userinfo close

  ,

چای،قهوه،نسکافه


tea_cofe_nescafe

تاسیس: 27 دی 1383  پروفایل کلوب
مدیر کلوب: خندان سلطانی - معاونان
هرکسی که نوشداروی عشق رو نوشیده می دونه که مزه عشق مزه شبیح به چای،قهوه و شاید هم نسکافه است
 

لیست بحث ها

  عناوین بحث ها ارسال کننده پاسخها بازدید بروز رسانی اولویت
335
603
91/2/31 (20:02)
84
271
91/3/4 (17:39)
19
282
91/2/29 (01:03)
0
6
90/11/29 (22:10)
0
1
90/10/13 (16:49)
0
46
90/8/30 (11:02)
3
106
90/7/8 (12:39)
8
347
90/7/8 (12:37)
1
58
90/6/29 (21:29)
1
48
90/6/29 (21:27)
1
64
90/4/15 (14:42)
9
178
90/3/17 (14:51)
0
70
90/1/26 (07:19)
2
26
89/11/14 (01:34)
0
20
89/10/13 (09:08)
7
85
89/10/12 (14:34)
1
59
89/8/30 (08:30)
1
28
89/8/25 (08:42)
0
27
89/8/20 (10:34)
0
28
89/8/15 (11:15)

عنوان بحث

یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 10:23 1389/07/27

مزایا و مضرات مصرف چای

6388020022821393383414_83371_thum.jpg


مصرف روزانه چای موجب کاهش سکته می شود



بر اساس تازه ترین پژوهش های علمی ، نوشیدن روزانه سه فنجان چای موجب حفاظت بدن از سکته و بیماریهای قلبی می شود.
به نقل از شبکه خبری نیوکرالا محققان دانشگاه " وسترن استرالیا " طی تحقیقاتی دریافتند، مصرف منظم روزانه سه فنجان چای سبز و سیاه بدن انسانها را درمقابل سکته، حمله های قلبی همچنین بیماریهای قلبی عروقی محافظت می کند.
محققان در این تحقیقات تأکید کردند نوشیدن دو فنجان چای برابر با خوردن دو سیب و پنج نوع سبزی است.
گفتنی است، آنتی اکسیدان های موجود در چای موجب محافظت از بدن در مقابل انواع بیماریهای قلبی عروقی می شود.

منبع : worldfood.ir

  • ارسال پاسخ

پاسخ ها

ترتیب پاسخ ها : از اولین پاسخ
یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 14:34 1389/10/12
7
593894001416601429088_31844_thum.jpg


مصرف لیمو ترش همراه با چای به مینای دندان آسیب می زند



یک متخصص تغذیه گفت: مصرف لیموترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می دهد.
سید ضیاءالدین مظهری افزود: چای دارای ترکیباتی آنتی اکسیدانی است که اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن کم باشد آنتی اکسیدان های آن بهتر جذب بدن می شوند.
وی گفت: چای جزو نوشیدن هایی است که باعث رفع خستگی بدن و استحکام دندان ها می شود و مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن رادیکال های آزاد را از بین می برد.
این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینکه جذب آهن غذا را مختل می کند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان هایی که خوب تخمیر نشده است به دلیل تشکیل ماده ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: مصرف لیموترش همراه با چای معمولا به عنوان یک چاشنی استفاده می شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می دهد و خشکی دهان را افزاش می دهد. البته مصرف لیموترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می شود.

منبع خبری : worldfood.ir

یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 11:19 1389/10/11
6
930543008789299800158_69541_thum.jpg


مصرف قهوه و چای پر رنگ در بروز زخم معده نقش دارند



مصرف قهوه ، چای پر رنگ ، الکل و ادویه در تشدید و بروز بیماری زخم معده دخالت دارند. همچنین مصرف زیاد غذاهای ترش ، شور، میوه و سبزیجات خام و برنج نیز در ازدیاد ترشح اسید معده و سوزش و دردهای معده و اثنی عشر و در نتیجه مزمن شدن و تورم آن دخالت دارند.
مبتلایان به زخم معده و اثنی عشر و ناراحتی روده بهتر است از غذاهایی استفاده کنند که هضمشان آسان و ساده بوده و باعث نفخ دستگاه گوارش نشود که از جمله این غذاها می توان به غذاهای کبابی و خورشتی، انواع سوپ کم چرب ، آب میوه ها، نان ، پنیر و ماست در مقدار کم اشاره کرد. استرس و فشار عصبی ، داشتن گروه خونی o، میکروب هلیکو باکترپیلوری ، مصرف قهوه و الکل از عوامل تشدید کننده زخم معده و اثنی عشر هستند.
البته باید متذکر شد که مصرف میوه و سبزیخام در افرادی که ناراحتی معده دارند ، مضر است نه تمام افراد. بنابراین باید میوه و سبزی را تا حد ممکن به صورت پخته مصرف کنند.

منبع : worldfood.ir

یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 10:24 1389/10/11
5
4212870075171749091151_62789_thum.jpg


چای سبز بخوریم یا نخوریم؟



چای سبز در کشور چین از 4 هزار سال پیش تا کنون مصرف دارویی داشته است امروزه نیز تحقیقاتی که در کشورهای آسیایی و غربی انجام گرفته نشان داده است که این نوع چای خاصیت زیادی دارد.
چای سبز کلسترول خون، خطر بروز برخی سرطان ها و درد آرتروز را کاهش می دهد و با افزایش سوخت و ساز بدن باعث سوزاندن چربی و در نتیجه کاهش وزن می شود. علاوه بر این ها مصرف چای سبز، خطر کرم خوردگی دندان ها، سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد. اگر چه خاصیت چای سبز بسیار بیشتر از عوارض جانبی آن است، بد نیست برای حفظ ایمنی بدن از مضرات آن آگاه شویم:
* از آن جایی که چای سبز نیز حاوی کافئین است، مصرف زیاد آن بدخلقی، بی خوابی، تپش قلب و سرگیجه، حالت تهوع، اسهال، سردرد و بی اشتهایی ایجاد می کند
* افرادی که از ناراحتی قلبی، اختلال کلیه، زخم معده و اختلالات روانی رنج می برند نباید چای سبز مصرف کنند.
* چای سبز تاثیر منفی روی زنان باردار دارد. کافئین بالای موجود در آن خطر سقط و عقب ماندگی جنین را افزایش می دهد.
* از آن جایی که کافئین از طریق شیر مادر به نوزاد انتقال پیدا می کند، مصرف چای سبز به زنان در دوران شیردهی توصیه نمی شود.
* افرادی که به کافئین حساسیت دارند با مصرف چای سبز ممکن است دچار جوش و کهیر شوند. علاوه بر آن چای سبز باعث تکرر ادرار و کاهش جذب پتاسیم توسط بدن می شود.
* تانین موجود در چای سبز، مانع جذب پروتئین و چربی در کودکان می شود .
* مثل بقیه چای ها که مصرف آن با دارو می تواند تداخل و تاثیر متقابل ایجاد کند، چای سبز باید 2 ساعت پس از خوردن دارو مصرف شود .
* از آن جایی که کافئین، میزان قند خون را افزایش می دهد، بیماران دیابتی با احتیاط بیشتری چای سبز مصرف کنند.

منبع : worldfood.ir

یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 09:09 1389/10/2
4
797414003955553930383_59188_thum.jpg

چای را با آب لیمو بنوشید




یک فوق تخصص تغذیه گفت: مصرف چای داغ زمینه را برای ابتلا به سرطان مری فراهم می کند.
دکتر کیومرث دانشور اظهار داشت: مصرف چای داغ در افرادی که مستعد هستند، می تواند موجب ابتلا به سرطان مری شود. وی اظهار کرد: در مناطق غربی کشور مردم مایل هستند چای پر رنگ مصرف کنند که با این کار مقادیر بالایی تئین که مشابه کافئین است را وارد بدن خود کرده که بازتاب آن در ایجاد ضعف اعصاب در اشخاص مستعد مشهود است. وی گفت: همچنین تئین بالا می تواند فرد را دچار اختلال بی خوابی کرده و مشکلات عدیده ای را در این افراد بوجود آورد. دکتر دانشور افزود: ماده تئین همچنین می تواند فعالیت آنزیمهای هضم را دچار اختلال کند. این متخصص تغذیه در پایان تاکید کرد: بهتر است چای حتما با آب لیمو مصرف شود تا از این طریق فعالیت و نقش تئین کاهش یابد. با این روش هر کس می تواند روزانه تا 4 لیوان چای مصرف کند و از مزایای آن برخوردار شود، همچنین اکیدا توصیه می شود که از مصرف چایداغ اجتناب شود.

منبع : worldfood.ir


یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 13:47 1389/09/30
3
1378210050241542900481_90611_thum.jpg


چای مانع از افزایش وزن می شود



کارشناسان تغذیه می گویند نوشیدن چای می تواند از چاقی ناشی از خوردن فست فود و هله هوله خوری پیشگیری کند.
این متخصصان هم چنین دریافته اند که مصرف منظم چای، تغییرات مخرب و مضر در خون را که ناشی از مصرف مواد غذاییچرب هستند، سرکوب کرده و مانع از این تغییرات می شود. به گزارش روزنامه دیلی میل، این تغییرات اغلب منجر به بروز دیابت نوع دوم می شود. این آزمایشات که تاکنون روی موشهای آزمایشگاهی صورت گرفته نتایج امیدوارکننده ای داشته که برای انسان هم می تواند مفید باشد. این متخصصان موشها را به دو گروه تقسیم کرده و به یک گروه غذای پرچرب و به گروه دیگر رژیم غذایی معمولی دادند. موشها 14 هفته تحت بررسی قرار داشتند. در این مدت آب، چای سبز و چای سیاه هم به موشها داده شد. بنابراین گزارش، کارشناسان علوم تغذیه ای در انگلیس متوجه شدند که هر دو نوع چای سبز و سیاه می توانند مانع از افزایش وزن ناشی از خوردن غذای چرب شوند. این کارشناسان تاکید کردند چای سیاه معمولی که اغلب افراد روزانه مصرف می کنند هم می تواند برای مقابله با عوارض نامطلوب مصرف چربی روی خون مفید باشد.

منبع خبری : worldfood.ir

یاس سیما سعیدی , yassimanusha
یاس سیما سعیدی - 10:28 1389/09/8
2
3794540030691288115168_82799_thum.jpg


مصرف چای بلافاصله بعد از خوردن غذا ، کم خونی می آورد



مصرف چای با فاصله کوتاهی بعد از غذا، می تواند انسان را در معرض کمبود آهن و کم خونی قرار دهد.
دکتر ابوالقاسم جزایری، مشاور تغذیه ای معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: چای دارای ماده ای به نام «تانن» است که با آهن موجود در منابع گیاهی ایجاد ترکیبی به نام «تانات آهن» می کند و موجب دفع آهن از بدن می شود و این امر به ویژه برای افرادی که مبتلا به کم خونی و فقرآهن هستند، مضر بوده و کم خونی آنان را تشدید می کند.
وی ادامه داد: چای حاوی یک فاکتور ضد ویتامین b1 است و مانع استفاده بدن از ویتامین b1 می شود بنابراین نتیجه می گیریم که مصرف چای با فاصله کوتاهی بعد از غذا، می تواند انسان را در معرض کمبود آهن و نیز کمبود ویتامین b1 قرار دهد.
دکتر جزایری تصریح کرد: چنانچه مقدار آهن با ویتامین b1 در غذای انسان کافی نباشد، می تواند اثرات مضر قابل توجهی را از خود به جا بگذارد. بنابراین توصیه می شود. حتی المقدور یک یا دو ساعت بعد از صرف غذا، چای بخورند و همچنین از خوردن چای پررنگ پرهیز کنند.

منبع : worldfood.ir

آتش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ , fireabi
آتش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ - 08:31 1389/08/30
1
بر اساس تازه ترین پژوهش های علمی ، نوشیدن روزانه سه فنجان چای موجب حفاظت بدن از سکته و بیماریهای قلبی می شود
کلوب دات کام
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران درج شده است و کلوب دات کام هیچ مسئولیتی نسبت به آن ها ندارد.