| عناوین بحث ها | ارسال کننده | پاسخها | بازدید | بروز رسانی | اولویت | |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
31
|
304
|
90/10/28 (12:37)
|
|
||
|
|
995
|
6071
|
90/11/23 (18:01)
|
|
||
|
|
0
|
3
|
90/11/23 (17:33)
|
|
||
|
|
0
|
12
|
90/11/21 (16:40)
|
|
||
|
|
0
|
18
|
90/11/21 (16:38)
|
|
||
|
|
0
|
21
|
90/11/20 (00:03)
|
|
||
|
|
0
|
20
|
90/11/18 (23:16)
|
|
||
|
|
0
|
14
|
90/11/18 (23:06)
|
|
||
|
|
0
|
17
|
90/11/18 (23:02)
|
|
||
|
|
0
|
9
|
90/11/18 (15:05)
|
|
||
|
|
3
|
25
|
90/11/18 (14:59)
|
|
||
|
|
2
|
131
|
90/11/17 (13:43)
|
|
||
|
|
2
|
79
|
90/11/17 (13:43)
|
|
||
|
|
7
|
67
|
90/11/16 (23:07)
|
|
||
|
|
3
|
99
|
90/11/16 (09:58)
|
|
||
|
|
4
|
158
|
90/11/16 (08:51)
|
|
||
|
|
2
|
223
|
90/11/13 (13:47)
|
|
||
|
|
0
|
34
|
90/11/7 (10:51)
|
|
||
|
|
0
|
57
|
90/11/3 (05:48)
|
|
||
|
|
0
|
60
|
90/11/3 (05:45)
|
|
هر چه مادران در دوره بارداری خود مصرف سبزیجات و مرکبات سرشار از کاروتن بتا را افزایش دهند، خطر ابتلای فرزندان به اگزما کاهش مییابد.
بهعلاوه مصرف سبزیجات غنی از ویتامین E طی دوران بارداری، بهبود وضعیت تنفسی نوزادان را به همراه دارد.
در مطالعه جدید، محققان به بررسی رژیم غذایی و سوابق ۷۶۳ زن باردار که فرزندانشان به اگزما یا آلرژیهای تنفسی ابتلا داشتند، پرداختند.
میانگین سنی مادران حدود ۳۰ سال بود و از هفته هفدهم بارداری سوابق پزشکی و اطلاعات شخصی خود را در اختیار محققان قرار دادند همچنین در فاصله ۱۶ الی ۲۴ ماهگی اطلاعات مربوط به زایمان اطفال، مواجهه با دود سیگار، تعداد برادران یا خواهران و مصرف یا عدم مصرف شیر مادر جمعآوری گردید.
محققان دریافتند؛ در ۲۱ درصد از کودکان هنگام تنفس صدای خس خس شنیده میشد یا طی ۱۲ ماه گذشته نفس کشیدن همراه با شنیدن صدای سوت در سینه کودکان بود و حدود ۱۹درصد از کودکان به اگزما ابتلا داشتند.
بر پایه این اطلاعات محققان دریافتند هر چه مصرف سبزیجات سبز یا زرد رنگ، مرکبات یا کاروتن بتا در دوره بارداری افزایش یابد، خطر ابتلای کودکان به اگزما کاهش مییابد.
به طور مشابه مادرانی که در دوره بارداری خود ویتامین E مصرف میکردند، شاهد مشکلات تنفسی کمتری در میان فرزندان خود بودند.
مطالعات نشان میدهد؛ افزایش مصرف سبزیجات سبز یا زرد رنگ، مرکبات و مواد ضد اکسنده مانند کاروتن بتا و ویتامین E بر جلوگیری از ابتلای مادران به اختلالات آلرژیک در دوران بارداری تاثیرگذار است.
A Japanese team has studied 763 mother-child pairs in order to find a possible link between consumption of fruit, vegetables and antioxidants during pregnancy and the risk off wheeze & eczema in infants.
Results have shown a positive link between high consumption of green & yellow vegetables, citrus and beta-carotene during pregnancy and a lower risk of eczema (but not wheeze) in infants. A positive link between high vitamin E intake during pregnancy and lower wheeze in infants has also been established.
On the other hand, no significant link has been established between consumption of total vegetables &/or fruits and a lower risk of wheeze or eczema in infants.
Miyake Y, Sasaki S, Tanaka K, Hirota Y. Allergy. 2010 Jan 22. [Epub ahead of print]
Department of Public Health, Faculty of Medicine, Fukuoka University, Fukuoka, Japan.
To cite this article: Miyake Y, Sasaki S, Tanaka K, Hirota Y. Consumption of vegetables, fruit, and antioxidants during pregnancy and wheeze and eczema in infants. Allergy 2010; DOI: 10.1111/j.1398-9995.2009.