userinfo close

دنیای دختران (ورود پسرا ممنوع)


girlsworld

تاسیس: 20 خرداد 1384  پروفایل کلوب
مدیر کلوب: سایان خانوم مدیر کلوب دنیای دختران - معاونان
ღ♥ღ با ما دوستی ها را تجربه کنید ღ♥ღ ღ♥ღ در پایان هر ماه به فعال ترین عضوها ادامه »
ღ♥ღ با ما دوستی ها را تجربه کنید ღ♥ღ

ღ♥ღ در پایان هر ماه به فعال ترین عضوها کوروب اهدا میشود ღ♥ღ

ღ♥ღ در ازای هر مقاله که به 50 درجه به بالا برسد کوروب اهدا میشود ღ♥ღ

ღ♥ღ در صورت بی احترامی برای همیشه مسدود خواهید شد ღ♥ღ

ღ♥ღ لطفا مقالات رو داغ کنید...کپی نکنید خب؟! ღ♥ღ
 
تینا گوگولی , mashiana
تینا گوگولی - 03:02 1390/11/23

چرا روغن ماهی برای بیماران دیابتی مفید است؟

http://www.smstak.com/

بقیه در ادامه مطلب

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که چرا مصرف روغن ماهی باعث کاهش التهاب مزمن و مقاومت انسولینی می شود و برای مبتلایان به دیابت مفید است.

دکتر جرولد اولف اسکای و دستیاران وی در این تحقیق یک گیرنده اصلی را شناسایی کرده اند که به وفور روی ماکروفاژها در بافت چربی بدن افراد چاق یافت می شود.

محققان می دانند که دیابت و چاقی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب امگا -۳ این گیرنده ماکروفاژی را فعال می سازند و در نتیجه خواص ضد التهابی گسترده برجای می گذارند و حساسیت سیستماتیک انسولینی نیز را تقویت می کنند.

بافت چربی در افراد چاق حاوی این ماکروفاژها است که مقادیر زیادی سیتوکین تولید می کند و این ماده عامل بروز التهاب و افزایش مقاومت انسولینی است.

از سوی دیگر، اسید چرب امگا – ۳، گیرنده روی ماکروفاژ را فعال می سازد و در نتیجه واکنش التهابی را خنثی می سازد.

روغن ماهی برای بهبود بیماری های قلبی بسیار مفید است. روغن ماهی حاوی نوعی چربی موسوم به چربی امگا – ۳ با خاصیت پائین آوردن تری گلیسیرید خون است.

از این رو توصیه می شود که روغن ماهی به رژیم غذایی بیماران قلبی اضافه شود. از خواص چربی های امگا – ۳ رقیق کردن خون است. این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید.

به همین دلیل در میان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.

به گفته متخصصان تغذیه، تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند ۳۰ درصد کمتر از کسانی است که این مکمل را در رژیم غذایی روزانه خود نمی گنجانند.

همچنین تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف روغن ماهی مانع بروز ضایعات مغزی در سنین بالا می شود.

این بررسی ها همچنین نشان داد: مصرف مکمل های امگا – ۳ می تواند از بروز فراموشی و مشکلات یادگیری که معمولا با افزایش سن در افراد ایجاد می شود، جلوگیری کند.

این محققان اثر ماده ای به نام “دی اچ آ” را که در روغن ماهی یافت می شود بر روی ۴۸۵ فرد سالم بررسی کردند و متوجه شدند که این ماده عملکرد عمومی مغز را به طور موثری افزایش می دهد.

مصرف روزانه این ماده در افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند، باعث می شود که زمان برای آن ها به عقب برگردد و عملکرد ذهنی آن ها رشد بهتری داشته باشد.

دانشمندان امیدوار هستند که با کمک این تحقیقات بتوانند تکنیک های جدیدی را برای درمان بیماری آلزایمر کشف کنند.

Related posts:

99
کامنت بنویسید...
کلوب دات کام
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران درج شده است و کلوب دات کام هیچ مسئولیتی نسبت به آن ها ندارد.