userinfo close

  ,

گیاهان دارویی


medicinal_plants

تاسیس: 14 بهمن 1383  پروفایل کلوب
مدیر کلوب: جلال عباسیان - معاونان
نروید برزمین هرگز گیاهی كه ننوشته ست بربرگش دوایی (نظامی) سلام دوستان در صورت تمایل و برای ایجاد یک ادامه »
نروید برزمین هرگز گیاهی كه ننوشته ست بربرگش دوایی (نظامی)

سلام دوستان در صورت تمایل و برای ایجاد یک لینک برای اطلاع رسانی به شما آیدی
(( http://www.cloob.com/name/giyahandaroei )) را به لیست دوستان خود اضافه کنید

امتیاز به کلوب فراموش نشود
 

لیست بحث ها

  عناوین بحث ها ارسال کننده پاسخها بازدید بروز رسانی اولویت
36
620
91/1/25 (15:04)
1048
6679
91/3/11 (20:29)
0
19
91/3/7 (17:55)
2
39
91/3/2 (14:36)
2
28
91/2/30 (15:17)
2
22
91/2/26 (11:40)
3
356
91/2/24 (02:11)
1
304
91/2/23 (12:38)
2
428
91/2/23 (12:36)
1
158
91/2/23 (12:35)
0
51
91/2/20 (10:54)
2
8
91/2/18 (10:34)
0
20
91/2/16 (17:52)
0
30
91/2/13 (01:11)
4
123
91/2/12 (18:06)
2
71
91/2/12 (16:03)
1
154
91/2/12 (11:06)
1
34
91/2/9 (12:52)
0
26
91/2/7 (18:25)
0
79
91/2/7 (18:23)

عنوان بحث

 پریسا گازرانی , pg
پریسا گازرانی - 00:05 1390/09/22

کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D در جهان در چند ماه گذشته سر خط بسیاری از رسانه های علمی و پژوهشی جهان قرار گرفته است. چقدر ویتامین D در روز باید دریافت نمود؟ آیا کسانی هستند که بیش از مقادیر مجاز ویتامین D دریافت می کنند؟ آیا قرار گرفتن دربرابر نور خورشیدبهترین روش درمان است؟ آیا مصرف مکمل های حاوی ویتامین D کافی است؟ 2/3مردم جهان متاسفانه از کمبود ویتامین D رنج می برند و به جهت مصرف رژیم غذایی نادرست کمبود این ویتامین در زندگی آن ها به طور جدی لمس می گردد. در حال حاضر مصرف 200 IU ویتامین D برای بزرگسالان تا سن پنجاه سالگی و 400IU برای افراد 50-70 سال و 600 IU برای افراد بالای 70 سال مورد نیاز می باشد.

دکتر نورمن فوق تخصص رشته بیوشیمی اذعان می کند: بر طبق پژوهش های انجام شده در خصوص ارتباط تاثیرگذاری میان کمبود ویتامین D و بروز سرطان های سینه، کولون و دیابت نوع 1 می باشد. لذا وی میزان مصرف IU 400 مکمل ویتامین D در روز را امری کمکی در جهت بهبود و درمان کمبود ویتامین مناسب می دانند.

  • ارسال پاسخ

پاسخ ها

ترتیب پاسخ ها : از اولین پاسخ
 پریسا گازرانی , pg
پریسا گازرانی - 08:37 1390/09/25
2
مخمر بعضی از نانها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین D3 و D2 هستند که نیاز روزانه افرادچاق را برطرف می کنند. علاوه بر نان، ماهی هایی مانند سالمون و ساردین نیز منبع بسیار غنی از این ویتامین را تشکیل می دهند.
 پریسا گازرانی , pg
پریسا گازرانی - 08:35 1390/09/25
1
نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه آب پرتقال طبیعی می‌تواند منبع ویتامین D‌ هم باشد.

محققان بر همین اساس خاطرنشان كردند كه یك لیوان آب پرتقال طبیعی نه تنها یك قرص ویتامین است، بلكه حتی می‌تواند به اندازه یك مكمل موثر و مفید باشد.

پژوهش جدید كه در مجله آمریكایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد كه انواع غنی شده این آب میوه هم چنین می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین كند. با این یافته، منبع تغذیه‌ای دیگری به فهرست منابع محدود غذایی حاوی ویتامین D افزوده خواهد شد كه مشكلات بهداشتی ناشی از كمبود این ویتامین شامل تحلیل‌ها و شكستگی‌های استخوانی، دیابت و سرطان هستند.

دكتر مایكل هولیك پژوهشگر دانشكده پزشكی دانشگاه بوستون در این باره خاطرنشان كرد: بسیاری از مردم از شیرهای غنی شده از ویتامین D استفاده نمی‌كنند اما اغلب آنها به هنگام صبح یك لیوان آب پرتقال مصرف می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افزودن این ویتامین به غذا جذب آن را در بدن تضمین نمی‌كند، چون یك ویتامین محلول در چربی است و بنابراین باید با مواد غذایی چرب مثل شیر همراه شود. اما تحقیقات هرلیك و دستیاران وی نشان داد كه اب پرتقال هرچند حاوی چربی نیست اما می‌تواند روشی موثر برای رساندن این ویتامین به بدن باشد.
کلوب دات کام
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران درج شده است و کلوب دات کام هیچ مسئولیتی نسبت به آن ها ندارد.