمری طولانی داشت و در سند بیش از 22 روایت نام او به چشم می‌خورد. «اسماعیل بن مهران» نیز از کوفیان ایرانی تباری بود که محضر امام هشتم را درک کرد و مورد اعتماد ایشان قرار گرفت. وی از راویان مورد وثوق بود و احادیث فراوانی از امام رضا(ع) نقل کرده است به طوری که نامش در سلسله اسناد 130 حدیث در کتب اربعه وارد شده است.

ایرانیان حاضر در کنار امام جواد (ع)

مورخان و دانشمندان معروفی چون شیخ طوسی نام‌های ایرانی بسیاری را جزو یاران امام نهم شیعیان دانسته‌اند. از این میان می‌توان به «ابراهیم بن شیبه کاشانی»، «ابراهیم بن هاشم قمی»، «احمد بن حمزة قمی»، «احمد بن محمد بن عبیدالله اشعری قمی» و «احمد حماد مروزی» اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین یاران ایرانی امام جواد(ع)، «ابراهیم بن مهزیار» است که تا زمان امام حسن عسکری(ع) جزو یاران ائمه(ع) محسوب می‌شود. ابن‌بابویه روایت مفصلی از ابراهیم نقل کرده است که حاکی از دیدار وی با امام مهدی(عج) و بزرگی شأن او نزد آن امام است. کشی نیز روایتی از پسر ابراهیم نقل کرده است که گویای این است که وی با وکیلان امام مهدی(عج) ارتباط داشته است. «ابو یوسف، یعقوب بن اسحاق ابن سکیت» نیز از بزرگان اهل لغت، ادب و از شخصیت‌های بزرگ زمان خود به شمار می‌رود که مورخان او را ایرانی تبار و جزو یاران امام جواد(ع) برشمرده‌اند. وی تالیفات فراوانی از جمله «اصلاح المنطق»، «الاضداد»، «شرح دیوان الخنسا»، «الاجناس» و «الالفاظ» دارد.

امام دهم و اصحابی از ایران

منابع تاریخ اسامی افرادی چون «ابراهیم بن شیبه کاشانی»، «ابراهیم عبده نیشابوری»، «ابوبکر رازی»، «احمد بن اسحاق بن عبدالله اشعری قمی» و «جعفر بن عبدالله بن حسین بن جامع حمیری قمی» را جزو افرادی دانسته‌اند که با ملیت ایرانی و در محضر امام هادی (ع) تلمذ کرده‌اند. «احمد بن حمزه قمی» از جمله مشهورترین این افراد به شمار می‌رود که مورد وثوق کامل امام هادی (ع) قرار داشت. یکی دیگر از معروف‌ترین یاران ایرانی امام دهم، «سهل بن زیاد آدمی رازی» است که به گفته صاحب معجم رجال الحدیث، ابوسعید در سند بسیاری از روایات (حدود 2304 روایت) واقع شده است.

اصحاب ایرانی امام حسن عسکری(ع)

بر اساس آنچه در «الامام العکسری(ع) من المهد الی اللحد» از سید کاظم قزوینی و سایر منابع تاریخی آمده شماری از ایرانیان محضر امام یازدهم را درک کرده و جزو راویان حدیث از این امام همام به شمار می‌روند. «ابراهیم بن اسماعیل خلنجی گرگانی»، «ابراهیم بن عبده نیشابوری»، «احمد بن اسحاق رازی»، «ابراهیم بن هاشم قمی» و «جعفر بن شریف گرگانی» از جمله کسانی هستند که نام آنها در فهرست یاران ایرانی ایشان آمده است. «ابن‌بابویه قمی» مشهورترین صحابی امام حسن عسکری(ع) به شمار می‌رود که دارای ملیتی ایرانی است.وی دارای خدمات ارزنده‌ای است که موجب شد در آسمان حدیث و فقاهت شیعه بدرخشد و صاحب فتوا شود. مقام و مرتبه او در فقه و حدیث آن قدر والاست که فقها به دلیل اطمینانی که به او داشته‌اند نظریه‌هایش را بدون چون و چرا پذیرفته‌اند. ابن‌بابویه در طبقات روسای امامیه اثنی‌عشری قرار دارد. نجاشی او را شیخ اهل قم، پیشرو و مورد اعتماد آنان معرفی می‌کند و طوسی درباره‌اش می‌نویسد: «کان فقیها جلیلا».

اصحاب ایرانی امام عصر(عج)

سازمان وکالت یکی از تشکیلات شیعه امامیه است. این سازمان در عصر امام صادق(ع) به وجود آمد و امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) برای تقویت شیعه در عصر غیبت به تقویت آن پرداختند. این سازمان که همان نظام ارتباط امام با شیعیان به وسیله وکلا بود، در طی ده‌ها سال فعالیت خود با فراز و نشیب‌هایی مواجه شد. سازمان وکالت در زمان امام عصر(عج) تنها راه ارتباطی شیعه با امام محسوب می‌شد. مهم‌ترین وکلای ایرانی امام عصر(عج):1. «ابراهیم بن محمد همدانی» از سوی امام زمان(عج) با واسطه نیابت داشت و بدون اینکه از امام درباره او سوالی شود، توقیعی در وثاقت و مورد اطمینان بودن او صادر شد.2. ابراهیم بن مهزیار3. ابراهیم بن عبده نیشابوری که وکیل ارشد امام عسکری(ع) در نیشابور بود.4. احمد بن اسحاق قمی که وکیل امام(ع) در قم و آوه بود و از اصحاب خاص امام حسن عسکری(ع) به شمار می‌رفت. همچنین او وکیل اول امام در اوقاف قم بود ولی پس از شهادت امام عسکری(ع) از قم به بغداد هجرت کرد. او در بغداد معاونت عثمان بن سعید را در امور مالی به عهده گرفت و تا زمان سفیر دوم، فعالیت خود را ادامه داد.5. حسین بن اشکیب خراسانی. او فردی ثقه و از مردم خراسان و از وکلای امام عصر(عج) بود. حسین از متکلمان و مؤلفان شیعه نیز محسوب می‌شود.6. فضل بن سنان نیشابوری که وکیل امام رضا(ع) نیز بود. نام‌های زیادی در ردیف وکلای ائمه (ع) ذکر شده است که به بیان همین تعداد بسنده می‌کنیم.

منابع:

1. تاریخ دمشق، ابن عساکر
2. تاریخ ایران در قرن نخستین اسلامی. اشپولر، برتولد، ترجمه جواد فلاطوری
3. تاریخ غیبت. پورسید آقایی و دیگران
4. تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا قرن دهم هجری. جعفریان، رسول
5. دایرة المعارف تشیع. مولفان
6. تاریخ تمدن اسلام. زیدان، جرجی
7. اصحاب ایرانی ائمه(ع). قریشی، سید حسن
ادامه
89
20
30
عمار   , em313
شنبه 2 آبان ، 00:38
ممنون
ادامه
عمار   , em313
پنجشنبه 28 آبان ، 21:13
سپاس
ادامه
امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan

مطالب پیش رو حاوی سخنان ارزشمند شخصیتهای برجسته جهان و تواضع آنان در برابر امام خمینی(ره) است . امید كه با استفاده از این مطالب گامی کوچک در جهت شناخت امام خمینی(ره) برداشته شود.

خط امام خمینی امتداد خط رسول اكرم است، زیرا امام وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی را فراهم ساخت. دنیا در هیچ مقطعی از تاریخ چنین ابرمردی را بخود ندیده است.

شیخ احمد زین قاضی شرع شهر صیدا



امام خمینی از بزرگترین انبیاء انقلاب و دشمن سرسخت امپریالیسم، صهیونیسم و استكبار جهانی بود، بی‏شك نام ایشان در تاریخ اسلام برای همیشه ثبت خواهد ماند.

معمر قذافی (لیبی)



امام خمینی با عظمت زیست و با عظمت دار فانی را بسوی جهان ابدیت در حالی ترك گفت كه بارزترین الگوی ایمان، زهد و تقوی را در جهان امروز باقی گذارد.

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه



امام خمینی رهبری بود كه پرچم مبارزه با استعمار و صهیونیزم را در سراسر جهان برافراشت.

ژنرال مصطفی طلاس وزیر دفاع سوریه



او (امام خمینی) سمبل حمله علیه امپریالیسم قرن است.

فرانچسكو گابریلی اسلام شناس ایتالیایی



رحلت امام خمینی كه انقلاب بزرگی را تحقق بخشید برای ملت ایران فقدان بزرگی است.

تورگوت اوزال رئیس جمهور فقید تركیه



ما عزادار در گذشت اندوهناك یك قهرمان بزرگ روحانی (آیت الله خمینی) هستیم، شخصی كه تمامی ملت ایران را در مسیر یكی از بهترین انقلابها رهبری كردند كه جهان تابحال به خود ندیده است.

رابرت موگابه رئیس جمهور زیمباوه



امام پدر مستضعفان جهان بود و از دست دادن ایشان، غم بزرگی برای تمامی محرومان دنیاست.

اسقف كاپوچی از فلسطین



او(امام) مردی مۆمن، مجتهد وتاریخ ساز و معمار سده اخیر بود، مرد مجاهدی كه مثل او در صد سال اخیر وجود نداشته است.

امام بخاری رهبر مسلمانان هند



امام خمینی را باید تنها رهبر آزاده قرن بیستم و رهبر میلیونها مسلمان جهان نامید.

ادریس جزائری رئیس صندوق بین‏ المللی توسعه كشاورزی



وای بر خرداد ماه كه در آن قدس شریف، مادر شهرها سقوط كرد، و در همین ماه نیز مقدس‏ترین انسان زمان و پدر ادیان «امام خمینی» از ما گرفته شد.

نبیه بری رئیس جنبش امل



امام خمینی به عنوان قافله‏ سالار نهضت اسلامی در حیات پرافتخار خویش ملل رنج‏دیده را از ظلم جباران و ستمگران رهایی بخشید و به اسلام و قرآن حیاتی دوباره داد.

ساجد نقوی رهبر شیعیان پاكستان



رهبرانی مانند امام خمینی، یك بار در قرنها زاده می‏شوند.

بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاكستان



رهبر بزرگ اسلام امام خمینی نه تنها برای ایران بلكه برای سراسر جهان اسلام مشعل نور و رشد و هدایت بود.

رئیس سازمان حسینیه لاهور



امام خمینی با رهبریهای پیامبرگونه خود به جهان اسلام بیداری و سربلندی بخشید. امام خمینی اندیشمندی توانا بود كه اسلام راستین را در مقابل مكاتب الحادی شرق و غرب معرفی كرد.

مولانا مشهور كاظمی رئیس نهضت اجرای فقه جعفری لاهور



در تاریخ یكصد ساله اخیر هیچ رهبری با نفوذ آیت الله خمینی كه بتواند مردمش را عاشقانه مرید خود سازد وجود نداشته است.

كیشو لعل عضو سابق پارلمان هند



امام خمینی رهبر بزرگی بودند كه با ایمان و اعتقاد توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، و رژیم شاهی را سرنگون سازد.

راجیو گاندی



به عقیده من صدای رهبری چون امام خمینی، از این پس كه وی در زیر خاك قرار دارد، رساتر از سابق بگوش مردم خواهد رسید و به تأثیر آن نیز افزوده خواهد شد.

زكی بدوی رئیس كالج اسلامی لندن



امام خمینی مرد بسیار بزرگ و قابل احترامی بود و ما به ایشان نه تنها به عنوان رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نگاه می‏كردیم، بلكه برای ما هم پدر بود و هم رهبر اسلامی.

خانم ناتو عمری عضو حزب انقلاب تانزانیا

حضرت امام خمینی شخصیت بزرگی بود كه با زندگی بسیار ساده و روحانی، از منزلی بسیار محقر، انقلابی با آن شكوه و عظمت را به پیروزی رساند، در حالیكه ابرقدرتها با تمام نیرو در مقابل آن ایستاده بودند.

برهان الدین ربانی رئیس جمهور افغانستان



در مورد رحلت آیت الله خمینی رهبر سیاسی و مذهبی ایران باید درباره آنچه كه او در كشورش و در بخش وسیعی از جهان انجام داده با احترامی عظیم و تفكری عمیق اظهار نظر كرد.

پاپ ژان پل دوم



دل شكستگی من از عدم توانایی در فاش كردن رمز جذابیت خمینی كه به دنیایی دیگر متفاوت از جهان من تعلق داشت، سبب شد من بیاد آورم كه غرب در فهم و درك دیگر جهانها بویژه دنیای شرق همیشه با شكست روبرو شده است.

خاوری ایرزون سفیر سابق اسپانیا در ایران



امام خمینی در میان رهبران و آزادمردان دنیا بی‏نظیر بود. خداوند همه را موفق بدارد كه راه و خط امام خمینی را ادامه دهیم.

ارنستو كاردینال روحانی سرشناس و مسیحی نیكاراگوئه



امام خمینی یك جامعه شناس یا رهبر جناح سیاسی خاصی نبود، بلكه وی به معنای واقعی كلمه امام بود و تنها انقلاب مذهبی و قرآنی را هدایت نمود.

پروفسور ادوارد علی صارحی استاد دانشگاه كاتولیك سانتولوفاس آرژانتین



آیت الله خمینی سمبل یك انقلاب موفق بوده است و خواهد ماند. وی از این جهت در دنیا بی‏همتا است.

پروفسور یان یریه مشاور وزیر امور خارجه سوئد



خط امام خمینی امتداد خط رسول اكرم است، زیرا امام وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی را فراهم ساخت. دنیا در هیچ مقطعی از تاریخ چنین ابرمردی را بخود ندیده است.

شیخ احمد زین قاضی شرع شهر صیدا



امام كه آئینه تمام نمای اسلام بود با جنبش سرنوشت سازش ثبات و پایداری را برای امت اسلامی به ارمغان آورد.

شیخ نابلسی رئیس هیئت علمای جبل عامل لبنان



آرامشی كه در امام وجود داشت، متعلق به فردی بود كه با شیوه‏ای زاهدانه خود را غرق در اندیشه و عبادت غیب كرده بود. اما در عین حال دست به اقدامات سیاسی می‏زد كه بلحاظ گسترش و تأثیر در هیچ فرد انقلابی وجود نداشت.

پروفسور حامد الگار استاد یكی از دانشگاههای معتبر آمریكا



او (امام خمینی) مردی بزرگ بود، كه از دورانی دیگر آمده بود.

محمد حسنین هیكل نویسنده مشهور مصر



به نظر من نقش امام خمینی در اسلام بسیار برجسته بوده است. او بشریت را از نظر اخلاقی ارتقاء داد.

ولادیمیرمیكه خبرنگار روزنامه ایزوستیا چاپ شوروی



حقیقت انقلاب اسلامی و تفكر آیت الله خمینی بسیار عمیق است. جهان غرب باید متوجه این نكته اساسی باشد كه اسلوب تفكر امام خمینی جدای از تفكرات موجود در جهان است.

ماسیموفینی روزنامه نگار معروف ایتالیایی



ما شخصیت امام خمینی را درك نكرده‏ایم. امام خمینی از مردان بزرگ تاریخ بود.

كاردار سابق لانه جاسوسی در تهران





ادامه
24
5
11
دریکوند  2015 , derik2015
سه شنبه 24 آذر ، 22:38
حقیقت تاریخ شبیه به وجود نازنین حسین (ع)در کربلا که با وجودش و همه دارایش ماند تا اسلام زنده بماند و ایشان راه جد فداکار و شهیدش راه ادامه داد زمانی که اسلام بسوی خاموشی داشت طی میکرد انقلابی شد بنام اسلام و به سرپرستی جاودانه تاریخ امام خمینی (ره) که اسلام خود را نشان داد انشاالله به. سرانجام و به دست مهدی موعود (عج)برسد انشاالله
ادامه
ثامن  , me0to
جمعه 27 آذر ، 10:05
روح بزرگ شون متعالی
ادامه
نرگس ن , 1359_1357
سه شنبه 11 خرداد ، 00:35
یاد امام وشهدا ، دل ومببره کرببلا
ادامه
امام زاده عبدالله(ع) , garibtuoiserkan


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نوام چامسکی، زبان‌شناس، نظریه‌پرداز و تحلیلگر منتقد سیاستهای دولت آمریکا در یادداشتی در پایگاه خبری آلترنت با عنوان «آمریکا گهواره تمدن را به درون مصیبت فرو برده است» به انتقاد از سیاستهای آمریکا و اثرات نامطلوب آن بر تمدن بشری پرداخت.

چامسکی در ابتدای این مقاله با بیان اینکه تمدن در حال نزدیک شدن به «پایان نامیمون» خودش است به توصیف گستردگی جغرافیایی تمدن می‌‌پردازد و درباره آغاز عصر تمدن در جغرافیای زمین این توضیحات را ارائه می‌دهد:«این عصر حدود 10 هزار سال پیش در منطقه هلال صاحلخیز آغاز شد، منطقه‌ای که از سرزمین‌‌های دجله و فرات تا سرزمین فتیقی‌ها در سواحل شرقی دریای مدیترانه و تا دره نیل و سپس از آنجا تا یونان و فراسوی آن کشیده شده است.»

این تحلیلگر سرشناس آمریکایی در ادامه می‌نویسد: «آنچه در این منطقه در حال رخ دادن است در بردارنده درس‌هایی دردناک درباره عمق فجایعی است که ابناء بشر می‌توانند در آن فرو روند.»

چامسکی با بیان اینکه سرزمین دجله و فرات طی سالهای گذشته صحنه هولناک‌ترین وقایع بوده اقدامات آمریکا و انگلیس در سال 2003 را ضربه‌ای مهلک بر پیکر این سرزمین‌های مصیبت‌زده می‌داند: «خشونت‌های جورج دبلیو بوش و تونی بلر در سال 2003 که بسیاری از عراقی‌ها آن را با هجوم مغول‌ها در قرن 13 مقایسه می‌کنند، ضربه مهلک دیگری بر پیکر آن بود.»

این اندیشمند آمریکایی در ادامه در توضیح بیشتر درباره گزاره‌های مطرح شده در بالا می‌نویسد: «این اقدام باعث شد بقایای عراقِ ضربه دیده از تحریم‌هایِ سازمان ملل به تحریک بیل کلینتون که دنیس هالدای و اسپانک (دو تن از دیپلمات‌های برجسته) آن را نوعی نسل‌کشی خواندند بیش از پیش تخریب شود.»

چامسکی با نگاهی به حوادث فعلی خاورمیانه تبعات حملات آمریکا و انگلیس به عراق را اینگونه شرح می‌دهد: «تغییر بغداد از محله‌های در هم آمیخته در سال 2003 به حصارهای قومی امروزی و در بند نفرت‌های تلخ!. درگیری‌هایی که این حمله شعله‌ور کرد به قسمت‌های دیگر سرایت کرده و اکنون تمام منطقه را به تکه‌پارهایی تقسیم می‌کند.»
ادامه
42
10
18
علی بهشت , alijt2010
دوشنبه 26 مرداد ، 21:02
+++
ادامه
عمار   , em313
سه شنبه 12 آبان ، 05:28
ممنون
ادامه
امیر ثابت , a_100
شنبه 14 فروردین ، 21:07
مشکلات امروز دنیا زاییده رفتار آمریکا در گذشته است
ادامه